Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (15956)

Vierailija
15661/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu

nim. Näitä töksäyttelyjä vain pulppuaa mun suusta, en pysty pitämään suutani kiinni 

Hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies ei tule seuraaville treffeille, jos treffikumppani käyttäytyy noin. 

Pitkässä parisuhteessa oleva mies sen sijaan tietää valinneensa töksäyttelevän muijan ja salaa haaveilee naisesta, joka pitäisi häntä maailman ihanimpana ja komeimpana uroksena.  

Vierailija
15662/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artusta tuli oudot vibat heti.

Tuollainen rivien välistä arvostelu jne. kertoo aika paljon ihmisestä.

Arttuhan on ollut myös Maajussille morsian -ohjelmassa ja siinä piilotteli sitä, että hänellä on lapsi, vaikka maajussinainen oli nimenomaisesti toivonut lapsetonta miestä.

Omituista käytöstä ja eri ohjelmissa juokseminen kertoo omaa tarinaansa ihmisestä. Tällaisia ihmisiä ei pitäisi ottaa Ensi treffit alttarilla -ohjelmaan ollenkaan.

Artussa on jotakin söpöä ja varmaan naisiinkin vetoaavaa, kun katsoo niillä isoilla silmillään ja hymyilee herkästi. Porin murrekin kuuluu vielä puheessa .

Mutta sitten, jotakin vähän outoa tuossa miehessä on. Sammakko jos toinenkin lipsahtaa ihan vahingossa, ja Arttu kyllä pyytelee anteeksi, mutta kuten Julia sanoi, Arttu kyllä kuuntelee, mutta ei sitten kuitenkaan "sisäis

Jotain toniniemismäisen söpöä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15663/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu horisi samankaltaisuudesta jo ääniviestin jälkeen. Siitä yksipuolinen tunne eteni sielunkumppanuuteen.

Jo katseesta näkee, että Artun pää on tyhjää täynnä. Ei kuuntele, ei tajua.

Vierailija
15664/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa näyttää viiskymppiseltä ja käyttäytyy kuin angstaava teini. Poikkeuksellisen raskas ja hankala ihminen, joka kuvittelee olevansa luojan lahja miehille. Kannattaa valmistautua yksinäiseen vanhuuteen.

Vierailija
15665/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja pari lyhempää seurustelusuhdetta myös ollut. Kun on jo ikää ja elämänkokemusta ei aivan turhista loukkaannu.  Joo kyllä varmasti lähes kaikille miehilleni olen sanonut, että onpa tuossa kokea mies siis muista miehistä puhuttaessa. Ei kukaan mies ole siitä ottanut mitenkään huonosti. 

Se elämänkokemus ei näköjään nyt riittänyt pointin huomaamiseen. Kyllä vakaa parisuhde toki kestää kertoa miehelleen, että onpa tuossa komea mies, tai naiselleen, onpa kaunis nainen. Niin minäkin pystyn vaimolleni toteamaan ilman, että hän loukkaantuu. Mutta eri asia on VERTAILLA häntä suoraan, että onpa tuossa kaunis nainen, paljon kauniimpi kuin sinä olet. Tai vielä pahempi, jos "exä oli kyllä paljon kauniimpi sinä". Miltä tuo kuulostaa noin suurella elämänkokemuksella?

Sori, vielä jankkaan tätä. En ollut tuon elämänkokemuksen omaavan yhtä kommenttia lukenut, ja kyllä hän todellakin on sitä mieltä, että tuollaista vertailua voi tehdä päin kumppanin naamaa (oli kuin olikin siis tajunnut pointin). Minä en noin kumppanilleni sanoisi enkä olettaisi hänen ottavan sitä kovin neutraalisti. Eikä hän todellakaan ole mikään nirppanokka. Noh, meitä on todellakin hyvin erilaisia, ja sen mukaan valitsemme kumppanimme.

Vierailija
15666/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luulisi, että Elisa on jotenkin syvästi haavoittunut jossain kohtaa elämäänsä.

Enpä usko. Jos on, niin se on johtunut juuri sellaisesta omasta käytöksestään, jota mekin olemme saaneet nähdä tässä ohjelmassa.

Sitä saa mitä tilaa.

Sitä niittää, mitä kylvää.

Joku on näyttänyt kaapin paikan Elisalle, siis JOS todellakin näin on tapahtunut. Uskon, ettå on perusv#ttuileva tyhppi.

Vierailija
15667/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehekkääksi sanominen sitten joku isokin loukkaus naiselle? 

Kun nainen voi tehdä samoja töitä kuin miehetkin, ja päinvastoin, niin missä se loukkaus on? 

Ihmisiä ollaan kaikki, miehet ja naiset.

Mitä hemmettiä? No onko homppeliksi  kutsuminen kiva kohteliaisuus? Mies ei tasan halua näyttää naiselta ja nainen ei halua näyttää miesmäiseltä rekkalesbolta.

Tai ehkä lepakkopiireissä, mutta kyllä me tavisnaiset halutaan olla sieviä (vaikka joskus salilla kävisikin ym.)

Mitä ihmettä, nytkö aloit jo homppeleitakin haukkumaan?

Voit pitää vanhanaikaiset käsityksesi, että naisen tulee olla sievä. Mutta älä oleta että me kaikki olisimme samanlaisia.

Jep. Arttuvihaaja haukkunut paitsi Artun, myös Mikon ja nyt jo homotkin. Ei edes tajua päästävänsä suustaan jatkuvasti paljon pahempia loukkauksia, kuin Artun toteamus, että Julialle käy ruskeatkin hiukset. Puhumattakaan ystävällisestä kutsusta Imatralle. Tuskin tulee koskaan pääsemään yli vihantunteestaan ja selkeästä traumastaan, kun sitä Maajussiakin on edelleen jauhettu ihan kuin olisi tapahtunut eilen, vaikka siitä on kohta puoli vuosikymmentä. 

Vierailija
15668/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu

nim. Näitä töksäyttelyjä vain pulppuaa mun suusta, en pysty pitämään suutani kiinni 

Hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies ei tule seuraaville treffeille, jos treffikumppani käyttäytyy noin. 

Pitkässä parisuhteessa oleva mies sen sijaan tietää valinneensa töksäyttelevän muijan ja salaa haaveilee naisesta, joka pitäisi häntä maailman ihanimpana ja komeimpana uroksena.  

Lapsellista että kuvitellaan pitkässä parisuhteessa miehen haluavan häntä pidettävän maailman komeimpana miehenä. Kyllä silloin ihminen jo tajuaa millainen on eikä todellakaan odota tuollaista. 

Vierailija
15669/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja pari lyhempää seurustelusuhdetta myös ollut. Kun on jo ikää ja elämänkokemusta ei aivan turhista loukkaannu.  Joo kyllä varmasti lähes kaikille miehilleni olen sanonut, että onpa tuossa kokea mies siis muista miehistä puhuttaessa. Ei kukaan mies ole siitä ottanut mitenkään huonosti. 

Joo mutta ootko sanonut, että "tuossa on paljon komeampi mies, kuin sinä, kato nyt. Ja kyllä mun ex-mieskin on komeampi kuin sinä?"

Ymmärrätkö eron?

Kyllä olen sanonut. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu. Eikä myöskään hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen, jos häntä verrataan kauniimpaannaiaeenjase sanotaan suoraan. Kun minä tuo

Siis oliko Arttu sanonut Julialke, että exäni oli paljon kauniimpi kuin sinä. Huh en ihmettele, että Julia halusi äkkiä eroon moisesta tolvanasta.

Vierailija
15670/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se elämänkokemus ei näköjään nyt riittänyt pointin huomaamiseen. Kyllä vakaa parisuhde toki kestää kertoa miehelleen, että onpa tuossa komea mies, tai naiselleen, onpa kaunis nainen. Niin minäkin pystyn vaimolleni toteamaan ilman, että hän loukkaantuu. Mutta eri asia on VERTAILLA häntä suoraan, että onpa tuossa kaunis nainen, paljon kauniimpi kuin sinä olet. Tai vielä pahempi, jos "exä oli kyllä paljon kauniimpi sinä". Miltä tuo kuulostaa noin suurella elämänkokemuksella?

Ja sitten on näitä Julian kaltaisia, joille ei saa edes sanoa, että nuo tummat hiukset kuvassa sopivat sinulle. Pitää sitä syvänä ulkomuotonsa arvosteluna, kun nyt on vähän eri väriset kutrit. 

Vierailija
15671/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuikohan Matti terapiaan ohjelman jälkeen? :( toivottavasti on pärjäillyt.

Miksi olisi joutunut? 

Vierailija
15672/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sanois mulle, että mulla on väärän väriset hiukset, niin mitä sitten.. Se olisi jonkun toisen mielipide, itse pidän sellaisia hiuksia kuin haluan. Vaikea käsittää, että joku pahoittaa mielensä tuollaisesta.

Kerran puoliso sanoi mulle et olis kiva jos sulla olis pitkät hiukset. Vastasin siihet et ai kun juuri ajattelin miten helppo olisi kaljuna. Sen silmät meni ihan lautasiksi pelästyksestä. Sen jälkeen sanoin ettei tarvi pelästyä mutta teen omille hiuksilleni ihan mitä haluan. 

Keskustelu päättyi siihen. Ei enää ehdotellut enkä leikannut. Enkä loukkaantunut.

Näin toimii hyväitsetuntoinen ihminen. Ymmärtää, ettei sen oman kullankaan suusta jokainen sana ole kultajyvä, muttei myöskään itse saa*anan suusta.

Turha loukkaantuminen on turhaa, ei ole pa

Jos puoliso sanoo ääneen pitävänsä jostain tyylistä - vaikkapa pitkistä hiuksista - ja toinen vastaa siihen, että teenpä muuten just päin vastoin, niin selvästihän asiasta on silloin loukkaannuttu. Eikö parisuhteessa voi sanoa pitävänsä jostain ilman että tulee kuittia ja minä päätän muuten ihan itse. Lapsellista.

Vierailija
15673/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä halutaan parisuhdetta, jossa ei kumpikaan voi sanoa avoimesti mitä ajattelee, vaan pitää kokoajan miettiä muna kuorilla kävellen miten voi esimerkiksi muiden kauneudesta tai komeudesta puhua. Aika raskasta elää noin vuosikymmeniä, kun silloin varmasti on myös monta muuta asiaa, joissa pitää myös varoa sanomisiaan. 

Vierailija
15674/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti helpompaa ja sosiaalisesti tuloksekkaampaa olisi taatusti se, että itse alat hiljalleen ymmärtää kuinka erilaisia ihmiset ovat ja kuinka se näkyy tutustumistavoissa. Tämän pitäisi aikuisella ihmisellä olla jo ihan selviö. Tuollaiset banaalit yksinkertaistukset, "ala vaan elää!", ovat yläastetason mölinää, tyyliin YOLO. 

Oletan tämän liittyvän siihen viestiin ns. analyyttisestä ja pohdiskelevasta tutustumisesta. Haluan kompata. Itse olen juuri sellainen, joka tutustuu hitaasti ja tekee analyyttisesti paljon havaintoja. Hyödynnän kyllä kans intuitiota - tiedän viimeistään kolmansilla treffeillä onko vastaus "ei" ja aviomieheni tavatessani ajattelin heti ensi sekunnilla, että tämän kanssa menen joku päivä naimisiin. Kuitenkin hänenkin kanssa tutustuessa minulla kesti kauan lämmetä ja alussa treffit kerta viikkoon olivat tosi kuormittavia henkisesti. Ainakin 6 kk olin koko ajan valppaana ja vertailin miehen sanomisia hänen tekemisiin arvioidakseni sitä, kuinka luotettava hän on. Seurustelimme kyllä jo tässä vaiheessa mutta olin henkisesti varautunut siihen, että laitan miehen luiskaan heti mikäli ilmenee jotain ylitsepääsemätöntä. 

Tiedän, että olen varmasti monen mielestä hyvin poikkeava tämmöisellä lähestymisellä mutta olen ihan neurotyypillinen ja "normaali" muilla tavoin :-D 

Terv. Introvertti, jonka mies on samanlainen hidas tutustuja 

Vierailija
15675/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että Elisa alkoi tulkita Mattia väärin siitä hetkestä lähtien, kun näki Matin siniset hiukset. Ylitulkinta ja ennakkoluulojen kautta toimiminen on ekstroverttien yleisin virhe. 

No minkä takia herkkä runofiilistelijä ottaa punkkaritukan? Kyllähän nahkapää ja pilottitakkimieskin tietää, että se on signaali muille omasta maailmastaan miten pukeutuu. Vaikka se olisi herkän pojan "suoja" se hakaristi,ei kukaan skinnarikaan niin tyhmä ole, etteikö huuteluun / ennakkoajatuksiin osaisi varautua.

kysypä hältä itseltään miksi tukka on sininen. itse veikkaan, että se liittyy jotenkin punk-bändiin, jossa soittaa

Vierailija
15676/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä Elisan manuaaliin. Vaikka se on itsekeskeinen lahja, niin sitä suuremmalla syyllä se olisi pitänyt lukaista. Vaikka vessaistunnolla. Kertoo jotain Matista, ettei halua ottaa selvää, olipa kyse läpästä tai oudon ihmisen oudosta lahjasta. Jos joku antaa huumorilahjan, minusta siihenkin tutustumiseen pitäisi käyttää 5-10 min. Jos joku antaa tosissaan, järkevä ihminen lukaisisi läpi, kenen (mahdollisesti hullun) kanssa on naitettu.

MInä taas olen miettinyt, että mitähän sitä tilannetta ennen on tapahtunut. Onko Elisa esimerkiksi hyökännyt verbaalisesti MAttiin kimpaantuneena Matin kimppuun ja vaatinut MAtilta kärkkäästi vastauksia samaan tyyliin mitä telkassa nähtiin, vai jotain muuta. Jos esim. jotain tuollaista, niin eipä olisi ihme, jos matti ei ole viitsnyt lukea jotain manuaalia, jossa määrätään miten pitää olla, jotta kumppanin pysyy tyynenä ja käyttäytyy sivistyneesti. 

Vierailija
15677/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sitä halutaan parisuhdetta, jossa ei kumpikaan voi sanoa avoimesti mitä ajattelee, vaan pitää kokoajan miettiä muna kuorilla kävellen miten voi esimerkiksi muiden kauneudesta tai komeudesta puhua. Aika raskasta elää noin vuosikymmeniä, kun silloin varmasti on myös monta muuta asiaa, joissa pitää myös varoa sanomisiaan. 

Joku filtteri pitää olla ja jos sitä ei oivalla, ei sovi parisuhteeseen muuta kuin toisen neuroepätyypillisen kanssa. On täysin normaalia, että tiettyjä asioita ei parisuhteessa sanota. Esim eksästä puhuessa kannattaa tarkkaan miettiä mitä sanoo. Kukaan ei halua kuulla, että eksä oli sängyssä parempi tai kuunnella jatkuvasti mitä eksä teki tai ei tehnyt. Kaikki ajatuksia muista ihmisistä ei tarvitse myöskään sanoa ääneen. Harva haluaa puolison ihailevan jokaista kaksilahkeista vastaantulijaa, ainakaan jos ihailua ei kohdistu samoissa määrin siihen ihan nykyiseen puolisoon. 

Kyllä minäkin pidän suuni kiinni jos mieheni haluaa hoitaa jonkun kodin korjauksen vaikka mielestäni olisi helpompaa ja luotettavampaa pyytää minun eno paikalle tekemään se. Pidän suuni kiinni myös silloin, kun lopputulos on vähän niin ja näin, kun mies on tietysti ylpeä tekemisestään. 

Onnellisessa suhteessa täytyy valita kamppailunsa ja suun pitäminen kiinni on elintärkeä taito. 

Vierailija
15678/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

''Matti yritti keksiä jutun juurta pohtimalla, että viikon vaellus Lapissa, jolloin sataisi koko ajan voisi olla loppujen lopuksi aika yhdistävä tekijä parisuhteessa. Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?''

Elisa ei ole muuta tehnytkään kuin valittanut koko kauden ajan. Tuo kommentti oli hyvin paksua häneltä.

Veikkaan, että Elisaa ei Matti kiinnostanut alunperinkään. Teki päätöksensä jo "alttarilla", mutta yritti vierittää syyn Mattiin ja hänen haluttomuuteensa. Sitten kuittaili ja oli ivallinen, koska oli pettynyt parin valintaan. Ehkä otti Elisan itsetunnon päälle, että Matti, josta ei edes ollut kiinnostunut, ei yrittänyt lähennellä. Ehkä on tottunut saamaan miehiltä huomiota.

Elisasta kyllä alusta asti välittyi passiivis-aggressiiviset eleet ja kommentoinnit, sen aktiivisaggressiivisuuden lisäksi. Että sikäli samaa mieltä. Oli vain tarve kääntää asia niin, että kyllähän minä, mutta kun tuo mies ei suostunut edes koskemaan. En minäkään olisi koskenut, jos toinen koko ajan sättii ja selittää miten teet väärin. Varmaan se kosketuskin sitten olisi niin väärin, että siitä voisi tulla pahempaakin syytöstä. 

Vierailija
15679/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa näyttää olevan loppuun asti jääkylmä ihminen. Jääräpäinen, puistattava. Kaikki lämpö ja empatia puuttuu. Matista joku saa ihanan ja hellän puolison. Toivottavasti joku samanhenkinen osuu Matin kohdalle vielä. Säälittää jotenkin Elisa, kai niitä sellaisiakin miehiä on jotka lääppivät oitis, ilman lämpöä.   Ja kyllä Matti puhuu , mutta jokainen menisi lukkoon tuollaisen hyökkäyksen jälkeen.

katsokaa tähän ketjuun tuotu youtube linkki podcastisarjaan, jota matti piti hesa-äijän kanssa. hyvin välitön ja hauska  senkä rento tyyppi näyttää olevan. Voi olla, että elisa suhtautui mattiin nii kylmäkiskoisesti, että matti todellakin katsoi paremmaksi olla lähtemättä elisan luomaan taisteluun mukaan. se oli ihan viisas päätös. 

Vierailija
15680/15956 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä Elisan manuaaliin. Vaikka se on itsekeskeinen lahja, niin sitä suuremmalla syyllä se olisi pitänyt lukaista. Vaikka vessaistunnolla. Kertoo jotain Matista, ettei halua ottaa selvää, olipa kyse läpästä tai oudon ihmisen oudosta lahjasta. Jos joku antaa huumorilahjan, minusta siihenkin tutustumiseen pitäisi käyttää 5-10 min. Jos joku antaa tosissaan, järkevä ihminen lukaisisi läpi, kenen (mahdollisesti hullun) kanssa on naitettu.

Jos ihminen, jota ei siis yhtään tunne, kirjoittaa itsestään sivukaupalla tekstiä mulle luettavaksi, niin todellakaan en lukisi. Järkevä ihminen ei siis lukisi. Outo lahja. Lahjan pitäisi olla jotain hyvää toiselle eikä itsekeskeistä sepustusta. Matti sentään oli ostanut korun, josta Elisa kehtasi vielä valittaa. 

Koska en näe etukäteen jaksoja, kysyn:

- oliko se käyttöohje tosiaan sivuja pitkä, näytettiinkö se vai mistä kävi ilmi pituus?

- kävikö ilmi varmasti, että Matti ei ollut sitä lukenut?