Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (7830)

Vierailija
3861/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene Artulla kaikki kunnossa. Melkoisen outoa settiä ollut.

Vierailija
3862/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko ja Iina on makuun jo liiankin analyyttisia ja keskusteleva, toivottavasti osavaat hassutellakin välillä. Tai ehkä tuo sopii heille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3863/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko ja Iina on makuun jo liiankin analyyttisia ja keskusteleva, toivottavasti osavaat hassutellakin välillä. Tai ehkä tuo sopii heille. 

Meneekö näillä keskenään hyvin? 

Vierailija
3864/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee.

Vierailija
3865/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmiskoetta on jo vuosia voinut seurata pelkästään lukemalla täältä kommentit. 

Vierailija
3866/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista kyllä, että hääyön keskustelut nostetaan vasta nyt esiin ongelmina, kun häämatkan alussa Julia oli vielä innoissaan kaikest

Arttu ei ollut missään nimessä paras valinta, mutta luulen että Julia olisi ahdistunut kenestä vaan sitoutuneesta miehestä

Vierailija
3867/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista kyllä, että hääyön keskustelut nostetaan vasta nyt esiin ongelmina, kun häämatkan alussa Julia oli vielä innoissaan kaikest

Arttu ei ollut missään nimessä paras valinta, mutta luulen että Julia olisi ahdistunut kenestä vaan sitoutuneesta miehestä

Eiköhän kyse ole siitä, että Julia päätti painaa alkuun hääyön omituisen kommentin villaisella. Sitten kun kommentteja tuli lisää, niin riitti.

Vierailija
3868/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden 6- jakson mietteitä: 

Matti oli nyt Elisalle avautunut edellisistä suhteista ja siitä, miksi hänelle läheisyys on vaikeaa. Elisa oli palannut omaan kotiinsa ja oli videolla jopa itkuinen. Kertoo saavansa s*ksiä helposti, mutta kaipaisi parisuhteessa nähdyksi tulemista ja korvaavaa läheisyyttä. Matti kokee tuottaneensa pettymyksen. Elisa on Matin seurassa hyökkäävä ja tivaa vastauksia, ja Matti tuntuu vetäytyvän kuoreensa vielä enemmän. Elisan on vaikea hyväksyä sitä, että ohjelmaan lähteneellä puolisolla on näin isoja "mörköjä" kaapissa. 

Elisan kaltaiset ihmiset ovat outoja, kun kuvittelevat hyökkäämällä saavansa herkän ja ehkä kovia kokeneen ihmisen avautumaan henkilökohtaisista asioista. Minusta parempi lähestymistapa olisi ottaa itse rauhallisesti ja suhtautua empaattisesti, ja ilmaista toiveensa vaikeista asioista keskusteluun luottamuksellisesti. Tuskin Matti kameroiden edessä nuotiolla alkaa avautumaan v

Jakson lopussa juttelivat vielä asiantuntija Pesosen kanssa ja Elisa totesi, että yrittää antaa Matille enemmän aikaa. Jotenkin kuvittelisin Elisan kaipaavan vähän jämäkämpää ja "kovempaa" miestä, joka tarvittaessa sanoo "hiljaa nainen" ja sitten pamauttaa persuksille. Elisa on suurien tunteiden nainen eikä mikään hissuttelija. 

Vierailija
3869/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmiskoetta on jo vuosia voinut seurata pelkästään lukemalla täältä kommentit. 

Todellisuudessa näihin kommentteihin ei kannattaisi lainkaan luottaa. Joku esim. aloitti Artun haukkumisen jo ensinäkemältä, ennen kuin koko ohjelma oli edes alkanut ja palstalle tyypillisesti useat on heti innolla lähteneet haukkumiseen mukaan. Täysin ilman, että olisi nähneet yhtäkään jaksoa, kuten itsekin tunnustit.

Vierailija
3870/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia vaikuttaa ihastuneen asiantuntijoihin ja kaikkeen siihen huomioon, mitä on heiltä ohjelman hakuprosessin aikana saanut. Tainnut kokonaan unohtua, ettei ohjelmassa ole kyse pelkästään hänestä, vaan romanttisesta parisuhteesta ja sitoutumisesta toiseen ihmiseen, jollaiseen hän ei mitä ilmeisimmin ole lainkaan ollut valmis. Etenkin kun paketissa on tullut mukana lapsia.

Vierailija
3871/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa näihin kommentteihin ei kannattaisi lainkaan luottaa. Joku esim. aloitti Artun haukkumisen jo ensinäkemältä, ennen kuin koko ohjelma oli edes alkanut ja palstalle tyypillisesti useat on heti innolla lähteneet haukkumiseen mukaan. Täysin ilman, että olisi nähneet yhtäkään jaksoa, kuten itsekin tunnustit.

Kenellä tänne on aikaa satuja kirjoitella ja keksiä osallistujille oma juoni?

Vierailija
3872/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee.

Onneksi ainakin yksi pari on onnistunut.

Vierailija
3873/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee.

Onneksi ainakin yksi pari on onnistunut.

Kyllä hekin vielä ehtivät epäonnistua, on tässä vielä jaksoja jäljellä. :D

Vierailija
3874/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Juliahan on ihan kauhea. Hirveä nariseva ääni. En kestäisi paria minuuttia kauempaa kuunnella sellaista. Ja kun vielä koko ajan valittaa ja valittaa, vaikka sillä äänellä ei kestä kuulla edes normaalia puhettaa, saati jatkuvaa negatiivisuutta.

Vierailija
3875/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen on hyvä muistuttaa, että tähän ohjelmaan hakevat sellaiset, jotka eivät saa muutenkaan hyvää parisuhdetta. Eivät osaa reflektoida omaa käyttäytymistään, eivätkä osaa ottaa toista huomioon. Iina ja Mikko ovat vielä huumassa, mutta todellisuus iskee kyllä heillekin vastaan jossain kohdassa. 

Vierailija
3876/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltiksestä lainattua: "Sinkkuna kaipaa eniten kosketusta. Seksiä saa helposti, mutta ei sellaista hoivaavaa läheisyyttä. Sitten, jos parisuhteessa ei saa sitä hoivaavaa läheisyyttä ja varsinkin, jos se toinen väistää kosketustasi, se saa kyllä tuntemaan ihmisen ihan helvetin pieneksi. Muuttuu niin kuin näkymättömäksi. Se on hirvein tunne, joka elävälle olennolle voi tulla, Elisa jatkaa.

...plaa plaa plaa...

Olisin tästä eteenpäin valmiimpi keskustelemaan siitä, Matti vastaa.

No kun siitä asiasta pitäisi keskustella nyt, Elisa sanoo napakasti takaisin.

Elisan mielestä Matti on osallistunut ohjelmaan valmistautumatta, eikä Matti ole käsitellyt aiempien parisuhteittensa asioita kokonaan loppuun.

Minua loukkaa se todella paljon, koska minä olen lähtenyt tähän paljaana ja avoimena. Olen selvitellyt historiani, entiset parisuhteeni. Mielestäni tämä on väärä tapa, että tullaan tänne ja huomataankin, että tässä on möykky sydämessäni, Elisa tilittää.

Elisa kertoo Matille edellisestä suhteestaan, jossa kosketus hävisi toisen osapuolen henkisten ongelmien takia."

No eipä siltä kuulosta että Elisa olisi itse käsitellyt edelliset suhteensa kerta heti alkaa avautumaan siitä kuinka edellisessä suhteessa eksä sai hänelle näkymättömän olon, "hirvein olon mitä ihmiselle voi tulla". Kuuleeko toi muija itseään?? Ja muutenkin toi että VAATII fyysistä läheisyyttä kumppanilta tai se on lähes henkistä väkivaltaa... Kyllä ihan kaikilla on oikeus kieltäytyä seksistä ja muustakin. Ei sitä aleta toiselta noin vaatimaan. Muutenkin ihmettelin että mitä se Elisa nyt alkaa sen seksin perään itkemään, kun ensin oli sanonut ettei Matti ole hänestä puoleensavetävä. Miksi Matti, TAI KUKAAN, haluaisi mennä Elisan viereen kiehnäämään sellaisten kommenttien jälkeen.

Vierailija
3877/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän molempia Mattia ja Elisaa, koska olen samanlainen kuin he molemmat. Itse en voisi kuvitellakaan esim yhdenyön juttuja, koska toiseen pitää ensin muodostaa syvä henkinen yhteys, mutta toisaalta ilman kosketusta ei ole mitään suhdetta eikä suhdetta voi ylläpitää ilman fyysisyyttä.

Matille on tärkeää luoda ensin yhteys henkilöön jotta voi kuvitella fyysistä, tosin demiseksuaalisuudesta olisi pitänyt hakuvaiheessa jo kertoa asiantuntijoille. Jos  lähtee tähän ohjelmaan niin kyllä entisten suhteiden pitää olla käsitelty jotta voi lähteä puhtaalta pöydältä tähän formaattiin.

Elisalle kosketus on tärkeää, koska on ollut aiemmin suhteessa jossa sitä ei ole ollut niin  tietää miten siinä on käynyt. Tosin Elisa on aivan liian hyökkäävä, kerro, miksi, miten, vastaa. 

-------

Iina ja Mikko, jatkoon :) Olisi kumma jos nämä ei jatkaisi ohjelman jälkeen. Todella fiksuja ja ovat ottaneet ohjelman idean haltuun.

-------

Katri ja Janne: tää on jotenkin niin feikkiä. Väkinäistä molemminpuolin, aitous puuttuu. 

-------

Julia ja Arttu: mä ihmettelin miten Julia otti niin nopeasti Artun käytöksen ja sanat ja osas tehdä analyysin, mutta se johtukin siitä että Julialla on kokemusta narsistisesta ihmisestä niin tämä ei ollut uutta hänelle. Arttu yrittää ja yrittää saada kertoa oman näkemykaensä. Mutta olen täysin Julian puolella.

Vierailija
3878/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia on kyllä ihanan herkkä mutta samalla jotenkin hauras. Tämä paistoi hänestä jo heti alkuun ennen kuin oli edes Arttua tavannunt. On varmaan tuntosarvet koholla kaikissa pienissäkin kommenteissa ja kehittelee helposti niistä pahimman negatiivisen skenaarion.

Toisaalta taas hyvä, että on tarkkana eikä anna kenenkään kävellä ylitseen.

Hänen tulisi löytää tasapaino näiden välillä ja lisäksi oppia jämäkkyttä sanoa tilanteissa heti tai palata jälkeenpäin ettei tuollainen sovi ja miksi. Mutta uskon, että elämä opettaa häntä vielä tässä ja iän myös tulee itsevarmuutta.

Toivon hänelle kaikkea hyvää. Tekisi mieli rutistaa ja halata kovasti ja tsempata vierellä, että pääsisi tuosta hauraudesta.

Arttu taas on pihalla kuin lumiukko enkä näe toivoa hänessä. Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
3879/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakso 4 jälkeen mietteet:

en ihmettele miksi janne on ollut sinkkuna. etsii sporttista naista ja itse ei edes parin päivän häämatkalla jaksa mitään puuhata vaimon kanssa :D

Vierailija
3880/7830 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakson 6 jälkeen:

Toi Elisa on ihan toivoton. Keskeyttää, huutaa, vaatii, kiukuttelee, kiroilee, vääntelee naamaansa, hyökkää, uhriutuu.......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan