Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (5770)

Vierailija
5761/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan kiva analyysi ja itsereflektio. Mutta kun Elisa ei vaatinut ja puhunut seksistä, vaan koskettelusta, pikku läpsyttelystä jne. Miten ihmeessä palstalla on Elisasta väännetty joku munahaukka, vaikka hän erityisesti selvensi, että puhuu nimenomaan arkiläheisyydestä ja kevyestä koskettamisesta ohimennen. Luulin, että nämä ovat kiertoilmaisuja vain miehillä, jotka deittiprofiileissaan tykkäävät 'läheisyydestä' ja 'koskettelusta', s.o. seksistä. 🤦"

No, sorry...minä kun en ole edes nähnyt tuota jaksoa, kun seuraan sitä esitysajankohtina. Ok, eli Elisa puhuu vain kosketuksesta, johon siihenkin Matti haluaa vahvan yhteyden tai ei ehkä halua koskettaa, ellei ole ihastunut, jotta ei antaisi vääriä viestejä (?) Ajattelin ehkä turhan suorasti ja äkisti, että "fyysisyys" viittaisi vahvaan libidoon. 

Tässä sitä huomaa, että keulin taas itsekin. Oli niin tai näin, tämä av-palstan tuomioistuin on ihan kaistapäinen! Sanomiset ja sanomatta jättämiset voidaan tulkita niin monella eri tavalla. 

Itse tykkään molemmista, sekä Elisasta että Matista. Olisin Elisana järkyttynyt, jos tuo söpösti hymyilevä sinitukka ei haluaisi edes halia mua. Eri asia on, miten asiaa kannattaa lähestyä, jotta se johtaisi parempaan lopputulokseen.  

Vierailija
5762/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut Enskareiden kaikki kaudet, ja mielestäni tuo Elisan ja Matin nuotiokohtaus on kaikkien aikojen jäätävin kohtaus ohjelmassa.

Oikeastaan se on niin puistattava, että on vaikea ajatella, että kukaan puhuu kellekään noin. On sitten kameroita tai ei.

Aivan täydellistä jyräämistä ja mitätöimistä Elisalta. Ja tuollaisesta aiheesta vielä.

Hän vaikuttaa sanalla sanoen hirveältä ihmiseltä.

Joo, enää ei ihmetytä, miksei Elisalla ollut häissä juurikaan ystäviä. Sen terapeutti-kaason kanssa vain touhusi.

Vaikuttaa sosiaalisesti todella haastavalta ihmiseltä. Järkyttävää käytöstä.

Okey.  Mitä mielestäsi oli tuossa vuodatuksessasi uutta siihen verraten, mitä ei olisi jo kymmeniä kertoja ketjussa  aikasemmin sanottu.  Joskus riittäisi esim. ylä tai alanuoli, jottei tukahduta ohjelmakommentien seuraajia, muiden kirjoituksia kloonaten.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5763/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti ei ole missään ilmaissut haluavansa nuorempaa naista. Kahden nuoren neidon isä itse. Eiköhän ihan ikäistään etsi, jolla ei pieniä lapsia myöskään enää. Uusi vaihe elämässä

Varmaan vaikeaa löytää 35-45-vuotiasta naista, jolla ei ole lapsia eikä halua omia lapsia eikö myöskään ole alle teini-ikäisiä lapsia. Toisaalta Matti asuu pk-seudulla, jossa asuu paljon lapsettomia nelikymppisiä naisia.

Tuo oli viittaus siihen, kun joku mies täällä selitti miten Mattin kuuluisi saada nuori nainen ja voisi tehdä lisää lapsia. Harva jolla on isot lapset enää nelikymppisenä lähtisi uudelle kierrokselle

Vierailija
5764/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, että mikä on se SYY hakeutua suhteeseen, jos kokee, ettei kumppani oikein kunnolla ymmärrä, tai jos mitään kunnollista henkistä yhteyttä ei ole. 

Joillekin ihmisille riittää se, että kumppani on ihan kiva ja viihtyy hänen seurassaan, vaikka hän ei olisikaan aivan täydellinen ja vastaa kaikkia kriteereitä.

Itse kävin kerran pari kertaa treffeillä miehen kanssa, jos ei enää halunnut tavata uudelleen, koska "ei kokenut syvää henkistä yhteyttä kanssani". Onko edes todennäköistä, että jos sä tapaat lyhyesti kahvilla/lounaalla jonkun tuntemattoman ihmisen, että sinulle sen jälkeen tulee fiilis, että sinulla "syvä henkinen yhteys" hänen kanssaan?

Olisko kuitenkin herrasmiehen tapa sanoa, että piti sinua aivan dillenä?

Vierailija
5765/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun Matti on vege. Eläinparkojen ystävä.

Hänellä saattaa olla B12-vitamiinin puutos. Tämä selittäisi hysterian ja ilmeisen testosteronivajeen.

En millään usko, että Matilla piilevä vitamiinipuutos voisi selittää Elisan hysteriaa. Toisaalta Elisalla näyttäisi olevan testosteronia enemmän kuin useimmilla miehillä. Pistää jo miettimään liittyisikö tiuha kodin ja ammatin vaihtaminen jopa sosiaalisiin konflikteihin.   

Olen Elisan tyyppinen nainen. Tapailen suosiolla ulkkareita. Suomalaiset miehet ovat passiivisia möllejä, sammakkosuita tai feminiinisiä. Kyllähän tässä sarjassa on ihan edustava otos suomalaisista miehistä.

Monet ulkkarit mustasukkaisia, väkivaltaisia lipeviä pelimiehiä. Mieluumin itse otan sen hiljaisen

Vierailija
5766/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan kiva analyysi ja itsereflektio. Mutta kun Elisa ei vaatinut ja puhunut seksistä, vaan koskettelusta, pikku läpsyttelystä jne. Miten ihmeessä palstalla on Elisasta väännetty joku munahaukka, vaikka hän erityisesti selvensi, että puhuu nimenomaan arkiläheisyydestä ja kevyestä koskettamisesta ohimennen. Luulin, että nämä ovat kiertoilmaisuja vain miehillä, jotka deittiprofiileissaan tykkäävät 'läheisyydestä' ja 'koskettelusta', s.o. seksistä. 🤦"

No, sorry...minä kun en ole edes nähnyt tuota jaksoa, kun seuraan sitä esitysajankohtina. Ok, eli Elisa puhuu vain kosketuksesta, johon siihenkin Matti haluaa vahvan yhteyden tai ei ehkä halua koskettaa, ellei ole ihastunut, jotta ei antaisi vääriä viestejä (?) Ajattelin ehkä turhan suorasti ja äkisti, että "fyysisyys" viittaisi vahvaan libidoon. 

Tässä sitä huomaa, että keulin taas itsekin. Oli niin tai näin, tämä av-palstan tuomioistuin on ihan kaistapäine

"Itse tykkään molemmista, sekä Elisasta että Matista. Olisin Elisana järkyttynyt, jos tuo söpösti hymyilevä sinitukka ei haluaisi edes halia mua. Eri asia on, miten asiaa kannattaa lähestyä, jotta se johtaisi parempaan lopputulokseen."

Ajattelen ihan samoin. Elisan esitystapa oli kyllä liian ankara Matille. Hän totesi itsekin Matille, että pitäisi olla empaattisempi, mutta kun oma turhautuminen ja pettymys painaa liikaa, niin ei vaan pysty.

Vierailija
5767/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti ei ole missään ilmaissut haluavansa nuorempaa naista. Kahden nuoren neidon isä itse. Eiköhän ihan ikäistään etsi, jolla ei pieniä lapsia myöskään enää. Uusi vaihe elämässä

Varmaan vaikeaa löytää 35-45-vuotiasta naista, jolla ei ole lapsia eikä halua omia lapsia eikö myöskään ole alle teini-ikäisiä lapsia. Toisaalta Matti asuu pk-seudulla, jossa asuu paljon lapsettomia nelikymppisiä naisia.

Tuo oli viittaus siihen, kun joku mies täällä selitti miten Mattin kuuluisi saada nuori nainen ja voisi tehdä lisää lapsia. Harva jolla on isot lapset enää nelikymppisenä lähtisi uudelle kierrokselle

Koomisen tasoisesti huvittavaa on, että se -joku mies- ei ilmaissut kertovansa vain omia fantasioitaan, mikä tuskin koskaan on edes -se joku-miehen- saavutettavissa. Vaikka ohjelman osallistuja joutuu puolisokokelaan taholta huonosti kohdelluksi, niin tuskin hän haluaisi, että joku katsojista alkaa etsimään hänelle korviketta (laastaaria), mielestäni aika loukkaavaa käytöstä.  Ei kyseessä ole mikään reppana, joka ei pärjää itsenäisesti jatkossakin.  Kuitenkin se valtava rohkeus jonka puitteissa itse kukin on ohjelmaan hakeutunut, taitaa tasan tarkkaan tietää, että onnistumisen vastakohtana voi olla, että valittu on täysin sopimaton ihmissuhde hänelle.  Katsotaan hitaasti etenevät jaksot loppuun ja annetaan osallistujien itse kertoa, mitkä heidän jatkosuunnitelmansa ovat.   

Vierailija
5768/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan opiskelijana Tampereen yliopistolla eikä Aalto yliopistossa. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää Oulun yliopisto. Lieköhän sielläkään? Joku sisustusarkkitehti siitä voi tullakin, mutta se ei oke arkkitehti.

Että piti ihan tarkistaa asia! Uskomatonta tuo ihmisen uteliaisuus ja pahantahtoisuus.

Vierailija
5769/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti tais lähteä oikeesti liian kevyesti ja lähinnä musiikkibisnestä mainostaen ohjelmaan

Vierailija
5770/5769 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oletus, ei siis tieto/fakta, on ettei, ohjelman asiantuntijaryhmä reakoisi, mikäli mukaan ilmoittautunut hakija todetaan, vaalenpunaisin lasein elämää katsovaksi, unelmapilvessä lilluvaksi henkilöksi.  Kun tosielämässä parisuhde ei ole pelkästään sitä, että piehtaroidaan hotellin sviitissä ruusunlehdillä peitetyissä pedeissä.  Mitä avoimmin ja realistisemmin vaikkakin hempeän lempeästi ihminen aloittaa tutustumisen, hänellä on paremmat eväät pitää rajat, minkälaisen kohtelun hän hyväksyy.  Suhteessa ei saa ilmetä mitään pelkoa tai pahaa jännitystä, joka estäisi omien mielipiteiden tuomista mukaan keskusteluun.  Mikäli hakija uinuu yltiöromanttisessa hattarassa, tuskin tavoittaa paikkaa valittujen joukkoon.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän