Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15726)
Vierailija kirjoitti:
"vanhanaikaista käsitystä siitä, millainen naisen kuuluisi olla."
Viittasit Arttuun, en ymmärrä. Juliallahan oli itsellään vanhanaikainen käsitys, ja tästä puhui jo ennen kuin oli nähnyt Arttua.
Se että toteaa että toinen on lyhyt on vain toteamus, ei mikään vanhan- tai uudenaikainen naiskäsitys.
Talallasiko sinä väätelet noita juttuja??
Kuka on väittänyt, että jos mies sanoo naista lyhyeksi se olisi joku vanhanaikanien tai uudenaikainen naiskäsitys.
Ihan varmasti ymmärrät, että puhuttiin siitä, miten Artun mielestä Julian ammatti oli "miehinen" ja se on aika vanhanaikainen ajatus, että nainen ei työskentelisi auto/rakennus alalla.
Tuossa on ammattikoulu aika lähellä ja minä näen päivittäin, miten rakennuspuolen kamppeisiin pukeutuneita tyttöjä sieltä lompsii kylälle.
Niitä tyttöjä on siellä sähköpuolellakin ja autopuolella, logistiikka alasta puhumattakaan. On vanhanaikaista kuvitella, että naiset tekisi tuollaisia töitä. Naisia on hitsareinakin ja rekkakuskeina ja vaikka missä. Ei ne työt vaadi munia.
Joku tuulilasin vaihto kyllä onnistuu naiseltakin.
Vielä Elisan manuaaliin. Vaikka se on itsekeskeinen lahja, niin sitä suuremmalla syyllä se olisi pitänyt lukaista. Vaikka vessaistunnolla. Kertoo jotain Matista, ettei halua ottaa selvää, olipa kyse läpästä tai oudon ihmisen oudosta lahjasta. Jos joku antaa huumorilahjan, minusta siihenkin tutustumiseen pitäisi käyttää 5-10 min. Jos joku antaa tosissaan, järkevä ihminen lukaisisi läpi, kenen (mahdollisesti hullun) kanssa on naitettu.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uudelleen ekan jakson. Janne kertoo, että pikkuveli kuoli vuonna 2014. Hän myös kertoo, että esikoinen täyttää kesällä 13 vuotta ja nuorempi lapsi on 8-vuotias. Myöhemmissä katsomo plus jaksoissa hän kertoo, että pian pikkuveljen kuoleman jälkeen hän erosi huonosta parisuhteesta ja sitten kolmen vuoden kuluttua syntyi Hilla. Ja Janne mainitsee, että ollut sinkkuna reilun vuoden ja ero oli särkenyt hänen sydämensä. Eli näin ollen oletan, että Jannella on lapset kahden eri naisen kanssa. Ja laskupääni mukaan kumpikin lapsi ollut aika pieni eron jälkeen.
Ihan mielenkiinnosta: mikä näissä syntymävuosien pohdinnoissa on se pointti? Mitä voi nyt sitten päätellä teidän mielestä, että Janne on? En saa kiinni. mitä uutta se tuo siihen millaisena hänet näen. En myöskään tiedä / tunne hänen exiään / lapsiaan, niin mikä tässä on siis se loppupäätemä, että lapsi on 13 ja toinen 8? 🤨🤨🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Vielä Elisan manuaaliin. Vaikka se on itsekeskeinen lahja, niin sitä suuremmalla syyllä se olisi pitänyt lukaista. Vaikka vessaistunnolla. Kertoo jotain Matista, ettei halua ottaa selvää, olipa kyse läpästä tai oudon ihmisen oudosta lahjasta. Jos joku antaa huumorilahjan, minusta siihenkin tutustumiseen pitäisi käyttää 5-10 min. Jos joku antaa tosissaan, järkevä ihminen lukaisisi läpi, kenen (mahdollisesti hullun) kanssa on naitettu.
Jos ihminen, jota ei siis yhtään tunne, kirjoittaa itsestään sivukaupalla tekstiä mulle luettavaksi, niin todellakaan en lukisi. Järkevä ihminen ei siis lukisi. Outo lahja. Lahjan pitäisi olla jotain hyvää toiselle eikä itsekeskeistä sepustusta. Matti sentään oli ostanut korun, josta Elisa kehtasi vielä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
''Matti yritti keksiä jutun juurta pohtimalla, että viikon vaellus Lapissa, jolloin sataisi koko ajan voisi olla loppujen lopuksi aika yhdistävä tekijä parisuhteessa. Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?''
Elisa ei ole muuta tehnytkään kuin valittanut koko kauden ajan. Tuo kommentti oli hyvin paksua häneltä.
Veikkaan, että Elisaa ei Matti kiinnostanut alunperinkään. Teki päätöksensä jo "alttarilla", mutta yritti vierittää syyn Mattiin ja hänen haluttomuuteensa. Sitten kuittaili ja oli ivallinen, koska oli pettynyt parin valintaan. Ehkä otti Elisan itsetunnon päälle, että Matti, josta ei edes ollut kiinnostunut, ei yrittänyt lähennellä. Ehkä on tottunut saamaan miehiltä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
''Matti yritti keksiä jutun juurta pohtimalla, että viikon vaellus Lapissa, jolloin sataisi koko ajan voisi olla loppujen lopuksi aika yhdistävä tekijä parisuhteessa. Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?''
Elisa ei ole muuta tehnytkään kuin valittanut koko kauden ajan. Tuo kommentti oli hyvin paksua häneltä.
Paksua, lyttäävää ja tuu todella aliarvoista Elisalta tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja pari lyhempää seurustelusuhdetta myös ollut. Kun on jo ikää ja elämänkokemusta ei aivan turhista loukkaannu. Joo kyllä varmasti lähes kaikille miehilleni olen sanonut, että onpa tuossa kokea mies siis muista miehistä puhuttaessa. Ei kukaan mies ole siitä ottanut mitenkään huonosti.
Joo mutta ootko sanonut, että "tuossa on paljon komeampi mies, kuin sinä, kato nyt. Ja kyllä mun ex-mieskin on komeampi kuin sinä?"
Ymmärrätkö eron?
Kyllä olen sanonut. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu. Eikä myöskään hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen, jos häntä verrataan kauniimpaannaiaeenjase sanotaan suoraan. Kun minä tuolla aiemmin toin näitä kantojani esille, niin minua haukuttiin todella typeräksi ja oikein kehotettiin ettei minun kannattaisi koskaan alkaa seurustelemaan. Nauroin noita kirjoituksia näin elämänkokemusta omaavana naisena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuossa yläpuolella pyörivässä Lumo-kotien mainoksessa häärää pi.ki.musta n.e.kerinainen kokkihattu päässä. Osoitus siitä kuinka firmat pelkäävät näyttää mainoksissa valk.oihoisia suomalaisia.
Empiirisenä havaintona on mitä eriskummallisimpia pariskuntia mainosten maailmassa. Juurikaan KOSKAAN ei enää näy valk.oihoista (sen.suuri saattaa iskeä jopa tähän sanaan) pariskuntaa, miespareja löytyy, mix-r.ace-mainoksia joissa on liki aina mu.sta lapsi. Saattaa olla 3 eri.v.äristä lasta jne...elämme kummia aikoja ja syy kaikkeen on v.alkoinen he-eromies.
Minäkin katson mieluummin mainoksia, joissa on vaaleaihoisia ihmisiä (varmaan siksi että itsekin olen vaaleaihoinen). Mutta eihän yhden ihmisen (minun) ostohaluttomuuteen mainostavat firmat kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja pari lyhempää seurustelusuhdetta myös ollut. Kun on jo ikää ja elämänkokemusta ei aivan turhista loukkaannu. Joo kyllä varmasti lähes kaikille miehilleni olen sanonut, että onpa tuossa kokea mies siis muista miehistä puhuttaessa. Ei kukaan mies ole siitä ottanut mitenkään huonosti.
Joo mutta ootko sanonut, että "tuossa on paljon komeampi mies, kuin sinä, kato nyt. Ja kyllä mun ex-mieskin on komeampi kuin sinä?"
Ymmärrätkö eron?
Kyllä olen sanonut. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu. Eikä myöskään hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen, jos häntä verrataan kauniimpaannaiaeenjase sanotaan suoraan. Kun minä tuolla aiemmin toin näitä kantojani esille, niin minu
"Exäni oli kauniimpi kuin sinä." - Voiko naiselle hölmömmin möläyttää? Kuka kuvittelee, että nainen tuon kuultuaan on halukas läheisyyteen arvostelijansa kanssa. Kaikkia ajatuksiaan ei ole pakko sanoa ääneen. Ei mitään tilannetajua ollut Artulla.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla, että Arttu on vaan ihastuneena intoillut ja siihen olisi voinut sanoa vaan tyynesti ei. Ei tarvitse jauhaa sitä loppukautta. Yleisestikin aikuiset voi ehdotella kaikenlaista, ei se ole rajojen rikkomista. Mutta olisi ollut ihan eri asia, jos olisi Julia saanut parikseen jonkun jännä miehen. Olisi voinut haluakin Imatralle. Voisiko vain aikuisena myöntää, että ei kiinnosta eikä kehitellä uhriutumista taustalle. Onhan sitä itsellekin miehet ehdotelleet vaikka mitä ja vonganneet seksiäkin. Sitten vaan sanoo ei ja eteenpäin.
Arttuhan nimenomaan on jännämies. Ehkä tahtomattaan ja tarkoittamattaan, mutta historia puhuu puolestaan. Kukasta kukkaan käy jännämiehen tie.
Vierailija kirjoitti:
Matti yritti keksiä jutun juurta pohtimalla, että viikon vaellus Lapissa, jolloin sataisi koko ajan voisi olla loppujen lopuksi aika yhdistävä tekijä parisuhteessa. Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?
Elisa, joka tietenkin teräsnaisena haldaisi viikon vaelluksen rankkasateessa Lapissa, kiipeilemässä: Apua, en uskalla, pyörryttää, saako tulla jo alas, en pysty
Miten voi kukaan olla koko ajan noin ilkeilevä, superkriittinen, jännittynyt ja negatiivinen Mattia kohtaan?
Ja ärsyttää se tekohymy ja -nauru tuossa ryhmätapaamisessakin. Ihan feikki. Epävarma kuin mikä, mutta esittää vahvaa.
Ja koko ajan minä, minä, minä, minä
Miten voi olla? Siten, että ei ole yhteydessä omaan hauraaseen sisäiseen lapseensa, siihen räpiköivään ja elämän suossa rämpivään tai kiipeilytelineeltä putoavaan. Hän pistää heti tikarit pystyyn jos huomaa, että jossain on vaaran paikka. Vaaran paikka -termillä tarkoitan paskaa,jota hänelle on syötetty lapsuudssaa:
Älä valita
Etkö sä nyt tästäkään pääse edes yli
Tuus nyt sieltä
No ei tuo voinut sattua
Taasko täällä vollataan
Tämmöinen puhetyyli saa lapselle ennen pitkää muurin, jonka takaa projisoidaan ja nälvitään muiden heikkouksia. (Olkoonkin, että Matin vaellusjuttu oli sikahyvä! Mutta haavoitettu ihminen näkee siinä vaaroja, että mitä jos minä en pärjää..... ja iskee veetuilulla sekunnissa, ennen kuin tulee itse kuvitteellisen retken pieksemäksi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uudelleen ekan jakson. Janne kertoo, että pikkuveli kuoli vuonna 2014. Hän myös kertoo, että esikoinen täyttää kesällä 13 vuotta ja nuorempi lapsi on 8-vuotias. Myöhemmissä katsomo plus jaksoissa hän kertoo, että pian pikkuveljen kuoleman jälkeen hän erosi huonosta parisuhteesta ja sitten kolmen vuoden kuluttua syntyi Hilla. Ja Janne mainitsee, että ollut sinkkuna reilun vuoden ja ero oli särkenyt hänen sydämensä. Eli näin ollen oletan, että Jannella on lapset kahden eri naisen kanssa. Ja laskupääni mukaan kumpikin lapsi ollut aika pieni eron jälkeen.
Ihan mielenkiinnosta: mikä näissä syntymävuosien pohdinnoissa on se pointti? Mitä voi nyt sitten päätellä teidän mielestä, että Janne on? En saa kiinni.
Kyllä se mun mielestä jotain kertoo henkilöstä, jos on kahdesti eronnut pikkulapsiaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö eron?
Kyllä olen sanonut. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu. Eikä myöskään hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen, jos häntä verrataan kauniimpaannaiaeenjase sanotaan suoraan. Kun minä tuo
Ei Arttu ole sanonut noin, että exä olisi kauniimpi kuin Julia.
Ei sekoiteta nyt palstalaisten omia tarinoita tähän sarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö eron?
Kyllä olen sanonut. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu. Eikä myöskään hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen, jos häntä verrataan kauniimpaannaiaeenjase sanotaan suoraan. Kun minä tuolla aiemmin toin näitä kantojani esille, niin minu
Yrität siis jotenkin puolustella tällä Arttua, että on ok sanoa negatiivisia kommentteja uudelle puolisoehdokkaalle. Joka kyllä paremminkin pitäisi kaiketi valloittaa, mikäli suhde kiinnostaa. Jep. Hyvinhän se meni Artullakin. On kiva yksin miettiä että oli kyllä silti ihan ok kuittailla toisen ulkonäöstä, vaikkei edes tunne koko naista vielä.
Vaikkei miehesi kertoisikaan loukkaantuneensa, tuollainen on huonoa ja loukkaavaa käytöstä sinulta. Ja ihmeellistä: miksi kukaan sanoo omalle puolisolleen tuollaista? Suuri osa miehistä ei onneksi joudu tuollaista kuuntelemaan, vaan oma nainen kannustaa, fiksu ylistää myös oman rakkaansa ulkonäköä. Sitä saa muuten tehdä vähän liikaakin, parantaa vain suhdetta. Hyvä ruokkii hyvää.
Onko miehekkääksi sanominen sitten joku isokin loukkaus naiselle?
Kun nainen voi tehdä samoja töitä kuin miehetkin, ja päinvastoin, niin missä se loukkaus on?
Ihmisiä ollaan kaikki, miehet ja naiset.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehekkääksi sanominen sitten joku isokin loukkaus naiselle?
Kun nainen voi tehdä samoja töitä kuin miehetkin, ja päinvastoin, niin missä se loukkaus on?
Ihmisiä ollaan kaikki, miehet ja naiset.
Mitä hemmettiä? No onko homppeliksi kutsuminen kiva kohteliaisuus? Mies ei tasan halua näyttää naiselta ja nainen ei halua näyttää miesmäiseltä rekkalesbolta.
Tai ehkä lepakkopiireissä, mutta kyllä me tavisnaiset halutaan olla sieviä (vaikka joskus salilla kävisikin ym.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti yritti keksiä jutun juurta pohtimalla, että viikon vaellus Lapissa, jolloin sataisi koko ajan voisi olla loppujen lopuksi aika yhdistävä tekijä parisuhteessa. Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?
Elisa, joka tietenkin teräsnaisena haldaisi viikon vaelluksen rankkasateessa Lapissa, kiipeilemässä: Apua, en uskalla, pyörryttää, saako tulla jo alas, en pysty
Miten voi kukaan olla koko ajan noin ilkeilevä, superkriittinen, jännittynyt ja negatiivinen Mattia kohtaan?
Ja ärsyttää se tekohymy ja -nauru tuossa ryhmätapaamisessakin. Ihan feikki. Epävarma kuin mikä, mutta esittää vahvaa.
Miten voi olla? Siten, että ei ole yhteydessä omaan hauraaseen sisäiseen lapseensa, siihen räpiköivään ja elämän suossa rämpivään tai kiipeilytelineeltä putoavaan. Hän pistää heti tikarit pys
Haavoitettu ihminen, kaltoinkohdeltu laps jne ym etc. Mitä kaikkea täällä on yritetty keksiä ja valkopestä Elisaa. Kun tosiasia on, että siinä on ak ka, joka varmasti on laittanut jo vanhempansakin liriin. Rääkynyt ja vaatinut.
Ettekö te käsitä, että on olemassa jo syntymästään asti pahoja ja ilkeitä ihmisiä. Ihan ilman, että heitä on koskaan mitenkään loukattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?
Miten voi olla? Siten, että ei ole yhteydessä omaan hauraaseen sisäiseen lapseensa, siihen räpiköivään ja elämän suossa rämpivään tai kiipeilyt
Haavoitettu ihminen, kaltoinkohdeltu laps jne ym etc. Mitä kaikkea täällä on yritetty keksiä ja valkopestä Elisaa. Kun tosiasia on, että siinä on ak ka, joka varmasti on laittanut jo vanhempansakin liriin. Rääkynyt ja vaatinut.
Ettekö te käsitä, että on olemassa jo syntymästään asti pahoja ja ilkeitä ihmisiä. Ihan ilman, että heitä on koskaan mitenkään loukattu.
No nyt tuli paksua. Oletko kristitty? Heillähän on tämä mielipide, että lapset syntyy syntisinä.
Kyllä se on ihan tieteellinen fakta, että lapsuuden traumaattiset kokemukset aiheuttaa traumoja ja altistaa aikuisiän persoonallisuushäiriöille.
Kyllä luulisi, että Elisa on jotenkin syvästi haavoittunut jossain kohtaa elämäänsä.