Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa patologinen valehtelija?

Vierailija
27.05.2016 |

Jos hän on tosi uskottava eikä ole konkreettista näyttöä valehtelusta. Olen alkanut epäillä, että aviomieheni olisi taipuvainen valehtelemaan. Lähinnä tilanteissa, joista voisi rehellisenä olla haittaa tai välttääkseen konflikteja.

Seurusteluaikana hän oli ns mies, joka oli "liian hyvä ollakseen totta" ja osasi aina sanoa oikeat sanat oikeassa tilanteessa. Nyt naimisissa on sellaista pientä, että jos huomaa jonkun version asiasta x olevan mielestäni epäedullinen, muuttaa sen toiseksi tai kolmanneksi versioksi. Mitään ei myönnä, että olisi asian sanonut joskus toisin. Voi myös väittää, että minä muistan tai olen kuullut väärin tms.

Muuten vakuuttaa olevansa luotettava ja ettei koskaan voisi pettää tms. Olen vaan alkanut miettiä, että miten voi luottaa missään asiassa. Toisaalta ehkäpä hän onkin rehellinen pääasioissa ja epäilen turhia. Ei ole mitään, mistä ns saisi kiinni tai todistetta, että ei olisi. Onkohan mitään tehtävissä, jotta saisin tietää, valehteleeko hän muutenkin vai onko luotettava?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteleva ihminen on lähipiirissä tosi rasittava. Valehtelijan tunnistaa juuri valehtelusta. Itse tuntemani valehtelija ei myöskään katunut mitään. Patologista valehtelusta tulee mielestäni silloin, kun henkilö käyttää sitä jatkuvasta keinona selvitä tilanteista. 

Vierailija
2/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen käsitys, että patologinen valehtelija puhuu koko ajan aivan älytöntä soopaa ja valehtelee mielikuvituksellisista isoista asioosta. Tämä on vaikeampi tunnistaa kuitenkin, että onko puoliso rehellinen vai ei. Hän on niin todella vakuuttava silloinkin, kun arvelen, että valehtelee jostain ihan mitättömästä pikkuasiasta. Ja pystyi pitämään yhden hirveän ison jutun pimennossa minulta muutaman vuoden ihan, ei väittänyt päinvastaista, muttei kertonutkaan, enkä olisi ikinä keksinyt kysyä asiasta oma-aloitteisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valehtelija vaikuttaa siltä kuin puhuisi totta. Edes hänen hermostonsa ei näytä valehtelun merkkejä. Tunnistaa voi siitä jos valheet ovat ristiriitaisia. Tämänkin jälkeen valehtelija tosin väittää puhuvansa totta.

Vierailija
4/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen patologinen valehtelija. Mutta ei sitä lapsuuden jälkeen ole kukaan koskaan huomannut. Olen riittävän älykäs ja hyvämuistinen muistaakseni mitä kellekin valehtelen, ja olemaan puhumatta itseäni pussiin. Yleensäkin ns. julkisissa yhteyksissä puhun vähän, koska niitä valheita tulee muuten tahtomattanikin. 

Olen sitli ihan luotettava aviopuoliso ja äiti. En koskaan valehtele tärkeistä asioista vaan valheeni ovat tyyliä että voin sanoa että kävin lounaalla Hesessä, vaikka oikeasti kävin Mäkissä.

Vierailija
5/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehteleva ihminen on lähipiirissä tosi rasittava. Valehtelijan tunnistaa juuri valehtelusta. Itse tuntemani valehtelija ei myöskään katunut mitään. Patologista valehtelusta tulee mielestäni silloin, kun henkilö käyttää sitä jatkuvasta keinona selvitä tilanteista. 

Liittyyköhän patologiseen valehteluun myös sellaista, että henkilö valehtelee jatkuvasti myös pienistä asioista tai keksii juttuja, vaikka tuohon ei olisi mitään syytäkään? Muuten vain tässä pohdin.

Vierailija
6/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyyköhän patologiseen valehteluun myös sellaista, että henkilö valehtelee jatkuvasti myös pienistä asioista tai keksii juttuja, vaikka tuohon ei olisi mitään syytäkään? Muuten vain tässä pohdin.

Tämä on juuri se, mikä erottaa patologisen valehtelijan tavallisesta valehtelijasta. Tavallinen, terve ihminen valehtelee jostain syystä: välttääkseen ikäviä seuraamuksia, selitelläkseen tekojaan, hyötyäkseen. Patologinen valehtelija sen sijaan valehtelee silloinkin kun siitä ei ole  niin minkäänlaista hyötyä vaan pelkkää haittaa jos jää kiinni. Näin siksi, että patologinen valehtelija ei tiedä valehdellessaan valehtelevansa. Hän vain puhuu, ja vasta kun se valhe tulee suusta jo ulos, sitä tietää että miksi mä noin sanon, eihän se ole totta...

.t patologinen valehtelija, jo teini-iässä asiaan hoitoa saanut

Vierailija
7/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljattain tutustunut henkilöön, jota epäilen patologiseksi valehteleijaksi. Kaikki vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Vastenmieleiseksi tilanteen tekee se, että tämä henkilö yrittää päästä hyötymään minusta.

Hän ei ymmärrä tai ole ymmärtävinään vihjeitä siitä, etten ole kiinnostunut hänen seurastaan. Olen toki todennut ihan suorasanaisestikin ettei minulla edes ole taloudellisia mahdollisuuksia lähteä tukemaan taloudellisesti hänen suuria visioitaan.

Vierailija
8/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

patologinen valehtelija= Narsisti.

Vierailija
9/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se makaa ruumiinavauspöydällä ja vain esittää kuollutta.

Vierailija
10/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahahahahahahahahaha XDDDDDDDDDD

Vierailija
11/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

patologinen valehtelija= Narsisti.

Ei ole aina. Esim. itse en ole minua hoitaneiden asiantuntijoidenkaan mukaan narsisti enkä edes muuten persoonallisuushäiriöinen. 

Valehtelutaipumukseni liittyy ilmeisimmin neurologisiin ongelmiin, joiden takia minun on työlästä erottaa mikä on totta ja mikä esim. fantasiaa. Sitten kun olen vielä hyvin impulsiivinen ja puhelias luonne, niin usein siinä hölöttäessä tulee ne fantasiat ulos suusta ennen kuin olen ehtinyt hitaasti prosessoida että mikä nyt oikeasti olikaan totta. 

Mutta en ole, enkä ole koskaan ollut, mikään ilkeyttäni ihmisiä kusettava ja hyväksikäyttävä ihminen. 

- 6

Vierailija
12/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on luultavasti patologinen valehtelija. Hänen tapansa kertoa näitä juttuja on niin uskottava ja vahva että totuuden tajuaminen tulee vasta paljon myöhemmin, joskus vuosienkin päästä tapahtumasta. Tähän mennessä hän on mm. saanut lapsen hedelmöityshoitojen avulla (lapsi oli kännissä ja huumepäissään tehty vahinko, onneksi terve), käynyt kohdunpoistossa (kuitenkin sen jälkeen syntyi kaksi lasta lisää!), saanut asuntolainan (kaupungin kämppä ja asumistuki), päässyt noin vain opetusapulaisesta opettajaksi (ilman koulutusta, juu), ja hänen miehensä on ollut arvostettu ravintolakokki (pyöritti burgereita pubissa). Tämän lisäksi hänen mukaansa minä olin vahinkolapsi (vanhempamme yrittivät saada minut alulle 5 vuotta ennen kuin tärppäsi) ja minulla on oikea hate club Helsingissä (???) koska olen niin hirvittävä ihminen. Hän onnistui jopa kääntämään muutamia perheenjäseniäni minua vastaan väittämällä, että aioin viedä hänen rahansa ja kadota maasta (??!), ja lisäksi olin kuulemma laiska pummi joka tykkää loisia muiden rahoilla (hän on aina saanut tukia, minä en koskaan).

.

Tällä hetkellä tulemme juttuun mutta olen oppinut etten enää koskaan kerro hänelle mitään henkilökohtaista, anna edes kymppiä lainaksi tai usko yhtään mihinkään mitä hän sanoo.

.

Sori pitkä avautuminen, alkoi niin vituttaa.

Vierailija
13/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni on luultavasti patologinen valehtelija. Hänen tapansa kertoa näitä juttuja on niin uskottava ja vahva että totuuden tajuaminen tulee vasta paljon myöhemmin, joskus vuosienkin päästä tapahtumasta. Tähän mennessä hän on mm. saanut lapsen hedelmöityshoitojen avulla (lapsi oli kännissä ja huumepäissään tehty vahinko, onneksi terve), käynyt kohdunpoistossa (kuitenkin sen jälkeen syntyi kaksi lasta lisää!), saanut asuntolainan (kaupungin kämppä ja asumistuki), päässyt noin vain opetusapulaisesta opettajaksi (ilman koulutusta, juu), ja hänen miehensä on ollut arvostettu ravintolakokki (pyöritti burgereita pubissa). Tämän lisäksi hänen mukaansa minä olin vahinkolapsi (vanhempamme yrittivät saada minut alulle 5 vuotta ennen kuin tärppäsi) ja minulla on oikea hate club Helsingissä (???) koska olen niin hirvittävä ihminen. Hän onnistui jopa kääntämään muutamia perheenjäseniäni minua vastaan väittämällä, että aioin viedä hänen rahansa ja kadota maasta (??!), ja lisäksi olin kuulemma laiska pummi joka tykkää loisia muiden rahoilla (hän on aina saanut tukia, minä en koskaan).

.

Tällä hetkellä tulemme juttuun mutta olen oppinut etten enää koskaan kerro hänelle mitään henkilökohtaista, anna edes kymppiä lainaksi tai usko yhtään mihinkään mitä hän sanoo.

.

Sori pitkä avautuminen, alkoi niin vituttaa.

Hahahahahahahahahaahahhahahahahah :D. Maha tuli naurusta kipeäksi.

Vierailija
14/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan normaalia että valehtelee vahingossa ja välillä ei tiedä että mikä se todellinen versio nyt asiasta olikaan?

Vierailija
15/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan normaalia että valehtelee vahingossa ja välillä ei tiedä että mikä se todellinen versio nyt asiasta olikaan?

Mä luulen ainakin että joskus, viattomissa asioissa tuota käy useimmille. 

Vierailija
16/16 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy Sipilältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi