Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22306)
J toi tuulilasinvaihtotaitonsa jo "alttarilla" esille. Miksi korosti juuri tuota ensimmäisessä puheenvuorossaan juhlassa.
Ihan vinkkinä Juliallekin, niin tuo taito ei tee kenestäkään mitään "autoalan" taitajaa. Kun Uudenkaupungin tehdas aloitti, palkattiin sinne sata-ja tuhatmäärin porukkaa jotka oli aiemmin tehneet ties mitä siivoojan tai myyjän hommia. Siellä ne muutaman tunnin perehdytyksen jälkeen kokosi autoja. Areenassa mainio sarjakin näistä duunareista. Ihan skeidahommaa ja vieläpä pakkotahtista, ei linja saa pysähdellä liikoja aikoja. Palkkakin sama kuin siivoojilla tai kaupan kassoilla, itse asiassa varmaan huonompi kuin kaupassa. kurkatkaa sarja..hyvää viihdettä ja saa oman elämän näyttämään paremmalta näiden nykypäivän orjatyöläisten rinnalla.
"Arttu nyt on varmasti ihan pihalla, mitä voi sanoa. Niin olisi jokainen. Julialla on selkeästi niin paljon omassa olemisessaan selvitettävää, että sanoo hänelle mitä vaan, se kääntyy hänen päässään negatiiviseksi. Johan ennen alttaria pohti, mitä muut ovat mieltä tatuoinneista, ammatista... Eli ei todellakaan ole sinut itsensä kanssa. Eikä kyllä tule ikinä löytämään kumppania, joka osaisi riittävästi pidättää hengitystä ja valikoida sopivia sanoja, sopivassa kohtaa ja vieläpä juuri sopivan määrän. Ensin oma nuppi kuntoon ja sen jälkeen vasta parisuhdetta rakentamaan."
Kiinnitin huomiota Julian puheisiin ennen häitä. Nämä kommentit pisti miettimään millainen ihminen hän oikein on:
"Tietyn ikäiset eivät tykkää tatuoinneista, joten stalkkaan salaa vieraiden ilmeitä ja katseita"
"Toivoin pidempää miestä ettei minulle tule kokokompleksia että olisin miehekkäämpi/harteikkaampi"
"Miehen ääniviesti oli paljon syvällisempi kuin minun."
Julialla pelkästään näiden perusteella olevan ongelmia oman minäkuvan kanssa. Ennakko-oletuksia jopa siitä että ikä määrittelee sen pitääkö tatuoinneista vai ei. Itse ei ollut pystynyt keksimään tunnepohjaista, syvällistä ääniviestiä ja hämmästyi kun mies olikin tähän pystynyt.
Jotenkin Julia vaikuttaa vielä hyvin lapsenomaiselta ajatusmaailmaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä meni jo törkeäksi!!!!
Annetaan jokaisen nyt vain olla oman kokouksensa rauhassa.
Ei voida koskaan tietää mitä ylipainon syynä tai liika syömisen takana on.
Tässä menee oikeesti nyt ihmisyyden raja.
Koittakaa nyt "läski-foobikot" malttaa mielenne haukkumisiinne runsaimpia ihmisiä.
En usko, että normaalipainoinen henkilö ryhtyy moiseen. Jokaisella on vastuu ja niin on muiden kehoon takertujallakin. Hän ei ehkä jonkun menneisyyden peikon tai psyykkisen häiriön takia itse aina ymmärrä, ettei toisen keho edes kuulu hänen vastuualueelleen. Turha sitä on esittää tai antaa ymmärtää, että oma keho olisi edes omasta mielestään ok. Kukaan ei ole täydellinen, ei edes plastiikkakirurgin korjauksen jälkeen. Häiriö jää nuppiin, mikä se kullekin on alunperinkin aiheuttajana ollut.
Isompi häiriö on sairaalloisesti lihavan korvien välissä. (Poislukien diagnoosit ja niihin liittyvät hoidot.) Usein liikalihsvyuudessa on kyse vain siitä että ettei koskaan koe olevansa kylläinen ja hakee vielä sen kolmannenkin burgeraterian kun yksikin riittäisi, eivät ymmärrä että kohtuus kaikessa. Syövät itsensä sairaaksi. Ovat alkoholistiin verrattavia, syömäholisteja. Alkoholistejakin monet haluavat suojella, hyssytellä ongelmaa. Samoin tehdään nyt syömäholistien kohdalla. Kun kuitenkin sairaalloisen lihavuuden seuraukset tulevat yhteiskunnan maksettavaksi, ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
J toi tuulilasinvaihtotaitonsa jo "alttarilla" esille. Miksi korosti juuri tuota ensimmäisessä puheenvuorossaan juhlassa.
Ihan vinkkinä Juliallekin, niin tuo taito ei tee kenestäkään mitään "autoalan" taitajaa. Kun Uudenkaupungin tehdas aloitti, palkattiin sinne sata-ja tuhatmäärin porukkaa jotka oli aiemmin tehneet ties mitä siivoojan tai myyjän hommia. Siellä ne muutaman tunnin perehdytyksen jälkeen kokosi autoja. Areenassa mainio sarjakin näistä duunareista. Ihan skeidahommaa ja vieläpä pakkotahtista, ei linja saa pysähdellä liikoja aikoja. Palkkakin sama kuin siivoojilla tai kaupan kassoilla, itse asiassa varmaan huonompi kuin kaupassa. kurkatkaa sarja..hyvää viihdettä ja saa oman elämän näyttämään paremmalta näiden nykypäivän orjatyöläisten rinnalla.
Olipa oudon ylenkatsova ja epäempaattinen kommentti duunareita kohtaan, jotka vain yrittävät ansaita leipänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu silloin, kun toisella ei ole haluakaan edes yrittää ja hän vaan täysin toisen mielipiteistä ja tunteista välittämättä ajaa omaa etuaan. Voi kuvitella, kuinka Julia selkäsi takana kameroille valittaisi sinun yrittäneen hiljentää hänet ja määrätä mitä hän saa sanoa.
kylläpä eräällä on jäänyt kaunainen levy päälle, kun Julia teidät nyt petti kun sai tarpeekseen Artusta jo alkumetreillä. Olisi vaarallista, jos ihmiset pakotettaisiin viettämään aikaa yhdessä, jos välille on kehittymässä paha konflikti. Jotain rajaa, kyse ei kuitenkaan ole saippuasarjasta tai sirkuseläimistä vaan oikeista ihmisistä.
Minkälaista pahaa konfliktia ajattelit? Arttu on niin leppoisan oloinen etten pysty kuvittelemaan minkäänlaista riitaa...
Ihan naurettava ajatus, että ihmisen leppoisuudesta voisi päätellä mitään. Moni ped ofiilikin on pidetty ja mukava ihminen.
Julia latelee stereotypioita. Minäkuvan rakentuminen on jostain syystä jäänyt kesken. Näyttää myös siltä, että hänellä itsellään on paha olla. Sysää siitä vastuun sitten toiselle henkilölle. Kun ongelman juurisyy on hänen omassa selvittämättömässä ongelmassaan.
On ihme, että tuotanto on ottanut hänet ohjelmaan, kun eivät ole huomanneet ettei ihan terveellistä Julialle itselleen osallistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Julia latelee stereotypioita. Minäkuvan rakentuminen on jostain syystä jäänyt kesken. Näyttää myös siltä, että hänellä itsellään on paha olla. Sysää siitä vastuun sitten toiselle henkilölle. Kun ongelman juurisyy on hänen omassa selvittämättömässä ongelmassaan.
On ihme, että tuotanto on ottanut hänet ohjelmaan, kun eivät ole huomanneet ettei ihan terveellistä Julialle itselleen osallistuminen.
Julia ja viime kauden Taina vois mennä johonkin puhumaan kahdestaan pois tuota "ahdistusta".
Nuo Julian ongelmat ovat sellaisia, että niistä voi kasvaa ulos, kun vaan saa oikeanlaisen ihmissuhteen. Hän on joutunut mitä ilmeisimmin pärjäämään yli voimiensa yksin.
Olen ollut vähän samanlainen. 25 v sain hyviä ihmissuhteita ja kasvoin normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesosen instassa lukee kuvauksena, että vapaa-ajalla hän harrastaa heteromiehiä ja työkseen hän homostelee.
Mikä tyyppi hän oikein on? Ja kuinka kauan on toiminut seksuaaliterapeuttina?
Ottakaa nyt hemmetti edes selvää, mistä vedätte johtopäätöksiä. Muistaakseni hän on jo vuosia ollut mukana jossain urheiluporukassa, ja oli jo aikaisemmin kertonut omasta suuntautumisesta. Muistaakseni kaikki muut ovat hetkuja. Eikös olekin upeeta, harrastaa voi kaikki kimpassa, oli yksityiselämässä rakkain kummalta puolelta tahansa. Vautsi, Pesosella on vahva itsetunto, upeeta sarkasmia, ja monet sait lankeamaan kauhistelun katalaan kuoppaan. 😉
Minä en kauhistele vaan koitin ymmärtää mitä nokkelalla letkautuksella tarkoit
- Vai silleen on asian ilmaissut: Eli työkseen homostelee ;) No hän kertoi esittäytyessään 1-jakso, että on puhunut somessa miesten seksuaalisuudesta noin 7 vuoden ajan. Ja tehnyt töitä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen (sateenkaari) äärellä. Homostelu, vaikuttaisi näinollen olevan hänen ammattiinsa liittyvää työtä.
Artussa on tosi iso red flag, että hän muovaa itsestään kuvaa pyyteettömänä, kilttinä ihmisenä. Hän tuo tätä esille oudoissa kohdissa, joten vaikuttaa manipulatiiviselta. Hääjaksossa kertoi, miten auttavainen hän on.
Vierailija kirjoitti:
"Arttu nyt on varmasti ihan pihalla, mitä voi sanoa. Niin olisi jokainen. Julialla on selkeästi niin paljon omassa olemisessaan selvitettävää, että sanoo hänelle mitä vaan, se kääntyy hänen päässään negatiiviseksi. Johan ennen alttaria pohti, mitä muut ovat mieltä tatuoinneista, ammatista... Eli ei todellakaan ole sinut itsensä kanssa. Eikä kyllä tule ikinä löytämään kumppania, joka osaisi riittävästi pidättää hengitystä ja valikoida sopivia sanoja, sopivassa kohtaa ja vieläpä juuri sopivan määrän. Ensin oma nuppi kuntoon ja sen jälkeen vasta parisuhdetta rakentamaan."
Kiinnitin huomiota Julian puheisiin ennen häitä. Nämä kommentit pisti miettimään millainen ihminen hän oikein on:
"Tietyn ikäiset eivät tykkää tatuoinneista, joten stalkkaan salaa vieraiden ilmeitä ja katseita"
"Toivoin pidempää miestä ettei minulle tule kokokompleksia että olisin miehekkäämpi/harteikkaampi"
Julian elinympäristössä ilmeisesti tietyn ikäiset eivät pidä tatuoinneista, joten hän luulee sen olevan maailmanlaajuinen juttu. Todella kapea maailmankuva Julialla. Vielä täytyy hänen kasvaa ihmisenä. Ei missään nimessä olisi ollut valmis yhtään kenenkään miehen lapsien kanssa elämään. Muiden lasten kanssa eläminen vaatii paljon henkistä kypsyyttä ja paljon epäitsekyyttä, jotta voi laittaa toisen ihmisen lapset itsensä edelle.
Tätä sarjaa katsoessa olen todella iloinen etteivät nuo naiset tee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne on vähän sellaisen perinteisen suomimiehen oloinen, riittää että istutaan välillä sohvannurkassa katsomassa lätkää ja tunteista ei puhuta.
Katri on kyllä aika kärsivällinen. Varmaan työssäänkin kohdannut monenlaista vakavaa tilannetta, niin ei ala ihan pienistä hermostumaan. Katri ei vaikuta minä minä tyypiltä muutenkaan, katsojana tulee rauhallinen kuva. Heille saattaa jopa jonkinlainen kaveruus jäädä, vaikka ei suhdetta tulisi.
Toivittavasti Katri osaa oikeassa elämässä pitää riman korkeammalla ja olla antamatta loputtomia mahdollisuuksia ihmiselle, joka ei sellaisia ansaitse.
Oikeassa elämässä Katrilla ei ole varaa nostaa rimaa milliäkään. On paritettu omalle maksimi tasolleen, eikä Jannen passiivisuus ole laiskuutta. Sokeakin näkee ettei Katri oikein nappaa Jannelle.
"J toi tuulilasinvaihtotaitonsa jo "alttarilla" esille. Miksi korosti juuri tuota ensimmäisessä puheenvuorossaan juhlassa."
No niinpä. Ja sitten itkettää, jos joku sanoo miehekkääksi ammatiksi? Eli haluaa mainostaa "miehekästä" ammattia, mutta pitäisi kohdella herkkänä neitosena?
--> terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuo Julian ongelmat ovat sellaisia, että niistä voi kasvaa ulos, kun vaan saa oikeanlaisen ihmissuhteen. Hän on joutunut mitä ilmeisimmin pärjäämään yli voimiensa yksin.
Olen ollut vähän samanlainen. 25 v sain hyviä ihmissuhteita ja kasvoin normaaliksi.
Ei, ei ei ei. Mikään ihmissuhde ei voi parantaa!! Ja sitä paitsi sen edellyttäminen että jonkun toisen ihmisen pitäisi toisen ongelma, keskenkasvuisuus parantaa on moraalitonta ja tuhoon tuomittu ja toisen hyväksikäyttöä.
Olet ilmeisesti heitä, jotka olettaa että kun esim. rikollinen, vankilaan tuomittu löytää sopivan kumppanin hän voi "parantua". Sellaisia naisia jotka uskovat että juuri heidän rakkautensa parantavaa rikollisen, on hämmästyttävän paljon. Että heidän ongelmansa johtuukin vain siitä ettei kukaan ole rakastanut tai ymmärtänyt riittävästi. Oikeastaan sellaisessa suhteessa kohtaa sitten kaksi sairasta eikä siitä mitään tulee kuin tuplaongelmat.
Katson ensimmäistä jaksoa.
Matti toivoo mukavaa naista. Lisäksi hän haluaa keskustelua ja läheisyyttä. Keskustelua on nyt sitten saanut...
Elisa kertoo elämänasenteensa olevan sellainen, että kaikelle voi nauraa ja huumorilla selviää vaikeistakin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne on vähän sellaisen perinteisen suomimiehen oloinen, riittää että istutaan välillä sohvannurkassa katsomassa lätkää ja tunteista ei puhuta.
Katri on kyllä aika kärsivällinen. Varmaan työssäänkin kohdannut monenlaista vakavaa tilannetta, niin ei ala ihan pienistä hermostumaan. Katri ei vaikuta minä minä tyypiltä muutenkaan, katsojana tulee rauhallinen kuva. Heille saattaa jopa jonkinlainen kaveruus jäädä, vaikka ei suhdetta tulisi.
Toivittavasti Katri osaa oikeassa elämässä pitää riman korkeammalla ja olla antamatta loputtomia mahdollisuuksia ihmiselle, joka ei sellaisia ansaitse.
Oikeassa elämässä Katrilla ei ole varaa nostaa rimaa milliäkään. On paritettu omalle maksimi tasolleen, eikä Jannen passiivisuus ole laiskuutta. Sokeakin näkee ettei Katri oikein nappaa Jannell
Katri on vähän sellainen laiskan muijan oloinen, istuu mielellään sohvan nurkassa iso kalja kädessään tai makoilee sängyssä. Itse asiassa on ihan sovipa Jannelle. Molemmat flegmaattisia, toisella liian iso ego ulkoiseen habitukseen nähden ja toinen tyytyväinen kun saa olla hierottavana ja juoda yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Artussa on tosi iso red flag, että hän muovaa itsestään kuvaa pyyteettömänä, kilttinä ihmisenä. Hän tuo tätä esille oudoissa kohdissa, joten vaikuttaa manipulatiiviselta. Hääjaksossa kertoi, miten auttavainen hän on.
Tai onkin oikeasti? Miksi omaa minuuttaan pitäisi peitellä vain siksi, että luonne on kiltti ja hyvä? Onko helpompi hyväksyä ihminen, joka kertoo, että "olen temperamenttinen", "tarvitsen aamulla kuusi tuntia omaa aikaa" tai vaikka "toisen puhe saa minut ahdistumaan"?
Kuulosti minusta hassulta, kun asiantuntijakin sanoi Elisan ja Matin ongelman olevan eritahtisuudessa. Ja vaikka hekin sitä ilmeisesti hokevat, minusta se on vain siinä, että Elisan käytös ei houkuta koskettamaan. Toki asiantuntija ei tuossa kohtaa ollut nähnyt samaa kuin me, vaan ilmeisesti kuullut vain tuota heidän omaa näkemystään. Jos toinen tölvii ja töksäyttelee, ja sitten ilmoittaa, että kyllä minua muuten saa sitten koskea ihan kysymättä, harva koskisi. Sitten toinen syyllistää siitäkin ja kärttää perään anteeksiantoa omille loukkauksilleen. Todennäköisesti kuvitellen sen tarkoittavan, että sanomiset on käsitelty, eikä niihin ole enää oikeutta palata edes mielessään.
En halua sanoa Matin olevan liian kiltti, koska minusta hän suoriutuu todella hyvin tukalissa tilanteissa. Mutta Elisalle pitäisi sanoa, että nyt käyttäydyt huonosti. Loukkaat minua ja en kykene sen vuoksi sen enempää koskemaan kuin antamaan anteeksi. Eihän se sinänsä mihinkään johtaisi, muuhun kuin lisäsyytöksiin vielä siitäkin. Mutta tässä tapauksessa edes asiantuntijat kuulisivat suoraan mikä se ongelma oikeasti on.
Tommosia happamia, mutta egoiltaan jäätävän mahtavia on paljon. Joka kääntensä muistavat mainita että naisia on jonoksi asti. Sellaisia unelmavävyjä, omasta mielestään 🤮
Onkohan tuollaisilla jotenkin vääristynyt minäkuva? Että luulevat tosississaan olevansa enemmän kuin oikeasti ovat, jokainen naisen unelmamiehiä.
Usein niiden paksua punaista niskaa koristaa velkarahalla ostettu panssariketju.