Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16883)
--Tässä on perää. Elisa oli lähtenyt mukaan ns. kovat piipussa oltuaan jo yli 6 v sinkkuna. Hänellä oli asenne, että yrittää kaikkensa, eikä anna heti periksi, vaikka miltä näyttäisi. Elisa pettyi, kun Matti luovutti jo alkuvaiheessa.
Elisan kohtaloksi nousi oma raatorehellisyys ja liian tiukka ote mailasta. Täällä on haukuttu Elisaa kylmäksi, kovaksi, kauheaksi naiseksi. Koska ollaan totuttu siihen, että joko todellisia, raadollisia ajatuksia ei kerrota kameroille tai ei edes tunnisteta/tiedosteta omia käyttäytymismalleja. Elisa selvästi tuntee itsensä, eikä häpeile ilmaista itseään rehellisesti. Tämmöinen itsevarmuus pohjautuu varmaankin siihen, että terapeuttisissa keskusteluissa on jo oppinut avautumisen taidon.Ikävä sinänsä, että rehellisesti ja avoimesti itseään ilmaiseva saa massojen vihat päälleen. Varjoissa luikkiva kumppani on nostettu jalustalle - koska emme katsojina tiedä edelleenkään hänestä juuri mitään. Hys hys.--
Rehellisyys ja avoimuus eivät tarkoita sitä, että voi ilman mitään suodatusta puhua kaikki mitä sylki suuhun tuo.
Tunnen monta avointa ja rehellistä, mutta eivät he ole töykeitä tai päällekäyviä.
Ei Elisa sen enempää avannut itseään vaikka paljon ääntä lähtikin. Vaatimuksia vaan esitti toiselle.
Vierailija kirjoitti:
--Tässä on perää. Elisa oli lähtenyt mukaan ns. kovat piipussa oltuaan jo yli 6 v sinkkuna. Hänellä oli asenne, että yrittää kaikkensa, eikä anna heti periksi, vaikka miltä näyttäisi. Elisa pettyi, kun Matti luovutti jo alkuvaiheessa.
Elisan kohtaloksi nousi oma raatorehellisyys ja liian tiukka ote mailasta. Täällä on haukuttu Elisaa kylmäksi, kovaksi, kauheaksi naiseksi. Koska ollaan totuttu siihen, että joko todellisia, raadollisia ajatuksia ei kerrota kameroille tai ei edes tunnisteta/tiedosteta omia käyttäytymismalleja. Elisa selvästi tuntee itsensä, eikä häpeile ilmaista itseään rehellisesti. Tämmöinen itsevarmuus pohjautuu varmaankin siihen, että terapeuttisissa keskusteluissa on jo oppinut avautumisen taidon.Ikävä sinänsä, että rehellisesti ja avoimesti itseään ilmaiseva saa massojen vihat päälleen. Varjoissa luikkiva kumppani on nostettu jalustalle - koska emme katsojina tiedä edelleenkään hänestä juuri mitään. Hy
"Rehellisyys ja avoimuus eivät tarkoita sitä, että voi ilman mitään suodatusta puhua kaikki"
No kyllä se on hyvinkin rehellistä ja aitoa itseilmaisua.
Sinä sekoitat nyt sen, mikä on sosiaalisten normien mukaan _sopivaa_ avoimuutta.
Elisa ei loiventanut eikä pehmentänyt ilmaisuaan sosiaaliseksi hyväksyttävämmäksi. Hän toi asiat esiin täsmälleen niin, miten itse ne koki. Matti taas ei joko osannut/pystynyt tai halunnut ilmaista itseään kameroiden edessä.
Yrittäkää nyt nähdä tämäkin keissi objektiivisesti. Analysoin osallistujien ilmaisukykyä, en arvioi/arvostele heidän persoonaansa ja luonnettaan. Ihmisten välinen kkmmunikaatio sakkaa usein juuri siksi, että touset puhuvat aidasta, toiset aidan seipäistä, kolmannet vain katselevat taivaalle; 'on se ilmoja pidellyt'.
//Sinä sekoitat nyt sen, mikä on sosiaalisten normien mukaan _sopivaa_ avoimuutta.Elisa ei loiventanut eikä pehmentänyt ilmaisuaan sosiaaliseksi hyväksyttävämmäksi. Hän toi asiat esiin täsmälleen niin, miten itse ne koki. //
Ei pehmentänyt. Se huomattiin.
Kun puhutaan rehellisyydestä tai avoimuudesta, tarkoitetaan nimenomaan sitä yleisiin normeihin soveltuvaa.
Ihmiset eivät tulisi toimeen keskenään, eikä ihmiskunta olisi kehittynyt, jos näitä normeja ei olisi olemassa. Nuo luolamiesajat on ihan tarkoituksella häivytetty nykyiseen sivistysyhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naisterapeutti hyppäsi heti Julian kelkkaan moittiin miestä. Käsittämätöntä.
Samaa mieltä. Terapeutti asettui heti teiniprinsessan puolelle haukkumaan Arttua, josta tehtiin näytelmän konna.
En ymmärrä, miten ohjelmaan otetaan Julian kaltaisia, murrosikäisen tasolla olevia, omaan poteroon kaivautuneita ja koulukiusaamistraumaan juuttuneita epävakaita tyyppejä. Minä-minä-minä ja minua on loukattu -valitus koko ajan mielessä, ei mikään ihme, ettei kumppania löydy, eihän tuon kanssa selviä kuin mykkä lapanen.
Valitsijoiden vikahan tuo on, ei taida olla haluakaan etsiä toisilleen sopivia, vaan mahdollisimman epäsopivia kuten Julia ja Arttu. Ensinnäkin välimatka, toiseksi aivan erilaiset persoonallisuudet ja luonteet, ja kai siellä nyt kysytään
Julia on kuitenkin itse hakeutunut tähän ohjelmaan. Tässä vaiheessa tietenkin tulee mieleen, että olikohan hyvä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, miten Julia nostaa tunteita, vai onko Artun lähipiiri täällä masinoimassa keskustelua.
Artusta tulee minulle, keski-ikäiselle naiselle kuva vähän mulkusta miehestä. Kylmää-kuumaa, kehuja-haukkuja, ylistystä-kritisointia. Tietyntyyppiset naiset pidetään tuolla tavalla koukussa. Edellisten parisuhteiden lyhyys ja se, että heti on sitoutettu nainen vauvalla kertoo omaa tarinaansa. Huomasitteko muuten, että Arttu lausui pitkään Julian nimen väärin?
Minusta Julia reagoi terveen ihmisen tavoin. Voi olla, että puolisosta käyty nettikeskustelu on vahvistanut/nopeuttanut päätöstä pyristellä irti parisuhteen alusta.
Minulla oli kerran tämmöinen suhde, liukas kuin saippua. Mies lupaili kaikkea, töksäytteli, haukkui varpaat, sääret, reidet, siitä ylöspäin jokainen ruumiinosa sai aina kyytiä "onko tähän tullu vähän lisää" ym. aikana jolloin olin ihan tikissä. Tai "onko tässä aina ollut karvoja, miksi tämä on kuiva" joku ei karvainen alue... 🙄Hiusten olisi ollut parempi olla tummat, kuten eksällä. Lopulta selvisi syy tahdittomuuteen: hänellä oli Asperger. Ei siis narsisti, kuten luulin. Samanlaista "jos nyt kuitenkin nähtäs" kuin Artulla oli monta kertaa vaikka oli jo itketty ja hyvästelty parikin kertaa. Sydämellinen tyyppi ja viaton pöllön katse, tiedätte, mutta aina sieltä huulten välistä lipsahteli sammakoita. Onneksi jäi menneisyyteen!
Vierailija kirjoitti:
//Sinä sekoitat nyt sen, mikä on sosiaalisten normien mukaan _sopivaa_ avoimuutta.Elisa ei loiventanut eikä pehmentänyt ilmaisuaan sosiaaliseksi hyväksyttävämmäksi. Hän toi asiat esiin täsmälleen niin, miten itse ne koki. //
Ei pehmentänyt. Se huomattiin.
Kun puhutaan rehellisyydestä tai avoimuudesta, tarkoitetaan nimenomaan sitä yleisiin normeihin soveltuvaa.
Ihmiset eivät tulisi toimeen keskenään, eikä ihmiskunta olisi kehittynyt, jos näitä normeja ei olisi olemassa. Nuo luolamiesajat on ihan tarkoituksella häivytetty nykyiseen sivistysyhteiskuntaan.
Ohjelma perustuu psykologian ja terapian ammattilaisten asiantunte,ukseen. He ovat valinneet osallistuvat ja mätsänneet parit. Ammattilaisten osallisuus antaa vaikutelman, että tutustumisen edetessä heihin voi tukeutua kuin terapiassa ikään. Ohjelmassa videoidaan jatkuvasti osallistujien käsitystä suhteesta, omista ajatuksistaan ja tuntemuksistaan. Tämä on kuin jatkumoa terapiatyölle, jos sellaiseen on joku osallistunut aiemmin. Kuten joku aiempi kommentoija totesi, tässä näkee, kuka on tottunut puhumaan itsestään ulkopuoliselle. Persoonallisuuserojen vuoksi esim. iina ilmaisee itseään hillitysti ja on muutenkin täysin erilainen tyyppi kuin Elisa. Oikeastaan toistensa vastakohdat.
Minulla oli kerran tämmöinen suhde, liukas kuin saippua. Mies lupaili kaikkea, töksäytteli, haukkui varpaat, sääret, reidet, siitä ylöspäin jokainen ruumiinosa sai aina kyytiä "onko tähän tullu vähän lisää" ym. aikana jolloin olin ihan tikissä. Tai "onko tässä aina ollut karvoja, miksi tämä on kuiva" joku ei karvainen alue... 🙄Hiusten olisi ollut parempi olla tummat, kuten eksällä. Lopulta selvisi syy tahdittomuuteen: hänellä oli Asperger. Ei siis narsisti, kuten luulin. Samanlaista "jos nyt kuitenkin nähtäs" kuin Artulla oli monta kertaa vaikka oli jo itketty ja hyvästelty parikin kertaa. Sydämellinen tyyppi ja viaton pöllön katse, tiedätte, mutta aina sieltä huulten välistä lipsahteli sammakoita. Onneksi jäi menneisyyteen!
Asperger ei sulje pois narsismia, vaikka onkin henkilölle itselleen miellyttävämpi diagnoosi kerroilla ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/Edellisten parisuhteiden lyhyys ja se, että heti on sitoutettu nainen vauvalla kertoo omaa tarinaansa/
oletko varma kumpi sitoutti? Kyllä naisetkin osaa vauvalla sitouttamisen
Juu ihan takuulla on nopealla tahdilla joutunut kahden vauvalla sitouttavan syöjättären uhriksi. Voi miesparkaa, vai mitä?
Tää menee jo ihan koomiseksi, miten joku epätoivoisesti yrittää saada Artusta puhtaan pulmusen ja kaikista hänen naisistaan roiston .
Ja jos nuo naiset olisi yrittäneet sitoa Artun itseensä vaivalla niin miksi liitot on loppuneet jo alkuvaiheessa? sanoiko joku, että jopa jo raskausaikana.
Millainen mies jättää raskaana olevan naisensa? ja jos lähtijä on ollut nainen, ei hän silloin kovin ole yrittänyt Arttua lapsella sitoa, kun on kerran lähtenyt.
Yhtälailla kuin Elisaa haukutaan voisi kiinnittää huomiota Mattiin, ja siihen mitä se yleensä tekee ko. formaatissa. Mennyt puffaamaan "muusikon" uraansa ja nyyhkymusaansa. Äijähän on täysin lapanen kaikin puolin ja tuo järkyttävä sininen fleda on vain idioottimaisen näköinen .
Vierailija kirjoitti:
Julia on kuitenkin itse hakeutunut tähän ohjelmaan. Tässä vaiheessa tietenkin tulee mieleen, että olikohan hyvä ajatus.
Olikojan sinulta hyvä ajatus jälleen jatkaa Arttu-Julia -keskustelua? Alentaanpas sitten taas muistella mm. miten Arttu puhui Julian hajottamisesta pieniksi murusiksi. Aivan tervettä ja normaalia, sanon minä.
Eiköhän jokaisesta osallistujasta voi keskustella. Itse he siihen ohjelmaan hakeutuivat. Kukaan ei tietäisi Julian olemassa oloa jos ei olisi julkkikseksi hakeutunut.
Julia itse nosti kokonsa ja tatuoinnit esille jo ennen kuin oli tavannut miestä. Oli ennakkoasenne, jopa tiettyä ikärasismia havaittavissa, kun kertoi stalkkaavansa miten muut hänen tatuointejansa katselee ja mitä mieltä on tietyn ikäisistä.
Julian olisi pitänyt nähdä ennalta, että hänelle valitaan kummallinen ja huonosti käyttäytyvä mies toiselta puolelta suomea, joka on tullut julkisuuteen maajussille morsian -ohjelman petkutustapauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nimi kirjoitetaan yhdellä u.lla se on Julia ja jos kahdella u:lla se on Juulia. Itse en kyllä ole Julian kertaakaan sanovan omaa nimeään. Mutta ihmiset toki helposti lausuu tälläiset nimet, joista on kaksi yleisesti käytettyä muotoa helposti väärin. Esim Julia, Nea, Pia , Mia vääntyy helposti muotoon Juulia, Neea, Piia ja Miia.
Kaikki tuntemani Miat, Piat, Neat, Idat ja Ninat lausutaan pidennettyinä. Siis ihan jokainen. Tarkistin vielä, niin Juliakin lausui nimensä kahdella uulla esitellessään itsensä jollekin aktiviteetin vetäjälle häämatkalla.
Olet väärässä. Tunnen yhden Julia tytön äidin, joka kyllä korjaa joka kerta, jos joku sanoo tyttöä Juuliaksi. Julia ja Juulia on kaksi ihan eri nimeä. Ja naapuri korjasi minulle (kylläkin aika pitkän ajan päästä)kun sanoin heidän Nea tyttöään Neeaksi. Sanoi jossain välissä että oikeasti tyttö on Nea. Sen jälkeen olen kyllä muistanut lausua nimen oikein.
joskus olen sanonut myös Adaa Aadaksi ja sekin on korjattu. Ja se on ihan oikein. En siis ollut nähnyt noita nimiä kirjoitettuna niin en tiennyt että onko yhdellä vai kahdella vokaalilla.
Mutta helppo nuo on muistaa, kun ovat omassa tuttava piirissä ja asian tietää, Nykyään Julia on Julia, Nea on Nea ja Ada on Ada, Ei Juulia, Neea Ja Aada.
Jos ihminen haluaa, että hänen nimensä lausutaan tietyllä tavalla ja just niin, kuin se kirjoitetaan niin se on ihan ok.
let väärässä. Tunnen yhden Julia tytön äidin, joka kyllä korjaa joka kerta, jos joku sanoo tyttöä Juuliaksi. Julia ja Juulia on kaksi ihan eri nimeä. Ja naapuri korjasi minulle (kylläkin aika pitkän ajan päästä)kun sanoin heidän Nea tyttöään Neeaksi. Sanoi jossain välissä että oikeasti tyttö on Nea. Sen jälkeen olen kyllä muistanut lausua nimen oikein.
Menkää v..uun jauhamasta jonninjoutavaa asiaa.
"Ja jos nuo naiset olisi yrittäneet sitoa Artun itseensä vaivalla niin miksi liitot on loppuneet jo alkuvaiheessa? sanoiko joku, että jopa jo raskausaikana. Millainen mies jättää raskaana olevan naisensa? ja jos lähtijä on ollut nainen, ei hän silloin kovin ole yrittänyt Arttua lapsella sitoa, kun on kerran lähtenyt."
Tässä kommentissa ei ole mitään loogista kulkua. Käännä toisinpäin niin ymmärrät epäjohdonmukaisuutesi.
Jos tuo mies olisi yrittänyt sitoa naisen itseensä vaivalla niin miksi liitot loppuneet alkuvaiheessa. Millainen nainen jättää miehen raskausaikana ja jos lähtijä on ollut Arttu niin silloin hän ei ole kovin yrittänyt sitoa naista kun on kerran lähtenyt.
Ei päätä ei häntää.
Vierailija kirjoitti:
"Ja jos nuo naiset olisi yrittäneet sitoa Artun itseensä vaivalla niin miksi liitot on loppuneet jo alkuvaiheessa? sanoiko joku, että jopa jo raskausaikana. Millainen mies jättää raskaana olevan naisensa? ja jos lähtijä on ollut nainen, ei hän silloin kovin ole yrittänyt Arttua lapsella sitoa, kun on kerran lähtenyt."
Tässä kommentissa ei ole mitään loogista kulkua. Käännä toisinpäin niin ymmärrät epäjohdonmukaisuutesi.
Jos tuo mies olisi yrittänyt sitoa naisen itseensä vaivalla niin miksi liitot loppuneet alkuvaiheessa. Millainen nainen jättää miehen raskausaikana ja jos lähtijä on ollut Arttu niin silloin hän ei ole kovin yrittänyt sitoa naista kun on kerran lähtenyt.
Ei päätä ei häntää.
Ei siinäkään ole päätä eikä häntää, että nuo naiset olisi yrittäneet sitoa Artun lapsella, kuten joku täällä väitti, ja sitten kuitenkin heti jättäneet Artun. Siihen vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/Edellisten parisuhteiden lyhyys ja se, että heti on sitoutettu nainen vauvalla kertoo omaa tarinaansa/
oletko varma kumpi sitoutti? Kyllä naisetkin osaa vauvalla sitouttamisen
Juu ihan takuulla on nopealla tahdilla joutunut kahden vauvalla sitouttavan syöjättären uhriksi. Voi miesparkaa, vai mitä?
Ei nuo lapset nyt niin nopealla tahdilla ole tullut. Useampi vuosi välissä. Jos Arttu on helposti ihastuvaa tyyppiä niin voihan tuollaista tyyppiä helposti myös hyväksikäyttää.
:DDDDDDDDDDDDDDDD
Siis kaikki onkin vain naisten syytä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtälailla kuin Elisaa haukutaan voisi kiinnittää huomiota Mattiin, ja siihen mitä se yleensä tekee ko. formaatissa. Mennyt puffaamaan "muusikon" uraansa ja nyyhkymusaansa. Äijähän on täysin lapanen kaikin puolin ja tuo järkyttävä sininen fleda on vain idioottimaisen näköinen .
Haittaako lapanen? Jotkut tykkää niistä. Mitä se Elisa meni mainostamaan? Omia opintojaan, Päiviä, vai rajaportin saunaa?
Elisa on poikkeuksellisen kaunis, mutta täysin huumorintajuton ja hyökkäävä, ei kovin älykäs riivinrauta. Ei yhtään kiva kuunnella eikä katsella, varsinkaan naamanvääntelyä ja silmien muljauttelua.
Tässä on perää. Elisa oli lähtenyt mukaan ns. kovat piipussa oltuaan jo yli 6 v sinkkuna. Hänellä oli asenne, että yrittää kaikkensa, eikä anna heti periksi, vaikka miltä näyttäisi. Elisa pettyi, kun Matti luovutti jo alkuvaiheessa.
Elisan kohtaloksi nousi oma raatorehellisyys ja liian tiukka ote mailasta. Täällä on haukuttu Elisaa kylmäksi, kovaksi, kauheaksi naiseksi. Koska ollaan totuttu siihen, että joko todellisia, raadollisia ajatuksia ei kerrota kameroille tai ei edes tunnisteta/tiedosteta omia käyttäytymismalleja. Elisa selvästi tuntee itsensä, eikä häpeile ilmaista itseään rehellisesti. Tämmöinen itsevarmuus pohjautuu varmaankin siihen, että terapeuttisissa keskusteluissa on jo oppinut avautumisen taidon.
Ikävä sinänsä, että rehellisesti ja avoimesti itseään ilmaiseva saa massojen vihat päälleen. Varjoissa luikkiva kumppani on nostettu jalustalle - koska emme katsojina tiedä edelleenkään hänestä juuri mitään. Hys hys.
(Ei, en ole Elisa enkä Päivi tms.)