Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (8406)

Vierailija
8401/8406 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä heitin miehen liuskaan, koska lapsemme olivat niin eri ikäisiä ja erilaisin kasvatustyylein kasvatettuja. "

Miksi hyvä mies pitää heittää liuskaan? Eikö riittäisi, että molemmat asuvat omissa kodeissaan lapsien kanssa, kunnes nämä ovat muuttaneet pois? 

Asiaa punnittiin kyllä kaikista eri aspekteista. Yksinhuoltajuus ja satojen kilometrien välimatka ei toimi suhteessa. Kokeilimme sitäkin. Ystäviä ollaan yhä, rakkaussuhde ei vain näillä pelimerkeillä onnistunut.

Kiva kuulla että olette edelleen ystäviä. Tuo oli vain aika dramaattisesti sanottu, et heitit hänet liuskaan :) Itse en ehkä haluaisi olla ystävä liuskaan heiton jälkeen, se kun sattuu.

Vierailija
8402/8406 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemiaa ei voi pakottaa. Se onkin se, mikä näissä EA-pareissa on ollut ongelma monen kohdalla. Ja sitä ei asiantuntijat voi etukäteen tietää. 

Itsekin tiedän, että jos mieheni ja minä olisimme olleet vastaavanlaisessa ehdokkaana, ei meitä olisi ikinä paritettu. Ja meillä sitten onkin ihan mieletön kemia.

Kemia on kyllä jännä juttu. Seurustelin nuorena hetken miehen kanssa, joka täytti paperilla kaikki toiveeni. Ulkonäkö, käytös, koulutus, perhe, harrastukset, ystävät. Kaikki täyttä kymppiä. En kuitenkaan pitänyt hänen ominaishajustaan enkä kokenut kemiaa, joten homma lässähti. Yritin kyllä, koska hän oli tosi mukava, mutta kun ei niin ei.

Minulla on miespuolinen ystävä, joka on 10/10 paperilla. 10/10 mies, 10/10 ihminen. Kaikki, mitä arvostan ihmisessä, miehessä ja kumppanissa samas

Näinhän se menee että ei sen kumppanin tarvitse olla 10/10. Riittää että se kaikkein tärkein eli kemia on siellä ja lopuista asioista löytyy muutama muu tosi kiva piirre ja lopuista mikään ei ärsytä niin paljon että se olisi joku kynnyskysymys.

Ihmiset etsivät ihan turhaan sitä täydellistä kumppania kun sellaista ei ole. Pitäisi etsiä vain sitä riittävän hyvää jonka kanssa voi olla onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8403/8406 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessani ihmettelyjä kuinka voi sanoa heti tavattuaan kultaseksi tms:

Tämän ohjelman formaatti on mennä avioliittoon tuntemattoman kanssa. Toiset osallistujat asennoituvat ja eläytyvät toisia voimakkaammin siihen heti alusta.

Toiset osallistujat näyttävät sen heti ääniviesti llä tai alttarilla:tässä ollaan nyt tosissaan menossa naimisiin. Siksi takkaudentunnustukset kuuluvat siihen:osalla tavoitteena kertoa oma tosissaan olo, osalla kohteliaisuutena, osalla tehdä itsestä hyvä vaikutus.

Siksi ymmärrän hyvin, että "se ikään kuin kuuluu asiaan tässä formaatissa" 

Toinen asia ja toisen keskustelun aihe voi olla  sitten mitä mieltä ollaan koko ohjelmasta. 

Vierailija
8404/8406 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Julian tuulilasiasentajan työ sitten jotain ihan muuta kuin duunariammatti?

Tietty kaikilla ei ole siihen motivaatiota, mutta ihan lähipiiristäkin tiedän, että ei ole mitenkään ihmeellistä muuttaa tärkeän ihmissuhteen vuoksi.

Eihän silloin ole vielä kyse tärkeästä ihmissuhteesta, jos on vasta tavattu eikä olla edes ihastuttu ainakaan vielä. Kuka tuossa vaiheessa olisi valmis muuttamaan? ja toisaalta, jos pariskunnasta toinen joka tapauksessa ilmoittaa, että ei pysty muuttamaan, niin ono reilua siltä toiseltakaan osapuolelta sitä edellyttää edes tärkeän ihmissuhteen vuoksi? Eihän se tärkeä ihmissuhde paina vaakakupissa toisellekaan.

Äh öh. Jos tähän ohjelmaan lähtee sillä asenteella, ettei ole ehkä hakemassakaan tärkeää ihmissuhdetta, niin mielestäni on ihan väärällä asenteella liikkeellä.

Toisekseen, tähän konseptiin on alusta alkaen kuulunut koemuutto yhteen. Ei pitäisi olla yllätys. (Ikävä kyllä siitä tosin on lipsuttu monesti vain kyläilyyn, jolloin syvempää tutustumista ei pääse samalla lailla tapahtumaan.)

Kolmanneksi, muutosta puhuminen on myös voinut olla tapa sanoa, että pidän ja olen valmis ottamaan sinut elämääni. Se ei tarkoita, että vanha elämä on jätettävä taakse justnytheti.

Hyvä pointti. Minä luulen että Julia oli jotenkin ajatellut että koemuutto voisi tapahtua Turkuun ja että suhteessa mentäisiin enemmän hänen ehdoillaan. Siksi Artun puheet Imatralle muutosta aiheuttivat sen reaktion ja ehkä siksi myös lapset pohdituttivat. Koska on selvää että jos Artulla on lapsi Imatralla, hän on sidottu paikkakuntaansa. Juliahan sanoi hääjaksossa että häntä pohdituttaa se, miten he ehtivät näkemään kun välimatkaa mutta Artulla oli kuulemma ideoita. Tuossa kohtaa hänellä on selvästi se ajatus että kumpikin asuu omassa kodissaan.

Itse tykkäisin enemmän Australian mallista jossa parit asuivat jossain yhteisessä huoneistohotellissa ainakin alkuun. Voisi oikeasti olla kiinnostavaa kuulla millä silmin muut näkevät oman suhteen, tässä kohtaa erityisesti Arttu ja Julia sekä Elisa ja Matti kiinnostavat. Noille pareille luodaan aika haastavat olot alkuun, nyt kun kukaan ei ole edes samasta kaupungista niin joutuvat pohtimaan muuttoja ja etäsuhteitakin näin alussa. Ehkä jos he asuisivat alkuun neutraalissa paikassa yhdessä, tulisi vähemmän paineita.

Vierailija
8405/8406 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä heitin miehen liuskaan, koska lapsemme olivat niin eri ikäisiä ja erilaisin kasvatustyylein kasvatettuja. "

Miksi hyvä mies pitää heittää liuskaan? Eikö riittäisi, että molemmat asuvat omissa kodeissaan lapsien kanssa, kunnes nämä ovat muuttaneet pois? 

Asiaa punnittiin kyllä kaikista eri aspekteista. Yksinhuoltajuus ja satojen kilometrien välimatka ei toimi suhteessa. Kokeilimme sitäkin. Ystäviä ollaan yhä, rakkaussuhde ei vain näillä pelimerkeillä onnistunut.

Kiva kuulla että olette edelleen ystäviä. Tuo oli vain aika dramaattisesti sanottu, et heitit hänet liuskaan :) Itse en ehkä haluaisi olla ystävä liuskaan heiton jälkeen, se kun sattuu.

Jaa, heitettiin liuskaan? Eikö pitäisi olla luiskaan.

Vierailija
8406/8406 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaa jaksoa ja uusia puheenaiheita odotellessa... vaikka eniten tunteita näyttää herättävän elisan, jannen ja julian sekä artun toiminta...

Vierailija
8407/8406 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee että ei sen kumppanin tarvitse olla 10/10. Riittää että se kaikkein tärkein eli kemia on siellä ja lopuista asioista löytyy muutama muu tosi kiva piirre ja lopuista mikään ei ärsytä niin paljon että se olisi joku kynnyskysymys.

Ihmiset etsivät ihan turhaan sitä täydellistä kumppania kun sellaista ei ole. Pitäisi etsiä vain sitä riittävän hyvää jonka kanssa voi olla onnellinen.

Mitä tarkoitat sillä, että ihmiset etsivät täydellistä kumppania? Ja mitä tarkoittaisi, että riittää, kun on riittävän hyvä? Tällaisia aina väitetään, mutta eipä minusta se siltä näytä, että kaikilla olisi joku täydellisyys ihmisenä. Toki se ihminen voi sopia täydellisesti juuri sille kumppanilleen - mutta eikös tämä oikeastaan olisi aika toivottavaa? Mitä tarkoittaisi "riittävä yhteensopivuus"? Ainakin itse koen, että joko sovitaan yhteen tai sitten ei - en oikein hahmota mitään osittaista yhteensopivuutta, koska eikös se tarkoittaisi sitten sitä, että EI sovita yhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme