Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7081)
Vierailija kirjoitti:
miksi Katrin työssä ei voi käyttää sormuksia?
Ettei paljastuisi ennen aikojaan, että on mukana tässä ohjelmassa.
Kyllä on tääkin kausi taas pettymys. Ihanaa jos Iina ja Mikko löysivät toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Toivomme Artun seuraaville sokkotreffeille seuraavanlaista unelmaista naista:
- Sä muutat nyt Arttu Ouluun. Kyllä sulle joku työ sieltä löytyy. Oon jo tuonu sulle sängyn kierrätyskeskuksesta.
- Tykkäsin enemmän kun sul oli tossa kuvassa enemmän tukkaa. Tykkään kyllä enemmän miehistä joilla on kunnolliset ja vaalennetut hiukset.
- Sä oot tommonen naismainen mies. Sulla on pienet kaposet hartiat ja naismainen peppu.
- Olisin kyllä toivonut paljon lihaksikkaampaa miestä.
- voisin halutessani rikkoo sut palasiks.
Blaa blaa blaa blaa blaa ai mitä sanoit en kuule kuin oman ääneni blaa blaa blaa blaa ootas kun tuun huutamaan siihen vessan oven eteen että kuulet pöntölle blaa blaa blaa
Jep. Mutta eikö Arttu kritisoinut kameralle, kun Julia ei kysynyt hänen vointiaan melontareissulla? Arttu sanoi, että oli kaatunut tms. ja Julia oli vaan sivuuttanut asian. Hän odottaa, että nainen on täydellinen ulkoisesti ja kyselee hänen vointiaan ja kuuntelee lätkä-juttujaan. Kuinka kiinnostunut Arttu on Julian voinnista, kiinnostuksen kohteista yms.? Harvoin ärsyttää osallistujat ensitreffeissä, mutta Arttu vetää sanattomaksi.
IINA JA MIKKO tuntuvat ihan oikeasti viihtyvän toistensa seurassa ja Mikolle ropisi tuhat plussapalloa lisää siitä, miten hän suhtautui Iinan menetykseen. ONNEKSI Iinalle ei sattunut nyt tässä kisassa tunneälytöntä miestä joka ei edes halaa, vaan Mikko, joka on lähellä ja läsnä. Lisäksi se kun Mikko rupattelee kissalle esim. keittiöpuuhien yhteydessä kertoo hänestä pelkästään hyvää.
KATRI JA JANNE. No joo, eiköhän se kerro riittävästi ettei Janne edes halaa, kun Katri tulee hänen luokseen asustelemaan. Mitään sääntöä siitä, millaista fyysisyyttä tuossa vaiheessa pitää olla, ei tietenkään ole, mutta se ettei edes halata viestii kyllä hälyttävästi siitä että nyt vain esitetään kameralle vaikka tiedetään jo että ollaan väärän kanssa.
ELISA JA MATTI. Fyysisen läheisyyden tuleminen kuvaan mukaan on aina oma juttunsa suhteen alussa, ja jokaisella ihmisellä on sen suhteen hieman erilainen rytmi. Ja kuten asiantuntijat aina muistuttavat: hitaamman mukaan edetään. Mutta Elisa ei vaan jaksa odottaa, selittää kovasti muutaman päivän jälkeen jo seksuaalisen yhteensopivuuden puutteesta. Ei kykene ymmärtämään mitään muuta kuin sen oman rytminsä ja oman läheisyyskäsityksensä, ja tekee sen perusteella täysin vääriä oletuksia toisesta. Ilman rauhallista tutustumista, henkistä läheisyyttä, toisesta tykkäämistä ja psykologista turvallisuutta ei ole Matin kaltaisille ihmisille mitään maaperää, jolle fyysisen läheisyyden asettaa, on vain vieras ihminen, vieras vartalo, vieras iho.
Ja sitten syntyy sellainen hoputuksen ja vaativuuden kulttuuri joka sitten alkaa oikeasti ajamaan sitä hitaampaa osapuolta kauemmas. Matti olisi tarvinnut jonkun paljon lämpimämmän ja kärsivällisemmän ihmisen, joka ei aseta omaa itseään mittapuuksi kaikelle analyysille.
ARTTU JA JULIA. Diagnoosien heittelyä pitäisi välttää ilman pätevyyttä, mutta kuitenkin: on olemassa paljon narsistien uhreja, jotka ovat kertoneet kokemuksistaan ja siksi on olemassa sellainen yleinen käsitys siitä, mitä asioita narsistin kanssa parisuhteessa tapahtuu. Ja Artussa on huolestuttavan paljon hälytysmerkkejä:
1: Kutsui Juliaa "rakkaaksi vaimokseen" ja on ihan häistä asti puhunut jo sielunkumppanuudesta ja muutenkin käyttänyt valtavan suuria sanoja. Narsistit tekevät juuri tätä, he kietovat uhrinsa pauloihinsa ylistämällä kuinka ainutlaatuinen tämä on ja kuinka eivät koko elämässä ole kohdanneet toista samanlaista. Onneksi Julia ei ole haksahtanut tähän.
2: Julian sanallinen muokkaaminen haluamakseen vihjailemalla, että kuvassa näkynyt ruskea tukka olisi kivampi ja tatuoinnit tulisi laittaa piiloon. Tätähän narsistit tekevät ja heidän uhrinsa päätyvät pitämään semmoisia tukkaa, mekkoja ja meikkejä jotka hallitsija haluaa. Artulta jäi myös täysin tajuamatta se, että Julia pahoitti mielensä näistä jutuista. Narsistin päivä ei mene hiukkaakaan pilalle sen takia, että toisella on paha olla, vaan narsisti nauttii asioista ihan normaalisti.
3: Ilmoittaminen Julialle miten asiat tulevat menemään, eli Julia muuttaa Imatralle, piste. Osana sitä rakkausylistystä. Ei siis edes ajattele, että Julialla on oma elämä, omat toiveet, omat ajatukset asuinpaikasta, oma itsenäisyys, vaan määrittelee Julialle heti sellaisen elämän kuin itse haluaa. Hyvin tyypillistä narsisteilta. Hehän eivät jousta eivätkä tee kompromisseja, koska puoliso on heille kaunis esine.
4: Puhuu pelkästään asioista, joita itseä kiinnostaa. Narsistille merkitsee vain hänen oma äänensä, omat juttunsa ja omat mielenkiinnonkohteensa. Puolison mielenkiinnoilla ei ole merkitystä. Siinä kohtaa kun Julia sanoi laittaneensa Artun itsekeskeisten höpinöiden takia vastamelukuulokkeet päähän, oli jo pakko revetä.
Vierailija kirjoitti:
Hieman rohkenen epäillä Juulia kommenttia "ettei vessassakaan saanut käydä rauhassa"
Vaikea meidän kenenkään tietää kun emme olleet paikalla.
Kokemusta vastaavasta, yritti tulla aina mukaan vessaan jutteleen (puhui omaa monologia joka ei edes minua kiinnostanut, esim työkaverin vaimon isästä). Ihmetteli miksi laitan vessan oven lukkoon, hän kävi vessassa aina ovi täysin auki. Jos laitoin oven lukkoon niin hän oli oven takana puhumassa niitä omia monologeja esim siitä työkaverin vaimon isästä. Arvosteli miksi käytän niin paljon vessapaperia, saippuaa ja vettä.
En viisti lainata megapitkää viestiä, mutta erittäin hyvää ja perusteltua analyysiä Artusta tällä kirjoittajalla, joka kommentoi 10.13 kaikkia pareja erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Elisan äänensävystä tulee mieleen opettaja joka juttelee oppilaalle. Kamalan topakka :D
Nauratti kun luin tämän kommentin!
Ihan sama nimittäin tuli mieleeni, kun katsoin eilisiltana sitä "häämatkan" illallisella pitämäänsä ripitystä Matille. Elisa muistutti elävästi lukioaikaista saksan maikkaani, frau Elsa W:tä. Jopa se tätimäinen kukkamekko oli kuin fraun vanhat crimplenemekot.
Vierailija kirjoitti:
Elisa päässyt vihdoin Matin lähelle porealtaassa. Pilaa tietysti senkin töksäyttämällä näin lähellä toisiamme emme ole kertaakaan aiemmin olleet. Jeesus mikä törppö.
Niin just, ja kun itse oli hääpäivänä (eli muutama päivä aikaisemmin) ollut sitä mieltä, että Matin lähellä oli vaivaannuttavaa olla, eikä Matin kosketus tuntunut hyvältä, niin miten se Matti nyt sitten uskaltaisi koko ajan olla kiinni???
Elisa sanoi, että kaikille ihmisille pitäisi olla kohtelias eikä saisi loukata toista, mutta itse tekee sitä koko ajan Matille. Näin vähän me ihmiset nähdään sitä omaa käytöstä.
Matti on kyllä ihana ja tämän ohjelman oikea helmi.
Iina ja Mikko varmaan onnistuu, muut ei.
Hieman rohkenen epäillä Juulia kommenttia "ettei vessassakaan saanut käydä rauhassa"
///
Mielenkiintoista, että tämäntyyppisissä kommenteissa aina epäillään, että se on Julia, joka valehtelee. Eikö kirjoittajilla ole minkäänlaista kokemusta ihmisistä, jotka vievät kaiken tilan omilla jutuillaan vai onko kyseessä puhdas "mies ei voi tehdä väärää, vaan syy on aina naisessa" ajatusvinouma?
Narsisti, vahingollinen henkilö tai kiusaaja tekee pahimmat temppunsa kahden kesken, ja ne ovat usein sitä luokkaa, että ulkopuolinen ei voi uskoa todeksi. Samalla hän ylläpitää tarkasti lempeää ja fiksua ja kunnollista imagoaan ulospäin, ja voi myös esittää vihjailuja uhrinsa mielenterveydestä ym. ongelmista.
Jos uhri reagoi, tyypillisesti hymyssä suin ihmettelee muille uhrin reaktioita: ei kai se nyt ole jotenkin suuttunut tai mikähän sitä vaivaa kun oli niin vaisu :). Ikäänkuin nauttii aikaansaannoksestaan kun näkee vaikutuksensa toiseen.
Vierailija kirjoitti:
"On niin vaikeaa, kun kissa on kuollut, just. Olin pikkupoika kun isäni ampui minun kissan, että silleen. Myöhemmin sitten äiti lupasi hankkia uuden kissan. Sekin "meni hukkaan" muutaman kuukauden päästä.
Niin ja hirveät traumat olet siitä saanut, koska sen vieläkin muistat. Sullakin oli vaikeaa, kun kissasi ta'pettiin ja se hiertää vieläkin. Et ole päässyt asiasta yli, etkä ehkä pääsekään. Kyllä lemmikin kuolema on kova paikka. Jos siitä lemmikistä on siis pitänyt ja se on ollut tärkeä.
Elisan ja Matin häämatkan illallinen: mietin, että jos Elisa vielä kiristää tahtia ja ruuvia siellä jossain nuotiolla (tulevassa jaksossa kuulemma näin) niin mä en enää pysty katsomaan.
Luuleeko Elisa oikeasti, että painostamalla ja nalkuttamalla saa Matin taipumaan tahtoonsa? Jos kyllä, ei voisi olla enempää väärässä. Läheisyyteen painostaminen on tehokkain tapa t'ppaa viimeinenkin halu olla toisen lähellä.
Mä en arvostele Arttua yksistään siitä, että sanoo miten tummat hiukset voisivat sopia paremmin. Oon minäkin sanonut joskus vastaava muille. Arvostelen kokonaisuutta, niitä pieniä muruja mitä rivien välistä ymmärtää ja ennen kaikkea kokonaisuutta missä mukana myös Maajussi Stina keissi sekä se miten Arttu on kahden pienen lapsen isä, eri naisille lapset.
Kokonaisuutta katsellessa mitä hyvää Artussa on, kun tietää hänestä enemmän? Ei tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en arvostele Arttua yksistään siitä, että sanoo miten tummat hiukset voisivat sopia paremmin. Oon minäkin sanonut joskus vastaava muille. Arvostelen kokonaisuutta, niitä pieniä muruja mitä rivien välistä ymmärtää ja ennen kaikkea kokonaisuutta missä mukana myös Maajussi Stina keissi sekä se miten Arttu on kahden pienen lapsen isä, eri naisille lapset.
Kokonaisuutta katsellessa mitä hyvää Artussa on, kun tietää hänestä enemmän? Ei tule mieleen.
Oletko oikeasti sanonut ihmiselle, jonka olet tavannut pari päivää sitten, etttä "Sulle sopisi paremmin toisen väriset hiukset"?
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvännäköinen, panisin. Mutta sisältä se vaikuttaa olevan kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle, joka kommentissasi väitit Arttua väkivaltaiseksi:
Ajattelepa nyt ennenkä kirjoitat, mitä kirjoitat!
Jotain rajaa nyt tänne kirjoittamiseenkin. Arttu ei ole väkivaltainen!
Kyllähän toisen ulkonäön haukkuminen on jo (henkistä) väkivaltaa.
On, on, mutta kun Arttu EI OLE haukkunut Julian ulkonäköä!
Tai ei ainakaan voida tietää varmasti, onko haukkunut. Jotkut tulkitsee kaiken arvosteluksi ja loukkaantuu ihan turhasta. Näinhän kävi viime vuonnakin yhden parin suhteen.
Juuri tämä. Katsojista kuitenkaan kukaan ei tiedä, miten nuo keskustelut ovat todellisuudessa menneet. Ehkä sen perusteella ei kannata puhu
Kyllähän viimekauden Matti itsekin tunnusti, että oli hätiköinyt ja käyttäytynyt huonosti Tainaa kohtaan ja myönsi, että olisi pitänyt käyttäytyä paremmin ja antaa tainalle aikaa. Nyt Artun sanomisista on keskusteltu asiantuntijoiden kanssa ja Arttu oli ottanut vastuun sanoistaa. Mutta vaikka otat vastuun sanoistasi, se ei poista sitä, että olet esim loukannut toista. Sanottuja sanoja ei saa takaisin, eikä liian hyökkäävää käytöstä vaikka sitä kuinka pahoittelisi jälkikäteen. Tehty mikä tehty ja sanottu mikä sanottu.
Nyt Elisi kärttää läheisyyttä ja kaikkien mielestä se on väärin. Viime kaudella Matti oli kärttänyt läheisyyttä myös heti kättelyssä ja saanut Tainan takajaloilleen.
Ei kenenkään tarvitse sietää sitä, että oikeastaan ihan vieras ihmisen alkaa kärttämään seksiä tai arvostelee ulkonäköä. Ulkonäöstä puhumisen voi unohtaa kokonaan ja seksiä/läheisyyttä on sitten, kun kumpikin on siihen valmis.
En minä ainakaan tykkäisi, jos toinen jo toisena tai kolmantena päivänä alkaisi painostamaan seksiin. Halaaminen ja suukottelu, kyllä on ihan ok, mutta seksiin pitää tutustua vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
///
Mielenkiintoista, että tämäntyyppisissä kommenteissa aina epäillään, että se on Julia, joka valehtelee. Eikö kirjoittajilla ole minkäänlaista kokemusta ihmisistä, jotka vievät kaiken tilan omilla jutuillaan vai onko kyseessä puhdas "mies ei voi tehdä väärää, vaan syy on aina naisessa" ajatusvinouma?
Tämä on ihan tavallista tietylle naistyypille asettua miehen puolelle, koska "se mies on niin sympaattinen ja positiivinen". Kertoo enemmän kommentoijasta kuin itse tilanteesta ja henkilöistä, jokaista sekuntia heidän välillään tapahtuneesta kun emme pääse todistamaan. Totta kai kommenttien takana on se, että muut naiset ovat jostain syystä suurempi ärsyke kuin miehet ja että on hienoa seistä miehen rinnalla naispaholaisia vastaan. Pick-me girlejä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Sulla unohtuu, että nuo on vasta tavanneet. Tottakai esim. hyvälle ystävälle voi sanoa suoraan, että "tuo paita ei oikein sovi sinulle" tai "sulle sopi paremmin se tumma tukka". Mutta ei tuollaisia lauota tuntemattomalle ihmiselle, jonka on vasta tavannut ja johon on tarkoitus tehdä sellainen vaikutus, että se tuntematon haluaa kanssasi parisuhteen.
Tämä on se syy tietenkin.