Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16807)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellekään tule sellaista oloa että Elisan ja Matin suhde on tuomittu epäonnistumaan jo ihan vaan jo sen takia että Matti ei vaan yksinkertaisesti ole viehättynyt Elisasta ja ei tunne sitä kuuluisaa kemiaa Elisaa kohtaan? En usko että läheisyys on kellekään miehelle kovin hankala asia heti alkumetreiltä jos niin sanotusti kolahtaa heti. Elisa tod näk on huomannut tämän (ainakin alitajuisesti) ja nyt kipuilee torjutuksi tulemisen kanssa. Itse en ainakaan haluaisi missään nimessä yrittää rakentaa suhdetta miehen kanssa joka ei tunne heti alusta fyysistä vetovoimaa minua kohtaan, olivat ne syyt sitten minun räväkkä ja suora persoona, tai mikä muu tahansa.
Jannella ja Katrilla tuntuu olevan jollain tasolla sama juttu, jos ei tee mieli viettää häämatkalla aikaa vaimon kanssa, ja lähteä esim vaan vaikka mieliksi toiselle sinne kylpylään, niin aika välinpitämättömältä vaikuttavaikuttaa. En usko että tilanne olisi sama jos Janne olisi
Elisassa ei ole mitään syytä, miksi Matti ei voisi viehättyä hänestä fyysisesti ja alussa olikin viehättynyt. Se on se Elisan käytös ja persoona, joka vei pois mahdollisuuden ihastua ja sen jälkeen haluta läheisyyttä. Ei ole kyse mistään intuitiivisesta kemiasta nyt tässä, vaan ihan vaan Elisan omituisesta kriittisestä, pomottavasta, ilkeästä ja vaativasta käytöksestä. Eli turha yrittää saada syytä pois Elisasta mihinkään kemiaan tai kolahtamiseen
Keskisarja sanoi, että eduskunnassa nostetaan helppoa liksaa. Kyllä nämä terapeutit vetää vielä siitäkin pidemmän korren. Eivät puutu tähän eivätkä mihinlään. Lätistään eritahtisuudesta kun suhteessa on henkistä väkivaltaa tai ylivaltaa! Heillä on koko kauden videomatskut käytettävänä, mutta eivät ota yhteyttä pareihin, että nyt sos, tapaaminen pystyyn!
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuelämä on juhlaa verrattuna siihen, että olisi Elisan kaltaisen naisen kanssa kimpassa!
Kyllä kunnon mies saa Elisan syttymään ja on varmasti villiä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle nuorena (ad 30 v) miehen ulkonäkö oli Erittäin Tärkeä kriteeri. Tai siis ihastuin vain minun silmissäni hyvännäköiseen mieheen. Jos oli lisäksi hauska, muuta ei tarvittu. Nämähän sitten olivatkin sarjapettäjiä, hyväksikäyttäjiä, väkivaltaisia tms. Jänniksiä.
Sitten lähempänä 35 v kelpuutin hyväsydämisen, ns. kunnon miehen, joka oli äärettömän ruma. Tämäkin vaihtoi minut myöhemmin johonkin normaalimpaan. Eikä tässä vielä kaikki: 45 tienoilla minut iski monitaitoinen renessanssimies. Olin aluksi ihan lääpälläni, mutta samalla elin keski-iän kriisiä ja lähdin ulkomaille hakemaan laajempaa elämänkokemusta. Niin jäi tämäkin räytymään. En silti osaa vieläkään sanoa, olisinko jaksanut elää hänen kanssaan happily ever after. Taidan lopulta olla yksinäinen susi, joka ei tarvi toista.
Kai nyt jokainen ihastuu omissa silmissä hyvännäköiseen. Jos taas hyvännäköiseksi kelpuuttaa vain ns. täydellisen näköisiä, on potentiaalisia kumppaneita aika vähän. Itse ajattelen, että tosi monennäköiset ovat hyvännäköisiä, eli hiusten värillä tai pituudella vaikkapa ei ole minulle niin väliä.
Kerran jopa ensin rumalta näyttänyt mies rupesikin näyttämään hyvältä, kun tutustuin ja ihastuin. Mutta en voisi kuvitella, että seurustelisin, jos ajattelisin toisen olevan "äärettömän ruma".
taviksen kanssa naimissa olevan tavis nainen
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on käynyt selväksi, miksi kenkku Elisa on sinkku.
Mutta kertokaas mulle, miksi iiihana Matti on sinkku!
Mietippä sitä, ei täyspäinen ihminen vuosia sinkkuna pysy, aina on oytajia.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, miten Julia nostaa tunteita, vai onko Artun lähipiiri täällä masinoimassa keskustelua.
Artusta tulee minulle, keski-ikäiselle naiselle kuva vähän mulkusta miehestä. Kylmää-kuumaa, kehuja-haukkuja, ylistystä-kritisointia. Tietyntyyppiset naiset pidetään tuolla tavalla koukussa. Edellisten parisuhteiden lyhyys ja se, että heti on sitoutettu nainen vauvalla kertoo omaa tarinaansa. Huomasitteko muuten, että Arttu lausui pitkään Julian nimen väärin?
Minusta Julia reagoi terveen ihmisen tavoin. Voi olla, että puolisosta käyty nettikeskustelu on vahvistanut/nopeuttanut päätöstä pyristellä irti parisuhteen alusta.
Arttu lausui nimen alussa oikein, Julia itse sanoo kahdella uulla. Asiantuntijat taas sanovat koko ajan väärin yhdellä uulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisko olla sitten, että Elisalla on Napoleon-kompleksi?
Ei ole. Naiselle on etua siroudesta. Moni mies haaveilee pienestä ja laihasta naisesta.
Luulen että Arttukin innostui lyhyestä kumppanista, Julia vain jostain syystä luuli haukuksi.
Hänhän kutsui leveäksi ja miehekkääksi jne jne. Arttuhan se luuli, että ok puhetta naista kohtaan.
Minulta on ihan mennyt ohi, missä jaksossa kutsui leveäksi?
Yläruumis leveä, hartiaosuus.
Ahaa, tulkitsit noin. Tässä on nyt vain ongelmana moninkertaista arvuuttelua. Mitä tarkalleen sanottiin ja ennen kaikkea miten?
Jos sanoi "Hyi kun sulla on rumat miehen hartiat", niin haukkuhan se on. Jos taas sanoi esim. "Wow, sulla on lihaksikkaat hartiat", niin minä olisin ottanut kehuna.
t. luihuharteinen nainen, joka voisi treenata yläkroppaa enemmän jos jaksaisi
Viimeisimmässä jaksossa Elisa ei edelleenkään näe omassa toiminnassaan mitään vikaa. Hänen ajatus on, että jos olisi ihastunut, sitten hän olisi varmasti tehneensä aiemmin jotain väärin, mutta kun nyt tilanne on tämä, niin hän on varmasti oikeassa. Toi ei ihan heti avaudu, mutta kun pohtii mitä hän ajaa takaa niin se on juurikin tämä mitä tässä ekassa lauseessa kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottajia voi olla, mutta huolitaanko niitä? Kaikki ei kelpuuta ketä vaan.
Kyllä minä tunnen paljonkin sinkkuja, jotka on ihan "täysipäisiä" ja silti ovat sinkkuja. Loppujen lopuksi vain hyvin harvojen kanssa parisuhde onnistuu.
En nyt tässä asetu Artun tai Julian puolelle, mutta täytyy myöntää että yllätyin kun luin jostain että Julia on 32v. Olisin luullut käytöksen perusteella nuoremmaksi. Puhtaasti käytöksen perusteella hän vaikuttaa enemmänkin parikymppiseltä.
Ympäristö vaikuttaa henkiseen kasvuun. Mikäli elinympäristö mahdollistaa tiettyyn ikään jämähtämisen niin silloin biologinen ikä voi olla useammankin vuoden enemmän, verrattuna henkiseen ikään.
Kaikista rajuimmat esimerkit löytyvät vaikka niistä lapsista, joita on pidetty vankeina, ilman normaalia kasvuympäristöä. Kehitys pysähtyy vaikka lapsen biologinen ikä kasvaa.
Eikä tämä nyt ollut väite, että Juliaa on pidetty vankina. Tuon esimerkin kautta voi yrittää ymmärtää, miksi joku vaikuttaa käytöksen perusteella paljon nuoremmalta, verrattuna ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, miten Julia nostaa tunteita, vai onko Artun lähipiiri täällä masinoimassa keskustelua.
Artusta tulee minulle, keski-ikäiselle naiselle kuva vähän mulkusta miehestä. Kylmää-kuumaa, kehuja-haukkuja, ylistystä-kritisointia. Tietyntyyppiset naiset pidetään tuolla tavalla koukussa. Edellisten parisuhteiden lyhyys ja se, että heti on sitoutettu nainen vauvalla kertoo omaa tarinaansa. Huomasitteko muuten, että Arttu lausui pitkään Julian nimen väärin?
Minusta Julia reagoi terveen ihmisen tavoin. Voi olla, että puolisosta käyty nettikeskustelu on vahvistanut/nopeuttanut päätöstä pyristellä irti parisuhteen alusta.
Arttu lausui nimen alussa oikein, Julia itse sanoo kahdella uulla. Asiantuntijat taas sanovat koko ajan väärin yhdellä uulla
Jos nimi kirjoitetaan yhdellä u.lla se on Julia ja jos kahdella u:lla se on Juulia. Itse en kyllä ole Julian kertaakaan sanovan omaa nimeään. Mutta ihmiset toki helposti lausuu tälläiset nimet, joista on kaksi yleisesti käytettyä muotoa helposti väärin. Esim Julia, Nea, Pia , Mia vääntyy helposti muotoon Juulia, Neea, Piia ja Miia.
/Edellisten parisuhteiden lyhyys ja se, että heti on sitoutettu nainen vauvalla kertoo omaa tarinaansa/
oletko varma kumpi sitoutti? Kyllä naisetkin osaa vauvalla sitouttamisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin asiantuntijat sanoo väärin yhdellä uulla? Jos nimi on Julia se on Julia eikä Juulia. Outoa jos Julia sanoo itseään Juuliaksi, vaikka on Julia. Toki en ole kertaakaan Julian kuulut nimeään lausuvan, joten en pysty tuohon väittämään kantaa ottamaan.
Mutta Jos Juliaa ei haittaa miten nimi lausutaan siitä tuskin on meillekään mitään haittaa kummin se nyt sitten sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ottajia, mutta kelpaako ne sängyn lämmittäjiksi. Kaikki ei ole vastentahtoisesti sinkkuja. Jotkut haluavat ihan omaehtoisesti olla sinkkuja. Niin kuin Matti sanoi, että nyt on lapset sen verran isoja, että voi alkaa miettiä parisuhdetta. Ehkä hän halusi olla isä lapsilleen ilman rajoittavia tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti on sinkku koska ei halua ketä tahansa kainaloon.
Tai kukaan ei jaksa katella pidempään.
Aika nopea päättely. Jos Elisa ei saanut Mattia avautumaan niin se ei suoraan tarkoita, ettei Matti avautuisi ikinä kenellekkään. Eikä sillä oikeastaa ole väliä vaikkei avautuisikaan. Joskus ihmiset vaan haluavat pitää menneisyyden isoimmat jutut itsellään. Uteliaita ihmisiä se voi harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuelämä on juhlaa verrattuna siihen, että olisi Elisan kaltaisen naisen kanssa kimpassa!
Kyllä kunnon mies saa Elisan syttymään ja on varmasti villiä menoa.
Tai siis kuka vain mies saa Elisan syttymään? Hänhän halusi villiä menoa Matiltakin, eli eiköhän tämäkin saanut hänet syttymään.
Vai oliko niin, että Elisa EI halunnut oikeasti läheisyyttä ja seksiä Matilta, mutta halusi sitä tältä vain periaatteellisella tasolla. Olisiko kieltäytynyt jos M olisi aikuisten oikeasti lähestynyt?
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmässä jaksossa Elisa ei edelleenkään näe omassa toiminnassaan mitään vikaa. Hänen ajatus on, että jos olisi ihastunut, sitten hän olisi varmasti tehneensä aiemmin jotain väärin, mutta kun nyt tilanne on tämä, niin hän on varmasti oikeassa. Toi ei ihan heti avaudu, mutta kun pohtii mitä hän ajaa takaa niin se on juurikin tämä mitä tässä ekassa lauseessa kirjoitin.
Valitettavasti olen huomannut monen paljon terapiassa käyneen sortuneen samaan. Että sieltä saadaan ennen kaikkea pönkitystä omalle ajatukselle siitä, miten huonosti muut ovat elämän varrella kohdelleet ja miten tässä nyt ollaan vain toimittu juuri niin hyvin kuin omien resurssien puitteissa on pystytty. Eli saadaan armollisuutta ja ymmärrystä omalle käytökselle ja sen juurisyille. Se johtaa sitten helposti sellaiseen itsesäälissä vellomiseen ja ongelmien näkemiseen nimenomaan muissa. Ja samalla niidenkin selittelyyn menneisyydellä, kuten Elisa kovasti Matin puolesta tekee. Kuitenkin ollen sitä mieltä, että Matinkin pitäisi nyt tähän asiaan jotenkin uppoutua. Eikä ehkä itsensä, vaan Elisan takia.
Toki toisenlaisiakin tapauksia on paljon, kuten ohjelmassakin näemme ainakin Iinan kohdalla. Tiedä sitten johtuvatko erot asiakkaasta, terapeutista, terapiasuunnasta vai mistä. Ehkä jopa vähän kaikista. Ihan maallikkona sanoisin, että kyllä jonkinlaista ratkaisukeskeisyyttä tulisi aina olla mukana, vaikka työskentelyn painopiste sinänsä olisi joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Jos nimi kirjoitetaan yhdellä u.lla se on Julia ja jos kahdella u:lla se on Juulia. Itse en kyllä ole Julian kertaakaan sanovan omaa nimeään. Mutta ihmiset toki helposti lausuu tälläiset nimet, joista on kaksi yleisesti käytettyä muotoa helposti väärin. Esim Julia, Nea, Pia , Mia vääntyy helposti muotoon Juulia, Neea, Piia ja Miia.
Kaikki tuntemani Miat, Piat, Neat, Idat ja Ninat lausutaan pidennettyinä. Siis ihan jokainen. Tarkistin vielä, niin Juliakin lausui nimensä kahdella uulla esitellessään itsensä jollekin aktiviteetin vetäjälle häämatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Hääjaksossa ainakin esittelee itsensä Artulle. Voisi kuvitella, että ihminen itse tietää miten oma nimi kuuluu sanoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/Edellisten parisuhteiden lyhyys ja se, että heti on sitoutettu nainen vauvalla kertoo omaa tarinaansa/
oletko varma kumpi sitoutti? Kyllä naisetkin osaa vauvalla sitouttamisen
Juu ihan takuulla on nopealla tahdilla joutunut kahden vauvalla sitouttavan syöjättären uhriksi. Voi miesparkaa, vai mitä?
Ei nuo lapset nyt niin nopealla tahdilla ole tullut. Useampi vuosi välissä. Jos Arttu on helposti ihastuvaa tyyppiä niin voihan tuollaista tyyppiä helposti myös hyväksikäyttää.
Tai kukaan ei jaksa katella pidempään.