Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16135)
Oonko ainoa jota ihmetytti miksi Elisa meni ystävänsä kanssa 10-vuotiaille tarkoitettuun kiipeilypaikkaan ja miksi siellä piti kiljua kuin hyeena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti helpompaa ja sosiaalisesti tuloksekkaampaa olisi taatusti se, että itse alat hiljalleen ymmärtää kuinka erilaisia ihmiset ovat ja kuinka se näkyy tutustumistavoissa. Tämän pitäisi aikuisella ihmisellä olla jo ihan selviö. Tuollaiset banaalit yksinkertaistukset, "ala vaan elää!", ovat yläastetason mölinää, tyyliin YOLO.
Oletan tämän liittyvän siihen viestiin ns. analyyttisestä ja pohdiskelevasta tutustumisesta. Haluan kompata. Itse olen juuri sellainen, joka tutustuu hitaasti ja tekee analyyttisesti paljon havaintoja. Hyödynnän kyllä kans intuitiota - tiedän viimeistään kolmansilla treffeillä onko vastaus "ei" ja aviomieheni tavatessani ajattelin heti ensi sekunnilla, että tämän kanssa menen joku päivä naimisiin. Kuitenkin hänenkin kanssa tutustuessa minulla kesti kauan lämmetä ja alussa treffit kerta viikkoon olivat tosi kuormittavia henkisesti. Ainakin
Ei liittynyt siihen. Vaan täällä puhuttiin jostain vakavasta tutustumisesta niin joku letkautti että "pitää vaan elää sitä elämää!!" Niin helppoa se on! 🤦
Joku tuntuu nyt kovasti puolustelevan huonoa käytöstä ja verhoilee sen rehellisyyteen. Jos ihminen on jäänyt lapsen tasolle tai kärsii tourettesta, ymmärrän möläytykset ja ulkonäön kritisoinnin. Muuten kyse on huonosta käytöksestä ja tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainoa jota ihmetytti miksi Elisa meni ystävänsä kanssa 10-vuotiaille tarkoitettuun kiipeilypaikkaan ja miksi siellä piti kiljua kuin hyeena?
Minäkin luulin heidän menneen johonkin harrastajien seinäkiipeilypaikkaan ja hörähdin huomatessani, että olivat siellä missä meilläkin on ollut muksun synttärit.
Olisi tosi mielenkiintoista tietää millaisia elisan aikaisemmat kumppanit ovat olleet, ihan vaan uteliaisuudesta 😅
"Kun minä tuolla aiemmin toin näitä kantojani esille, niin minua haukuttiin todella typeräksi ja oikein kehotettiin ettei minun kannattaisi koskaan alkaa seurustelemaan. Nauroin noita kirjoituksia näin elämänkokemusta omaavana naisena"
Minä taas sanoisin myös elämänkokemusta omaavana naisena sinun olevan oivallinen esimerkki siitä, että kokemus ei aina tuo mukanaan viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että se paikka on kaikille. Elisa on käyttäytynyt rumasti jaksoissa, mutta en näe, miksi ystävyksien kivaa päivää pitäisi mollata.
Jos vieressä on sellainen ylellisyys kuin järvi, miksi pitää hankkia palju?
Suomalaiset mökkijärvet eivät ole aina uimakunnossa. Ja vaikka ei kerran kesässä mökkeilevänä sitä hoksaisi tarkistaa, käytä ainakin löylyvetenä aina juotavaksi kelpaavaa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''Matti yritti keksiä jutun juurta pohtimalla, että viikon vaellus Lapissa, jolloin sataisi koko ajan voisi olla loppujen lopuksi aika yhdistävä tekijä parisuhteessa. Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?''
Elisa ei ole muuta tehnytkään kuin valittanut koko kauden ajan. Tuo kommentti oli hyvin paksua häneltä.
Veikkaan, että Elisaa ei Matti kiinnostanut alunperinkään. Teki päätöksensä jo "alttarilla", mutta yritti vierittää syyn Mattiin ja hänen haluttomuuteensa. Sitten kuittaili ja oli ivallinen, koska oli pettynyt parin valintaan. Ehkä otti Elisan itsetunnon päälle, että Matti, josta ei edes ollut kiinnostunut, ei yrittänyt lähennellä. Ehkä on tottunut saamaan miehiltä huomiota.
Elisasta kyllä alusta asti välittyi passiivis-aggressiiviset eleet ja kommentoinnit, sen aktiivisaggressiivisuuden lisäksi. Että sikäli samaa mieltä. Oli vain tarve kääntää asia niin, että kyllähän minä, mutta kun tuo mies ei suostunut edes koskemaan. En minäkään olisi koskenut, jos toinen koko ajan sättii ja selittää miten teet väärin. Varmaan se kosketuskin sitten olisi niin väärin, että siitä voisi tulla pahempaakin syytöstä.
Joo, jaksossa ennen häitä jo tuli outo olo Elisan ja ystävänsä jutteluista. Että onpas jotenkin aggressiivista ja pomottavaa, jotain outoa dominointia tai jopa miesvihaa? Ja sellaista ihmeellistä halveksivaa räkänaurua päälle. Mietin jo silloin, että mitähän tästä tulee. Ei siinä paljon romantiikkaa ja lämpimiä haaveita näkynyt. Oli ihan erilaista valmistautumistä häihin kuin koskaan aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuikohan Matti terapiaan ohjelman jälkeen? :( toivottavasti on pärjäillyt.
Miksi olisi joutunut?
En usko, että Matti tarvitsee mitään terapiaa, hänellä vaikuttaa olevan hyvä itsetunto ja itsetuntemus. Hän ei mene siihen manipulointiin, että joku asia johtuisi jostakin hänen käsittelemättömistä asioista. Siinä joukkojaksossakin, jossa olivat nelikentän ympärillä, hänellä riitti itsetunto olla alentumatta keksimään, että hänellä olisi jotakin ongelmia, vaan peräänkuulutti sitä, että on myös terveitä ihmisiä.
Lainaaminen ei ylläri onnistu oikein, joten laitan tähän:
"No nyt tuli paksua. Oletko kristitty? Heillähän on tämä mielipide, että lapset syntyy syntisinä.
Kyllä se on ihan tieteellinen fakta, että lapsuuden traumaattiset kokemukset aiheuttaa traumoja ja altistaa aikuisiän persoonallisuushäiriöille."
Tosin et ehkä laittanut viestiä minulle vaan edelliselle? Kuitenkin vastaan.
Kyllä olen kristitty, ja tosiaankin valtauskontomme mukaan kaikki ollaan perisyntisiä. Tarkoittaa, että meissä kaikissa on kaikki valmiudet ajatella, sanoa ja tehdä pahaa.
Ja kyllä, olen tismalleen samaa mieltä siitä, että on ihan tieteellinen fakta, että lapsuuden traumaattiset kokemukset aiheuttaa traumoja ja altistaa aikuisiän persoonallisuushäiriöille.
Se että vanhemmat aiheuttaa traumoja johtuu juurikin tästä syntisyydestä, ja yleensä heitäkin on kohdeltu huonosti, "neljänteen polveen" kierre jnpp.
"Ettekö te käsitä, että on olemassa jo syntymästään asti pahoja ja ilkeitä ihmisiä. Ihan ilman, että heitä on koskaan mitenkään loukattu."
Tämä lause ei ole kristinuskoa, koska siinä annetaan ymmärtää, että vain osa on syntymästään pahoja. Ihan kaikkia on loukattu lapsina, vain sokea ihminen ei ymmärrä tätä. Myös sokea on se, joka ulkoistaa kaiken pahuuden aina vain muihin, esimerkiksi nyt näihin osallistujiin. Haukutaan todella rumasti, eikä ymmärretä, että syynsä heilläkin on huonoon käytökseensä. Ei, ei oikeuta, mutta toisten ymmärtäminen auttaa elämässä.
psykaa opiskellut kristitty
Manuaali varmasti sisälsi lepyttely- ja hiipimisohjeet siihen, miten vittuileva Elisa saadaan "normaaliksi" ja tyytyväiseksi. Roskalehti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu
nim. Näitä töksäyttelyjä vain pulppuaa mun suusta, en pysty pitämään suutani kiinni
Hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies ei tule seuraaville treffeille, jos treffikumppani käyttäytyy noin.
Pitkässä parisuhteessa oleva mies sen sijaan tietää valinneensa töksäyttelevän muijan ja salaa haaveilee naisesta, joka pitäisi häntä maailman ihanimpana ja komeimpana uroksena.
Lapsellista että kuvitellaan pitkässä parisuhteessa miehen haluavan häntä pidettävän maailman komeimpana miehenä. Kyllä silloin ihminen jo tajuaa millainen on eikä todellakaan odota tuollaista.
Jokainen mies haluaa olla naisen kanssa, joka pitää häntä maailman vetovoimaisimpana miehenä, usko pois.
Ja ainakaan hän ei nauti siitä, että oma kumppani kehuu muiden miesten ulkonäköä, vaikkei sitä ääneen sanoisikaan. Huomaavaisuus tällaisissa asioissa lisää yhteistä onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuikohan Matti terapiaan ohjelman jälkeen? :( toivottavasti on pärjäillyt.
Miksi olisi joutunut?
En usko, että Matti tarvitsee mitään terapiaa, hänellä vaikuttaa olevan hyvä itsetunto ja itsetuntemus. Hän ei mene siihen manipulointiin, että joku asia johtuisi jostakin hänen käsittelemättömistä asioista. Siinä joukkojaksossakin, jossa olivat nelikentän ympärillä, hänellä riitti itsetunto olla alentumatta keksimään, että hänellä olisi jotakin ongelmia, vaan peräänkuulutti sitä, että on myös terveitä ihmisiä.
Miksiköhän ei mennyt siihen terveen keskustelun kohdalle, vaikka halusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että se paikka on kaikille. Elisa on käyttäytynyt rumasti jaksoissa, mutta en näe, miksi ystävyksien kivaa päivää pitäisi mollata.
Tämä on mielestäni juurikin sitä, että ulkoistetaan kaikki maailma paha yhteen ihmiseen vuorollaan, suorastaan dehumanisoidaan kaikki hänen tekemä kamalaksi.
Taitaa kirjoittajalla olla itsellä huono olo, ja haluaa kiusata ketä milloinkin? Se että Elisa on käyttäytynyt huonosti ei oikeuta meitä käyttäytymään huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu
nim. Näitä töksäyttelyjä vain pulppuaa mun suusta, en pysty pitämään suutani kiinni
Hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies ei tule seuraaville treffeille, jos treffikumppani käyttäytyy noin.
Pitkässä parisuhteessa oleva mies sen sijaan tietää valinneensa töksäyttelevän muijan ja salaa haaveilee naisesta, joka pitäisi häntä maailman ihanimpana ja komeimpana uroksena.
Lapsellista että kuvitellaan pitkässä parisuhteessa miehen haluavan häntä pidettävän maailman komeimpana miehenä. Kyllä silloin ihminen jo tajuaa millainen on eikä todellakaan odota tuollaista.
Jokainen mies haluaa olla naisen kanssa, joka pitää häntä maailman vet
Ja tämä aihehan on muutenkin aivan off topic, koska nyt puhutaan ohjelmasta, jossa ihmiset vasta tutustuvat toisiinsa. Negatiiviset huomautukset ulkonäöstä ovat silloin ratkaisevassa asemassa ja normaalisti lopettavat suhteen ennenkuin se alkaakaan.
Uskon, että Arttu kuvitteli morsiamen olevan nalkissa ohjelman vuoksi ja siksi antoi palaa pientä maanpinnalle pudottelua samantien.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä halutaan parisuhdetta, jossa ei kumpikaan voi sanoa avoimesti mitä ajattelee, vaan pitää kokoajan miettiä muna kuorilla kävellen miten voi esimerkiksi muiden kauneudesta tai komeudesta puhua. Aika raskasta elää noin vuosikymmeniä, kun silloin varmasti on myös monta muuta asiaa, joissa pitää myös varoa sanomisiaan.
Tervetuloa nykyaikaan, nettisukupolven maailmaan, vai mikä Gen Z se nyt onkaan. Sääntönä on, että se joka pöyristyy ja loukkaantuu verisimmin, saa kirkkaimman kruunun. Canceloidaan siis kaikki kurjat tyypit ja väärätermiset, niin maailma tuoksuu taas piikittömille ruusuille...seuraavaan loukkaantumiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä halutaan parisuhdetta, jossa ei kumpikaan voi sanoa avoimesti mitä ajattelee, vaan pitää kokoajan miettiä muna kuorilla kävellen miten voi esimerkiksi muiden kauneudesta tai komeudesta puhua. Aika raskasta elää noin vuosikymmeniä, kun silloin varmasti on myös monta muuta asiaa, joissa pitää myös varoa sanomisiaan.
Tervetuloa nykyaikaan, nettisukupolven maailmaan, vai mikä Gen Z se nyt onkaan. Sääntönä on, että se joka pöyristyy ja loukkaantuu verisimmin, saa kirkkaimman kruunun. Canceloidaan siis kaikki kurjat tyypit ja väärätermiset, niin maailma tuoksuu taas piikittömille ruusuille...seuraavaan loukkaantumiseen asti.
Höpsis. Mammat on tarpeeksi vanhoja, ei 14-24 . Paitsi jotkut pikkupojat käy täällä välillä. Täytin juuri itse 50 keväällä ja olen aika hienotunteinen ja pelastan ihmisiä sosiaalisissa tilanteissa. Ei ole kyse nykyluokkaantumisen ikeestä. Ja On täällä eläkeläisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Lainaaminen ei ylläri onnistu oikein, joten laitan tähän:
"No nyt tuli paksua. Oletko kristitty? Heillähän on tämä mielipide, että lapset syntyy syntisinä.
Kyllä se on ihan tieteellinen fakta, että lapsuuden traumaattiset kokemukset aiheuttaa traumoja ja altistaa aikuisiän persoonallisuushäiriöille."
Tosin et ehkä laittanut viestiä minulle vaan edelliselle? Kuitenkin vastaan.
Kyllä olen kristitty, ja tosiaankin valtauskontomme mukaan kaikki ollaan perisyntisiä. Tarkoittaa, että meissä kaikissa on kaikki valmiudet ajatella, sanoa ja tehdä pahaa.
Ja kyllä, olen tismalleen samaa mieltä siitä, että on ihan tieteellinen fakta, että lapsuuden traumaattiset kokemukset aiheuttaa traumoja ja altistaa aikuisiän persoonallisuushäiriöille.
Se että vanhemmat aiheuttaa traumoja johtuu juurikin tästä syntisyydestä, ja yleensä heitäkin on kohdeltu huonosti, "neljänteen polveen" kie
Tämä lause ei ole kristinuskoa, koska siinä annetaan ymmärtää, että vain osa on syntymästään pahoja. Ihan kaikkia on loukattu lapsina, vain sokea ihminen ei ymmärrä tätä. Myös sokea on se, joka ulkoistaa kaiken pahuuden aina vain muihin, esimerkiksi nyt näihin osallistujiin. Haukutaan todella rumasti, eikä ymmärretä, että syynsä heilläkin on huonoon käytökseensä. Ei, ei oikeuta, mutta toisten ymmärtäminen auttaa elämässä.
psykaa opiskellut kristitty
Et sitten ole kuitenkaan psykiatrisessa hoitotyössä ollut. Silloin ymmärtäisit, ettei kyse ole siitä, että kaikkia on loukattu lapsina vaan osaa lapsista on traumatisoitu. Heitä on rais kattu, neclegtoitu, heihin on kohdistettu järjestelmällistä henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa, vanhemmat ovat olleet päihdeaddikteja, lapsia on hylätty jne jne.
Ihan kaikille, ONNEKSI, ei ole tehty noin.
Voi sitä olla rehellinen ja samalla kunnioittava. Vai olisiko ok, jos mies sanoisi vaimon raskauden aikana, että ootpa läski, jos mielessään ajattelee, että on tullut kiloja? Nää möläyttelijät ja huonoköytöksiset ihmiset aina luulevat olevansa rehellisiä, vaikka ovat pelkästään ilkeitä ja itsekkäitä.