Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5770)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun Matti on vege. Eläinparkojen ystävä.
Hänellä saattaa olla B12-vitamiinin puutos. Tämä selittäisi hysterian ja ilmeisen testosteronivajeen.
En millään usko, että Matilla piilevä vitamiinipuutos voisi selittää Elisan hysteriaa. Toisaalta Elisalla näyttäisi olevan testosteronia enemmän kuin useimmilla miehillä. Pistää jo miettimään liittyisikö tiuha kodin ja ammatin vaihtaminen jopa sosiaalisiin konflikteihin.
Mä tykkään, kun kerrankin on nainen, jolla on munaa. 💪🏼
Niinallakin oli, mutta hän sai myös munakkaan miehen. Lika barn jne.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tätä Elisan mollaamista. Elisa on itsenäinen nainen, joka uskaltaa olla oma itsensä. Miksi hänen pitäisi olla hiljainen hissukka...
Kaunis ja aikaansaava nainen.
No jos se, että uskaltaa olla oma itsensä tarkoittaa sitä, että jyrää toisen niin ei hyvä. Ei tarvitse olla hiljainen hissukka ei.
Vierailija kirjoitti:
Matti ei ole missään ilmaissut haluavansa nuorempaa naista. Kahden nuoren neidon isä itse. Eiköhän ihan ikäistään etsi, jolla ei pieniä lapsia myöskään enää. Uusi vaihe elämässä
Varmaan vaikeaa löytää 35-45-vuotiasta naista, jolla ei ole lapsia eikä halua omia lapsia eikö myöskään ole alle teini-ikäisiä lapsia. Toisaalta Matti asuu pk-seudulla, jossa asuu paljon lapsettomia nelikymppisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ohjelmaan uskalla hakea minkään tyyppiset miehet kun täällä Juulia ja kaverinsa lyttäävät ja kirjoittelevat Artusta niin ala-arvoisesti kuin vain voivat ja samaa tekevät Jannea vastustavat.
On täällä naisiakin esim. Elisaa haukuttu, ei ole sukupuolesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä saattaa olla B12-vitamiinin puutos. Tämä selittäisi hysterian ja ilmeisen testosteronivajeen.
En millään usko, että Matilla piilevä vitamiinipuutos voisi selittää Elisan hysteriaa. Toisaalta Elisalla näyttäisi olevan testosteronia enemmän kuin useimmilla miehillä. Pistää jo miettimään liittyisikö tiuha kodin ja ammatin vaihtaminen jopa sosiaalisiin konflikteihin.
Klusteri B:ltä kuulostaa. Ei siis Matti vaan tämä toinen.
Ainakaan Elisalla ei ole mitään narsismin oireita, manipulointia ja pelaamista. Päin vastoin; Elisa on selkeä ja sanoo suoraan, vieläpä tarkentaen: "kun sanon läheisyys ja kosketus, en tarkoita seksiä. Seksistä puhun seksinä." Kaikki muut puhuvat ympäripyöreitä ja kehuskelevat itseään ja/tai toista.
Jos selkeä itseilmaisu ja objektiivisuuteen pyrkiminen aiheuttaa sosiaalisia konflikteja, syyllisiä ovat ne toiset, s.o. pelurit, jotka edellyttävät muiden pelaavan heidän peliään, heidän säännöillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut Enskareiden kaikki kaudet, ja mielestäni tuo Elisan ja Matin nuotiokohtaus on kaikkien aikojen jäätävin kohtaus ohjelmassa.
Oikeastaan se on niin puistattava, että on vaikea ajatella, että kukaan puhuu kellekään noin. On sitten kameroita tai ei.
Aivan täydellistä jyräämistä ja mitätöimistä Elisalta. Ja tuollaisesta aiheesta vielä.
Hän vaikuttaa sanalla sanoen hirveältä ihmiseltä.
Ja herää kysymys millainen on kun kameroita ei ole paikalla. Kilttinä herrasmiehenä Matti ei paljasta mitä kaikkea onkaan saanut kuulla.
Pyh! Ohjelmaan leikataan mukaan nimenomaan ne dramaattisimmalta tuntuvat palat. Tietäähän Elisa, että siinä kuvataan. Hänelle oli tärkeää sanoa sanottavansa ja selvittää toisen ajatukset. Elisa turhautui, kun Matti sulkeutui eikä halunnut puhua.
Ja ei, en tod ole Elisa enkä kukaan hänen tuttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, että mikä on se SYY hakeutua suhteeseen, jos kokee, ettei kumppani oikein kunnolla ymmärrä, tai jos mitään kunnollista henkistä yhteyttä ei ole.
Joillekin ihmisille riittää se, että kumppani on ihan kiva ja viihtyy hänen seurassaan, vaikka hän ei olisikaan aivan täydellinen ja vastaa kaikkia kriteereitä.
Itse kävin kerran pari kertaa treffeillä miehen kanssa, jos ei enää halunnut tavata uudelleen, koska "ei kokenut syvää henkistä yhteyttä kanssani". Onko edes todennäköistä, että jos sä tapaat lyhyesti kahvilla/lounaalla jonkun tuntemattoman ihmisen, että sinulle sen jälkeen tulee fiilis, että sinulla "syvä henkinen yhteys" hänen kanssaan?
Minä olen sitä sorttia, jolla yhteys syntyy tosi nopeasti, jos on syntyäkseen. Ei koske vain parisuhdetta vaan myös ystävyyssuhteita. Olen keskustellut tästä monien kanssa, ja ilmeisesti meille neuronkirjolaisille tällainen on yleisempiä kuin neuronormaaleille. Joskus voi käydä niin päin, että ensin innostuu ja sitten ihmissuhteesta ei kuitenkaan loppujen lopuksi tule mitään, mutta äärimmäisen harvoin toisin päin eli että ihmissuhde syntyy vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyisit siis vastaavan käytöksen myös mieheltä naiselle. Hyvä kun on munaa, saa*ana.
Jos et, sinun on syytä tarkastella asenteitasi ja ymmärtää, että oikeustajussasi on vinouma. Ei ketään saa kohdella huonosti, olipa mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Elisan tyyppinen nainen. Tapailen suosiolla ulkkareita. Suomalaiset miehet ovat passiivisia möllejä, sammakkosuita tai feminiinisiä. Kyllähän tässä sarjassa on ihan edustava otos suomalaisista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Elisan tyyppinen nainen. Tapailen suosiolla ulkkareita. Suomalaiset miehet ovat passiivisia möllejä, sammakkosuita tai feminiinisiä. Kyllähän tässä sarjassa on ihan edustava otos suomalaisista miehistä.
Sorry mutta vaikeaa uskoa ulkomaalaisten herrasmiesten innostuvan kiroilevista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi tietää, että mikä on se SYY hakeutua suhteeseen, jos kokee, ettei kumppani oikein kunnolla ymmärrä, tai jos mitään kunnollista henkistä yhteyttä ei ole.
Joillekin ihmisille riittää se, että kumppani on ihan kiva ja viihtyy hänen seurassaan, vaikka hän ei olisikaan aivan täydellinen ja vastaa kaikkia kriteereitä.
Minä olen varmaan sellainen tyytyjä. Luulisin sen johtuvan heikosta itsetunnosta ja toisaalta jatkuvasta hakeutumisesta (sitähän se varmaan on, vaikka itse mieluusti sanoisinkin ajautumisesta) terapeutin, ymmärtäjän ja parantajan rooliin. "Tuo nyt on tuollainen varmasti koska x, y ja z, joten tosi hyvä että löysi minut. Tässä kun minä vain nyt osaan toimia oikein ja hyvin, tilanne muuttuu, kasvamme yhteen ja vuosisadan rakkaustarina on kirjoitettu." Typeräähän se on, ihan kuin parisuhde olisi joku hiton projekti. Helppous ja sujuvuus ei vain herätä kiinnostusta, vaikka sen järjellä todellakin ymmärtää tavoiteltavaksi. Sen tulkitsee mieli heti jotenkin feikiksi tms.
Elisa on niin voimakas ja ehdoton nainen mielipiteissään ettei herkkä mies sopi. Asiantuntijat epäonnistuivat tässä. Samoin kaikkien muiden paitsi yhden parin kohdalla. Ei tuohon ohjelmaan kannata lähteä, jos ei ole valmis järjestämään vapaata aikaa, tutustumaan toiseen ja olemaan sen viitisen viikkoa enemmän tai vähemmän toisen kanssa. Julia lopetti alle viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua sentään, tunnistan itsessäni tuon Elisan. Vahva libido ja suuri ihmetys, närkästys ja tivaus, mikä nyt on, jos mies ei innostu kosketuksesta. Mut Elisan ei nyt kannattais keulia ja mainostaa seksuaalisuuttaan. Se saattaa nimittäin iän myötä hyytyä. Niin kävi itsellenikin, voi itku! Mitäs sitten, kun hitaasti lämpenevä siippa onkin kyljessä joka yö eikä itseä enää hotsita kuin kerran tai pari viikossa? Ja siippa vaan vaatii ja vaatii fyysisyyttä, joka on Hänelle Todella Tärkeää. Nyt armoa ja malttia itse kullekin!! Aina ei voida olla samantahtisia jne. Ja kerronpa, miksi korkealla libidolla varustettujen ihmisten parisuhteet usein tökkivät: no juuri siksi, että he ihastuvat nopeasti ja koukuttuvat siihen seksiin. Huono lähtökohta parisuhteella, kun monta muutakin asiaa pitäisi ottaa huomioon.
Onko sinulla käsittelemättömiä traumoja?
Ai on? Heippa, ei valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua sentään, tunnistan itsessäni tuon Elisan. Vahva libido ja s
Ihan kiva analyysi ja itsereflektio. Mutta kun Elisa ei vaatinut ja puhunut seksistä, vaan koskettelusta, pikku läpsyttelystä jne. Miten ihmeessä palstalla on Elisasta väännetty joku munahaukka, vaikka hän erityisesti selvensi, että puhuu nimenomaan arkiläheisyydestä ja kevyestä koskettamisesta ohimennen. Luulin, että nämä ovat kiertoilmaisuja vain miehillä, jotka deittiprofiileissaan tykkäävät 'läheisyydestä' ja 'koskettelusta', s.o. seksistä. 🤦
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla käsittelemättömiä traumoja?
Ai on? Heippa, ei valita.
Oikeasti ei kannata ruveta pariauhteeseen, jos sisällä on käsittelemättömiä asioita, jotka aiheuttavat skismaa läheisessä suhteessa.
Näin se vaan on.
Parisuhde ei ole ihmisoikeus eikä -velvollisuus.
Sopii niille, joilla on resurssit siihen. Monellakaan ei ole. Siksi erotaan, monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ohjelmaan uskalla hakea minkään tyyppiset miehet kun täällä Juulia ja kaverinsa lyttäävät ja kirjoittelevat Artusta niin ala-arvoisesti kuin vain voivat ja samaa tekevät Jannea vastustavat.
Voi sinua reppanaa. Onko sulla kotona peräkamari poika (tai useampi) joista et meinaa päästä eroon. Ei ohjelman pitäisikään mahdollistaa sitä, että pääsisit siirtämään omat "mokat" toisten niskoille. Ohjelmassa on tälläkin kaudella todella tasokkaita naisia mukana. Mutta hyvin vaikea tietää, miksei ohjelmaan rohkene hakeutumaan tarpeeksi vastaavia miehiä. Ohjelmalla kuitenkin on katsojien puolelta valtava suosio. Nyt kun uudistuksen myötä parit jäävät kihla / avoliittotilanteeseen, jäi asiantuntijoille lisätilaa laajempaan kokeiluun. Nähtäväksi jää, ottivatko he liikaakin riskejä, kokeilun kohteena on kuitenkin kohtaloita monessa tasossa. Ohjelman juonen puitteissa tunkeudutaan henk.kohtaiselle alueelle jossa punnitaan osallistujien luonnollisia inhimillisiä tarpeita. Luonnollisesti tärkeää olisi, että asiantuntijat saavat osallistujalta avautumista aroistakin asioista ja rehellisiä vastauksia, jotta lopputulos voisi edes pienessä määrin onnistua. Uskon kuitenkin vilpittömästi, että hakijoiden joukossa on mukana myös, ihan tosissaan onnellista parisuhdetta hakevia.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut Enskareiden kaikki kaudet, ja mielestäni tuo Elisan ja Matin nuotiokohtaus on kaikkien aikojen jäätävin kohtaus ohjelmassa.
Oikeastaan se on niin puistattava, että on vaikea ajatella, että kukaan puhuu kellekään noin. On sitten kameroita tai ei.
Aivan täydellistä jyräämistä ja mitätöimistä Elisalta. Ja tuollaisesta aiheesta vielä.
Hän vaikuttaa sanalla sanoen hirveältä ihmiseltä.
Joo, enää ei ihmetytä, miksei Elisalla ollut häissä juurikaan ystäviä. Sen terapeutti-kaason kanssa vain touhusi.
Vaikuttaa sosiaalisesti todella haastavalta ihmiseltä. Järkyttävää käytöstä.
Onko Elisan ongelma töykeys vai liika suorapuheisuus?
Itse kävin kerran pari kertaa treffeillä miehen kanssa, jos ei enää halunnut tavata uudelleen, koska "ei kokenut syvää henkistä yhteyttä kanssani". Onko edes todennäköistä, että jos sä tapaat lyhyesti kahvilla/lounaalla jonkun tuntemattoman ihmisen, että sinulle sen jälkeen tulee fiilis, että sinulla "syvä henkinen yhteys" hänen kanssaan?