Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17747)
Vierailija kirjoitti:
Siis näin tarkemmin ajateltuna en minäkään olisi kiinnostunut miehestä joka suoraan sanoo ettei viehäty minusta ulkonäöllisesti....
Kuka niin on sanonut? Elisa on ainut, joka on suoraan sanonut, ettei pitänyt Matin hiusten väristä.
Ihmisillä eli katsojilla on ihan omat silmät ja korvat päässään, näemme ja kuulemme kyllä kuka on hyvä tyyppi ja kuka jotain muuta.
Matti on aivan ihana! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne toivoi sporttista = hoikkaa naista, vaikka itse ei ole
Entä sitten? Toivovathan naisetkin rikasta miestä, vaikka itse eivät ole.
Niin sinun mielikuvituskessasi.
varmaan tuolla selität itsellesi sen, miksi et ole saanut naista. Mutta pienenä vihjeenä, se ei luultavasti ole se oikea syy.
Tiedän erään muusikon, joka hätkähdyttävän paljon muistuttaa tuota Mattia. Tapaillut iät ajat vain parikymppisiä hoikkia mimmejä. Ikää tulee, mutta jostain niitä vain aina riittää. On myös herkkä, vaikea sitoutua, pelästyy jos tilanne menee vakavammaksi tai jos häneltä vaaditaan jotain. Kiinnostus lopahtaa nopeasti jne.
Iinalla ja Mikolla menee hyvin. Heidän suhteensa vaikuttaa tasapainoiselta. On läheisyyttä, keskusteluja, yhteistä tekemistä, turvallinen ilmapiiri ja hauskaakin. Molemmat ovat käyneet menneisyydessä synkemmän vaiheen läpi ja reflektoineet paljon itseään.
Elisan ei olisi kannattanut osallistua tähän ohjelmaan. Jos laukeaa noin iso negatiivisten tunteiden hyökyaalto siitä että paritetaan miehelle, joka etenee hitaammin suhteessa tai ei mahdollisesti vastaa täysin Elisan odotuksia. Hänellä on mahdollisuus nyt jälkeen päin katsoa omaa käytöstään tallenteelta ja oppia itsestään. En ihmettelisi jos tämän sarjan katsominen jälkeen päin aiheuttaa hänessä samanlaisen raivon kuik itse ohjelmaan osallistuminen.
Matti on säilyttänyt itsehillintänsä. En sulje pois sitä, että hän olisi käyttäytynyt tutustumisen alussa jotenkin kuin teflonpinta... ehkä hänestä on ollut vaikea saada otetta. Silti Elisan reaktio siihen on ollut totaalisen väärä.
Janne ja Katri olisivat ihan hyvä pari, jos fyysinen kipinä syttyisi. He näyttävät ihan hyvältä yhdessä, heidän keskustelu on ainakin Jannen mielestä hyvää. Katri mahdollisesti saisi Janneen vähän vauhtia. Molemmat on järkeviä ja perus tasapainoisen oloisia ihmisiä. Voi vaan olla, ettei kiinnostusta lopulta ole tarpeeksi kannattelemaan suhdetta kun eri kaupungit ja Jannella lapsetkin. Jannen vanhemmat vaikutti mukavilta ja kannustavilta.
Vierailija kirjoitti:
Matti jäänyt ihmisenä aivan arvoitukseksi. Ei oikein osaa sanoa mitään. Ei puolusta itseään. Ei kerro mitään itsestään. Eikä siis kosketa. Peesaa muita. Aivan teflonia johon kyllä menisi hermo. Mitähän tuli hakemaan ohjelmasta. Elisa yritti kai tätä kysyäkin muttei saanut vastausta.
Matti ei puhunut leirillä suoraan, mutta kyllähän hän puheissaan ihan selvästi viittasi ongelmiin Elisan kanssa. Kuvaavaa oli, miten ponnekkaasti vastasi Katrille, joka mietti, että miten ns. siiliä kannattaa lähestyä, ettei hän ei ainakaan missään nimessä halua sellaiseen koskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisan ja sen terapeutin keskustelu oli kyllä epämukavaa katsottavaa. Elisa oli todella tympeä, hyökkäävä ja epäkohtelias. Suorastaan pelottava. En yhtään ihmettele, että Matti meni ihan kuoreensa tuollaisen ihmisen kanssa. Todella kylmä ja hankalan sekä kireän oloinen nainen. Jankuttaa siitä kosketuksesta, onkohan niin läheisyyden puutteessa, että pinna kiristynyt äärimmilleen? Ja ihmetyttää, että miksi sitä Matin kosketusta niin janoaa, jos ei kerta itse ole lainkaan kiinnostunut Matista?
Uskon että on turhauttavaa että jokainen solu janoaa kosketusta muttei sitä saa siltä ihmiseltä kuka ohjelmaan on valittu. Keneltä muulta hän voisi sitä vaatiakaan? Ymmärrän Elisan ärsyyntyminen kosketuksen puutteesta mutta hän olisi voinut tuoda asian paremmin esille, ei tuollaisella hyökkäävällä äksyilyllä. Eihän siinä muuta tarvitse kuin mennä toisen kylkeen kiinni ja
Ja kuten täälläkin useaan otteeseen mainittua, Matti ei sinänsä vaikuta yhtään kylmältä ja hitaasti lämpiävältä. Jos häissä olisi ollut vastassa lempeästi häntä katsova ja koskettava morsian, olisi hyvinkin voinut peitto heilua piankin. Mutta kun siellä oli kaiken vakavan vitsiksi vääntävä ja kiusalliseksi kokeva shownainen, ei siitä yhtäkkiä käännetä kytkintä millekään romantiikkamoodille. Ei ainakaan juuri sillä hetkellä kun rouva haluaa. Eikä varsinkaan, jos seuraava lähentyminen johtaa vittuiluun siitä, että ollaanpas sitä nyt kovin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikko totesi ennen lähtöä parisuhdeleirille, että itselle sattunut niin hyvä mätch, joten kiinnostaa onko kaikilla muillakin niin. Ihanasti sanottu Iinasta ja toisaalta vähänpä tiesi millaisten uhriutuvien luovuttajien kanssa muut miehet on paritettu, toki Jannea lukuunottamatta.
Mikolle saattaa olla aika tuttu se tilanne, että on itse ollut suhteen mahdollisuuksia tunnusteltaessa se enemmän kiinnostunut osapuoli ja joutunut sitten kuulemaan sen, että ei ole kemiaa ja/tai feidaamisen friend zonelle. Koska ihan hyvä mies, mutta ihan hyvin voi löytyä joku sytyttävämpikin vielä... Ja nyt on sellainen kutkuttava tilanne, että nainen tekeekin oikeasti hommia pitääkseen hänet. Kyllä sitä voi pitää löytönä. Spekulointia toki vaan, itse vastaavaa kokeneena.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuli nyt sen psykologin suulla sanottua suoraan se, että Arttu ei ole kunnioittanut Julian rajoja yhtään. Julia on sanonut painokkaasti, että suhdetta ei ole ja lopulta, että sitä ei myöskään tule, niin Arttu ei ole kuunnellut. Ei yhtään ihme, ettei Julia ole enää suostunut näkemään ollenkaan ilman kuvaajaa. Lähtemään kavereina mökille tai muuta, mitä Arttu on ehdotellut. Ihan eri juttu kuin vaikka Salla ja Lauri, tai monet muut, jotka kunnioittivat toisiaan.
Taisi nyt olla ensimmäinen tällainen sielunkumppaniläähättäjä, joka ei ymmärrä mitä tarkoittaa ei.
Liioittelet ja sotket asioita keskenään. Kyse oli niistä kommenteista, mistä Julia on sanonut loukkaantuneensa liittyen esim. ruskeisiin hiuksiin tai tatuointeihin. Halunsa päättää suhteen hän sanoi viime jaksossa näytetyissä tapaamisessa Turussa ja siitä näytettiin pätkä ohjelman alussa, mutta ne asiantuntijat viittasi Julian syytöksiin sieltä ns. häämatkalta joihin vedoten Julia halusi heti luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisan olisi pitänyt mainita tuosta ominaisuudestaan jo siellä haastattelutilaisuudessa.
Toisaalta, Elisa on elänyt hyvin repaleista elämään useiden muuttojen ja useiden eri koulutusaloitusten takia (onko käynyt noista kouluista mitään loppuun?) niin sen olisi jo pitänyt soittaa asiantuntijoiden kelloja.
Ulkoisesti kaunis nainen, mutta onko ollut yhtään pitempää parisuhdetta? Onko pitkiä ystävyyssyhteita? Onko mitään pitkäjänteistä koko elämässä. Ja ikää kuitenkin 40v. Moni on tuohon ikään jo ehtinyt rauhoittua ja asettua paikalleen.
Näin Elisan tuntevana Elisa on käynyt kaikki aloittamansa koulut loppuun ja on monia pitkiä ystävyyssuhteita ihan lapsuudesta/teini-iästä asti ja suurin osa parisuhteista on kestänyt useita vuosia.
Jotkut ihmiset ovat jopa vuosikymmeniä suhteissa, joissa on olemassa vain yksi tärkeä ihminen ja koko show pyörii hänen ympärillään. Vahingollinen ihmissuhde voi kestää jopa vuosikymmeniä.
Kyllähän Elisan toiminnasta on nähnyt, ettei hänellä ole hajuakaan siitä miten toiselle ollaan miellyttävää seuraa ja toista arvostetaan ja kunnioitetaan ihmisenä. Hän ei edes yritä toimia ystävällisesti ja hänellä on ikäänkuin oikeutuksen ajattelutapa kaikessa. Minulla on oikeus, minä arvostelen, minä lauon loukkaavia kommentteja, minä kelpuutan tai todennäköisesti en.
Ei rakkaussuhde voi alkaa sellaisesta. Jonkunlainen suhde voi alkaa, jos toinen ei itsekään arvosta itseään ja hänellä on taustaa kaltoinkohdelluksi tulemisesta tai vain hairahtuu sänkyyn ikävästi käyttäytyvän ihmisen kanssa. Ei Elisan tavalla EI saa ihmistä haluamaan läheisyyttä ja pitämään hyvänä. Sillä tavalla karkoitetaan jokainen itseään kunnioittava sielu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne toivoi sporttista = hoikkaa naista, vaikka itse ei ole
8.-jaksossa näytti siltä, että Jannella silmät säkenöi, kun asiantuntija Iida piti luentoa. XD
Iida onkin teleportattu suoraan hoikalta 80-luvulta. 😄 Ei tuollaisia ihmisiä enää ole.
Vaikka olisi laihojakin ihmisiä, nykyään on vahvemmat luut, tytöt todella paljon pidempiä kuin ennen jne.
Hän on olisi ollut silmiinpistävän laiha myös 80-luvulla.
Minä petyin! Minä en saanut! Ei vastannut odotuksiani! Väärän näköinen, ei anna seksiä vaikka vaadin ja haukun! Suhde ei kehity sitä tahtia kuin minun kuuluisi saada määrätä!
- Miten itsekkäitä ihmiset ovatkaan nykyään! Annanpa yli seitsemänkymppisenä elämänohjeen hyvään, kestävään, rakkautta vieläkin tulvivaan parisuhteeseen: me molemmat ajattelemme enemmän sitä, millä voisimme toisiamme ilahduttaa, ja osoitamme sen päivittäin sanoina ja tekoina. Voi teitä, nykyihmiset! Voi teitä!
Vierailija kirjoitti:
Mä yllätyin kyllä millainen nössö hiirulainen tuo Matti on. Ei pärjää naisten kanssa jotka tietävät mitä haluavat....
Miten niin ei pärjää? Nimenomaan pärjäsi. Hän laittoi jossain vaiheessa liinat kiinni päättäen olla antamasta itsestään enää mitään Elisalle. On vetänyt tilanteet mallikkaasti small talk-mentaliteetilla, vaikka olisi varmasti tehnyt mieli lähettää Elisa raketilla kuuhun. Asiallinen tyyppi, varmasti vitutti tosin rankasti että ns. asiantuntijat parittivat hänelle pahasti ongelmallisen tapauksen.
Vierailija kirjoitti:
Elisan ja sen terapeutin keskustelu oli kyllä epämukavaa katsottavaa. Elisa oli todella tympeä, hyökkäävä ja epäkohtelias. Suorastaan pelottava. En yhtään ihmettele, että Matti meni ihan kuoreensa tuollaisen ihmisen kanssa. Todella kylmä ja hankalan sekä kireän oloinen nainen. Jankuttaa siitä kosketuksesta, onkohan niin läheisyyden puutteessa, että pinna kiristynyt äärimmilleen? Ja ihmetyttää, että miksi sitä Matin kosketusta niin janoaa, jos ei kerta itse ole lainkaan kiinnostunut Matista?
Tuliko tämä jo telkusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko tämä jo telkusta?
Ei ole tainnut vielä tulla. Viimeisimmässä jaksossa näytettiin parisuhdeleiriä.
Oman puolison pitäisi saada toisen persoonan ja olemuksen kukoistamaan, ei päinvastoin. Eli jos toinen on eloisa ja puhelias, pitäisi toisen tukea sitä eikä niin että tukahduttaa toisen niin ettei pysty olemaan oma itsensä. Valitettava esimerkki on Matti ja Elisa ja varteenotettava esimerkki on Mikko ja Iina.
Jestas mikä hirviö toi Elisa on. Saarnaa taas Matille. Hyi. Reflektio on nyt mainittu noin tuhat kerta.
Ja lähellä on ettei syyllistä tota mies-terapeuttiakin siitä ettei ole saanut mitä on halunnut. Täysin kyvytön näkemään itsessään mitä vikaa - tai edes parannettavaa. Kerrankin terapeutti on jämäkkänä.
Ja Ida myös kertoo mitä tossa kohdin pitäisi tehdä mutta Elisallahalla ei ole mitään tarvetta mihinkään muuhun kuin KOSKETUKSEEN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katrilla ja Matillahan näytti olevan läheistä kommunikaatiota, hieman eroottisella vireellä. Siitä Matille nuorempi tomera nainen keittiöön paistamaan hamppareita 🤌🥂
Joo ei ole Katri satavarmasti Matin makuun. Noilla muusikoilla on tietty naismaku, milloin te tajuatte sen? Juu eihän Matti mikään Ville Valo ole, mutta voin vakuuttaa, että kukaan näistä tämän kauden naisista ei olisi hänen makuunsa. No Julia ehkä.
Muusikoita on laidasta laitaan eikä heillä ole yhteneväinen naismaku. Milloin sinä tajuat sen?
Vierailija kirjoitti:
Mikko totesi ennen lähtöä parisuhdeleirille, että itselle sattunut niin hyvä mätch, joten kiinnostaa onko kaikilla muillakin niin. Ihanasti sanottu Iinasta ja toisaalta vähänpä tiesi millaisten uhriutuvien luovuttajien kanssa muut miehet on paritettu, toki Jannea lukuunottamatta.
Uhriutuvia luovuttajia? Oikeesti? Otetaas sulle tuolta kadulta joku random ukko ja sitten sun pitää sen kanssa heti viikon sisään keskustella ja YRITTÄÄ rakentaa parisuhdetta vaikka kuinka ällöttäisi ja oksettaisi ja toinen puhuisi sulle kuin koiralle, niin sun pitäisi vaan hymyillä ja jaksaa, jopa heilutella peittoa?
Minä taas todella eläinrakkaana rakastan myös ihmisiä. Empatiani kohdistuu ihan yhtä lailla eläimiin kuin ihmisiin. Arvostan myös ihmisiä huolehtimalla, ettei minun lemmikeistäni olisi muille harmia. Meille saa esim. tulla kylään ilman pakkoseurustelua eläinten kanssa. Ne rakkaat lemmikit on aivan ok laittaa eri tilaan välillä.
Jotenkin ajattelisin, että monella muulla tällaisella vahvasti välittävällä olisi ihan samoin. Mutta olen huomannut olevani väärässä. Ihan kuin olisi melkein pakko valita joku puoli, että joko ihmiset tai lemmikit ovat perseestä ja sitä sitten julistetaan provosoiden.
No, ei se oikeasti sentään ihan noin mustavalkoista taida olla, mutta ihmeen yleistä.