Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
 Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15956)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''Matti yritti keksiä jutun juurta pohtimalla, että viikon vaellus Lapissa, jolloin sataisi koko ajan voisi olla loppujen lopuksi aika yhdistävä tekijä parisuhteessa. Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?''
Elisa ei ole muuta tehnytkään kuin valittanut koko kauden ajan. Tuo kommentti oli hyvin paksua häneltä.
Veikkaan, että Elisaa ei Matti kiinnostanut alunperinkään. Teki päätöksensä jo "alttarilla", mutta yritti vierittää syyn Mattiin ja hänen haluttomuuteensa. Sitten kuittaili ja oli ivallinen, koska oli pettynyt parin valintaan. Ehkä otti Elisan itsetunnon päälle, että Matti, josta ei edes ollut kiinnostunut, ei yrittänyt lähennellä. Ehkä on tottunut saamaan miehiltä huomiota.
Mielestäni osuit naulan kantaan. Tämä on minunkin tulkintani tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja pari lyhempää seurustelusuhdetta myös ollut. Kun on jo ikää ja elämänkokemusta ei aivan turhista loukkaannu. Joo kyllä varmasti lähes kaikille miehilleni olen sanonut, että onpa tuossa kokea mies siis muista miehistä puhuttaessa. Ei kukaan mies ole siitä ottanut mitenkään huonosti.
Joo mutta ootko sanonut, että "tuossa on paljon komeampi mies, kuin sinä, kato nyt. Ja kyllä mun ex-mieskin on komeampi kuin sinä?"
Ymmärrätkö eron?
Kyllä olen sanonut. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu. Eikä myöskään hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen, jos häntä verrataan kauniimpaannaiaeenjase sanotaan suoraan. Kun minä tuolla aiemmin toin näitä kantojani esille, niin minu
Voi luoja. Lopeta jo.
Kun et sää kerran edes ymmärrä mistä tässä on kyse.
Minulla ei ole vielä ikinä ollut tarvetta sanoa puolisolle, että mun ex oli kyllä komeempi kuin sä, ei ole ollut mitään tarvetta miksi olin noin sanonut?
Kyllähän se mies sen varmaan kestäis, mutta miksi minä hänelle noin sanoisin? Mitä minä siitä saisin? Mitä hän siitä tiedosta kostuisi?
Miksi toiselle pitää sanoa, että on niitä kuule kauniimpiakin/komeampiakin ihmisiä kuin sinä??? Mutta saahan sen sanoa, jos se sulle ja sun puolisolle on niin tärkeä asia .
Saahan sitä puhua ihan mitä haluaa, kukapa sinuakaan kieltää.
Mutta kovin fiksuahan tuo ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehekkääksi sanominen sitten joku isokin loukkaus naiselle?
Kun nainen voi tehdä samoja töitä kuin miehetkin, ja päinvastoin, niin missä se loukkaus on?
Ihmisiä ollaan kaikki, miehet ja naiset.
Mitä hemmettiä? No onko homppeliksi kutsuminen kiva kohteliaisuus? Mies ei tasan halua näyttää naiselta ja nainen ei halua näyttää miesmäiseltä rekkalesbolta.
Tai ehkä lepakkopiireissä, mutta kyllä me tavisnaiset halutaan olla sieviä (vaikka joskus salilla kävisikin ym.)
Mitä ihmettä, nytkö aloit jo homppeleitakin haukkumaan?
Voit pitää vanhanaikaiset käsityksesi, että naisen tulee olla sievä. Mutta älä oleta että me kaikki olisimme samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos paljuvesi laitettaisiin "kylpysession" jälkeen koeputkeen ja näytettäisiin kirkasvaloa vasten "naatiskelijoille", niin saattaisipa kylpyhalut lähteä kun siellä putkessa kelluisi ties mitkä smegmat, ihokarvat (hä.pykarvat), sun muut orgaaniset eritteet ja gaagelsimolekyylit. Järvivesi on sentään ihan eri asia.
Ihan samat gaagelssimolekyylit siellä järvivedessäkin on. Kukaan ei joisi hanavettäkään jos laitettaisiin sama koeputkitesti. Hanavesi kulkee putkistossa, joka ei ole "Spoilerivaroitus!" steriili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti yritti keksiä jutun juurta pohtimalla, että viikon vaellus Lapissa, jolloin sataisi koko ajan voisi olla loppujen lopuksi aika yhdistävä tekijä parisuhteessa. Elisa ivallisesti: valittaisit sielläkin koko ajan?
Elisa, joka tietenkin teräsnaisena haldaisi viikon vaelluksen rankkasateessa Lapissa, kiipeilemässä: Apua, en uskalla, pyörryttää, saako tulla jo alas, en pysty
Miten voi kukaan olla koko ajan noin ilkeilevä, superkriittinen, jännittynyt ja negatiivinen Mattia kohtaan?
Ja ärsyttää se tekohymy ja -nauru tuossa ryhmätapaamisessakin. Ihan feikki. Epävarma kuin mikä, mutta esittää vahvaa.
Ja koko ajan minä, minä, minä, minä
Miten voi olla? Siten, että ei ole yhteydessä omaan hauraaseen sisäiseen lapseensa, siihen räpiköivään ja elämän suossa rämpivään tai kiipeilyt
Huh mikä ihmiskäsitys.
Kaikki me olemme perisyntisiä, mutta rakkaudella ja hyvällä kasvatuksella opimme empatiaa, lähimmäisenrakkautta ja käytöstapoja.
Valitettavasti sinä et vaikuta rakkaudelliselta ihmiseltä, eli vaikka muuta luulet, et ole Elisaa parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä Elisan manuaaliin. Vaikka se on itsekeskeinen lahja, niin sitä suuremmalla syyllä se olisi pitänyt lukaista. Vaikka vessaistunnolla. Kertoo jotain Matista, ettei halua ottaa selvää, olipa kyse läpästä tai oudon ihmisen oudosta lahjasta. Jos joku antaa huumorilahjan, minusta siihenkin tutustumiseen pitäisi käyttää 5-10 min. Jos joku antaa tosissaan, järkevä ihminen lukaisisi läpi, kenen (mahdollisesti hullun) kanssa on naitettu.
No ehkä olisi pitänyt. Mutta en mä siitä suuttuisi, jos toinen ei lukisi. Yleensäkin en haluaisi olla ihmisen kanssa, joka varta vasten etsii tilaisuuksia loukkaantua tai suuttua. Kyllä mä yrittäisin ymmärtää, että jaahas, ei tässä kaiken keskellä ottanut manuaalia tosissaan tai ymmärtänyt sen merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viekö Julia nyt kaniin sen Artulta saamansa kauniin timanttisormuksen ?
Mielestäni olisi oikeus ja kohtuus lähettää se Artun äidille, vai mitä?
Ilmeisesti Artun äiti triggeröi jonkun hermostoa.
Ei ainakaan minun. Mutta palstaa luettuani olen alkanut epäillä, että Artun suunnalla kaivataan hyvitystä kuvausten keskeyttämisestä. Jopa oikeudellista vastuuta vetää kausi loppuun pariskuntaa leikkien on peräänkuulutettu. Ehkä sormus pitäisi antaa Artulle kaniin vietäväksi?
Arttu ei varmaankaan tarvitse Julian ostamaa sormusta. He tapasivat pari hassua kertaa ja se oli siinä. Enemmän tuntuu katselijat vetäneen hernemaissipaprikaa poskionteloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa ja pari lyhempää seurustelusuhdetta myös ollut. Kun on jo ikää ja elämänkokemusta ei aivan turhista loukkaannu. Joo kyllä varmasti lähes kaikille miehilleni olen sanonut, että onpa tuossa kokea mies siis muista miehistä puhuttaessa. Ei kukaan mies ole siitä ottanut mitenkään huonosti.
Joo mutta ootko sanonut, että "tuossa on paljon komeampi mies, kuin sinä, kato nyt. Ja kyllä mun ex-mieskin on komeampi kuin sinä?"
Ymmärrätkö eron?
Kyllä olen sanonut. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu. Eikä myöskään hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen, jos häntä verrataan kauniimpaannaiaeenjase sanotaan suoraan. Kun minä tuo
Pointti ei ole se, että itsetunto ei kestäisi kommentointia ulkonäöstä. Kyse on huonoista käytöstavoista ja itsekeskeisyydestä. Miksi pitäisi olla ihmisen kanssa, joka puhuu ikävästi? Ja miksi ulkonäköä pitäisi kommentoida, ellei ole hyvää sanottavaa? Nää on ihan perustason käytöstapoja, paitsi jollain tyypillä, jolta puuttuu sosiaalinen ymmärrys kokonaan. Kaikkea ei tarvitse suoltaa ulos, vaikka mielessä kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ol. Kun on jo ikää ja elämänkokemusta ei aivan turhista loukkaannu. Joo kyllä varmasti lähes kaikille miehilleni olen sanonut, että onpa tuossa kokea mies siis muista miehistä puhuttaessa. Ei kukaan mies ole siitä ottanut mitenkään huonosti.
Ymmärrätkö eron?
Kyllä olen sanonut. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen mies moisesta loukkaannu. Eikä myöskään hyvällä itsetunnolla varustettu aikuinen nainen, jos häntä verrataan kauniimpaannaiaeenjase sanotaan suoraan. Kun minä tuo
Voi luoja. Lopeta jo.Kun et sää kerran edes ymmärrä mistä tässä on kyse.
Minulla ei ole vielä ikinä ollut tarvetta sanoa puolisolle, että mun ex oli kyllä komeempi kuin sä, ei ole ollut mitään tarvetta miksi olin noin sanonut?
Kyllähän se mies sen varmaan kestäis, mutta miksi minä hänelle noin sanoisin? Mitä minä siitä saisin? Mitä hän siitä tiedosta kostuisi?
Miksi toiselle pitää sanoa, että on niitä kuule kauniimpiakin/ komeampiakin ihmisiä kuin sinä??? Mutta saahan sen sanoa, jos se sulle ja sun puolisolle on niin tärkeä asia . Saahan sitä puhua ihan mitä haluaa, kukapa sinuakaan kieltää.
Mutta kovin fiksuahan tuo ei ole.
Maailma on kahtiajakautunut. Mutta luulin, että esim. rikkaisiin ja köyhiin. Mutta nyt täällä on ilmennyt, että kahtiajako on: niihin tolvanoihin, jotka kehuu eksiään ja ohikulkevia kaunottaria/komistuksia ja niihin, jotka tajuaa olla loukkaamatta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehekkääksi sanominen sitten joku isokin loukkaus naiselle?
Kun nainen voi tehdä samoja töitä kuin miehetkin, ja päinvastoin, niin missä se loukkaus on?
Ihmisiä ollaan kaikki, miehet ja naiset.
Mitä hemmettiä? No onko homppeliksi kutsuminen kiva kohteliaisuus? Mies ei tasan halua näyttää naiselta ja nainen ei halua näyttää miesmäiseltä rekkalesbolta.
Tai ehkä lepakkopiireissä, mutta kyllä me tavisnaiset halutaan olla sieviä (vaikka joskus salilla kävisikin ym.)
Mitä ihmettä, nytkö aloit jo homppeleitakin haukkumaan?
Voit pitää vanhanaikaiset käsityksesi, että naisen tulee olla sievä. Mutta älä oleta että me kaikki olisimme samanlaisia.
Ok, Arttu. Anteeksi että olin miehekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uudelleen ekan jakson. Janne kertoo, että pikkuveli kuoli vuonna 2014. Hän myös kertoo, että esikoinen täyttää kesällä 13 vuotta ja nuorempi lapsi on 8-vuotias. Myöhemmissä katsomo plus jaksoissa hän kertoo, että pian pikkuveljen kuoleman jälkeen hän erosi huonosta parisuhteesta ja sitten kolmen vuoden kuluttua syntyi Hilla. Ja Janne mainitsee, että ollut sinkkuna reilun vuoden ja ero oli särkenyt hänen sydämensä. Eli näin ollen oletan, että Jannella on lapset kahden eri naisen kanssa. Ja laskupääni mukaan kumpikin lapsi ollut aika pieni eron jälkeen.
Ihan mielenkiinnosta: mikä näissä syntymävuosien pohdinnoissa on se pointti? Mitä voi nyt sitten päätellä teidän mielestä, että Janne on? En saa kiinni.
Kyllä se mun mielestä jotain kertoo henkilöstä, jos on kahdesti eronnut pikkul
Täällä esitettiin sellaistakin teoriaa, että tytöt ovat molemmat eksän. Tällöin eroja olisi vain yksi ja naisesta, jolla on kahden eri miehen kanssa lapsi.
Sekin on tietysti mahdollista, että lapsilla on sama äiti ja isä ja Janne lopetti veljen kuoleman jälkeen vain paskan sivusuhteen.
Eli jos emme tiedä, emme tiedä.
Elisa näyttää olevan loppuun asti jääkylmä ihminen. Jääräpäinen, puistattava. Kaikki lämpö ja empatia puuttuu. Matista joku saa ihanan ja hellän puolison. Toivottavasti joku samanhenkinen osuu Matin kohdalle vielä. Säälittää jotenkin Elisa, kai niitä sellaisiakin miehiä on jotka lääppivät oitis, ilman lämpöä. Ja kyllä Matti puhuu , mutta jokainen menisi lukkoon tuollaisen hyökkäyksen jälkeen.
Elisaa on ihan turha sääliä. Hän elää omassa maailmassaan eikä hänen psyykensä tule ikinä kykenemään kohdata todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
"Sanoi itse, että matin lähellä oli kiusallista olla ja puhui muistaakseni vielä seuraavankin (tai sitä seuraavan, vaikea tietää mikä päivä ohjelmassa on menossa) että he onneksi ovat Matin kanssa samanlaisia ja haluavat edetä hitaasti.
Mulla oli tuollainen ystävä kuin Elisa. Oli niin raskas, että piti pistää välit poikki. Vei huoneesta aina kaiken hapen.
Joutuikohan Matti terapiaan ohjelman jälkeen? :( toivottavasti on pärjäillyt.
Huh mikä ihmiskäsitys.
Kaikki me olemme perisyntisiä, mutta rakkaudella ja hyvällä kasvatuksella opimme empatiaa, lähimmäisenrakkautta ja käytöstapoja.
Valitettavasti sinä et vaikuta rakkaudelliselta ihmiseltä, eli vaikka muuta luulet, et ole Elisaa parempi ihminen.
......tähän ei tullut mukaan se mihin viittasit. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa ny jo Katrin ja Jannen suhteen vatvominen. Sokeakin näkee ettei se tule toimimaan. Toinen on täysi flegu ja toinen kaipaa touhuamista arjessa.
No se paljukohtaus oli huvittava. Ymmärrän jos ei halua esittäytyä kameroiden edessä puolialastomana(Janne) Olis kai sitten voinut jutella muuallakin kuin paljun ääressä.
Mun mielestä paljuilu on niiiin junttimaista. Kuka haluaa lillua jossain palli- ja p.illumehun maustamassa kattilassa.
Et siis pidä myöskään uima-altaista tai porealtaista? Mitä mieltä olet merestä tai järvestä, joissa noiden mainitsemasi lis
Jos vieressä on sellainen ylellisyys kuin järvi, miksi pitää hankkia palju?
Vierailija kirjoitti:
Se elämänkokemus ei näköjään nyt riittänyt pointin huomaamiseen. Kyllä vakaa parisuhde toki kestää kertoa miehelleen, että onpa tuossa komea mies, tai naiselleen, onpa kaunis nainen. Niin minäkin pystyn vaimolleni toteamaan ilman, että hän loukkaantuu. Mutta eri asia on VERTAILLA häntä suoraan, että onpa tuossa kaunis nainen, paljon kauniimpi kuin sinä olet. Tai vielä pahempi, jos "exä oli kyllä paljon kauniimpi sinä". Miltä tuo kuulostaa noin suurella elämänkokemuksella?
Vierailija kirjoitti:
Elisa näyttää olevan loppuun asti jääkylmä ihminen. Jääräpäinen, puistattava. Kaikki lämpö ja empatia puuttuu. Matista joku saa ihanan ja hellän puolison. Toivottavasti joku samanhenkinen osuu Matin kohdalle vielä. Säälittää jotenkin Elisa, kai niitä sellaisiakin miehiä on jotka lääppivät oitis, ilman lämpöä. Ja kyllä Matti puhuu , mutta jokainen menisi lukkoon tuollaisen hyökkäyksen jälkeen.
Yhteinen huumorintaju on aika hyvä merkki siitä, että suhde saattaa toimia. Matilla oli lempeä olemus ja hyvä huumorintaju. Toinen taas aika tosikkomainen, vaikka itse ehkä mieltääkin itsensä leikkisäksi. Jotenkin tosi ehdottoman oloinen tyyppi tuo Elisa. Mutta varmasti jonkun toisen kanssa hänelläkin olisi voinut toimia. Tai sitten ei.
Kummasti täällä nyt vedetään Arttu mukaan kirjoittajan itse keksimiin puheisiin, että mies sanoisi eksänsä olleen kauniimpi kuin sinä. Tai vastavuoroisesti naisena sanoisit ex miehesi olleen komeampi kuin nykyinen. Melkoisten satujen pistämistä Artun suuhun. Näin koetaan taas Arttua teilata