Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (13174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä täällä olisi valmiita ryhtymään eri puolella Suomea asuvien lasten äitipuoleksi ja vielä siksi muuttamaan hiljenevään pikkukaupunkiin?
Ilmoittautukaa te nyt tähän, kun kerran Julian olisi pitänyt jääsä. Ottakaa ihmeessä yhteyttä Arttuun!
Aika hiljaista on. Totuushan on, että ei kukaan halua tuollaiseen muuttaa muualta. Mutta kyllä Arttu luultavasti Imatralta saa ihan kivan naisen vielä, luultavasti Arttu tosin joutuu tinkimään halustaan saada lapseton nainen.
Joo, toivon Artulle vain hyvää. Mutta lähinnä ihmettelen vain Juliaa moralisoivia kommentoijia täällä, kuka vain olisi toiminut samoin.
No eipä olisi, Matti jatkaa eikä puhu ikävästi toisesta vaikka Elisan käytös on paljon pahempaa kuin Artulla. Samo
Mitä ikävää hän on varsinaisesti sanonut? Muuta kuin miten Arttu on siis hänen näkemyksensä mukaan toiminut. Eikö sitä saa sanoa ja omia kokemuksiaan yhtään avata toisille?
Vierailija kirjoitti:
Minun käsityksen mukaan muusikot saa helposti naisia, kun moni nainen nyt tykkää muusikoista. Ja Matti on varmasti monen mielestä ihan hyvännäköinen. Kuitenkin jostain syystä hän haki ohjelmaan. Syy voi olla vaikka se, että hän kokee valitsevansa itse aina väärin ja halusi siksi että asiantuntijat valitsee hänelle oikeasti hyvän ja sopivan. Tai ehkä hän ei halunnut mitään muusikkopiireissä pyörivää naista vaan sellaisen tavallisen, kivan, rauhallisen perheenäitimäisen naisen. Eipä ainakaan noista toiveista mikään toteutunut, jos niitä toivoi. Olisi kiva tietää hänen syy hakea.
Totta, tässäkin paritus mennyt aivan väärin :(
Tuliskohan nää asiantuntijat AMA-kyselytunnille, niin vähän haastettais heitä. Haluaisin tietää, selvittivätkö Artun menneisyyttä maajusseissa. Itse en ainakaan valitsisi kenellekään naiselle kumppania, joka on valehtelemalla yrittänyt aiemmin löytää kumppania.
Katsoin eilen yöllä viimeisimmän ilmaisjakson.
Täällä tunnutaan kimpaantuvan Julia puheista, ettei muuttaisi muualle pelkän suhteen takia. Täytyy muistaa, että nyt on kyse kaupunkilaisnaisesta, joka tykkään käydä keikoilla ym. Ei Julian elämäntyyli sovi Imatralle, siellä olisi vain Arttu ja Artun arki, lapsi, koti, mökki ja kalastus. Mitä omaa elämää Julialla olisi Imatralla? Veikkaan, että olisi kenties ollut eri reaktio, jos Julia olisi paritettu kaupunkilaismiehen kanssa, joka asuu vaikka pk-seudulla tai Tampereella. Toisaalta Julian olisi ehkä pitänyt korostaa kiintymystään Turkuun tai kaupunkilaiselämäntapaan, tosin kyllähän asiantuntijoiden pitäisi jo tuollaiset huomata.
Sen sijaan, että olisi Julialle vihainen, niin asiantuntijathan tässä loivat ei niin sopivan parituksen.
Rehellisyyden nimissä, jos miehellä on lyhyellä aikavälillä kaksi mukulaa kahdelle naiselle ihan eri puolelle Suomea, niin kyllähän sellainen kuulostaa enemmän epämääräiseltä huithapelilta kuin vakaalta, luotettavalta ja kultaiselta aviomiesmatskulta. Kyllä Artussa on varmasti muutakin kuin kameran edessä lausutut kiiltokuvasanat.
En tiedä mitä Arttu on sanonut sanatarkasti hiuksista, mutta kyllä ainakin tuo tatuointikommentti, ettei olisi toivonut niitä ja kyllähän ne peittoon saa, niin tuohan on oikeasti aika tökerö kommentti. Itse en ole tatuoitu, mutta onhan tökeröä, että vihjaistaan, että puolison pitäisi peittää jotain ulkonäössään. Tatuointien peittämiskommentti on vähän kuin sanoisi rillipäiselle, että en olisi toivonut, mutta onneksi piilaritkin on keksitty. Vaikka olisi mitä mieltä, niin tarvitseeko ihan kaikkea tökeröä ja pinnallista lausua ääneen? Julia saattaa olla herkkähipiäinen, mutta kyllä Artun puheissakin jokin mättää.
Ylipäätään outoa, että viikon aikana kommentoi niin monesta kulmasta toisen ulkonäköä. Ikään kuin halutaan pitää kumppani varpaillaan, että nainen kiinnittäisi huomiota, että ulkonäkö olisi varmasti sellainen, että mies tykkää.
Ja jos Juliasta tuntuu, että Arttu ei sisäistä yhtään mitään, mitä sille sanotaan, niin eihän tuosta voisi millään tulla suhdetta, vaikka Julia kuinka kiristelisi hampaitaan ohjelman aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tää kertoo Matista niin tässä on muutamia varoitusmerkkejä kuten haluaa että joku pitäis häntä kädestä kun hän paskoo työasiat ja jonkun joka pitäis hänelle jotain rotia. Hakeeko siis äitihahmoa?
No höh, eikö parisuhteessa pitäisi juuri saada tukea molemmin puolin? Vai pitääkö miehen olla vain MIES, jota vasten nainen saa kipuilla, kiukutella ja olla hellittävänä?
Ei tää mikään sukupuolikysymys ole. Tukea pitää saada joo, mutta jokaisen aikuisen ihmisen täytyy osata ihan itse pitää rotia itselleen ja olla paskomatta duunihommiaan jatkuvasti niin että se on jo tapa.
Jos suhteessa toinen on autettava ja toinen ratkaisija/hoivaaja niin tulee epätasapaino joka romuttaa parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tää kertoo Matista niin tässä on muutamia varoitusmerkkejä kuten haluaa että joku pitäis häntä kädestä kun hän paskoo työasiat ja jonkun joka pitäis hänelle jotain rotia. Hakeeko siis äitihahmoa?
News flash: kaikki muusikon omat biisit ei aina kerro hänestä itsestään. Samoin kuin kirjailijoiden päähenkilöt ei ole kuin kirjailija itse.
Tiedän, siksi kirjoitin JOS.
Tarkoitti toinen hyvää tai sitten ei. Tuli sieltä suusta sammakko tai kultakala. Siitäkin huolimatta jokaisella on oikeus määrittää, jatkaako tutustumista vai lopettaako mieluimmin heti kuin myöhemmin. Vaikka kyseessä olisi ohjelmaan hakeutunut. Henkilö on itsestään vastuussa, itsemääräämisoikeus on vain hänellä. Ei siihen voi eikä tietenkään saakaan antaa kenenkään ulkopuolisen mielipiteen vaikuttaa. Olisi mukava nähdä, miten ns. käskyttäjät, suhtautuisi, mikäli heidän ihmissuhteisiin sekaantuisi satamäärin eri tasoisia ihmisiä jopa hörhöjä. Pari plloa punkkua naamaan, niin jopas kuvittelee olevansa maailman paras parisuhde kommentoija. Jotain rajaa, vaikka hyvää ja laillista ainettahan punkku on. 🍷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Elisa!
No moi. Hassua että mun nimi on sattumalta Elisa, mutta en ole se ruma-hampainen tosikko joka on tässä tv-ohjelmassa.
Arttu on tyypillinen Kallu.
Miettikää tatuointikommentti näin: mitä jos mies sanoisi ihan kysymättä, että ei tykännyt hääpuvusta, mutta onneksi sen saa pois? Tai että ei tykkää esim. lyhyistä hiuksista, mutta onneksi ne saa kasvatettua pois?
Eikö tulisi aika ikävä fiilis, vaikka ymmärtää, että toisella saa olla omia mielipiteitä? Mikä tarve niitä kommentteja on toiselle koko ajan kyselemättä päästellä?
Melkein joka vuosihan näitä keskeyttäjiä on ollut jos ei vaan synkkaa millään tasolla esim. se rahka-Petri ja Mari jne. Ja se on ihan sallittua.
Jaa että olisit jatkanut kaverina ihmisen kanssa, jonka kanssa kommunikaatio ei toimi ja koet hänen arvostelevan omaa ulkonäköäsi? Enpä usko.
Oleellista olisi ollut miettiä, että miksi itse kokee, että se ei toimi? Miksi itse jälleen kerran kokee, että toinen vaan arvostelee? Entä voisiko omaa asennettaan muuttaa ja kerrankin tulla toimeen jonkun kanssa sen sijaan, että vaatii sen toisen muuttuvan mieleisekseen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Julia mielestäni järkyttyi heti eniten siitä, että miehellä oli jo lapset. Sitten liinat kiinni ja goodbye. Vähän höpinää päälle, että ukko nimitteli rumaksi. Ciao!
Katsokaa Julian ilme kun alttarilla ollessa Julia kysyy mistä päin sä oot ja Arttu vastaa että tällä hetkellä asuu Imatralla. Tuo ilme kertoo jo kaiken ja loppu oli taputeltu sillä hetkellä.
Tämä voi olla kaukaa haettu arvaus liittyen Juliaan, mutta tuli mieleen yksi vanha oma kokemus vuosien takaa. Meillä töissä aloitti uusi työntekijä, ja meidät laitettiin kaksin samaan uuteen projektiin ja siksi kaksin samaan työhuoneeseen. Yritin olla häntä kohtaan kiva, avoin ja ystävällinen, mutta kohteliaan pidättyväinen. Halusin vain että voidaan olla työkavereita jotta mukavasti saadaan projekti yhdessä hoidettua. Mutta hän heti jotenkin hullaantui minusta aivan, ihastui täysin. Hän ei yrittänyt mitään asiatonta eikä tehnyt mitään pahaa, mutta se hänen hullaantuminen oli ihan valtavan ahdistavaa, kun itse en tuntenut mitään sellaista. Hän tuijotti minua koko ajan hullaantunut ilme silmissään kuin koiranpentu, kulki koko ajan perässäni, lateli kömpelöitä kohteliaisuuksia ja hehkutti miten ollaan niin samalla aaltopituudella ihmisinä ja suunnilleen sielunkumppaneita. Mitään hienovaraista tai vähemmän hienovaraista torjuntaani hän ei ottanut ollenkaan kuuleviin korviinsakaan. Mitä enemmän yritin näyttää, että keskitytään nyt vain tähän työhön ja projektiin sitä enemmän hän tukahdutti minua kömpelön ihastuneella läsnäolollaan ja höpinöillään. Olin niin ahdistunut hänen seurasta, että purskahdin pomon huoneessa itkuun ja pyysin vaihtoa pois siitä projektista. Ja huom! Tämä tyyppi ei ollut paha ihminen vaan ihan kiltti tyyppi, joka jotenkin sekosi hullaantuessaan eikä suostunut millään kuulemaan ja näkemään ettei toinen tunne samoin.
Tää biisi on julkaistu 1kk sitten. Tässä mainitaan uniongelmat yöllä tulevien demonien muodossa. Nehän on käsittelemättömiä asioita. Että ehkä Elisan puheissa olikin perää?
Moni biisi kuulostaa läheisriippuvaisen ruikutukselta. Niin tämäkin.
Ulkonäkökommenteista: on tosiaan todella outoa, että Arttu on edes ehtinyt sanomaan niin paljon asioita Julian ulkonäöstä, tulkitsi ne miten vain. Arttu taitaa sisimmässään ajatella, että ulkonäkö on naisen tärkein ominaisuus, kun sitä niin paljon miettii.
Jospa Arttu ei taaskaan kertonut että hänellä on lapsi(a) kun ilmottautui ETAan. Ja kun kuvaukset alkoi ja lapset paljastui oli jo liian myöhäistä vaihtaa osallistujaa. Ei voi muuten ymmärtää miksi hänet olisi valittu tähän.
Toivonen ajellut hiuksensa. Onko kyseessä irtiotto Elisan jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Jaa että olisit jatkanut kaverina ihmisen kanssa, jonka kanssa kommunikaatio ei toimi ja koet hänen arvostelevan omaa ulkonäköäsi? Enpä usko.
Oleellista olisi ollut miettiä, että miksi itse kokee, että se ei toimi? Miksi itse jälleen kerran kokee, että toinen vaan arvostelee? Entä voisiko omaa asennettaan muuttaa ja kerrankin tulla toimeen jonkun kanssa sen sijaan, että vaatii sen toisen muuttuvan mieleisekseen?
Arvostelevia ihmisiä on ihan oikeasti myös olemassa. Ei kaikki ole aina vain kuulijan mielikuvitusta. Artun puhe ja käytös eivät muuttuneet, vaikka Julia antoi palautetta, että nyt loukkaa ja satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivonen ajellut hiuksensa. Onko kyseessä irtiotto Elisan jälkeen?
Näyttää kyllä jo ennen Elisaa vaihtaneen hiustyyliä usein. Älä tee liikaa tulkintoja.
Nyt pitää erottaa "vaarallinen" suhde ja herkkänahkaisuus.