Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (7976)

Vierailija
3701/7976 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, sinusta on tullut pullukka

Vierailija
3702/7976 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun on jauhettu sivukaupalla Jannesta ja Artusta niin puhutaanko välillä Matista! Millainen Matti teidän mielestä on? Häneen on täällä viitattu useamman kerran herkkänä. Pohdiskelin huvikseni, että mikä hänestä tekee herkän.. ekana tulee mieleen, että hän itki avoimesti kameran edessä. Mutta onko se sittenkäään herkkyyttä vai rohkeutta kohdata ja näyttää tunteensa? En osaa sanoa, mikä muu tilanne hänestä toisi mieleen herkän. Toki taiteilijat monesti on herkkiä, mutta ei aina... esim. Cheek oli muusikko mutta en kuvailisi häntä herkäksi

Minun vaikutelma Matista: peruspositiivinen (mikä ei tarkoita sitä etteikö voisi välillä käydä syvissäkin vesissä), pohdiskelija, pehmeät ja ihmisläheiset arvot, hetkessä eläjä, rento, boheemi, humoristi, leikkisä, ehkä vähän lapsenmielinenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3703/7976 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun on jauhettu sivukaupalla Jannesta ja Artusta niin puhutaanko välillä Matista! Millainen Matti teidän mielestä on? Häneen on täällä viitattu useamman kerran herkkänä. Pohdiskelin huvikseni, että mikä hänestä tekee herkän.. ekana tulee mieleen, että hän itki avoimesti kameran edessä. Mutta onko se sittenkäään herkkyyttä vai rohkeutta kohdata ja näyttää tunteensa? En osaa sanoa, mikä muu tilanne hänestä toisi mieleen herkän. Toki taiteilijat monesti on herkkiä, mutta ei aina... esim. Cheek oli muusikko mutta en kuvailisi häntä herkäksi

Minun vaikutelma Matista: peruspositiivinen (mikä ei tarkoita sitä etteikö voisi välillä käydä syvissäkin vesissä), pohdiskelija, pehmeät ja ihmisläheiset arvot, hetkessä eläjä, rento, boheemi, humoristi, leikkisä, ehkä vähän lapsenmielinenkin. 

Ja tajusinpa että kuvasin tuossa samalla ainakin osittain myös itseäni. Ilmankos symppaan Mattia.

Vierailija
3704/7976 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoinneissa on ollut yllättävän paljon väärintulkintoja, mistähän johtuu?  Jossain viestissä Juliaa arvosteltiin, kun luultiin Artun pudonneen mereen veneestä ;)  Mieshän itse kompuroi rannassa noustessaan pois kanootista.  Kanoottien vuokraaja kysyi heti, miten kävi, no ei mitenkään sanoi kompuroija.  Mutta sitten kuvatessaan itseään, moitti ettei Julia edes kysynyt mitään ja hän olisi huolehtinut sitä/tätä.  Julia oli edelleen pahoilla mielin "puolison" toistuvista arvosteluista koskien hänen ulkonäköä.  Elikkä mihinkään muuhun kohtaan ei sattunut, paitsi kompuroijan itsetuntoon, olihan se noloa hänelle :)

Vierailija
3705/7976 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi mainituista piirteistä johtuen, ja ehkä vähän rokkimuusikkoudestakin johtuen, ounastelen hänen tykkäävän itseään (reilusti) nuoremmista naisista. Mitä en kyllä pidä minään meriittinä. Toivottavasti olen väärässä. Onhan niitä sellaisiakin rokkareita, jotka tykkäävät itseään vanhemmista, ja monet toki ovat ikäistensä kanssa avioliitossa yms.

Vierailija
3706/7976 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Matti tykkäisi nuoremmista kun on kaksi lastakin ja varmaan ikäisensä naisen kanssa. Muusikotkin on erilaisia eikä Matistaa saa pinnallista tai juhlija fiilistä.

Tässä ei ole huomioitu eritahtisuutta, jos toinen on reippaana aamulla ja toinen haluaa hitaita hiljaisia aamuja ei se välttämättä toimi. Samoin jos toinen on herkkä ja hijainen ja kumppani kovempi joka aina suuna päänä. Joskus vastakohdat täydentää toisiaan, mutta siihen tarvitaan yleensä se spontaani ihastus.

Vierailija
3707/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en usko, että Jannelle kumppanin ulkonäkö tai paino on tärkeä asia. Tai ainakin tuntuisi oudolta, että nelikymppiselle kahden lapsen isälle kumppanin ulkonäkö olisi valtavan tärkeä asia. Kyllä se persoona ja luonne on tärkeimpiä asioita.

Vierailija
3708/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne on valittu mukaan juu, mutta monta vuotta on tiedetty, että varsinkin mieshakijoita on vähän.

Jannea ei olisi paritettu, jos hän olisi sanonut suoraan, että haluaa hoikan naisen, koska silloin asiantuntijoillekin olisi ollut selvää, että tässä on nyt omasta markkina-arvostaan harhainen tapaus kyseessä, eikä hänelle oltaisi haluttu parittaa ketään. 

Janne yritti olla ovela, ja toivoi sporttista, ja sai naisen joka harrastaa alamäkipyöräilyä, joka käsittääkseni on ihan urheilua. Janne itse on vaan penkkiurheilija. He on ulkonäön puolesta ihan sopiva match, ongelma on Jannen luulot itsestään. 

Miksi Janne ei lähde yhdessä Katrin kanssa urheilemaan, jos kerta häntä haittaa ne Katrin kilot? Yhteinen elämäntapamuutosprojekti on aina kivempi tehdä porukalla kuin yksin. Toisesta saisi lenkkiseuraa

Toistaiseksi näytetyissä jaksoissa pari on tyyliin viikon toisensa tunteneet ja täällä jo ajatellaan, että Jannen pitäisi vaan yrittää muuttaa Katri mieleisekseen ja saadaan se vielä kuulostamaan todella yksinkertaiselta ja helpolta. Huono lähtökohta parisuhteelle alun alkaenkin, jos ajatellaan, että toista pitäisi jotenkin pyrkiä muuttamaan, koski se sitten kumpaa tahansa parin osapuolista.

Vierailija
3709/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoinneissa on ollut yllättävän paljon väärintulkintoja, mistähän johtuu?  Jossain viestissä Juliaa arvosteltiin, kun luultiin Artun pudonneen mereen veneestä ;)  Mieshän itse kompuroi rannassa noustessaan pois kanootista.  Kanoottien vuokraaja kysyi heti, miten kävi, no ei mitenkään sanoi kompuroija.  Mutta sitten kuvatessaan itseään, moitti ettei Julia edes kysynyt mitään ja hän olisi huolehtinut sitä/tätä.  Julia oli edelleen pahoilla mielin "puolison" toistuvista arvosteluista koskien hänen ulkonäköä.  Elikkä mihinkään muuhun kohtaan ei sattunut, paitsi kompuroijan itsetuntoon, olihan se noloa hänelle :)

Mitä väliä sillä on, onko pudonnut vai jotenkin itse kompuroinut, kun tarkoitus on kuitenkin ollut pysyä siellä kanootissa? Kyllä se toisen välinpitämättömyydestä kertoo, ettei välitä edes kysyä, että onko kaikki kunnossa. Etenkin kun täysin ulkopuolinen sen heti tekee, mutta puoliso ei. Edelleenkin ne ns. arvostelut on vaan Julian kertomusta, eikä edes hän ole kuvaillut niitä toistuviksi, kuten itse liioittelet.

Vierailija
3710/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole huomioitu eritahtisuutta, jos toinen on reippaana aamulla ja toinen haluaa hitaita hiljaisia aamuja ei se välttämättä toimi. Samoin jos toinen on herkkä ja hijainen ja kumppani kovempi joka aina suuna päänä. Joskus vastakohdat täydentää toisiaan, mutta siihen tarvitaan yleensä se spontaani ihastus.

Juurikin näin. Tuskin sellaista edes etukäteen kovin tarkasti selvitetään, mutta onhan se hankalaa sovittaa yhteen elämänrytmejä, jos toinen on virkeä heti aamulla kun toinen on vielä ihan unessa ja toinen illalla, kun se aamuvirkku puolestaan haluaa jo mennä nukkumaan.

Vierailija
3711/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"tuosta viimeisestä päättelen Matin tykkäävän vähän nuoremmista"

No tuo on vain sun oma luulosi, jossa ei välttämättä ole mitään totuuspohjaa. 

Kohta sitten totena kohistaan, että "Matti olisi halunnut nuoremman" :D

Vierailija
3712/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, onko pudonnut vai jotenkin itse kompuroinut, kun tarkoitus on kuitenkin ollut pysyä siellä kanootissa? Kyllä se toisen välinpitämättömyydestä kertoo, ettei välitä edes kysyä, että onko kaikki kunnossa. E

Miksi Julian olisi pitänyt esittää sama kysymys, jonka se "ulkopuolinen" eli kanoottien vuokraaja heti kysyi?  Kai Julia samalla kuuli, että mitenkään ei käynyt.  Ei kai tuossa nyt tarvii kohkata hulluna, kun aikuinen mies on vähän kompuroinut. Olisiko Julian pitänyt kiirehtiä puhaltamaan pipiin, vaikka mies itsekin toteaa, että mitenkään ei käynyt.

Vierailija
3713/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, onko pudonnut vai jotenkin itse kompuroinut, kun tarkoitus on kuitenkin ollut pysyä siellä kanootissa? Kyllä se toisen välinpitämättömyydestä kertoo, ettei välitä edes kysyä, että onko kaikki kunnossa. Etenkin kun täysin ulkopuolinen sen heti tekee, mutta puoliso ei. Edelleenkin ne ns. arvostelut on vaan Julian kertomusta, eikä edes hän ole kuvaillut niitä toistuviksi, kuten itse liioittelet.

No joo, kyllä mustakin olisi kiva jos joku kysyisi että mites kävi. Eihän se iso vaiva ole, ihan normaalia kohteliaisuutta vain. Toki jos ulkopuolinen tekee sen heti ja mies toteaa että kaikki hyvin, niin sitten en tiedä onko siinä tarvetta vielä erikseen päivitellä asiaa. Koska kyseessä ei ollut niin iso juttu. Kuinkas Arttu tilanteessa toimi, ilmaisiko hän jotenkin Julialle että asia jäi vaivaamaan vai tilittääkö vain kameralle? Kun siinäkin on iso ero, toiselle voi kommunikoida rasittavista asioista niin että se toinen ihminen tajuaa, että tuossa olisi korjauksen paikka? Jos jättää asiat hampaankoloon ja tilittää vain ulkopuolisille, niin eipä se mitään auta.

Vierailija
3714/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mutta nyt esimerkiksi joku asiantuntija sanoi, että haastetaan vähän lisää ottamalla lapsia kuvioon. Minusta tuo on tarpeetonta ainakin haastamisen näkökulmasta. Nimenomaan koska se parin löytäminen on tarpeeksi vaikeaa muutenkin. Miksi sitä pitää vielä tarkoituksella vaikeuttaa, ohjelmassa jossa on kuitenkin tavoitteena löytää se pari?"

Millä tavalla lapset muka vaikeuttaa/haastaa parin löytämistä?

Vierailija
3715/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mutta nyt esimerkiksi joku asiantuntija sanoi, että haastetaan vähän lisää ottamalla lapsia kuvioon. Minusta tuo on tarpeetonta ainakin haastamisen näkökulmasta. Nimenomaan koska se parin löytäminen on tarpeeksi vaikeaa muutenkin. Miksi sitä pitää vielä tarkoituksella vaikeuttaa, ohjelmassa jossa on kuitenkin tavoitteena löytää se pari?"

Ihan jo aikatauluhaasteet, yhteisen ajan rajallisuus, se että joutuu käytännössä ottamaan "koko paketin" eikä vain puolisoa jne.

Vierailija
3716/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Julian olisi pitänyt esittää sama kysymys, jonka se "ulkopuolinen" eli kanoottien vuokraaja heti kysyi?  Kai Julia samalla kuuli, että mitenkään ei käynyt.  Ei kai tuossa nyt tarvii kohkata hulluna, kun aikuinen mies on vähän kompuroinut. Olisiko Julian pitänyt kiirehtiä puhaltamaan pipiin, vaikka mies itsekin toteaa, että mitenkään ei käynyt.

Tämä oli kuin suoraan elävästä elämästä narsistisen ihmisen kanssa: ensin ilkeillään ja sitten nostetaan esiin, kun toinen olikin vähän tyly eikä osoittanut empatiaa minua kohtaan (ollessaan tietysti ärsyyntynyt tai loukkaantunut, syystä!). 

Se on heidän tapansa manipuloida tilannetta, saada toinen näyttämään huonolta vaikka on itse riidankylväjänä kaiken takana. Siis todella tyypillinen tapaus. Mikähän sillä oikein on kun huomasin ettei ollenkaan pahoitellut? Tosiasiassa he oikein kaivamalla kaivavat reaktioita, ja nauttivat kun näkevät kättensä työt ja sitten viattomasti hymyillen ihmettelevät miksi toinen on niin ilkeä. 

Vierailija
3717/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekatkaas "asiantuntija" Joonas Pesosen TikTok. Herran kielenkäyttö on törkeää, v-sanat vilisevät ja asenne on totaalisen k-päinen.

Tässä mallia, on ihan asiallista neuvoa pukeutumaan peittävämmin ainakin kaupungeissa. Joonas saa siitä aiheen haukkua vanhempia ihmisiä. 

https://www.tiktok.com/@pesojoonas/video/7530563815398722838

En luottaisi oman aviopuolisoni valintaa hänen käsiinsä.

Katsokaa sen TikTok. Hirveää kiroilua ja ohjeita miehille miten olla naisten kanssa. Anteeksi vaan Joonas, sinä et tiedä siitä mitään. Varsinainen törkimys on tämä tyyppi.

Tosiaan on itseään täynnä tämä tyyppi ja kielenkäyttönsä kamalaa.

Vierailija
3718/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kyllähän esim. Juliakin heti sanoi, että ne tuo oman haasteen, johon tarvitaan tukea, joka vaatii joustamista molemmilta ja joka sitoo puolisoa kauas hänen omasta asuinpaikastaan. Ei vaikuttanut siltä, että Julia voisi kuvitellakaan muuttavansa itse Turusta Imatralle. Suhteessa on siis mukana muitakin osapuolia, eikä vain se toinen, joka jo yksistään on itselle vielä täysin tuntematon.

Vierailija
3719/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, onko pudonnut vai jotenkin itse kompuroinut, kun tarkoitus on kuitenkin ollut pysyä siellä kanootissa? Kyllä se toisen välinpitämättömyydestä kertoo, ettei välitä edes kysyä, että onko kaikki kunnossa. E

Ja tämähän oli Artun kertomus, ettei Julia lohduttanut häntä. Oikeasti: niin makaa kuin petaa, Arttu. 

Kumma että joku yrittää nyt luoda täällä mielikuvaa siitä, että joku kilpailija valehtelee. Aika paksua kaikin puolin ja säälittävää selittelyä myös siksi, että Arttu ja Julia kävivät tilanteen läpi asiantuntijan kanssa. Nyt voit samantien lopettaa vihjailut siitä, että Artun epämiellyttävän käytöksen paljastaminen on valehtelua. 

Vierailija
3720/7976 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kyllähän esim. Juliakin heti sanoi, että ne tuo oman haasteen, johon tarvitaan tukea, joka vaatii joustamista molemmilta ja joka sitoo puolisoa kauas hänen omasta asuinpaikastaan. Ei vaikuttanut siltä, että Julia voisi kuvitellakaan muuttavansa itse Turusta Imatralle. Suhteessa on siis mukana muitakin osapuolia, eikä vain se toinen, joka jo yksistään on itselle vielä täysin tuntematon.

Kyllä mä ymmärrän tuonkin. Tilannehan on siis se, että koska puoliso ja lapsi asuvat Imatralla niin Julia joutuu tekemään ne myönnytykset ja muuttamaan mikäli suhde jatkuu, koska Arttu ei pysty. Se on aika iso asia, etenkin ihan tuossa suhteen ensi tuntien aikana pureskeltavaksi. Välimatka on pitkä ja Turku ja Imatra aika erilaisia paikkoja. Se on ihan suuri uhraus.

Lisäksi toki se, että kun Artulla on kaksi lasta eri paikkakunnilla, niin toki se asettaa rajoituksia ihan hänen ajankäyttönsä suhteenkin. Jos hän on toiselle lapselle vaikkapa 50-50 -vanhempi ja tapaa toista vaikkapa parina viikonloppuna niin kyllähän se ns. parisuhdeaikaa syö. Etenkin kun Juliakin asuu toisella paikkakunnalla.