Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (13022)

Vierailija
12921/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko on opiskellut yliopistossa. Valmistunut ammattiin, mihin? Asunut 4 vuotta ulkomailla, mihin aikaan? 

Vierailija
12922/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ammattitaidoton ja typerä on uusi "asiantuntija" Iida (tms). Kadet huitoo kuin potkurit, esittäen muka italialaista spontaanisuutta. Se luento, jota osallistujat kuuntelivat kuin pikkulapset miellyttämishaluisina ekalla luokalla, oli sekava jo kaavapiirroksenakin.

Sitten oli ah niin omaperäisia luonneluonnehdintoja, kuten Siili, Hyökyaalto ym. Idioottimaista. Osallistujaparat olivat vaivaantuneita ja häkeltyneita.

Parasta oli patsastelun jälkeen tapahtunut parien pikku ryhmissä keskenään kaydyt pohdiskelut.

Selvästi huomasi, että useimmilla on jotain terapiataustaa taas niin kuluneesta "sanoittelusta" paätellen.

Janne edistyy jotenkin. Ja se on kivaa. Mutta vaikuttaa suorittavan ja puurtavan. Mutta ainakin jaksaa jatkaa.

Katri ja Matti erityisesti esiintyivät jalleen edukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12923/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko on opiskellut yliopistossa. Valmistunut ammattiin, mihin? Asunut 4 vuotta ulkomailla, mihin aikaan?

Missä maassa hän on asunut? Jotenkin muistan, että Sveitsissä.  

Vierailija
12924/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi siis hankkia lapsia: raskausaika, synnytys, kroppa pilalla, ei omaa aikaa, rahat menee lapseen, urakehitys tyssää..? J"

Mielenkiintoinen näkökulma. Hyvin minäkeskeinen ajatus. Mitä minä häviän lapsen saamisen jälkeen. 

Tässä toinen näkökulma. Mitä minä voitan lapsen saamisen jälkeen. Minä saan: kasvan ihmisenä, ymmärrän paremmin eri-ikäisiä ihmisiä, harjaannun sietämään paremmin myös epämukavia tunteita ja tilanteita, löydän uusia tuttavuuksia ehkä jopa ystäviä toisista lasten vanhemmista, ymmärrän yhteiskuntaa laajemmin, pystyn iloitsemaan pienistäkin asioista kuten siitä kun lapseni sanoo ensimmäisen sanan tai ottaa ensimmäiset askeleet, opin tunteideni säätelyä, opin lisää ihmisten vuorovaikutuksesta lapseni kautta, opin tuntem

Kyllä minä olen jo pikkulapsena tuntenut pyyteetöntä onnea toisen puolesta, kun kissa on leikkinyt iloisena. Ei siihen mitään oman itsen kloonia tarvita.

Vierailija
12925/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi siis hankkia lapsia: raskausaika, synnytys, kroppa pilalla, ei omaa aikaa, rahat menee lapseen, urakehitys tyssää..? J"

Mielenkiintoinen näkökulma. Hyvin minäkeskeinen ajatus. Mitä minä häviän lapsen saamisen jälkeen. 

Tässä toinen näkökulma. Mitä minä voitan lapsen saamisen jälkeen. Minä saan: kasvan ihmisenä, ymmärrän paremmin eri-ikäisiä ihmisiä, harjaannun sietämään paremmin myös epämukavia tunteita ja tilanteita, löydän uusia tuttavuuksia ehkä jopa ystäviä toisista lasten vanhemmista, ymmärrän yhteiskuntaa laajemmin, pystyn iloitsemaan pienistäkin asioista kuten siitä kun lapseni sanoo ensimmäisen sanan tai ottaa ensimmäiset askeleet, opin tunteideni säätelyä, opin lisää ihmisten vuorovaikutuksesta lapseni kautta, opin tuntem

Hahha, tuon kun näkisi vanhemmilta. Jos lisääntyneet ihmiset kasvaisi ihmisinä ja sietäisivät epämukavuutta niin maailma olisi paljon parempi paikka kuin se on. Itsekkäillä lapsia hankkineilla se menee siitä "minä" -ajattelusta vielä pahempaan, ja niilläkin jotka ennen osasivat ajatella muita menee "minä ja minun lapseni" -ajatteluun, muilla ei väliä.

Vierailija
12926/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kirjoitus on todella naiivi. Jopa vanhemmaksi.

Vierailija
12927/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun hän sitten haluaa olla jonkun kanssa samaa mieltä tai on hetken mukava, siitä ollaan oikein kiitollisia ja innolla näytetään muille asiaa ja tästä ihmisestä rakennetaan sankaria - vain siksi, että onnistui edes kerran olemaan ihmisiksi. 

Tämähän on ihan peruselementti kaikissa toksisissa ihmissuhteissa. Ikävän ihmisen harvoin suoma hyvä tuntuu ihan taivaallisen hyvältä, kun tasaisen hyvä ei aiheuta mitään kummempia adrenaliinipiikkejä.

Jotkut eivät tätä esim. deittaillessaan ymmärrä, vaan tulkitsevat että tuon kanssa tuntuu kyllä niin hyvältä, ettei kenekään koskaan. Että hänen täytyy olla minua varten, vaikka 85 prosenttisesti suhde on jonkinasteista henkistä väkivaltaa.

Vierailija
12928/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko vähän niin kuin Artun tuntema sielunkumppanuus miehekkääksi ja hätiköiviä päätöksiä tekeväksi naiseksi kutsumansa Julian kanssa?

Vierailija
12929/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää porukka haluaa vain telkkariin, eikä niillä ole mitään tositarkoitusta löytää kumppania.Näiden ensimmäinen lause kuuluu

"Ahdistaa" väärän väriset hiukset yms.

Vierailija
12930/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoillaan paikalle ja sitten siellä ryystetään kuohuviinejä. Turhaa tulla sossöttämään alkoholittomista ja mehuista ym. Toisista huomasi aivan selvästi, käytöksen yhtäkkiä vapauduttua, että kyllä voltteja oli. Mikähän oli kotimatkan ajokunto?

Vierailija
12931/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia vaatteita.

Vierailija
12932/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisalla oli ylimielinen virne koko ryhmätapaamisen ajan. Asiantuntijoidenkin puhuessa näytti siltä, että minä tiedän paremmin. Matilla ihan mahdoton paikka yrittää tuossa luovia mihinkään suuntaan, kun toinen on koko ajan noin dominoiva. Punaisella asuvalinnalla oikein korosti tilan hallintaa.

Mulla on pettymys myös siitä, ettei itse päässyt ryssimään tätä hommaa. Jos olisi muodostunut jonkinlainen suhde, niin sehän olisi ollut kasvun paikka, kun olisi huomannut että okei, mä itse ajoin mopolla täysin puskaan. Seiskan siteeraus.

Kyllä on täysin sen kuuluisan itsereflektion puute. Miten tällainen hyökkäävä, mulle kaikki heti nyt tyyppi on päästetty edes ohjelmaan. En haluaisi viettää tuossa seurassa hetkeäkään. Matti on ollut tosi kärsivällinen. 

Vierailija
12933/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoillaan paikalle ja sitten siellä ryystetään kuohuviinejä. Turhaa tulla sossöttämään alkoholittomista ja mehuista ym. Toisista huomasi aivan selvästi, käytöksen yhtäkkiä vapauduttua, että kyllä voltteja oli. Mikähän oli kotimatkan ajokunto?

Jäivät varmaan yöksi sinne kaikki.

Vierailija
12934/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matin ilme uusimmassa +jaksossa oli priceless kun Elisa selitti että "ois kauheeta jos huomaisi tässä että olisin itse ryssinyt tämän homman..." eikä hän siis millään tavalla tajunnut omaa osuuttaan käsillä olevaan tilanteeseen. Matti suorastaan mykistyi siinä ja niin minäkin tässä kotisohvalla. 

Asiantuntija Joonaskin yritti haastaa ja saada Elisaa näkemään kokonaistilannetta, ja hänenkin ilmeensä oli hämmennyksen sekainen ällistyneisyys läpi heidän keskustelunsa kun Elisa höpötti itsereflektiosta. 

Tuli jotenkin mieleen siinä että Elisa ei edes tiedä sanan itsereflektio merkitystä..?  Mitenhän hän mahtaa nähdä itsensä tässä valmiissa ohjelmassa? Hahmottuuko se oma osuus yhtään vai ei. Tosi jännä tapaus. 

Vierailija
12935/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa on käsittämättömän sokea omalle hyökkäävälle ja kärkkäälle käytökselleen. Terapeuttikin oli ihan sanaton kahdenkeskisessä keskustelussa. Jonkun pitäisi uskaltaa sanoa Elisalle asioita suoraan, mutta aivan kaikki -ystävät ja näköjään jopa ammattilaiset - perääntyvät.

Jep, tämä oli aika hurjaa. Asiantuntija Joonaskaan ei tiennyt enää mitä sanoa. Tällaista en ole nähnyt ETA historiassa koskaan. 

Vierailija
12936/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään muuta häiritse näissä ohjelmissa se, että jostakin ihmisestä rakennetaan joku syyteltävä hahmo ihan vain puheiden perusteella? Ei yhtäkään videopätkää, missä tilanteita oikeasti näkyisi tai asiat voitaisiin todeta mitenkään muutenkaan faktoiksi? Tuo on pelottavaa. Kuka tahansahan voi väittää mitä tahansa ja ihan hetkessä pelkkien puheiden perusteella joku ihminen on leimattu ehkä koko loppuelämäkseen.

Tulee mieleen heti viime kauden Jyrki. Kun toinen osapuoli puhui mitä sattuu kameroille selän takana, niin lehtiä myöten olivat jutut jo faktaa. Muistiko tämä upea ohjelma puhdistaa maineen? Kertoa faktat?

Entä Artun kohdalla? En ole nähnyt ainoatakaan faktaa, vain pelkkää toisen puhetta. Miten ihmeessä asiat voidaan työntää tuolla tavalla katsojien riepoteltaviksi? Sairasta.

Vierailija
12937/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka toivon, että tuo kiltti Matti löytää itselleen jonkun ihanan, lämpimän elämänkumppanin. 

Vierailija
12938/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

//Se on totta, että uuden aallon feminismi on hoitanut anarksista aivopesua ja iskostanut nuorille naisille, että miehet on niin pas*oja ja naisia alhaisempia, ja synnytysvammautuminen on niin tavallista, että harva nuori nainen enää uskaltaa saati haluaa ryhtyä niihin. Nainen ei tartte miestä mihinkään, mieluummin ollaan yksin ja naisporukassa.//

Tuollaistako nykypäivän naisoletettujen ajatus on? En sitten yhtään ihmettele miksi toksinen puhe on lisääntynyt molemmissa sukupuolissa. Täälläkin puhutaan incel-miehet sitä ja narsistit tätä. 

Miksi kilpailla sukupuolen mukaan paremmuudesta, eikö voisi olla yhtä tärkeitä

Valitettavasti kyllä, vaikka edellistä vimmalla (niin, miksi, mikä tarve kieltää?) alapeukutettiin.

Tietenkin on tasapainoisia nuoria naisia ja miehiä jotka sitten pariutuvatkin, mutta kyllä polarisaatiota tapaa todella paljon. Niin mies- kuin naisvihakin on totta.

Vierailija
12939/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään muuta häiritse näissä ohjelmissa se, että jostakin ihmisestä rakennetaan joku syyteltävä hahmo ihan vain puheiden perusteella? Ei yhtäkään videopätkää, missä tilanteita oikeasti näkyisi tai asiat voitaisiin todeta mitenkään muutenkaan faktoiksi? Tuo on pelottavaa. Kuka tahansahan voi väittää mitä tahansa ja ihan hetkessä pelkkien puheiden perusteella joku ihminen on leimattu ehkä koko loppuelämäkseen.

Tulee mieleen heti viime kauden Jyrki. Kun toinen osapuoli puhui mitä sattuu kameroille selän takana, niin lehtiä myöten olivat jutut jo faktaa. Muistiko tämä upea ohjelma puhdistaa maineen? Kertoa faktat?

Entä Artun kohdalla? En ole nähnyt ainoatakaan faktaa, vain pelkkää toisen puhetta. Miten ihmeessä asiat voidaan työntää tuolla tavalla katsojien riepoteltaviksi? Sairasta.

Jokainen osallistuja tietää tämän, ei ole kenellekään yllätys, koska näitä tosi-TV:tä on näytetty jo kymmeniä vuosia. Omaa tyhmyyttä lähteä mukaan, jos ei halua ymmärtää, miten TV-tuotanto toimii.

Vierailija
12940/13022 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisasta huokuu ylemmyys jota tuntee muita kohtaan. 

Kuvitteli ehkä, että joku metsurin näköinen machomies kantaa hänet heti linnaansa kuningattareksi. Vaikka itse on niin riivinrauta, että punahilkan susikin juoksisi karkuun.

Mahdoton tilanne Matilla. Yleensä olen sitä mieltä, että kannattaa katsoa ohjelma loppuun vaikka olisi jotain erimielisyyksiä välillä. Tämä on jo sitä luokkaa, ettei ketään voi pyytää jäämään. Joonas on ihan symppis ja häntäkin kohtaa ylimielinen.

Seuravaan jakso klipissä tämä Päivi puhuu Elisalle jotain sitoutumisesta. Erikoinen suhde heilläkin, kavereita ja toinen joutunut siinäkin terapeutin asemaan 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän