Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (16990)

Vierailija
13841/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artun fani taas vauhdissa. On vaan niin tylsää lukea aina tätä samaa vollotusta.

Vierailija
13842/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisassa on jonkinlaista tosi syvää ilottomuutta, joka on koko ajan nähtävillä myös hänen nauraessaan. Muistuttaa kaveriani, joka on sairastanut 20v kroonista masennusta ja jotenkin kyynistynyt tosi pahasti kaikkeen. Terapiasta ei ole apua hänen mukaansa, koska terapeutti on liian tyhmä hänen älykkyytensä rinnalla (kaveri on oikeastikin älykäs mutta asenne on masentava).

Antoisinta tän palstan lukemisessa on huomata että ihmiset tekee samanlaisia syvällisiä huomioita ihmisistä kuin tässä itsekin. Mielenkiintoista että ne on aika universaaleja asioita huomata onko ihminen aidosti oma itsensä, aidosti onnellinen, jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13843/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janne o hiras hämäläine.

Ennen muinoin erilaiset temperamentit täydensivät toisiaan, kun oli hyväksyvää ymmärrystä puolin ja toisin. Sotien jälkeen vilkkaat, tunteikkaat ja puheliaat karjalaiset pariutuivat niin hämäläisten kuin jäyhien pohjalaisten kanssa.

Nykyään on turn off ja red flag, kun toinen on erilainen ja käyttäytyy sopimattomasti; s.o. eri tavalla kuin Minä itse.

Tämä. Itsekin huomaan välillä ihmetteleväni, miten mies VOI ajatella tai toimia tietyllä tavalla. Järjellä ymmärtää että olemme kaikki erilaisia, mutta tunne ei mene samassa tahdissa, eli kuitenkin alitajunta olettaa, että toinen on oikeastaan niin kuin minä. Tietenkin kaikki ajattelevat ja toimivat kuin minä, eiku...

Parisuhde on aikamoinen tutkimusmatka omaan itseenkin. Haastaa omaa oikeassa olemistani, ja se jos mikä kasvattaa ihmisenä.

Vierailija
13844/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Oliko se Matilta piilovit***lua, että sanoi ketun kusevan siilin päälle. Kun ei voi suoraan räjähtää, ilmaisee mielipiteensä edes jotenkin""

ei ollut kettuilua vaan joidenkin tarinoiden mukaan kettu tekisi noin jotta siilin piikit vähän aukeaisi ja kettu pääsisi hyökkäämään

No ensinnäkin se on urbaanilegenda ja toisekseen se ei liittynyt asiaan mitenkään. 

Erittäin outoa mutta paljastavaa oli, miten muutoin rauhallisena kuunnellut Matti yhtäkkiä kesken Katrin puheen halusi kommentoida, ettei tulisi mieleenkään koskea ihmiseen joka käyttäytyy kuin siili - eli aivan kuten Elisa.

Eikö tuo kettu siili ole vanha kreikkalainen eläintaru ? Samanlainen kuin skorpioni ja kilpikonna ?

Vierailija
13845/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan hääjaksossa Elisa oli se joka ei halunnut lähellä oloa Matin kanssa edes hääkuvassa ja muutenkin kommentoi negatiivisesti Matin hiuksia. Totesi vielä jotenkin että ei innostutunut Matista tms.

Mattihan oli mielestäni tuolloin vielä ihan positiivisen oloinen Elisan suhteen, joten en sanoisi että hän ei lähtökohtaisesti syttynyt Elisasta. 

Se että Matilla meni into, johtui mun nähdäkseni aivan varmasti muista kuin ulkoisista seikoista, eli lähinnä Elisan omasta käytöksestä. 

Okei, ehkä alussa oli kemiaa Matin puolelta mutta nyt kun innostus lopahti Elisan persoonasta ja käytöksestä johtuen, uskotteko että voisi siitä vielä jotenkin alkaa kasvamaan? Elisa voisi toki muuttaa käytöstään hieman mutta ei se koko persoonaa kuitenkaan muuta. Itsella ainakin jos alkutapailussa on mennyt innostus, niin ei se homma siitä kyllä mitenkään ole enää lävtenyt käyntiin, vaikka se toinen ei mitään väärää olisi tehnytkään. Sitä kun ei itse pysty päättämään kehen tuntee vetoa ja kehen lopahtaa innostus. Tai minä en ainakaan ole onnistunut vaikuttamaan itse hirveästi siihen omissa suhteissani.. 

Olisi hienoa jos asiantuntijat nostaisivat kissan pöydällä tästä asiasta, että mitä tehdä suhteessa jos huomaa että toista ei hirveästi innosta tai kiinnostusta ei tunnu olevan kovi  paljoa jne.

Vierailija
13846/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin samaa mieltä, että ei pitäisi valita ohjelmaan sellaisia jotka lopettavat kesken. 

Tämän kauden Julia oli valintana täys floppi. Ärsyttää 100:lla koko lässyttävä selittäjä.

Jos ETA:lla jatketaan vielä, niin toivoisin kirjallista sitoutumista olla ohjelmassa loppuun asti. 

Sinä ressukka se jaksat. Tässä lopettamisessa on olleet asiantuntijatkin taustalla puoltamassa. Mölliskön sukulaiset yms. yrittävät valkopestä tätä, mutta onneksi jokainen voi itse tehdä johtopäätöksensä tyypistä. Kukaan fiksu nainen ei kyllä tuohon sekaannu.

Julian päätös, ja oli niin tiukkana että asiantuntijoilla ei ollut muuta mahista kin "puoltaa". 

Spekulaatioilla mennään edelleen. Minusta Arttu vaikuttaa hassulta ja hömelöltä mutta hyväntahtoiselta, sellaiset johtopäätökset minä olen tehnyt nähdyn perusteella.

Vierailija
13847/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan hääjaksossa Elisa oli se joka ei halunnut lähellä oloa Matin kanssa edes hääkuvassa ja muutenkin kommentoi negatiivisesti Matin hiuksia. Totesi vielä jotenkin että ei innostutunut Matista tms.

Mattihan oli mielestäni tuolloin vielä ihan positiivisen oloinen Elisan suhteen, joten en sanoisi että hän ei lähtökohtaisesti syttynyt Elisasta. 

Se että Matilla meni into, johtui mun nähdäkseni aivan varmasti muista kuin ulkoisista seikoista, eli lähinnä Elisan omasta käytöksestä. 

Näin koen itsekin. Hääjaksossa Matin lapset kertoivat kameroille, että isi on selvästi innoissaan vaimostaan. Oli siis hyvällä fiiliksellä ja ihastunut. Vastakaikuna tuli töksäyttelyjä, kuten että "olin järkyttynyt sinisistä hiuksistasi ja olin kauhuissani". Sitten halusi alleviivata tätä, että otetaan ensimmäinen valokuva, jossa ollaan erillään ja vakavailmeisiä. Nämä olivat jo voimakkaat torjumisen teot ja vielä julkisesti. Jokainen voi miettiä, miltä itsestä tuntuisi kun läheiset olisivat paikalla ja olisit ihastunut, mutta vastareaktio olisi tämmöinen. Sen jälkeen kaikki muu vuorovaikutus on kylmää ja tökeröä. Matin sydän sai kovan kolauksen hääpäivänä ja Elisan kosketuksen puutteesta valittaminen alleviivaa ettei ole tunneihminen. 

Mutta missä oli asiantuntijat? Heillä oli videomateriaalia käytössään ja eikö heidän olisi pitänyt ottaa heti pariskunta sohvalle keskustelemaan erilaisista odotuksista sekä vuorovaikutustyyleistä. Näin ei tehty ja pariskunnan annettiin mennä metsään jo alkuvaiheessa valituilla teoilla. Jälkikäteen on turha asiantuntijoiden hurskastella kliseillä, kun eivät osoittaneet asiantuntijuuttaan ja auttavaa kättä kun sille oli tarve. 

Vierailija
13848/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä, että ei pitäisi valita ohjelmaan sellaisia jotka lopettavat kesken. 

Tämän kauden Julia oli valintana täys floppi. Ärsyttää 100:lla koko lässyttävä selittäjä.

Jos ETA:lla jatketaan vielä, niin toivoisin kirjallista sitoutumista olla ohjelmassa loppuun asti. 

Juuri näin. Jos ihminen on noin lasinen ja traumatisoitunut , niin oikea paikka on terapia eikä deittiohjelma.

Vierailija
13849/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Janne on pelottava. Kilahtelee tosi helposti.

Enkä voi ymmärtää, miten Katri voi nukkua lusikassa noin ällöttävän näköisen kanssa. Laatta lentää jo pelkästä ajatuksesta.

Aika rumasti kuitenkin kirjoitit, sanoisin kiusaamiseksi.

Enkä minäkään fanita Jannea, mut joku tolkku nyt laattojen lentämis-puheisiin.

Vierailija
13850/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artun fani taas vauhdissa. On vaan niin tylsää lukea aina tätä samaa vollotusta.

Lopeta Artun haukkuminen niin ei tarvitse lukea puolustamista ;)

Vierailija
13851/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä yhteiskokoontumisesta terapeuttien kanssa nousi muutama ajatus. 

Elisa ei ole realiteeteissa itsensä suhteen. Kuvailee myös persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä tapaa, että toinen ihminen muuttuu salamaniskusta valkoisesta mustaksi ja se oli sitten siinä. Johtuu siitä, että henkilö luo valheellisen ihannekuvan ja kun siihen ilmestyy särö, joskus vaikka kumppanin lihominen 5 kg tai joku väärä lause tai hiusmallin muuttaminen, se riittää. Mistään vakavammasta puhumattakaan. 

Elisan mielestä mihinkään traumakäytökseen ei vielä päästy, koska heidän suhteensa ei ole sillä tasolla. Mutta eihän tämä mitään muuta ole ollutkaan koko yhdessäolo kuin hänen traumakäytöstään, joka estää kaiken normaalin kanssakäymisen.

Oliko se Matilta piilovit***lua, että sanoi ketun kusevan siilin päälle. Kun ei voi suoraan räjähtää, ilmaisee mielipiteensä ed

Vierailija

13834/13852|

26.10.2025 | 11:17

Vierailija kirjoitti:

Tästä yhteiskokoontumisesta terapeuttien kanssa nousi muutama ajatus. 

Elisa ei ole realiteeteissa itsensä suhteen. Kuvailee myös persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä tapaa, että toinen ihminen muuttuu salamaniskusta valkoisesta mustaksi ja se oli sitten siinä. Johtuu siitä, että henkilö luo valheellisen ihannekuvan ja kun siihen ilmestyy särö, joskus vaikka kumppanin lihominen 5 kg tai joku väärä lause tai hiusmallin muuttaminen, se riittää. Mistään vakavammasta puhumattakaan. 

Elisan mielestä mihinkään traumakäytökseen ei vielä päästy, koska heidän suhteensa ei ole sillä tasolla. Mutta eihän tämä mitään muuta ole ollutkaan koko yhdessäolo kuin hänen traumakäytöstään, joka estää kaiken normaalin kanssakäymisen.

Oliko se Matilta piilovit***lua, että sanoi ketun kusevan siilin päälle. Kun ei voi suoraan räjähtää, ilmaisee mielipiteensä edes jotenkin.

Minä en luota Janneen. En ol

Kyllä itsellä tulisi ainakin aika huonoa ja ahdistunutta käytöstä jos joutuisi olemaan naimisissa miehen kanssa joka selvästi ei ole viehättynyt minusta fyysisesti. Muutenkin  ihmeellistä että herkkä Matti on naitettu räväkälle ja suoralle Elisalle. Ovat luonteeltaan aikamoiset vastakohdat, ja niin suuret erot harvoin toimii yhdessä. 

Myös se on outoa että ihmisiä naitetaan yhteen niin että lapsia on jo kuvioissa ja sitten vielä asutaan eripuolilla suomea. Jos kummallakaan ei olisi lapsia voisi noi etäsuhteet jotenkin toimia, mutta noiden lapsikuvioiden kanssa niin se kellä ei ole lapsia joutuisi väkisin aina sittenvaan joustamaan ja muuttaamaan ja kulkemaan sen lapsellisen perässä. Lähtökohtaisesti jo aika epätasaarvoinen lähtökohta suhteelle.

Eikös se ollut Elisa, joka ei viehättynyt kun häät oli? Tukka väärä ja lähelle ei saanut tulla? 

Vierailija
13852/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ressukka se jaksat. Tässä lopettamisessa on olleet asiantuntijatkin taustalla puoltamassa. Mölliskön sukulaiset yms. yrittävät valkopestä tätä, mutta onneksi jokainen voi itse tehdä johtopäätöksensä tyypistä. Kukaan fiksu nainen ei kyllä tuohon sekaannu.

Julian päätös, ja oli niin tiukkana että asiantuntijoilla ei ollut muuta mahista kin "puoltaa". 

Spekulaatioilla mennään edelleen. Minusta Arttu vaikuttaa hassulta ja hömelöltä mutta hyväntahtoise

Siispä Artulle olisi pitänyt valita hassu ja hömelö nainen. Julia selkeästi eri älykkyystasolla ja ymmärrettävästi ei halua hömelöä miestä, jolla vakavia puutteita tilannetajussa ja käyttäytymisessä.

Vierailija
13853/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matista ja Elisasta sekä Katrista ja Jannesta tulee itselle fiilis kuin katselisi salaa loputonta perheriitaa. 

Kyllä. Ihan ihmeellistä, kuinka nämä saavat klassisia "20v tästä puhuttu " -riitoja aikaan 22 tunnin tuntemisen jälkeen. Juotetaanko nämä ihan känniin näissä vai?

Mutta jos vanhat möröt näin äkkiä aktivoituu, niin sittenhän pidemmissäkin suhteissa tapellaan lapsuuden kupruista, ei parisuhteesta, kuten teoreetikot väittävät.

Vierailija
13854/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spekulaatioilla mennään edelleen. Minusta Arttu vaikuttaa hassulta ja hömelöltä mutta hyväntahtoise

Aika harva varmaan haluaisi jatkaa täysin epäsopivan kumppanin kanssa. Täytyy olla jotain vikaa itsetunnossa, jos hyväksyy loukkauksia. Painostuskaan ei taida olla oikea keino saada ihastumaan toiseen. 

Vierailija
13855/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kyllä vihamielinen suhtautuminen omiin haavoihisi ja ujouteen, sisäiseen herkkyyteen yms. Ihan tuntematon ihminen telkkarissa ja triggeröi noin kovasti.

Vierailija
13856/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Oliko se Matilta piilovit***lua, että sanoi ketun kusevan siilin päälle. Kun ei voi suoraan räjähtää, ilmaisee mielipiteensä edes jotenkin""

ei ollut kettuilua vaan joidenkin tarinoiden mukaan kettu tekisi noin jotta siilin piikit vähän aukeaisi ja kettu pääsisi hyökkäämään

No ensinnäkin se on urbaanilegenda ja toisekseen se ei liittynyt asiaan mitenkään. 

Erittäin outoa mutta paljastavaa oli, miten muutoin rauhallisena kuunnellut Matti yhtäkkiä kesken Katrin puheen halusi kommentoida, ettei tulisi mieleenkään koskea ihmiseen joka käyttäytyy kuin siili - eli aivan kuten Elisa.

Eikö tuo kettu siili ole vanha kreikkalainen eläintaru ? Samanlainen kuin skorpioni ja kilpikonna ?

Ei kyllä ole, ainakaan mitenkään tunnettu sellainen. Myöskään kilpikonna ja Skorpioni ei ole mitenkään yleissivistykseen kuuluva taru, sikäli että se sellainen olisi.

Vierailija
13857/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsellä tulisi ainakin aika huonoa ja ahdistunutta käytöstä jos joutuisi olemaan naimisissa miehen kanssa joka selvästi ei ole viehättynyt minusta fyysisesti. Muutenkin  ihmeellistä että herkkä Matti on naitettu räväkälle ja suoralle Elisalle. Ovat luonteeltaan aikamoiset vastakohdat, ja niin suuret erot harvoin toimii yhdessä. 

Eivät nämä ola naimisissa.

Vierailija
13858/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiantuntijat eivät ole alussa heti tiiviimmin läsnä auttavassa roolissa parien suhteen kehityksessä? Nyt ovat vaan häissä tarkkailemassa ja ihastelemassa ja sitten jättävät ihmiset jotka aikasemminkin ovat epäonnistuneet suhteisssaan oman onnensa nojaan selviämään konflikteista ym. Tuiki tuntemattoman puolison kanssa.  Pareillahan voisi olla esim häämatkalla joka päivä teamsin kautta tunnin palaveri asiantuntijoiden kanssa, jossa käytäisiin kiintymyssuhteet ja kommunikaatio tavat ja rajat ym. Läpi heti kättelyssä, ja heti alusta autettaisiin Pareja rakentavampaan kommunikaatioon, eikä vasta sitten kun homma on jo mennyt reisille ja tilanne suht tulehtunut? 

Elisalla ja Matillakin olisi voinut olla hieman paremmat mahdollisuudet, jos heti alussa olisi käyty asiantuntijan kanssa läpi mitä voi odottaa ja kumpi on hyökyaalto ja kumpi siili, ja miten konfliktia tulee lähestyä, tai mikä On kummallekin sopiva etenemisrytmi ja mitkä yhteiset pelisäännöt ja odotukset sen suunnilta jne. 

Vierailija
13859/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nämä ola naimisissa.

Pahoittelut väärästä sanavalinnasta, olisi pitänyt laittaa paritettu.

Vierailija
13860/16990 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisassa on jonkinlaista tosi syvää ilottomuutta, joka on koko ajan nähtävillä myös hänen nauraessaan. Muistuttaa kaveriani, joka on sairastanut 20v kroonista masennusta ja jotenkin kyynistynyt tosi pahasti kaikkeen. Terapiasta ei ole apua hänen mukaansa, koska terapeutti on liian tyhmä hänen älykkyytensä rinnalla (kaveri on oikeastikin älykäs mutta asenne on masentava).

Antoisinta tän palstan lukemisessa on huomata että ihmiset tekee samanlaisia syvällisiä huomioita ihmisistä kuin tässä itsekin. Mielenkiintoista että ne on aika universaaleja asioita huomata onko ihminen aidosti oma itsensä, aidosti onnellinen, jne

No on se kumma, että vauvapasta huomaa, mutta asiantuntijat valitsee vuosi toisensa jälkeen näitä hukassa olevia ihmisiä ohjelmaan. Mikään ihme, että psykoterapian suosio on romahtanut, jos terapeutit on näin pihalla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä