Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
 Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
 Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (14997)
Katson nyt ohjelmaa pelkästään Iinan ja Mikon takia. Kaikkea hyvää toivon heille.
Vaikuttaa, että Julialla on ollut kokemusta parisuhteesta jossa ei kunnioiteta rajoja, ollaan kontrolloivia jne. Ei ihme, jos sitten tulee heti mitta täyteen ja pakokauhu kun toinen ei kuuntele käskyä lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva tietää sukupuolijakauma tällä palstalla, enemmän miehiä vai naisia 😃aina kuvitellut että naiset täällä höpöttelee mutta selvästi ei 🙂
Juu vähän samaa mieltä 😅
Jos joku sanois mulle, että mulla on väärän väriset hiukset, niin mitä sitten.. Se olisi jonkun toisen mielipide, itse pidän sellaisia hiuksia kuin haluan. Vaikea käsittää, että joku pahoittaa mielensä tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa, että Julialla on ollut kokemusta parisuhteesta jossa ei kunnioiteta rajoja, ollaan kontrolloivia jne. Ei ihme, jos sitten tulee heti mitta täyteen ja pakokauhu kun toinen ei kuuntele käskyä lopettaa.
Jostain syystä tuli tunne myös Elisasta. Molemmilla on tiukat rajat ja ehdot puolisolle. Erilaiset kummallakin mutta yhtä tiukat. Elisa ei vaan selvästi tunnista tätä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei herrantähden mikä persenaama tuo Julia on! Suunpielet alaspäin natisee että ahdisti NÄHDÄ Arttu. Oikee hiutaleiden hiutale tää lyyli.
Se on totta. Ei tosiaan kaunotar. Yhtä ilmeikäs kuin keilapallo. Jos yrittää hymyilläkin, poskipäihin tai silmiin ei syty hymy. Lattanaama.
Ja äänestä kuulee että narisemaan on tottunut.
Tämä oli osuva kuvaus. Julian hymy on irvistys.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sanois mulle, että mulla on väärän väriset hiukset, niin mitä sitten.. Se olisi jonkun toisen mielipide, itse pidän sellaisia hiuksia kuin haluan. Vaikea käsittää, että joku pahoittaa mielensä tuollaisesta.
Entä siitä, että olet tuntemattoman elämän rakkaus ja nyt sinun pitää muuttaa Imatralle, tavata perhe ja alkaa äidiksi toisille lapsille? Ihan varmasti tykkäisit Imatrasta kun vaan sinne muuttaisit ja näkisit paikan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran puoliso sanoi mulle et olis kiva jos sulla olis pitkät hiukset. Vastasin siihet et ai kun juuri ajattelin miten helppo olisi kaljuna. Sen silmät meni ihan lautasiksi pelästyksestä. Sen jälkeen sanoin ettei tarvi pelästyä mutta teen omille hiuksilleni ihan mitä haluan.
Keskustelu päättyi siihen. Ei enää ehdotellut enkä leikannut. Enkä loukkaantunut.
Ei ne ollukaa enssitreffit paivilla syyyttajalla. mut ei se o oikein et syytaja omia mielipiteitaan homoista valehtelee paivin mielipiteiks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä tykkään Elisasta. Hän on oma itsensä ja se on aina hyvä asia. Hän ei esitä mitään. Mitä pahaa tässä on?
Ja miettikää kuinka tylsä sarja tämä olisi jos kaikki parit olisivat hiljaisia ja analyyttisia niinkuin Mikko ja Iina.
Aivan, ei mua tuollanen Iina hissukka kiinnostas lainkaan, naisessa pitää olla luonnetta, tulta ja tappuraa.
Ne tulta ja tapparaa omaavat naiset vaan eivät jostain syystä ole pitkään suhteessa. Suhde päättyy yleensä ensihuuman jälkeen, kun miehen silmät avautuu.
Ja mikä vika siinä on? Mieluummin hetken huumaa kuin vuosia mitään sanomatonta tasapaksua suhdetta. Elämä on elämistä, ei olemista, varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Jannella joku kehoissue itsestään? Olis mennyt paljuun Katrin kanssa. Katri osasi olla rennosti bikineissään (oliko ne bikinit) kaikkine runsaine muotoineen.
Katri näyttää hyvää esimerkkiä koko ajan meille kehohäpeäville. Mistä tuollainen mutkaton kehosuhde syntyy?
Katri on monin tavoin niin kypsä aikuinen ja sinut itsensä kanssa. Ihailen! Itselläkin olis varmaan kynnys mennä bikineissä telkkariin!
Julialla ei elämässä riitä mitään ymmärrystä kuin vain hänelle itselleen. On selvästi tottunut, että häntä ja hänen tunteitaan kuunnellaan ja vain ne ovat arvokkaita. Toinen ihminen ja hänen tunteensa eivät ole tärkeitä.
Hän ei ota Arttua vähääkään huomioon. Ei voi käyttää edes Artun nimeä, vaikka hän istuu samalla sohvalla. Julia puhuu vain "toisesta". Lopuksi vain kiittää hyvän jatkon toivotuksista. Ei itse toivota Artulle mitään. Todella ala-arvoista käytöstä.
Minulla on ollut vähän ongelmia ymmärtää miksi en löydä parisuhdetta. En tiedä mitä teen väärin.
Niksi-Pirkka tyylinen neuvo:
Ilmoittaudu ensi kauden Enskareihin ja ole kuvauksissa avoin oma itsesi. Tule ohjelman käynnistyttyä tsekkaamaan Vauvalta oletko tehnyt kaiken aina väärin! Jos lähipiirissä sitä ei kehdata kertoa, Vauvalla kyllä kehdataan!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tosta Elisasta on sanottu kaikki ja että se on sanonut jo kaiken. Mutta täähän vaan pahenee jakso jaksolta. "Mää oon niin tyhmä että mää en tiedä .. Kun terapeutti haastaa hänet miettimään itseään ja omaa kasvua, niin nainen on taisteluasemissa ja musta tollainen vastaus on lapsen vastaus, ei aikuinen keskustele noin. Ja on ihan hiivatin vihasen näköinenkin
"mä MENETIN ITSENI siinä vaiheessa kun huomasin miten lukossa Matti on ettei pysty keskustelemaan siitä läheisyysaiheesta".
Siis teki mitäh? Mitä tässä ohjelmassa oikein tapahtuu?
Miksi Elisa puhuu kaikille noin ivallisesti ja ylimielisesti sekä puhuu myös ihan dadaa. Ei voi ymmärtää mitä edes tarkoittaa ja päällepäätteeksi syyttelee siitä toista. Tuntuu kyllä että tyypillä on koko ajan jotkut lyömäaseet käytössä ja ehkä pahinta on toi tarve olla koko ajan oikeassa. Tekis mieli kysyä että millaisestakohan perheestä toi Elisa on
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Elisa puhuu "dadaa" juuri siksi, ettei hänellä ole taitoa sanallistaa ajatuksiaan ja tunteitaan. Hänen verbaalinen terävyytensä tuntuu rajoittuvan mukanokkeluuteen, nenäkkyyteen, kettuiluun ja töksäyttelyyn. Sitten, kun hänen pitäisi oikeasti yrittää pukea mietteitään sanoiksi, hän ei kykene siihen. En yllättyisi, jos hän tuntisi aidosti olevansa tyhmä. Ikävä kyllä hänen heikot vuorovaikutustaitonsa näkyvät tässäkin niin, että hän heittäytyy heti puolustusasemiin ja yrittää hyökkäämällä jotenkin selvitä tilanteesta.
Elisa luultavasti osaa pinnallista ja ensikuulemalta vakuuttavan kuuloista itsereflektointia, minkä vuoksi hän lienee ohjelmaan päässytkin. Nyt sarjan edetessä on sitten käynyt ilmi, että hän on aivan ulapalla sekä itsensä että muiden kanssa. On jotenkin irvokasta, että tämä formaatti, joka ehdottomasti vaatisi osallistujiltaan kykyä luovia eri tilanteissa, vuorovaikutustaitoja, me-henkeä ja tunneälyä, vetää puoleensa huomattavan epätasapainoisia ja keskenkasvuisia ihmisiä. Vielä irvokkaampaa on, että heidät on myös valittu tähän sarjaan mukaan.
Spot on! Dadan puhuminen usein onkin juuri siitä kiinni että kun ei tiedetä mitä fiksusti pitäisi sanoa, ruvetaan jauhamaan sisällyksetöntä p***aa, dadaa. On ilmeisestikin juuri tällä pseudo-psykologialla onnistunut puhumaan itsensä tähän ohjelmaan. Mutta onhan toi lapsekkuus-kulmakin mielenkiintoinen. Elisa käyttäytyy child-modessa, ikäänkuin ei olisi kasvanut aikuiseksi. Piruilee, syyllistää ja kuittailee, verhoilee kaikkeen sanomiseensa jonkun ylimielisyyden. Toihan on eittämättä keskenkasvuisen ihmisen, lapsen käytöstä. Eron lapsen ja aikuisen välillä huomaa heti, kun vertaa Elisan käytöstä vaikka Katriin, Mikkoon ja Inaan, kaikki erilaisia ihmisiä mutta jälkimmäisten "minä" on aikuinen. Elisa sen sijaan on keskenkasvuinen , "nulikka".
On tätä kyllä järkyttävää katsoa.
Tuolta Julialta puuttuu täysin elämänkokemuksen tuoma suhteellisuudentaju. Okei, Arttu sanoi jotain hölmöä, mutta Julia jankkaa sitä ja uhriutuu aivan liikaa. Koko ajan Fokus on omassa navassa. Ei oikeasti vaan tykännyt Artusta ja näki portin pakoon. Mutta heidän suhde ei saanut edes mahdollisuutta. Miksi hänet otettiin ohjelmaan?
Ja Elisa on toinen samanlainen. Fokus hänelläkin vain itsessään ja omissa tarpeissaan. Kuka antaa huomenlahjaksi oman käyttökirjansa. Onko itsekeskeisempää lahjaa olemassa? Ja ruikuttaa vielä, kun toinen ei lue sitä. Ja on koko ajan niin aggressiivinen ja hyökkäävä. Todellakin kiitettävästi Matti jaksanut olla tuossa ja tosi kypsästi toteaa vain, että ei jaksa alkaa vääntämään. Eihän tuollaisen ajan kanssa jaksa vääntää.
Tämän kauden parit oli kyllä pohjanoteeraus. Aidolla asenteella ohjelmaan lähti vain Iina, Mikko ja Matti. Katrista ja Jannesta on turha edes puhua. He olivat nyt kehopositiivisuuden sanansaattajia.
Julialla ja Elisalla on selvä prinsessasyndrooma. Kaikki pyörii oman tiaran ympärillä. Kumpikaan ei välitä puolisonsa tunteista pätkääkään.
Päästä Arttu irti. Ette voi olla edes kavereita. Ainakaan vielä. Julialla omat mörkönsä, ja ei olisi pitänyt lähteä mukaan tällaiseen. Sama Elisa. Parempi kummankin kuulostella mitä oikein haluavat kumppanilta. Miehet jatkavat etsintää omalla tahollaan.
Olisipa kiva tietää sukupuolijakauma tällä palstalla, enemmän miehiä vai naisia 😃aina kuvitellut että naiset täällä höpöttelee mutta selvästi ei 🙂