Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (6713)

Vierailija
6641/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa on minä-minä-prinsessa, ruma luonne.

Mun mielestä se on vaan nainen, joka oikeasti viihtyy yksin, mutta ei vaan ole itse sitä tajunnut.

Vierailija
6642/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseiköhän Arttu ja Julia olleet yhdessä asiantuntijan/asiantuntijoiden luona kun päättivät lopettaa suhteen? Jotenkin jäi kyllä katsojalle ihan pimentoon koko "ero". Ollenkaan ei kuvattu heitä samaan aikaan juttelemassa asiantuntijoille. Mitään niin dramaattista ei varmaan kuitenkaan tapahtunut etteivätkö olisi voineet samaan aikaan istua sohvalla?

Varmaan siksi ettei Julia kestänyt Arttua. Harmi kyllä että kamerat on niin vähän aikaa päällä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6643/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa ois valmis avaa portit Matille makuukammarissa mutta ei niin ei. Eiköhän Joku Jännämies hoida tämän roolin kun Matti pudonnut pois....

Eihän nuo pitkätukat ymmärrä naisten päälle.. itse n*isin illat, aamut ja lounastauoillakin, ei tarttis puutteessa noin kauniin naisen olla.Voila..tres bien

Vierailija
6644/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä suhteen alussa arvostella toisen ulkonäköä. Tosin täytyy tuntea toinen hyvin, että voi sanoa tuollaista asioita. 

Mutta jos Julia vain KOKI että toinen arvostelee?

Joku esitti et on voinut mennä niinkin, et A on kehunut J ruskeatukkaisena, ja J luullut, että = blondina ruma. Tai J kysynyt ensin mielipidettä tatskoista.

On ihan relevantti mahdollisuus, että Julia on ollut herkillä taustansa takia.

Vierailija
6645/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa rakentanut identiteettinsä seksuaalisena ihmisenä. Kuin olisi taitaja kisan voittaja petitaidoissa. Hyökkää niin syyttävästi Matin kimppuun, että tuosta ei enää noista. Lataa kilojen painon toiselle onnistua fyysisessä kohtaamisessa. Voin kuvitella, että lopulta se suoritus olisi Elisen osalta  enemmän leffasta kaartuvine selkineen, kuin oikeaa tunnetta.

Vierailija
6646/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jannesta paistaa jo ennen häämatkaa ettei ole Katrista kiinnostunut yhtään. 

Miten niin? Katri on kuitenkin mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen. Mun mielestä Jannen kuuluisi olla tyytyväinen Katriin. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Janne tuskin löytää.

Vierailija
6647/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaapi vaan olla yleistä, ettemme me ihmisinä  tunne itseämme, siitä sitten virheelliset kuvaukset muille, osa sitä mitä haluaisimme olla, osa sitä mitä "kuuluisi" olla ja ehkä pieni osa sitä mitä itse ainakin kuvittelemme olevan. Siitähän se syntyy nätti väärinkäsitys heti kättelyssä😆

Nauratti suorastaan, kun Elisa sanoi siinä, kun istuivat autoissa ja Matti ajoi, että ihmisten pitäisi puhua toisilleen niin, kuin toivoisi vieraiden ihmisten puhuvan omille rakkailleen, ei haukkumista , ei vihapuhetta jne.  Vaan, että toisia ihmisiä pitää kunnioittaa. Nyt ei taida Elisi Matti raasua kunnioittaa. Käy kyllä Mattia niin sääliksi.

Vierailija
6648/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli katsoitte tv:stä 5-jakson, niin kuinka moni missasi sen, ihan lopussa olevan.  Artun bravuuri, siitä Julian mielenmurtamisesta.  Aika kylmäävää.  Nyt kun Julia on hänet jättänyt, täytyy toivoa, ettei siitä jäisi Artulle katkeruutta. Eikä hänellä olisi taipumusta vainoamiseen.

Vierailija
6649/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa esittää henkevää, mutta ei toteuta sitä käytännössä. Ei osaa arvostaa Mattia lainkaan, eikä näe miten itse käyttäytyy.

Tämä. On niin helppo ajatella olevansa syvällinen ja hyvä ihminen, mut käytäntö osoittaa jotain ihan muuta...

Elisa on kärsimätön, mut jotta tulee kärsivälliseksi, pitää ensin vähän sietää kärsimystä. 

Tätäkö se on nykyisin: seksiä saadaan heti, ja jos ei saa niin itsetunto romahtaa kun tulee torjutuksi, ja viikko tuntuu ikuisuudelta?

Kaikkien ei tarvi elää sinkkuna selibaatissa, miksi sitten parisuhteessa pitäisi?!?!?!

Vierailija
6650/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko osallistujien sukunimiä tai esim Ig.tilejä jo vinkattavaksi tänne? 

Joku ainakin tiesi kaks:

Jannen ig on: janecky88p 

Arttu ig: hynnaarttu 

Vierailija
6651/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan niin et Arttu on kehunu jotain kuvaa, jossa Julialla ollut ruskea tukka ja Julia tulkinnut niin, että se haukkuu mun nykyistä tukkaa. Ja ehkä Julia kysynyt, mitä aattelit, kun näit mun tatuoinnit, mitä mieltä oot tatuoinneista. Ja toinen rehellisesti vastannut, että ei tykkää tatuoinneista. Minä ainakin vastaan, etten tykkää tatuoinneista, jos joku sitä multa kysyy. Ei se tarkota että inhottaa noi sun tatskat, mee otattaa ne pois. En rupeis valehtelee, et joo, noi on niin ihanat.

Just tämän takia harmittaa että me emme ole nähneet miten tilanne meni. Kyse voi hyvinkin olla totaalisen epäonnisesta kommunikaatiosta, viestinnästä ja tulkinnoista.

"Tosi rakentavaa keskustelua minkä päälle on hyvä rakentaa, sä oot semmonen itsenäinen ja vahvaluontoinen ja sit jos sitä lähtee rikkomaan ni sit sä niinku hajoot murusiksi. Ja sit se suhde niinku kuolee siihen ja sitä ei kannata tehdä sun kans."

Tuossa Artun kommunikoinnista loisto esimerkki, ihan hänen itsensä sanomana ja videomateriaalein todistettuna. Kun ihminen sanoo jotain tuollaista, niin ei sitä voi kuitata vaan toisen vääräksi tulkinnaksi tai pelkäksi huonoksi kommunikoinniksi. Tuo on henkistä väkivaltaa; toisen rikkomista. 

Vierailija
6652/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, palstalaiset on tänä vuonna ottaneet hampaisiinsa Artun.ihan syyttä.  Mukavan oloinen tyyppi, mutta valitettavasti sai parikseen ihmisen, jonka oikea paikka olisi terapiassa, ei parisuhdeohjelmassa. Eipä heidän suhteestaan ole kovin paljoa muuta näytettävää kuin kumppaninsa loputon lista omista tunteista, ohjeista miten hänelle pitää puhua, miten häntä pitää ymmärtää, miten Artun pitää toimia. Oli aika tyly kommentti että tietää että Artun päästä pääsee sammakoita mutta siitä huolimatta hänellä on oikeus reagoida niihin. Mutta eikö Artulla ole oikeus reagoida, toisen mökötykseen ja muuhun tylytykseen?

Vierailija
6653/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa ois valmis avaa portit Matille makuukammarissa mutta ei niin ei. Eiköhän Joku Jännämies hoida tämän roolin kun Matti pudonnut pois....

Eihän nuo pitkätukat ymmärrä naisten päälle.. itse n*isin illat, aamut ja lounastauoillakin, ei tarttis puutteessa noin kauniin naisen olla.Voila..tres bien

No ite en kyllä haluasi tuollaista kania miehekseni. Aina pitäisi olla jypyttämässä. Kyllä suhteessa pitää olla muutakin, kuin pelkkä pakonomainen paneminen. 

Vierailija
6654/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä Artun haukkumista. Ihan normaali, symppis kaveri. Julia ehkä otti nokkiinsa liian herkästi.

Jos joku arvostelisi naisellisuuttasi = "olet miehekäs", hartioitasi, pituuttasi, jne. pitäisit häntä siis symppiksenä. Ok.

Missä on sanottu miehekäs? Julia ainakin puhui miesmäisestä, vähän eri asia.

Julia on kyllä miehekkäällä ja miesmäisellä alalla ja taitava monissa ns. miesten hommissa, jos Arttu viittasi siihen? 

Vierailija
6655/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä melkoisen latistavaa ja ilkeääkin Elisalta kommentoida Matille tuosta läheisyydestä, mikä ihmeen tarve tuollaista on laukoa muutaman päivän tuntemisen jälkeen toiselle. Olisi tässäkin kaivattu vähän asiantuntijan apua, kun mennään noin herkälle alueelle tuollaisella jyräävällä asenteella. Jotenkin Elisa katsoo asiat vain omien linssien läpi odottaen toiselta jotain, mitä ei itsekään välttämättä osaa uudessa tilanteessa tarjota. Tutkiskelee kriittisesti Mattia ja ottaa kantaa hänen sanomisiinsa, mutta ei kuitenkaan mieti tai analysoi omaa käytöstään tai sanomisiaan. Ei tuollainen tykitys herkempää ihmistä ainakaan rohkaise ottamaan toista kainaloon, senkin saattaa tehdä väärin tai saa palautetta. Kysymys kuuluu osaako Elisa arvostaa Mattia omana itsenään, vai onko hänellä jo jokin lista päässä missä vetää yli asioita jotka hän on päättänyt haluta kumppanilta? Jo se hiusten kommentointi oli aikuiselta ihmiseltä omituista. Ulkonäön arvostelu on jotenkin todella tunkkaista, jota ei aikuiselta naiselta odottaisi.

Vierailija
6656/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se Elisa aiemmassa jaksossa kehunut, että Matti tekee omaa juttuaan,  muistanko väärin? Nyt Matti ei kuitenkaan enää Elisan mielestä tiedä mitä haluaa. Ja arvuutteli että ehkä ei vain viitsi sanoa, ettei Elisa ole suunnitelmissa mukana. Siinä saattoi osua oikeaan. 

Kaipaan itsekin läheisyyttä suhteessa ja sikäli ymmärrän Elisaa, mutta ei sitä syyllistämällä saa. Olen ollut parisuhteessa jossa toinen ei ole halunnut seksiä, eikä kyllä ole alkanut haluta sillä että asiasta on puhuttu. Vaikeaa kun yleensä pitäisi puhua asiat halki, mutta seksi on niin herkkä aihe, että vähänkään väärin puhuminen vain pahentaa tilannetta. Nyt olisi ollut hyvä sauma kysyä neuvoa asiantuntjoilta kun ei olisi ainakaan tarvinnut kuunnella Kanalan viiden pennin aformismeja. (Anteeksi, hän on varmaan hyvä pappi mutta ei parisuhdeneuvoja.) Harmi että Elisa meni nyt sabotoimaan tämän suhteen alun. 

Vierailija
6657/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Juliaa hyvin. Ovat tunteneet vasta muutaman päivän ja Arttu laukoo kommentteja, jota loukkaavat. Normitilanteessa sukupuolesta riippumatta jokainen heivaisi treffikumppanin luiskaan, jos hän alkaisi laukomaan kommentteja, jotka itse kokisi loukkaavina.

Vierailija
6658/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ite en kyllä haluasi tuollaista kania miehekseni. Aina pitäisi olla jypyttämässä. Kyllä suhteessa pitää olla muutakin, kuin pelkkä pakonomainen paneminen. 

Ehkei sua kukaan haluakaa

Vierailija
6659/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaapi vaan olla yleistä, ettemme me ihmisinä  tunne itseämme, siitä sitten virheelliset kuvaukset muille, osa sitä mitä haluaisimme olla, osa sitä mitä "kuuluisi" olla ja ehkä pieni osa sitä mitä itse ainakin kuvittelemme olevan. Siitähän se syntyy nätti väärinkäsitys heti kättelyssä😆

Nauratti suorastaan, kun Elisa sanoi siinä, kun istuivat autoissa ja Matti ajoi, että ihmisten pitäisi puhua toisilleen niin, kuin toivoisi vieraiden ihmisten puhuvan omille rakkailleen, ei haukkumista , ei vihapuhetta jne.  Vaan, että toisia ihmisiä pitää kunnioittaa. Nyt ei taida Elisi Matti raasua kunnioittaa. Käy kyllä Mattia niin sääliksi.

Vaikuttaa ennemminkin, että Elisa vihaa Mattia. Puhuu Matille ikävästi ja vihaisesti, naama nurin koko ajan. Huomauttelee Matille kaikesta. Elisasta on mukavaa nöyryyttää Mattia tv:ssä. Nöyryyttää kylläkin vain itseään tuolla käytöksellä.

Vierailija
6660/6714 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso mies nosteli säkkejä. Siinä oikea äijä. Jos otetaan tatskoja. Otetaan kunnollisia eikä mitään helvetin perhosia tai ruusuja ympäri jalkoja tai käsiä. Se on rumaa.