Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15626)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi täällä kirjoitellaan Juliasta noin törkeään sävyyn. Asiantuntijoiden olisi pitänyt valita hänelle puoliso, jolla ei ole noin paljon "elettyä elämää" takana kuin Artulla. Joku älykäs ja positiivisella tavalla ulospäinsuuntautunut mies, joka olisi vähitellen rohkaissut Juliaa pois kuorestaan. Arttu on ehkä vähän liian koheltaja juuri Julian puolisoksi.
Kuule älykkäillä ei ole mitään puhuttavaa jonkun tuulilasimuijan kanssa. Se siitä. Piste.
Julialla on rakennusalan koulutus. Mikäs se olikaan Artun ammatti? Oliko se trukkikuski?
Julia on hieno esimerkki siitä, että työtä tehdään vaikkei täsmälleen omaa alaa olisikaan, kun on laskusuhdanne ja työpaikat kortilla. Rakennusala on ollut suurissa vaikeuksissa pitkään.&
Eihän sillä pitäisikään olla. Mutta joku tuossa dissasi ilkein sanakääntein Julian ammattia. Oletettavasti joku, jolla henkilökohtaista kaunaa Artun jättämisestä.
Joku kommentoi, että joku mennyt pieleen Elisan kasvatuksessa. Kertokaa näkemyksiä, toivoo Elisa 70 vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Matti Ei halunnut läheisyyttä Elisan kanssa siksi, koska ei vaan yksinkertaisesti näe Elisaa viehättävänä ulkonäön ja luonteen perusteella.
Matti kertoi kaverilleen menneensä lukkoon, kun Elisa olisi halunnut häämatkalla kosketella. Toistan 458. kerran, että kyse ei ollut seksistä eikä sen esileikistä, vaan nimenomaan lähellä olemisesta ja kevyestä kosketuksesta sanan platonisessa merkityksessä.
Elisa ei ollut munahaukka, mutta Matti väisti notkeasti kaikki Elisan pyrkimykset läheisyyteen.
Miltä sinusta tuntuisi jos täysin ventovieras ihminen tulisi sinua hiplaamaan ihan millä tahansa tavalla. Olette tavanneet alle 24h sitten ensimmäisen kerran ikinä.
Kyllä normaalisti se tuntuu epämukavalta. Muuten voisin vaikka postipakettia jonottaessa vähän silitellä edessä jonottavaa ja sanoa minulle tulleen vaan läheisyyden kaipuu.
Vierailija kirjoitti:
Vodcastissa sanottiin Elisan olevan vahva, muutamankin kerran. Minusta kovuus, joustamattomuus ja itsekeskeisyys ei ole vahvuutta.
Eihän se ole vahva, vaan piikit pystyssä uhitteleva pikkulapsi, kuin Donald Trump. Suuttuu, ellei saa toista mukaan tappeluun.
"Älä vääristele ja sekoitabasioita. Ns. keskustelu on Elisan haukkumista pataluhaksi. Kauheaa henkilön maalittamista. Elisa itse ei solvannut Mattia vaan kertoi, miten tämän käyttäytyminen ei tarjonnut kasvualustaa parisuhteelle."
katso koko kausi uudelleen. Elisan käytös ei ollut toista kunnioittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta "käyttöohjeesta"... siis ihan vekkuli idea ja silleen, mutta jos nyt ajatellaan hetki vähän kyynisemmin: deittimarkkinoiden rasittavimpiin tapauksiin lukeutuvat ihmiset, jotka äärimmäisessä minäkeskeisyydessään kokevat itsensä jyrkästi tietynlaisena valmiina pakettina, joilla on tarkasti rajattu mukavuusalue ja joiden parisuhdefilosofia on se vanha tuttu myrkyllinen "mun on kelvattava sellasena ku oon".
Ja monet meistä tietävät millaista on olla suhteessa "mä oon mikä oon enkä muuksi muutu" -näätien kanssa: siinä on sitten itse muuttua, joustaa ja sopeutua. Tasa-arvoisessa suhteessa molemmat tekevät sen, epätasa-arvoisessa valtadynamiikkaan perustuvassa suhteessa toinen jyrähtää "mä oon mikä oon" ja toinen sitten sopeutuu, alistuu ja muuttuu sopivaksi siihen.
Eli sen sijaan että uuteen ihmiseen tutustuessaan nämä min
"Missä vaiheessa ihmisen oma kyky huomioida muut muuttuu sellaiseksi, että tehdään ohjevihko itsestä tyyliin näin tulet toimeen minun kanssani."
Molempien pitäisi laatia käyttö- eli toimintaohje (erityisesti) kriisitilanteita varten. Ajatelkaa, jos Mattikin olisi kehitellyt tämmöisen itsestään! Mutta ei, se ei ole Matin tapa rakentaa suhdetta. En kyllä tiedä, mikä olisi. SellIainen, että ollaan vaan lunkisti yhdessä ja katsotaan, mitä siitä seuraa? Molemmat koko ajan vähän varovasti mielessään tunnustellen -huom. EI kosketellen! - voisko tuohon luottaa. Semmoista vaivihkaista haistelua (ei konkreettisesti!!), onko toinen uhka vai mahdollisuus.
Elisa oli ninja, suoran toiminnan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se punainen koti Elisan koti tai siis hänen itse sisustamansa 🤔 en ymmärrä moista vaivannäköä, jos on alati liikkeessä. Tai sitten vuokrannut kalustettuna.
Bordellin punainen.
Vaiko Bordeaux`n punainen.
SPOILERI:
Aiemmin kun kausi alkoi, oli esittely MTV:n sivuilla, jossa kerrottiin, että Jannen pikkuveli kuoli "kymmenisen vuotta sitten". Esittelyjsksossa Janne kertoi, että hänen esikoinen on iältään 12 ja kuopus täyttää kesällä 8. Uusimmassa Katsomo plus jaksossa Janne kertoi, että pian pikkuveljen kuoleman jälkeen (eli n. 20 vuotta sitten) hänellä päättyi parisuhde, jossa hän itse voi huonosti. Janne jatkoi: "Sitten kolmen vuoden kuluttua syntyi Hilla".
---> eli tästä voidaan päätellä, että Jannen lapsilla on eri äidit.
^EDIT siis pikkuveli kuoli n. 10 vuotta sitten, ei 20 vuotta
Mä en ainakaan ymmärrä, kun täällä jotkut kirjoittaa, että Mikon ja Iinan välillä ei ole intohimoa. Ehkä kaikki ihmiset eivät edes edellytä intohimoa ja kipinää parisuhteeseen.moni voi olla täysin tyytyväinen parisuhteeseen, jos kumppania kohtaan on kaverilliset fiilikset. Joillekin ihmisille riittää se, että kumppani on kuva, fiksu ja turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--Just näin. Palstan mielipidepoliisit ovat yhteistuumin lynkanneet Elisan. Kaikki hänessä on pahaa, ilkeää, rumaa ja ja vastenmielistä. Kyllä on ala-arvoinen keskustelu muutenkin tämä koko ketju. Hohhoijaa.
"Palstan keskustelu on ala-arvoista kun täällä on kirjoiteltu suoraan ja kaunistelematta ajatuksia."
Älä vääristele ja sekoitabasioita. Ns. keskustelu on Elisan haukkumista pataluhaksi. Kauheaa henkilön maalittamista. Elisa itse ei solvannut Mattia vaan kertoi, miten tämän käyttäytyminen ei tarjonnut kasvualustaa parisuhteelle.
Halloween pistää näkemään hirviöitä ja noita-akkoja joka ikkunassa ja kuvaruudussa.
Elisalla ei taida olla ollut rakastavan perheen mallia.
Vierailija kirjoitti:
Elisa sanoi jo alussa, että pahin mitä hän tietää on muuttua näkymättömäksi. Tuo lause kiteyttää kaiken hänen ajattelumaailmasta. Hän haluaa huomiota, hyvää tai pahaa, kunhan hänet huomataan. Tuo jatkuvan huomion hakeminen on turmiollista elämässä.
Kuvittelen itseäni morsmaikun asemaan. Jos minut paritettaisiin miehelle, joka ei vaikuta ollenkaan ihastuneelta minuun ja välttelee kosketusta, niin se olisi minulle pettymys ja nöyryytys. En usko, että puuttuvaa intohimoa voisi enää myöhemminkään herätellä, jos ensivaikutelma on huono.
Elisalla voi olla pointtia kyllä siinä, että jos Matti välttelee asioihin vastaamista, halausta ym. Se voi tuntua hänestä ikävältä. Ongelma on se miten hän esittää asian.
Tästä puhutaan nyt huutaminen. Vai sanomalla rauhallisesti, että toivoisin meidän voivan puhua tästä. Antamalla aikaa ja tilaa sitä spontaania läheisyyttä olisi voinut tulla. Hyökkäämällä ajaa vaan toisen kauemmaksi.
Jannessa ja Matissa on jotain samaa, molemmat hitaasti syttyviä. Katrin tapa lähestyä asiaa on erilainen.
Se onkin oma asia, onko tällainen ohjelma paras paikka jos tarvitsee pitkän ajan ennen kuin voi tuntea läheisyyttä toiseen ihmiseen. Tässä tutustuminen tapahtuu niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Elisalla voi olla pointtia kyllä siinä, että jos Matti välttelee asioihin vastaamista, halausta ym. Se voi tuntua hänestä ikävältä. Ongelma on se miten hän esittää asian.
Tästä puhutaan nyt huutaminen. Vai sanomalla rauhallisesti, että toivoisin meidän voivan puhua tästä. Antamalla aikaa ja tilaa sitä spontaania läheisyyttä olisi voinut tulla. Hyökkäämällä ajaa vaan toisen kauemmaksi.
Jannessa ja Matissa on jotain samaa, molemmat hitaasti syttyviä. Katrin tapa lähestyä asiaa on erilainen.
Se onkin oma asia, onko tällainen ohjelma paras paikka jos tarvitsee pitkän ajan ennen kuin voi tuntea läheisyyttä toiseen ihmiseen. Tässä tutustuminen tapahtuu niin nopeasti.
Eihän tässäkään tarvitse tutustua nopeasti, jos kumpikaan ei halua. Voi edetä hitaasti, koska edessä voi olla koko loppuelämä tutustua siihen toiseen.
Ongelma tulee silloin, kun toinen haluaa läheisyyttää heti ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--Just näin. Palstan mielipidepoliisit ovat yhteistuumin lynkanneet Elisan. Kaikki hänessä on pahaa, ilkeää, rumaa ja ja vastenmielistä. Kyllä on ala-arvoinen keskustelu muutenkin tämä koko ketju. Hohhoijaa.
"Palstan keskustelu on ala-arvoista kun täällä on kirjoiteltu suoraan ja kaunistelematta ajatuksia."
Älä vääristele ja sekoitabasioita. Ns. keskustelu on Elisan haukkumista pataluhaksi. Kauheaa henkilön maalittamista. Elisa itse ei solvannut Mattia vaan kertoi, miten tämän käyttäytyminen ei tarjonnut kasvualustaa parisuhteelle.
Elisa itse tarvitsee kasvualustaa ihan Henk koht Kuka kirjoittaa itsestään käyttöohjeen?
Elisa itse ei solvannut Mattia vaan kertoi, miten tämän käyttäytyminen ei tarjonnut kasvualustaa parisuhteelle.
Hmmm...asian julkkituomisen keinoista ja sanamuodoista ynnä muusta "valitatko sä aina"-tyyppisistä sutkautuksista voi olla montaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa sanoi jo alussa, että pahin mitä hän tietää on muuttua näkymättömäksi. Tuo lause kiteyttää kaiken hänen ajattelumaailmasta. Hän haluaa huomiota, hyvää tai pahaa, kunhan hänet huomataan. Tuo jatkuvan huomion hakeminen on turmiollista elämässä.
Kuvittelen itseäni morsmaikun asemaan. Jos minut paritettaisiin miehelle, joka ei vaikuta ollenkaan ihastuneelta minuun ja välttelee kosketusta, niin se olisi minulle pettymys ja nöyryytys. En usko, että puuttuvaa intohimoa voisi enää myöhemminkään herätellä, jos ensivaikutelma on huono.
Onhan tässä formaatissa nähty paljonkin pareja, joissa mies ei ole innostunut puolisostaan. Muistuu mielen judit, jonka mies ei välittänyt tästä pätkääkään. Silti Judit veti pisteet kotiin.
Eikä Sallalle valittu Laurikaan piitannut vaimostaan, mutta hyvin veti molemmat loppuun asti. Toki molemmat oli tuossa fiksuja ja käyttäytyivät kunnolla. Sallalle ero oli pettymys.
Olen tuo joka kirjoitti punaisesta mekosta. Oudosti minun katsottiin sillä valinneen puoleni. Vaikka voisin lisätä, että Matin sininen tukka (ja tietysti esiintyjän työ) viestii samaa: tykkää huomiosta. Monesti kun molemmat suhteessa ovat tällaisia, syntyy ongelmia. Helpottaa ehkä jos edes toisen ego ei ole kovin suuri. Ja minä pidin Elisasta alkuun, olen itsekin samantyylinen että mikään keskustelunaihe ei ole liian vaikea ja sanon suoraan mitä ajattelen. En pidä asioiden lakaisusta maton alle. Enkä tiedä onko Elisasta näytetty kuva oikea, vai onko juttu leikattu niin että hänestä on tehty naama kurtussa kuulusteleva syyttäjä, vai onko hän ehkä muutakin puolta esittänyt. Yhtä kaikki on hölmöä yrittää pakottaa toinen puhumaan tai läheisyyteen, samoin se, että heti pitää viheltää peli poikki kun toinen tuntuu kaverilta läheisyyden puutteen vuoksi. Itse tutustuisin Mattiin ihan mielelläni kaverina, ainakin sen perusteella mitä olen nähnyt ja kuullut. Mutta missään nimessä Elisan itsetunto ei ole hyvä kuten hän väittää.