Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (8277)

Vierailija
8241/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hankikoira.fi/koirarodut/staffordshirenbullterrieri

Täällä on taas mennyt rodut sekaisin, Katrin koira on pienikokoinen staffi joka on terrieri sukua. Hyvin sopii lasten ja toisten koirien kaveriksi.

Se ei ole isompikokoinen amstaffi tai muukaan "taistelukoira"

Staffit nimenomaan kuuluu taistelukoiratotuihin, ei se koko asiaa miksikään muuta.

Vierailija
8242/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia: en halua miestä, joka haukkuu minua eikä kuule mitä sanon.

Arttu: voi voi, kun minä aloin puhua liian syvällisiä liian aikaisin, kun tuntui niin hyvältä ja halusin olla avoin.

Julia: en halua nähdä Arttua, koska hän käyttäytyy huonosti ja repii vanhat haavani auki haukkumalla ulkonäköäni.

Arttu: voi voi, kun minä aloin puhua liian syvällisiä liian aikaisin, kun tuntui niin hyvältä ja halusin olla avoin. Jos hän vain näkisi minut Imatralla, se tässä nyt jäi harmittamaan, sitten hänkin olisi ihastunut.

Tässä toistui nyt sama kuvio kuin Artun aiemmassa rakkausreality-yritelmässä.

Maajussi Stinalla oli yksi ainoa ehdoton toive: että sulhaskokelailla ei olisi lapsia. Ja mitä teki Arttu: jätti kertomatta että yksi lapsi on jo, ja toinenkin oli ilmeisesti jo vahvasti tulossa (jos ke

"Isälläni on myös lapsia kahden naisen kanssa. Sisareni syntyi, kun nainen jätti ehkäisyn pois kertomatta siitä seurustelukumppanille..."

Mä olen aina miettinyt, että onko tuo ehkäisy maailman ainoa asia ja siis todella hyvin tärkeä asia, jonka miehet ihan huoletta, sen kummemmin miettimättä jättävät naisten huoleksi ja hoidettavaksi, ilman että sitä sen kummemmin miettivät. Sen kun vaan luottavat, että nainen hoitaa, jopa ihan yhdenyönjutuissa, kuin seurustelun alkuvaiheessakin, kun toista ei vielä tunneta. 

Kuka mies kuitenkaan jättäisi esim raha-asiansa nainen hoidettavaksi tuosta vaan, vaikka ei naista edes tuntisi tai edes siinä vaiheessa, kun ollaan vakituisesti yhdessä.

Miehelläkin on oikeus ja velvollisuus ehkäistä, jos ei jälkikasvua halua. Ei noin tärkeässä asissa voi vain heittäytyä täysin toisen varaan ja kuvitella, että kyllä se hoitaa. Pillerit ei koskaan ole 100% varmoja ja jos se on ainoa ehkäisy, pitää miehenkin varautua siihen, että voi tulla isäksi. Ei siitä yksin naista voi syyttää. Miehelläkin on vastuu.

Tuo lapsi asia on kuitenkin ihmisen tärkeimpiä asioita tässä elämässä, joten kyllä miestenkin pitäis vähän enemmän miettiä, mitä tehdä sen eteen, jos ei ihan todellakaan sitä lasta halua.  Jos seksiä harrastaa, siinä on riskinsä, sen luulisi ihan jokaisen aikuisen ymmärtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8243/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole Artun kommenttien kohdalla välttämättä siitä, että ne olisivat olleet suoranaisesti loukkaavia. Kuitenkin, jos hyvin pian tulee olo, että ei vastaa toisen ulkonäköihanteita, saattaa tulla riittämätön olo. Ei kukaan terveellä itsetunnolla varustettu ihminen halua alkaa heti suhteen alussa muuttamaan itseään toiselle sopivaksi (huom. ei myöskään Matti), vaan hänen tulee kokea olevansa hyväksytty sellaisena kuin on.

Mitä ihmettä, miksi siis pitäisi muuttaa toisen mieliksi? Pinta on pintaa, ei se ole avioliitossa läheskään tärkein asia. Sen verran täytyy älyä ja itsetuntoa olla että ymmärtää tämän, ja sen että on riittävä, jos toinen siinä vierellä on. 

Itse pidän hieman lyhyemmistä miehistä, mutta pitkään satuin rakastumaan. Mieheni tietää tämän, eikä ole vetänyt h

No moukkamaista onkin jos varsinkin alkuun rupeaa kertomaan ihannetyypin piirteistä. Eikä välttämättä tarvitse koskaan kertoa.

Meillä on pitkä avioliitto takana, niin kaikenlaista on tullut puhuttua. Paljon raffimpiakin asioita kuin se, mikä silmää viehättää.

Vierailija
8244/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas mennyt rodut sekaisin, Katrin koira on pienikokoinen staffi joka on terrieri sukua. Hyvin sopii lasten ja toisten koirien kaveriksi.

Staffit nimenomaan kuuluu taistelukoiratotuihin, ei se koko asiaa miksikään muuta.

Jos se on staffordshierbullterrieri niin se on todella lapsiystävällinen , kiltti ja lempeä perhekoira joka on liikkuvan ja aktiivisen ihmisen valinta. Nykyisin koira on terrieriryhmässä Suomen toiseksi suosituin. Naaraan koko on 33 cm ylöspäin ja uros 34 cm ylöspäin. 

Tuon rodun suosio on ollut jatkuvassa nousussa, koska ihmiset suosii nykyään pieniä koiria.

Tuo rotu on sen onnellisempi, mitä enemmän ihmisiä on ympärillä, eikä se pahastu, vaikka lapsi sitä retuuttaa ja se jakaa rajatonta ystävällisyyttä kaikille tasapuolisesti. 

Vierailija
8245/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole Artun kommenttien kohdalla välttämättä siitä, että ne olisivat olleet suoranaisesti loukkaavia. Kuitenkin, jos hyvin pian tulee olo, että ei vastaa toisen ulkonäköihanteita, saattaa tulla riittämätön olo. Ei kukaan terveellä itsetunnolla varustettu ihminen halua alkaa heti suhteen alussa muuttamaan itseään toiselle sopivaksi (huom. ei myöskään Matti), vaan hänen tulee kokea olevansa hyväksytty sellaisena kuin on.

Mitä ihmettä, miksi siis pitäisi muuttaa toisen mieliksi? Pinta on pintaa, ei se ole avioliitossa läheskään tärkein asia. Sen verran täytyy älyä ja itsetuntoa olla että ymmärtää tämän, ja sen että on riittävä, jos toinen siinä vierellä on. 

Itse pidän hieman lyhyemmistä miehistä, mutta pitkään satuin rakastu

"Siis apua. Sinun mielestäsi muiden pitäisi kasvattaa paksumpi nahka, jotta huonosti käyttäytyvät ihmiset saisivat sikailla niikuin haluavat? Johan on aivoton ajatus. Ja lisäksi tässä tilanteessa uhria syyllistävä."

Ei. Vaan jokaisen kannattaa kasvattaa paksumpi nahka, jotta elämä olisi helpompaa.  Se että loukkaantuu herkästi ja vähän etukäteen ja varmuudeksi, oli syytä tai ei, hankaloittaa ihan sitä omaa onnea.

Sikailija on itse vastuussa sikailuistaan. Toinen asia sitten on, että onko näennäisesti huono käytös aina sikailua. Aika usein (kokemuksella) kyse on erilaisten ihmisten väärinymmärryksistä (tahattomista ja tahallisista) ja defensiivisistä tulkinnoista oman historian pohjalta.

Vierailija
8246/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä monikaan Arttus puolustele, varmaan töksäytellyt asioita.

Siitä miten tilanteet meni on vain Julian versio. Reilua olisi näyttää nuo tilanteet ja puhua ne kasvotusten ohjelmassa. Julia on alusta asti ollut myös jotenkin nyreä, en ole kuullut mitään nättiä hänenkään suusta. Ei ole melonnan tai metsäkylvyn ohjaajan vika mikään, murjotti heillekin. Ei kovin aikuista käytöstä. Tulee tosiaan viimekauden Taina vibat. Ohjelma ei ollut paras paikka hänelle, jos taustalla paljon asiat painaa. 

Ja minulle tulee mieleen viime kauden alku, kun Anna oli aivan suunniltaan siitä, miten Hai arvosteli häntä mielestään törkeästi. Täälläkin jotkut leimasivat Hain heti yksipuolisen näkemyksen perusteella sadistiseksi narsistiksi, joka haluaa murskata Annan itsetunnon. Tosiasiassa sieltä löytyo sympaattinen mies, jolla ei ollut pahoja aikeita.

Vierailija
8247/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta eivät ole sellaisia, jotka hyökkäävät raatelemaan lapsia tai muita koiria. Rodun taustalla on tuota taistelukoiraa, nykypäivän koiria on monessa lapsiperheessä ja muiden koirarotujen kaverina.

Vierailija
8248/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän hieman lyhyemmistä miehistä, mutta pitkään satuin rakastu

Me ollaan jo vanha pariskunta, mutta minusta olisi todella outoa, jos minä olisin miehelle kertonut, että olisin halunnut pitkän miehen, mutta sä nyt olet tollanen päkä, mutta ei se mitään haittaa. Miksi minä olisin tuollaista hänelle sanonut. Tai jos mies olisi sanonut minulle, että hän olisi halunnnut lyhemmän naisen ja tukkakin olisi saanut olla eri värinen, mutta et kyllä sä nyt kelpaat noinkin.  Mitä joku pituuden kommentointi mihinkään auttaa. 

Mitä tuossa "voittaa" että kertoo toiselle, esim vaikka naiselle, että sulla on miehekkäät hartiat, koska ne hartiat nyt on mitä on ja se pituus on se mikä se on, niin miksi pahoittaa toisen mieli tuollaisella. Sillä kyllä jokaista loukkaa, jos ulkonäköä arvostellaa.  Täällä moni on sanonut, ettei tunnu missään vaikka aviopuoliso arvostelee, mutta miksi se aviopuoliso tekee niin?

Sen vielä ymmärrän, että jos toinen on kova värjäämään hiuksiaan ja ne on välillä mustat ja välillä vaaleat ja välillä punaiset, että sitten voi sanoa, että ne punaiset sopii sulle parhaiten. Mutta ei heti kättelyssä kannata hiusten väristäkään alkaa sanomaan. 

Vierailija
8249/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia on kyllä aika herkän ja aika nuoren oloinen ikäisekseen. Voi olla että ehkä tämä voisi ohjelma ei ole hänelle oikea paikka, hiukan tulee mieleen viime kauden Taina joka taisi olla suurin piirtein saman ikäinen?

Ihmettelen että viime kauden jälkeen tehtiin siis saman tapainen temppu castingissa, eikä Tainan vaikeuksista opittu. 

Minusta Arttu ei varsinaisesti ole mikään unelmaprinssi ja hänelle voisi olla opettavaista viettää aikaa vähän vahvemman naisen kanssa.  Mutta ei hän kyllä niin kauhea ole kuin täältä lukien uskoisi, lipevä vain.

Ehdotan että ohjelman loppuajaksi Elisa ja Arttu paritetaan yhteen ja Matti ja Julia viettävät aikaa yhdessä. Vois olla opettavaista osalle.

Elisa ja Arttu olis katastrofi, Matti ja Julia vois tullakin toimeen.

Vierailija
8250/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni syntyi, kun nainen jätti ehkäisyn pois kertomatta siitä seurustelukumppanille..."

Mä olen aina miettinyt, että onko tuo ehkäisy maailman ainoa asia ja siis todella hyvin tärkeä asia, jonka miehet ihan huoletta, sen kummemmin miettimättä jättävät naisten huoleksi ja hoidettavaksi, ilman että sitä sen kummemmin miettivät. Sen kun vaan luottavat

Mielestäsi on siis täysin hyväksyttävää valehdella ehkäisystä? Eikä naisiin voi luottaa? 

Vierailija
8251/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täällä moni on sanonut, ettei tunnu missään vaikka aviopuoliso arvostelee "

Ei tunnu, jos asian sanominen ei tunnu arvostelulta. Huonoitsetuntoinen ottaa kaiken arvosteluna, miksi?

Vierailija
8252/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katri Han nimenomaan sanoi, että hänen narttukoiransa ei tule toimeen toisen narttukoiransa kanssa. Ja voitte arvata onko siihen syypää staffi vai kultainen noutaja

Vierailija
8253/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä miten tilanteet meni on vain Julian versio. Reilua olisi näyttää nuo tilanteet ja puhua ne kasvotusten ohjelmassa. Julia on alusta asti ollut myös jotenkin nyreä, en ole kuullut mitään nättiä hänenkään suusta. Ei ole melonnan tai metsäkylvyn ohjaajan vika mikään, murjotti heillekin. Ei kovin aikuista käytöstä. Tulee tosiaan viimekauden Taina vibat. Ohjelma ei ollut paras paikka hänelle, jos taustalla paljon asiat painaa. 

Ja minulle tulee mieleen viime kauden alku, kun Anna oli aivan suunniltaan siitä, miten Hai arvosteli häntä mielestään törkeästi. Täälläkin jotkut leimasivat Hain heti yksipuolisen näkemyksen perusteella sadistiseksi narsistiksi, joka haluaa murskata Annan itsetunnon. Tosiasiassa sieltä löytyo sympaattinen mies, jolla ei ollut pahoja aikeita.

En kyllä muista, että Haita olisi haukuttu. Kaikki taisi tykätä Haista. Anna kyllä haukuttiin ja syystäkin, mutta kyllähän Anna sitten ymmärsi itsekin miten huonosti oli käyttäytynyt ja paransi tapansa. 

Vierailija
8254/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se meni. Näissä kommentoinneissa monesti ihmiset tekevät omia tulkintojaan, varsinkin kun tilannetta ei näytetä. Tämä on varmaan aika yleistä pareilla joissa halutaan suojella omaa mainetta. Minusta vähän näin kävi myös Matille ja Tainalle viime kaudella. Taina tuntui pillastuvan kovasti siitä kun Matti sanoi olevansa kylmä ihminen. Oli siellä varmaan muutakin, mutta jäi vaikutelma että ohjelman stressi painoi aika paljon päälle.

Jenni ja Jyrkikään eivät isommin asioitaan avanneet vaikka varsinkin lopussa alkoivat ongelmat näkyä avoimemmin, mikä tavallaan oli hyvä koska katsojat saivat selkeämmän kuvan tapahtumista.

Vierailija
8255/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai kalat viihtyvät makeissa vesissä

Vierailija
8256/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka keksi, että Julian itsetunto ei kestänyt tai jopa mureni palasiksi (paitsi Arttu, joka siihen oman kommenttinsa perusteella jopa pyrki!! jos sut rikkoo jne) Artun ulkonäkökritiikin vuoksi? Ja miksi väittää täällä tällaista? 

Julia teki valinnan ettei halunnut viettää aikaa Artun tavoin käyttäytyvän ihmisen kanssa. Sitä kutsutaan rajojen asettamiseksi. Julialla on onneksi ihmistuntemusta, jonka vuoksi hän vihelsi pelin poikki nopeasti. Artun kaltainen ihminen muuttuu sitä pahemmaksi riesaksi mitä pidempään hänen kanssaan viettää aikaa. Tämä ei ole mikään hyväntekeväisyysohjelma, jonka vuoksi on pakko viettää viikkoja oudoksi ja epämiellyttäväksi osoittautuvan henkilön kanssa pariskuntana, ettei toiselle ja toisen äidille tule paha mieli.

Vierailija
8257/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni syntyi, kun nainen jätti ehkäisyn pois kertomatta siitä seurustelukumppanille..."

Mä olen aina miettinyt, että onko tuo ehkäisy maailman ainoa asia ja siis todella hyvin tärkeä asia, jonka miehet ihan huoletta, sen kummemmin miettimättä jättävät naisten huoleksi ja hoidettavaksi, ilman että sitä sen kummemmin miettivät. Sen kun vaan luottavat

Mielestäsi on siis täysin hyväksyttävää valehdella ehkäisystä? Eikä naisiin voi luottaa? 

Ei, mutta miksi mies ei itse ota vastuuta ehkäisystä??? Se on sitten helppo syyttää naista, jos ehkäisy pettää ja väittää, että  nainen teki sen tahallaan ja vetäytyä vastuusta. 

Miehet ei takulla niitä raha-asioitaan luottaisi noin vain naisten käsiin, mutta ehkäisyn kyllä ja syy on vain yksinkertaisesti se, että miehiä EI KIINNOSTA sen vertaa, että itse jaksaisi asian eteen mitään tehdä. helpompi antaa toisen huolehtia ja hoitaa ja sitten saa kätevästi vielä syyttää sitä toista, kun vahinko tapahtuu, vaikka itse ei ole tikkua ristiin laittanut sen eteen, ettei lapsia tulisi. 

Ja jos kerran naisiin voi AINA LUOTTAA sataprosenttia, miksi et anna rahojasi naisen huostaa? Kyllähän sun pitää sen verran siihen naiseen luottaa, että se hoitaa sun raha-asioita kunnolla ja hyvin?

Ja luotat naiseen myös niin, että annat koko omaisuutesi hänen huostaansa, sillä eihän se nainen ikinä teksi mitään väärää sun omaisuudellasi.

Miksi miehet ei anna omaisuuttaa naisten käsiin? tekeekö mieli hoitaa se kuitenkin itse, kun ei voi olla ihan varma, miten sille omaisuudelle käy, kun sen on täysin toisen käsiin antanut? Miksi sitten sen ehkäisyn voi tuosta vaan jättää vaikka ihan vieraankin naisen käsiin????

Tuossa ehkäsyasissa nainen on aina 100% luotettava, vaikka muuten ei luottaisi naisiin yhtään???? Missään muussa asiassa et naiseen luottaisi, etkä antaisi hänen hoitaa mitään tärkeää puolestasi, mutta ehkäisyssä sitten luotat täysin?? Tyhmyyttä, sanon minä. 

Ehkäisy on asian joka kannattaa pitää omissa käsissään, jos ei lasta halua, niin naisetkin tekee. 

Vierailija
8258/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ole koskaan ymmärtänyt taistelukoirien viehätystä...Ne ei ole edes lainkaan söpöjä koiria, vaan enemmän tasoa "rumia rakkeja". 

Arvaamattomia koiria, joiden omistajatkin ovat monesti kalluja, tai ottavat koiria egonjatkeeksi.

Vierailija
8259/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...Mutta naisen sanomana ne on loukkauksia? Voisin lyödä vetoa, että olet poikien äiti. "

Väärin. En ole äiti laisinkaan. Kerrotaan nyt sitten, vaikka vituttaa aina kun keskustelu menee osallistujien hlökohtaisten ominaisuuksien ruotimiseen, että että minulla on jossain määrin "miehen aivot", vaikka olen nainen. Koen usein molempien sukupuolien näkökulmat samanaikaisesti. Uskon myös siihen että (psykopaatteja ym. poikkeuksia lukuunottamatta) ihmiset ovat pääsääntöisesti pohjimmiltaan hyväntahtoisia toisilleen. Vihamielisyys johtuu peloista tai turhautumisesta. 

Ah, pick-me, siis. 

-eri

Vierailija
8260/8277 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täällä moni on sanonut, ettei tunnu missään vaikka aviopuoliso arvostelee "

Ei tunnu, jos asian sanominen ei tunnu arvostelulta. Huonoitsetuntoinen ottaa kaiken arvosteluna, miksi?

Kuuleppas sinä paasaaja. Kenenkään, paitsi toiselle negatiivista ulkonäköpalautetta antavan itsetunto ei ole huono. Sehän on kiusaamisen olemus, jonka jo lapsikin tietää: kiusaaja purkaa omaa pahaa oloaan toisiin, yleensä kadehtimiinsa ihmisiin. Kateuden syy voi olla  esim. toisen terve mieli, onnellisuus, kauneus, hyvä itsetunto. Kiusaaja haluaa murskata toisen. Samaan aikaan kiusaaja esittää ulkopuolisille hyvistä ja välillä sitoo uhria itseensä imartelemalla ja olemalla ihana, paras ystävä. 

Onneksi useimmat aikuiset eivät ole niin onnettomia reppanoita, että haluaisivat viettää aikaa ihmisen kanssa, joka ei osaa normaalin käytöksen sääntöjä. Ilmeisesti sinäkään et osaa, kun asia sinua noin ihmetyttää. Negatiivisesti toisen ulkonäköä kommentoiva ihminen jää nykyään yksin parisuhdemarkkinoilla.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi