Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (6713)

Vierailija
4961/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan miehet hakevat timmiä.

He hakevat hyvännäköistä, ja kyllä se hoikka laihaläskikin näyttää hyvältä. Se siis on erittäin mieluisa valinta. Mutta kun ääneen ei kehdata sanoa, että kyse on vain ulkonäöstä ja hoikkuudesta, niin aletaan puhella diibadaabaa "lihaskunnon terveysvaikutuksista". Vaikka p*skat miehiä tällaiset asiat naisten kohdalla mietityttävät. 

Vierailija
4962/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä mietti paljonko asiantuntijoilla on enää tekemistä alkuvalintojen kanssa. Tekoälykö ne seuloo, vai miksi mennään näin metsään persoonissa.

Hakijoita taitaa olla vähän. Sitten laitetaan tällaisia kivoja ylläreitä, kuten vasta eronnut tai sellainen jolla nuoria lapsia, välimatka satoja kilometrejä. Siitä vähän haastetta. 

Lopussa ollaan ihmeissään, kun tämä heidän mielestä täydellinen match ei toiminut. Kumpikin kuitenkin tykkää ulkoilusta ja eläimistä, olisihan sen pitänyt toimia. Jos ei enää pareja löydy, lienee eettisintä lopettaa ohjelma. Vaikka olen alusta asti tykännyt seurata. Olisi kiva nähdä niitä onnistumisia enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4963/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tunnen tuollaisia Janneja ja luulen että Katri lähestyy häntä väärin. Ei niitä yhteisiä puuhia tarvitse juuri nyt lukkoon lyödä, niitä voi katsella myöhemmin ja sitä miestä voi pyytää sinne kylpylään mukaan. "Olisi kiva että tulisit, kun ollaan häämatkalla. Vai kävisikö joku muu aktiviteetti?""

Ongelma on vain siinä että ei kukaan aikuisena solmitussa suhteessa jaksa paapoa tuollaista mieslasta jota pitäisi maanitella yhteiseen tekemiseen kuin jotain 6-vuotiasta kiukkutaaperoa. Nämä tuntemasi jannejen vaimot ovat varmaankin niitä naisia, jotka ovat erehtyneet avioon ja lapsentekoon jannejen kanssa, ja joutuneet keksimään miten aikuista miestä houkutellaan sopivan varovasti olevaan vähän vähemmän vätys. 

Eikös ohjelman tarkoitus ole juuri yrittää puolin ja toisin murtaa niitä omia näkemyksiä ja haastaa omaa toimintaa suhteissa? Ehkä sen pitäisi olla juuri niin puolin ja toisin. Katri tietyllä tavalla toimii kuin Arttu, hän on innokas ja rakentelee suhdetta mielessään jo eteenpäin. Tekee kesäsuunnitelmia innoissaan, vaikkei toinen ole vielä siinä pisteessä. Ymmärrän Katria ja uskon että hän yrittää luoda kivaa tunnelmaa, mutta todennäköisesti tekee sen väärin Jannen vinkkelistä. Minusta Janne on introvertti ja Katri taitaa olla ekstrovertti. Introlle jatkuva yhdessäolo vieraan ihmisen kanssa - varsinkin kameran edessä - on aika kuluttavaa ja todennäköisesti Janne tarvitsisi vähän aikaa latautua ja ajatella asiaa. Kattellaan kertoo myös siitä, että Janne on sillä hetkellä käyttänyt puhe-energian loppuun eikä oikein jaksa tuon enempää, veikkaisin että aamu-unisuus ja kylpyläjuttu kielivät myös oman hiljaisen ajan tarpeesta.

Tämähän toki ei ole Katrin vika, ei ehkä Jannenkaan, hän on vain eritahtinen kuin Katri. Asiantuntijoiden sen sijaan voisi kuvitella vähän arvioivan sitäkin, mitä tapahtuu jos energinen ekstrovertti paritetaan flegmaattiselle introvertille. Toki tuokin saataisiin toimimaan, jos tahtoa olisi ja ohjaustakin tarvitaan. Todennäköisesti hän tarvitsee sen oman aikansa ja se pitäisi selittää Katrille siten, että hän ymmärtää että kyse ei ole hänen seuransa välttelystä. Vastaavasti Jannen pitää ymmärtää ja jaksaa ainakin välillä olla Katrin touhussa aidosti mukana.

(Huom! olen katsonut vain telkkarissa olevat jaksot, arvio on sen perusteella.) Mutta enpä oikein jaksa uskoa että näistä kahdesta tulee paria, sen verran haastavasti heidät on paritettu.

Vierailija
4964/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiantuntijat ainakaan parempaan päin menneet.

Vierailija
4965/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannen oma sporttisuusvon astetta ne pelipaidat seinällä. Sen enempää sporttiä ei tyypistämlöydy, hyvä kun nevon jaksanut seinälle laittaa. 

Sama oli viimekauden jyrkillä, jotain sporttihuiveja seinällä, muutavei ollut saanutkaan aikaan. 

Jyrkissä ja Jannessa on muutenkin paljon samaa, Janne peittää herkkyytensä vähän "paremmin" tylytyksen taakse, mutta molemmat ovat mallia perässävedettävä. En oikein tiedä millainen nainen näille sopisi, selvästi ei ainakaan Katrin tai Jennin kaltainen menevä ihminen.

Todennäköisesti vähän vähemmän aktiivinen ja voimakas persoona. Mietin vähän edelliskauden Tainaa ennen kuin hermot meni. Taina vaikutti aika kiltiltä tunneihmiseltä eikä sellaiselta johtajaluonteelta. 

Vierailija
4966/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta mitenkään asiaa toisiinsa tutustumisessa ja erilaisiin tapoihin tottumisessa vaikka nyt on tarkoituksella halunnut kumppanin ja ohjelmaan mennytkin. Koko ideahan on realistisesti täysin mahdoton: mennä tuntemattoman kanssa "naimisiin" ja siitä hetkestä alkaen viettämään yhteistä elämää. Ei siinä auta vaikka olisi miten paljon tahansa halunnut parisuhdetta, biologinen kello tikittää tai mitä kenelläkin syynä onkin.

On tuurista kiinni tässäkin minkälainen vastapari osuu ja miten itse pystyy suhtautumaan. Joillakin on parempi tuuri, että osuu paremmin kohdalleen tai sitten ovat viilipyttymäisempiä hoitamaan homman. Kun on niin paljon temperamenttierojakin: toiset ovat tulisempia ja nopeita reaktioissaan, toiset rauhallisempia. Toiset tunteellisempia, toiset viileämpiä jne.  Mutta muutenhan tämä yhdessäolo toimii ihan samoin lainalaisuuksin  kuin olisi oikeassakin elämässä. EI ole helppoa olla tuntemattoman kanssa yhdessä. Varsinkin kun harvoin niitä tunteistakaan ei ole tietoa onko niitä vai ei. 

Jos on oikeassa elämässä vaikeaa löytää sopiva kumppani niin ei se sen helpompaa ole missään järjestetyssäkään parinvalinnassa. Ihmettelen, ettei enemmän ole keskeytyksiä, toki ohjelman monet silti tekevät loppuun kuitenkin oli miten oli. 

Vierailija
4967/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tunnen tuollaisia Janneja ja luulen että Katri lähestyy häntä väärin. Ei niitä yhteisiä puuhia tarvitse juuri nyt lukkoon lyödä, niitä voi katsella myöhemmin ja sitä miestä voi pyytää sinne kylpylään mukaan. "Olisi kiva että tulisit, kun ollaan häämatkalla. Vai kävisikö joku muu aktiviteetti?""

Ongelma on vain siinä että ei kukaan aikuisena solmitussa suhteessa jaksa paapoa tuollaista mieslasta jota pitäisi maanitella yhteiseen tekemiseen kuin jotain 6-vuotiasta kiukkutaaperoa. Nämä tuntemasi jannejen vaimot ovat varmaankin niitä naisia, jotka ovat erehtyneet avioon ja lapsentekoon jannejen kanssa, ja joutuneet keksimään miten aikuista miestä houkutellaan sopivan varovasti olevaan vähän vähemmän vätys. 

No tämä. Eläinten, lasten ja muiden vajaavaltaisten kanssa toimiminen vaatii suunnittelua, mutta ei sitä aikuisen ihmisen kanssa parisuhteessa pidä j

Toisaalta tässä ollaan nyt tutustumassa uuteen ihmiseen, eli se vaatii opettelua ja joustamista puolin ja toisin. Joku syyhän näillä kaikilla on hakeutua ohjelmaan, on hyvä opetella uusiakin toimintatapoja, tämä toki pätee myös Janneen.

Vierailija
4968/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä mietti paljonko asiantuntijoilla on enää tekemistä alkuvalintojen kanssa. Tekoälykö ne seuloo, vai miksi mennään näin metsään persoonissa.

Hakijoita taitaa olla vähän. Sitten laitetaan tällaisia kivoja ylläreitä, kuten vasta eronnut tai sellainen jolla nuoria lapsia, välimatka satoja kilometrejä. Siitä vähän haastetta. 

Lopussa ollaan ihmeissään, kun tämä heidän mielestä täydellinen match ei toiminut. Kumpikin kuitenkin tykkää ulkoilusta ja eläimistä, olisihan sen pitänyt toimia. Jos ei enää pareja löydy, lienee eettisintä lopettaa ohjelma. Vaikka olen alusta asti tykännyt seurata. Olisi kiva nähdä niitä onnistumisia enemmän

Sitten on tietysti se, että kyseessä on tv-ohjelma. Varmasti haetaan ihmisiä, jotka toimisivat telkkarissa ja joiden suhteesta tulisi hyvä "tarina". Elisa ja Matti ovat hyvä erimerkki tästä, vähän värikkäämpi pari, Elisa hyvinkin sanavalmis - eli potentiaalista telkkarikamaa.

Mikko on kenties haluttu mukaan Jokela-taustan kautta (traumat!), Jannellakin herkkä tarina veljen kuolemasta. Arttuhan on jo testattu telkkarikelpoiseksi Maajusseissa ja Juliakin on vähän erilainen morsio.

Vierailija
4969/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelisin etukäteen juuri noin jos menisin ohjelmaan, että jos kohdalleni osuisi kovin erilainen mies niin yrittäisimme sovitella päivän ohjelmaa molemmille sopivaksi. En edes haluaisi raahata mukana jos toinen ei olisi innostunut jostain. Olen hiukan Katrimainen, tosin en urheilullinen. Puhua pälätän ja yritän pitää keskustelua yllä. Mutta tajuan kyllä sen, että toinen kaipaa rauhaa ja "lupaa" olla yksin ja menisin silloin itse yksinkin loukkaantunutta.  Minun itsenikin täytyy välillä latautua.  

Tuo olisi erittäin tärkeää myös asiantuntijoiden tuoda esille jo ennen ohjelmaa tai ainakin viimeistään ohjelman aikana. Kun toinen (mies tai nainen) ilmoittaa olevansa väsynyt ja haluavansa hiukan omaa rauhaa se ei ole loukkaus. Voisi sopia, että ok, olen muutaman tunnin omissa jutuissani, ollaan sitten illemmalla taas yhdessä. Ja jos on vilpittömästi noin sanonut siitä EI sitten aleta illalla marmattamaan. Voi keskustelumielessä kertoa päivästään, mutta ei ikäänkuin vetää takaisin aiemmin sanomaansa. "Sanoin kyllä päivällä niin, mutta en tarkoittanut, luulin, että ymmärsit, että halusinkin sinut mukaan". Menee liian vaikeaksi toisen tuollaista kiemurointia tajuta kun on miltei tuntemattomat vielä toisilleen. Eikä se ole reilua muutenkaan. Menee pelaamisen puolelle. 

Eräs tärkeä ohje tuossa ohjelmassa olisi kaikenlaisen pelaamisen, olettamisen tai epäsuorien vihjailujen minimaalinen käyttö. Jos tarkoittaa toista silloin ei sanota toista. 

Vierailija
4970/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä pystyisinkö rakentamaan kenenkään kisailijan kanssa suhdetta.

Jannen flegmaattisuus olisi minulle ongelma, toki olen aika itsenäinen ja tykkään puuhailla itsekseni mutta mihin mä sitä Jannea sitten tarvitsisin.

Katri on energinen ja eloisa. mutta luultavasti jatkuva kommentointi kävisi hermoon ja joutuisin jossain vaiheessa sanomaan että voisimme olla hiljaakin välillä. Vuorotyö saattaisi olla ongelma. Meillä ei oikeastaan ole juuri mitään yhteistä.

Mikko vaikuttaa kivalta, ehkä vähän turhankin herkältä. Toimisi mahdollisesti.

Iina vaikuttaa myös kivalta, en keksi ongelmakohtia.

Matti on kiva, mutta veikkaan että minun makuuni turhan boheemi. Vaikuttaa myös hiukan liian herkältä - kaveriainesta mutta ei ehkä kumppani.

Elisan huumorista pidän, mutta luulen että pidemmän päälle hän on aika kuormittava ihminen. Dominoi liikaa.Voisi olla tuttava, ei kumppani. Meillä ei ole juuri mitään yhteistä.

Arttu ei ole yhtään minun tyyppiäni, tuli huonot vibat jo näistä ensimmäisistä jaksoista. Ei jatkoon.

Julia on aika herkkä ja ehkä vähän epävarmakin. Meilläkään ei oikein mitään yhteistä ole, kaveri-matskua. 

Vierailija
4971/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelisin etukäteen juuri noin jos menisin ohjelmaan, että jos kohdalleni osuisi kovin erilainen mies niin yrittäisimme sovitella päivän ohjelmaa molemmille sopivaksi. En edes haluaisi raahata mukana jos toinen ei olisi innostunut jostain. Olen hiukan Katrimainen, tosin en urheilullinen. Puhua pälätän ja yritän pitää keskustelua yllä. Mutta tajuan kyllä sen, että toinen kaipaa rauhaa ja "lupaa" olla yksin ja menisin silloin itse yksinkin loukkaantunutta.  Minun itsenikin täytyy välillä latautua.  

Tuo olisi erittäin tärkeää myös asiantuntijoiden tuoda esille jo ennen ohjelmaa tai ainakin viimeistään ohjelman aikana. Kun toinen (mies tai nainen) ilmoittaa olevansa väsynyt ja haluavansa hiukan omaa rauhaa se ei ole loukkaus. Voisi sopia, että ok, olen muutaman tunnin omissa jutuissani, ollaan sitten illemmalla taas yhdessä. Ja jos on vilpittömästi noin sanonut siitä EI sitten aleta illalla marmattamaan. Voi keskustelumielessä kertoa päivästään, mutta ei ikäänkuin vetää takaisin aiemmin sanomaansa. "Sanoin kyllä päivällä niin, mutta en tarkoittanut, luulin, että ymmärsit, että halusinkin sinut mukaan". Menee liian vaikeaksi toisen tuollaista kiemurointia tajuta kun on miltei tuntemattomat vielä toisilleen. Eikä se ole reilua muutenkaan. Menee pelaamisen puolelle. 

Eräs tärkeä ohje tuossa ohjelmassa olisi kaikenlaisen pelaamisen, olettamisen tai epäsuorien vihjailujen minimaalinen käyttö. Jos tarkoittaa toista silloin ei sanota toista. 

---

Nimenomaan tuossa alussa pitäisi yrittää viestiä selkeästi ja niin että sanomisia ei voi toinen ymmärtää väärin. Tuollainen "minusta meidän olisi pitänyt mennä yhdessä koska häämatka" on vähän halpa heitto, koska tilanne on jo ohi ja toinen ei voi asiaa enää korjata.  Se myös syyllistää.

Vierailija
4972/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne on vähän niin kuin olis lähtenyt motonetin mainoskuvauksiin, mutta löytänytkin itsensä enskareista. Kuuluu sanoa En. Tuun. Ja lopussa sekin muuttuu en tuu mihinkään. Jep jep.

Tuun entuu tuun oli kylläkin Puuilon mainoksiin kuuluva juttu.

No ihan sama puuilo, motonetti, fixus mitä näitä nyt on. Jos Katri olisi kaivannut tämmöistä miestä ei hän olisi asiantuntijoita tarvinnut; olisi vain kävellyt johonkin noista mainituista. Ne on täynnä janneja.

Katri toivoi handymania. Olisi sitten kävellyt noihin ja hakenut paremman jannen.

Okei, tässäkin asiantuntijat ajatelleet, selvä, iskävatsa ja pari lasta = handyman. Kyllä tämä tyyppi ruohonleikkurit ja taulujen naulat hoitaa. Vaan vikaan meni!

Vierailija
4973/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri painostaa.

Huomasin heti alussa, että kaikki muut, paitsi Janne ilmeisesti tottelivat kuvaajien ohjeita ja välttivät katsomasta kameraan. Mutta Janne ei sitä ollut sisäistänyt tai muistanut. Hän katsoi kameraan, lamaantui täysin ja silmissään vilahti aivan selkeä pakokauhu.

Olisiko nyt niin, että joku kavereistaan on "hyvaa hyvyyttään" ilmoitellut Jannen mukaan, kun velikin kuoli, jotta piristyisi ? Ja Janne flegmaattisena on antanut asian mennä, luottaen siihen ettei häntä kuitenkaan möllinä valita ? Ja tästä ainakin osittain johtuisi käytöksensä ? 

Vierailija
4974/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden nk. asiantuntijoiden pitäisi omasta mielestäni  tarkkailla jo pelkästään puheen intonaatiota ja ihmisen tapaa elehtiä ja olla, kasvojen ilmeiden vaihtelua ja katsetta. Reaktionopeutta. Hyvin samalla tavalla olevat tyypit yleensä pitävät tästä saman tasoisesta kommunikaatiosta ja reagoinnista. Katrin ja Jannen ilmehtiminen on ollut alusta asti täysin selvästi AIVAN erilaista. Enkä tarvii alan koulutusta tähän sanoakseni näin. Johan tällaset perusseikat näkyy heti yksilöhaastatteluissa.

Oli hän hieman rempseänpi äijien kokoontumisessa mutta muuttui entistä apaattisemmaksi morsiamen kanssa. Introvertistä menee loputkin mehut ja he väsyvät kun joutuvat koko ajan kuuntelemaan erittäin ekstroverttiä.

Vierailija
4975/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannen kehonkieli huutaa, ettei häntä kiinnosta Katri pätkän vertaa. Katri istuu kasvot kääntyneenä Jannea kohti ja katsoo häntä puhuessaan. Janne istuu kasvot suoraan kohdistettuna, ei katso Katria nopeita vilkaisuja lukuunottamatta. Sulkee silmiä pitkäksi aikaa puhuessaan parisuhteesta eli haluaa pysyä etäällä aiheesta. Räpyttelee silmiä useammin kun puhuu positiivisesti Katrista tai suhteen tulevaisuudesta, eli valehtelee. Uskokaa nyt vain, Jannen kehonkieli on jo kertonut, että häntä ei voi vähempää kiinnostaa. Suhde ei ole jatkunut Jannen vuoksi. Katrin kehonkieli on ollut Jannea kohti kiinnostunutta ja hän on viestinyt kuuntelevansa toista.

Vierailija
4976/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ohjelman tarkoitus ole juuri yrittää puolin ja toisin murtaa niitä omia näkemyksiä ja haastaa omaa toimintaa suhteissa?

Ohjelman tarkoitus on tuottaa viihdettä, ja se onnistuu parhaiten luomalla kitkaa parien välillä. Jatkuvalla yhdessäololla tauotta sitä kyllä saadaankin. Uuvutaan ja hermostutaan toisen naamaan. Vain leikkimieltä omaava jaksaa ohjelmassa. Nytkin taas 3 paria oli taputeltu jo vuorokaudessa. Kauheita tosikkoja nämä osallistujat. 

Vierailija
4977/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se tarve miehellä, että pitää olla pitkä neonsininen tukka, en tajua. Kamala letti. Näin naisena olisi vaikea lähestyä tyyppiä, millään lailla romanttisesti koskea, kun tukka huutaa sinisyyttään. Kauhean luonnottoman näköinen. 

Mutta hiukset voi leikata/värjätä uudelleen. Ei kovin vakavaa. 

Mutta Matti kyllä halusi viestiä jotain, kun valitsi siniset hiukset seremoniaan. 

En voi olla ajattelematta, että Matin nykyinen lyhyt neutraali hiustyyli on varmaan ollut symbolinen valinta eli hän on halunnut "puhdistautua" suhteen irvikuvasta Elisan kanssa ohjelman päätyttyä ja saada oman toimijuutensa takaisin.

Vierailija
4978/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia on mielenkiintoinen persoona. Esittelyssä ja alkujaksoissa otti useampaan kertaan itse puheeksi ammattinsa ja kehonsa "miehisyyden". Itse oli toivonut pitkää miestä ettei hänelle tulisi kompleksia omasta rotevuudestaan. Häissä korosti ammattiaan "vihkivalassa". Artulle kertoi kaikki edellisetkin ammattinsa, nykyisen lisäksi. Ristiriitaista siihen nähden, että loukkaantuu toisen puhuessa samoista asioista. Tuskin kukaan kiinnittäisi asioihin yhtään huomiota, jos Julia ei itse nostaisi tiettyjä asioita puheeksi tasaisin väliajoin. 

Mikä se Julian ammatti on? Entäs muiden? Matin ammatista on kuultu mutta entäs toisten ammatit? Opiskelu ei ole ammatti vaan haluan kuulla mitä ovat työkseen ja elääkseen tehneet. Varmaan moni muu haluaa.

Vierailija
4979/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia on mielenkiintoinen persoona. Esittelyssä ja alkujaksoissa otti useampaan kertaan itse puheeksi ammattinsa ja kehonsa "miehisyyden". Itse oli toivonut pitkää miestä ettei hänelle tulisi kompleksia omasta rotevuudestaan. Häissä korosti ammattiaan "vihkivalassa". Artulle kertoi kaikki edellisetkin ammattinsa, nykyisen lisäksi. Ristiriitaista siihen nähden, että loukkaantuu toisen puhuessa samoista asioista. Tuskin kukaan kiinnittäisi asioihin yhtään huomiota, jos Julia ei itse nostaisi tiettyjä asioita puheeksi tasaisin väliajoin. 

Mikä se Julian ammatti on? Entäs muiden? Matin ammatista on kuultu mutta entäs toisten ammatit? Opiskelu ei ole ammatti vaan haluan kuulla mitä ovat työkseen ja elääkseen tehneet. Varmaan moni muu haluaa.

"Opiskelu ei ole ammatti". Voiko juntimlaa kommenttia olla...

Mitäs jos lukisit vaikka mistä tahansa mediasta osallistujien esittelyt, niin ammatit selviäisi?

Vierailija
4980/6713 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Artun Julian ulkonäön arvostelu on kyllä ihan turhaa. Tuohan on ihan hyvännäköinen nainen. Ei itseä ne töherryksetkään niin haittaisi. Jotenkin nään, että tää liitto ei tuu toimimaan.

Näinpä, mitä jos Julia olisi heti kommentoinut että sinähän Arttu muutat sitten Turkuun ja jatkanut toteamalla että sä oot kyllä aika naismainen ja tuollaiset kapeat hartiatkin, tykkään enemmän tatuoiduista blondeista miehistä. 

Juuri niinhän hänen olisi kannattanut vastata, ihan vaan vaikka huumorilla. Tai sanoa heti suoraan jos joku kommentti loukkaa. Ihan samalla tavalla kuin Katrin olisi pitänyt sanoa suoraan, että häntä loukkaa, jos Janne jää vaan nukkumaan eikä tule hänen kanssaan kylpylään, eikä esittää ja ihan suoraan sanoakin, että jää vaan lepäämään, hän menee mielellään yksin ja

Varmaan joku Artun ystävä tämä hänen jatkuva puolustajansa :D Ei tätä nyt kyllä saa millään kääntämällä Julian syyksi, että Arttu on sosiaalisesti kömpelö ja loukkasi häntä. Julia on selkeästi pettynyt että ei tästä nyt tule mitään tuollaisen tyypin kanssa.