Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (7976)

Vierailija
3661/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Jannelle ei takuuvarmasti ole näytetty Katrin vartalokuvaa. Ei ikinä olisi valinnut tätä.

Mutta, jos on kysytty käykö vähän pyöreä, tulkitsisin, että minäkin kävisin (eli se painoindeksi 26, vaatekoko pääasiassa 38). Tyttäreni mielestä en kelpaisi, sillä olen läski. 

Nämä pitää vaan tarkemmin osata muotoilla, nämä kysymykset, ja määritellä.

No en tiedä kävisitkö, jos toinen  toivoo hoikkaa( ja Janne toivoi, mutta ei sanonut sitä) koska olet kuitenkin taulukon mukaan ylipainoinen. Nyt Janne ei sanonut haluavansa hoikkaa ja sinutkin olisi voitu hänelle parittaa, jos olet kiloinesi sporttinen, ja metsään olisi mennyt, mutta syy on yksin Jannen, joka ei  toivonut hoikkaa vaan sporttista. Sporttinen ei ole yhtä kuin laiha. Vaikka Janne taisi niin luulla :D Voisit olla vaikka kuinka sopiva muuten, mutta ei ei, koska liikakilot. 

Ja ethän sinä itse sitä päättäisi kelpaatko sinä vaan nämä asiantuntijat, jotka nyt etsi Jannelle sporttisen kumppanin. Ja se ei Jannelle käy, kun ei ollutkaan hoikka. 

Itseään ei voi pakottaa tykkäämään vaikka lihavasta, mutta pitää sitten se reilusti ja selkästi ilmoittaa, eikä kieroilla jollakin kieroilmoituksella. 

Vierailija
3662/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä ihmetyttävät nämä fanittajamiehet, kuten Janne. Luulisi sen olevan suuri turn-off suurelle osalle naisia. Kannattaisi melkein pitää fanitus omana tietonaan tapailun alussa. 

Näin naisena ei haittaa yhtään se että miehet fanittavat jotain joukkuetta tms. Kiva vaan että toisella on kiinnostuksen kohteita ja itsekin tykkään katsoa jääkiekkoa, korista ja mma:ta, mutta onhan noi pelipaidat seinällä silti saamarin rumat. Mutta olkoot rumat, mies saa sisustaa kämppänsä miten huvittaa, en kuitenkaan olisi yhteen muuttamassa vaikka olisi pitkäkin suhde. On tullut koettua, ei kiitos enää, omasta kodista, tilasta ja rauhasta en luovu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3663/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiotani Jannen asunnon sisustukseen, joka muistutti enemmän jonkun amispojan ekaa kämppää kuin aikuisen perheellisen miehen kotia. Seinälle viritetyt pelipaidat ja darts-taulu...johan niin urheilullisella miehellä on oikeus vaatia puolison olevan sporttinen. 

Janne ei ole penaalin terävin kynä. On yksinkertainen ja päähän mahtuu vain Ilveksen fanitus. Mitä tuollaisen kanssa voi keskustella?

Jos nyt oikein laskin niin Janne on ollut 24-vuotias tullessaan isäksi. On siis aika nuorena aloittanut vakavan parisuhteen, ehkä nyt sitten ottaa sitä mennyttä nuoruutta takaisin.

Kyllä, varma seksinsaanti loppui. Harmittaahan se ja se on täysin ymmärrettävää niin Jannen kohdall

Joku kirjoitti, että se vanhempi tyttö 12v ei olisi Jannen oma, vaan vaimon  ja vain tää 8v on biologinen lapsi Jannelle. 

Toki on ollut isänä tuolle 12 vuotiaalle, mutta ei välttämättä ihan kahtatoistavuotta. 

Mun kirjoissa tämä on plussapiste Jannelle. On kasvattanut molempia lapsia ominaan ja puhuu heistä kauniisti.

Vierailija
3664/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ethän sinä itse sitä päättäisi kelpaatko sinä vaan nämä asiantuntijat,"

Siksi juuri pitäisi antaa enemmän päätösvaltaa itse lopulta valitsijoille.

Vierailija
3665/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa ohjelmassa tällä kaudella ainakaan ole yhtään muuta niin lihavaa ihmistä kuin Katri. Se on fakta, eikö?

Ei yhtään niin lihavaa miestä kuin Katri. Jos nyt, mimmit, kuvittelette eteenne noin lihavan miehen, miltä hän näyttäisi? Niin. Juuri siltä kuin pystytte kuvittelemaan. 

Kuinka moni teistä olisi valmis tutustumaan sellaisen massan omaavaan mieheen? Kuinka moni pystyisi kuvittelemaan haluavansa tätä? 

Tästä syystä ymmärrän Jannea. Vaikka olen nainen.

Pointti viuhuu sulta pahasti ohi. Nää on ilmoittautunu ohjelmaan, jossa joku muu valitsee sulle puolison. Jos sä et pysty viehättymään kuin laihoista ihmisistä, sä sanot sen ääneen hakuvaiheessa etkä valehtele pinnallisuudestasi. Toki tämä jannejen kohdalla tarkoittaa, että heitä ei valita mukaan, koska jannejen todellisten speksien mukaiset naiset eivät halua janneja.

Aamen. Ei itseään kunnioittava laiha nainen halua miestä, joka halveksii ylipainoisia naisia. Yleensä naiset ovat edes jotenkin sodilaarisia toisiaan kohtaan ja tuollainen "laiha = nainen, ei laiha = ei nainen" on jo itsessään iso punainen lippu. Mitäpä tällainen mies yleensä tekee? Kyttää sitä naisensa painoa, huomauttaa jo parista lisäkilosta ja lähtee toisen mukaan, jos nainen lihoo vaikka sairaiden tai raskauden takia. Osaa ällöttää jo raskaana oleva nainen, koska se ei ole laiha :(

Tällainen mies isänä tuhoaa myös tyttäriensä kehonkuvan, kun tytär kelpaa vain laihana, muutenhan se on epäonnistunut ja kauhea lapsi.

T: tuollaisen läskihullun isän tytär, edelleen keski-iässä syömishäiriöinen

Vierailija
3666/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää asiantuntijoiden halu "haastaa" osallistujia joillain kivoilla pikku jipoilla, niin kuin sillä, ettei heidän toiveitaan kunnioiteta ja kuulla. Ihan niin kuin tuo konsepti itsessään ei jo haastaisi tarpeeksi.

No se haastaminen on osa sitä juttua. Joskus ihmiset ovat sinkkuja koska eivät osaa valita oikeaa ihmistä. Ei tässä ole kyseessä mikään tehdas joka tuottaa sulle mittatilauspuolison. On etsitty ihminen, joka täyttää ison osan kriteereistä ja sitten harjoitellaan kompromissien tekemistä. Tarkoitus on olla yhdessä se kuusi viikkoa ja oikeasti antaa prosessille aikaa ja työstää esiin tulevia ongelmia, sen sijaan että hanskat lyötäisiin tiskiin ekasta vastoinkäymisestä.

Aussiversiossahan joka viikko "äänestetään" halutaanko jatkaa vielä yhdessä. Jos toinen haluaa lopettaa, on jatkettava vielä yksi viik

Kyllä noilta kaikilta yhtenä monista kysymyksistä ollut, että käykö henkilö, jolla on lapsia. Jos siihen on vastannut, että ei niin taatusti ei olisi tullut valituksi lapsen omaavan kanssa. Ei siinä mistään haastamisesta ole ollut kysymys. 35 vuoden ikää lähestyttäessä kovin monella on jo lapsia 

Vierailija
3667/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne on valittu mukaan juu, mutta monta vuotta on tiedetty, että varsinkin mieshakijoita on vähän.

Jannea ei olisi paritettu, jos hän olisi sanonut suoraan, että haluaa hoikan naisen, koska silloin asiantuntijoillekin olisi ollut selvää, että tässä on nyt omasta markkina-arvostaan harhainen tapaus kyseessä, eikä hänelle oltaisi haluttu parittaa ketään. 

Janne yritti olla ovela, ja toivoi sporttista, ja sai naisen joka harrastaa alamäkipyöräilyä, joka käsittääkseni on ihan urheilua. Janne itse on vaan penkkiurheilija. He on ulkonäön puolesta ihan sopiva match, ongelma on Jannen luulot itsestään. 

No kyllä tämä Janne on huomattavasti pienemmällä painoindeksillä kuin valittu daaminsa. Ei hän ole mikään kovin lihava itse

Entä sitten??? Eihän se tähän mitenkään kuulu, koska eihän näitä ole toisilleen kilojen perusteella valittu. Janne halusi hauskan, älykkään ja sporttisen naisen ja Katri varmaan on sellainen. Ei Janne halunnut itseään laihempaa naista, tai ei ainakaan sitä tuossa esittelyssä tuonut esiin. 

Katri kaipasi rinnalleen rauhallisen miehen, jolla on rento ja positiivinen elämänasenne. Nähtäväksi jää onko Janne rento ja positiivinen. 

Vierailija
3668/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne on valittu mukaan juu, mutta monta vuotta on tiedetty, että varsinkin mieshakijoita on vähän.

Jannea ei olisi paritettu, jos hän olisi sanonut suoraan, että haluaa hoikan naisen, koska silloin asiantuntijoillekin olisi ollut selvää, että tässä on nyt omasta markkina-arvostaan harhainen tapaus kyseessä, eikä hänelle oltaisi haluttu parittaa ketään. 

Janne yritti olla ovela, ja toivoi sporttista, ja sai naisen joka harrastaa alamäkipyöräilyä, joka käsittääkseni on ihan urheilua. Janne itse on vaan penkkiurheilija. He on ulkonäön puolesta ihan sopiva match, ongelma on Jannen luulot itsestään. 

No kyllä tämä Janne on huomattavasti pienemmällä painoindeksillä kuin valittu daaminsa. Ei hän ole mikään kovin lihava itse

Entä sitten???

Ei tämä Katri nyt ole se sporttinen. Vähääkään sporttisuutta niin kilo olisi vähemmän ja vartalo sporttisempi. Sporttinen ei muuten todellakaan tarkoita hoikkaa pelkästään. Itse olen ollut lähes tämän Katrin mitoissa tosin paljon iäkkäämpää ja alettuani elää vähän sporttisemmin niin kilojakin lähti. 

Vierailija
3669/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä ihmetyttävät nämä fanittajamiehet, kuten Janne. Luulisi sen olevan suuri turn-off suurelle osalle naisia. Kannattaisi melkein pitää fanitus omana tietonaan tapailun alussa. 

Näin naisena ei haittaa yhtään se että miehet fanittavat jotain joukkuetta tms. Kiva vaan että toisella on kiinnostuksen kohteita ja itsekin tykkään katsoa jääkiekkoa, korista ja mma:ta, mutta onhan noi pelipaidat seinällä silti saamarin rumat. Mutta olkoot rumat, mies saa sisustaa kämppänsä miten huvittaa, en kuitenkaan olisi yhteen muuttamassa vaikka olisi pitkäkin suhde. On tullut koettua, ei kiitos enää, omasta kodista, tilasta ja rauhasta en luovu.

Niin kauan kuin ihminen asuu sinkkuna eikä pysyvästi yhdessä toisen kanssa, hän saa sisustaa asuntonsa niin kuin haluaa. 

Vierailija
3670/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten vaikeaa on ilmaista esimerkiksi minun hakuni: Olen 45-vuotias korkeasti koulutettu, 3 lapsen äiti, olen 167 pitkä ja painan noin 70 kiloa. Toivon, että löytäisin pitkän (minulle tärkeää) miehen, joka sopii tähän kuvioon. Ei haittaa, jos sulla on lapsia (koska mullakin on).

Tai, että haittaa, että sulla on lapsia (koska ei halua uusperhettä).

Ja niin edelleen.

Vierailija
3671/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin ihminen asuu sinkkuna eikä pysyvästi yhdessä toisen kanssa, hän saa sisustaa asuntonsa niin kuin haluaa. 

Niin, mutta Jannen kaverikin sanoi siinä, että mitäköhän mieltä morsio on tuosta sisustuksesta ja naurut päälle. 

Vierailija
3672/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten???

Jaa, no miksi sitten Janne ja kaverinsa röhönauroivat, että tulipas rempseä nainen, hohhohhoo. Ei Janne halunnut tuollaista ja kaverikin nauroi mukana.

Vierailija
3673/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperinhän ohjelmaformaatti perustui siihen että ihmiset ketkä ovat kyllästyneet nykydeittailun ulkonäkökeskeisyyteen löytäisivät tätä kautta puolison.Tuntuu että ohjelmaan kuitenkin hakeutuu ihmisiä ketkä hyvinkin nopeasti lyövät hanskat tiskiin nähtyään puolisonsa.

Johtuu siitä että ihmiset yrittävät vähän väkisin vakuuttaa itselleen että ulkonäöllä ei ole _mitään_ merkitystä, osittain syypäänä on yhteiskunnan ideologia ja osittain ei haluta myöntää sitä tosiasiaa että ihminen on myös visuaalinen eläin joka on orja alkukantaisille vaistoilleen. Tätä esiintyy ihan yhtä paljon ns. vasemmalla ja oikealla poliittisesti.

Vierailija
3674/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jannelta on myös voitu kysyä että haittaako jos kumppanilla on vähän pyöreyttä ja Janne on vastannut siihen että ei haittaa. En syyttäisi tästä Jannea, vaan asiantuntijoita."

No kyllä minä syytän ihmistä jos hän kaunistelee totuutta vain siksi että niin "kuuluu" sanoa.

Jotenkin epäilen, että kehon mallista olisi juurikaan puhuttu valinnoissa. Kehopositiivisuuden aikoina sitä ei ehkä pidetä sopivana ja Myllymaa on itsekin vähän isompi ihminen. Kuvia on näytetty ja mahdollisesti jotain videota, kun siitä Arttu mainitsi. Kuvasta ei aina ole helppo päätellä kaikkea.

Jos on joku ehdoton juttu, kuten hiusten väri tms. ei kannata sokkona mennä suhteeseen. Janne ehkä yritti sanavalinnoilla vihjata mitä haluaa. Viimekauden Anna oli sporttinen, ei varmaan olisi Jannen kanssa viihtynyt.

Omat kumppanit on ollut eri näköisiä ja kokoisia, se kemia ja luonne ratkaisee niin paljon. Sitä on vaikea ennustaa kenellä synkkaa. Matti taitaa olla muutenkin sellainen joka haluaa edetä hitaasti, painostaminen ei auta tilannetta

Vierailija
3675/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperinhän ohjelmaformaatti perustui siihen että ihmiset ketkä ovat kyllästyneet nykydeittailun ulkonäkökeskeisyyteen löytäisivät tätä kautta puolison.Tuntuu että ohjelmaan kuitenkin hakeutuu ihmisiä ketkä hyvinkin nopeasti lyövät hanskat tiskiin nähtyään puolisonsa.

Ei varsinaisesti, vaan se, että ihmiset jotka ei syystä tai toisesta ole onnistuneet itse löytämään itselleen puolisoa saisivat siihen apua asiantuntijoiden toimesta. Syitähän on tietenkin paljon muitakin kuin se, ettei oma ulkonäkö olisi ketään miellyttänyt.

Vierailija
3676/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tämä Katri nyt ole sporttinen"

Mutta ainakin hän harrastaa sporttista ja urheilullista lajia, eli alamäkipyöräilyä, jossa ei huonolla lihaskunnolla pärjätä. Alamäkipyöräily on fyysisesti haastava maastopyöräilyn alalaji. Ja lisäksi hänellä on kaksi koiraa joita joutuu lenkittämään useamman kerran päivässä.  Mutta jos tuo ei ole Jannelle tarpeeksi sporttista, niin se ei ole Katrin vika, vaan näiden asiantuntijoiden, joiden mielestä Katri oli tarpeeksi sporttinen jannelle.  Janne kertoo kuntoilevansa, mutta ei sen kummemmin miten ja missä, mutta ei Jannen ulkonäkö anna kovin sporttista kuvaa sekään. 

Penkkiurheilu ei ole urheilua. 

Vierailija
3677/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että ihmiset yrittävät vähän väkisin vakuuttaa itselleen että ulkonäöllä ei ole _mitään_ merkitystä, osittain syypäänä on yhteiskunnan ideologia ja osittain ei haluta myöntää sitä tosiasiaa että ihminen on myös visuaalinen eläin joka on orja alkukantaisille vaistoilleen. Tätä esiintyy ihan yhtä paljon ns. vasemmalla ja oikealla poliittisesti.

No oikeastihan sillä ulkonäöllä ei oikeastaan ole väliä, koska joidenkin ihmisten mielestä tosi karsea(esim minun mielestä karsea) ihminen onkin sitten mitä ihanin ja seksikkäin. 

Todella rumat, lihavat , lyhyet ja vaikka mitä ihmiset on naimisissa ja parisuhteissa ja saavat lapsia, koska jonkun mielestä he ovatkin ihan ok ja parisuhdematskua.

Tässä vaan on se, että nyt sitä paria ei valita itse ja just tuon valitun parin ulkonäkö ei sitten välttämättä miellytä yhtään.  Sinällään se ei tarkoita sitä, etteikö tuo olisi sitten jonkun toisen mielestä ihan paras ja ihanin. 

Useamman kerran on käynyt niin, että joku on kehunut jotakin, että on ihan älyttömän komee tyyppi ja sitten kun tämän komistuksen on nähnyt niin eipä ole ollut mikään komea. 

Makuja on niin monia ja aika moni jollekin kelpaa ja joku pitää kauniina/komeana. 

Näistäkään ei välttämättä kenestäkään tule paria, vaikka kukaan ei ole  ruma, ja joskus on ollut tosi kauniita osallistujia eikä heidänkään kesken ole suhdetta syntynyt, joten ei se suhde ole kokonaan ulkonäön varassa. 

Tulee mieleen se opettaja ja kiropraktikko Tampereelta. Molemmat söpöjä, mutta eipä vaan paria heistäkään tullut. 

Vierailija
3678/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keskustelijat täällä on saaneet käsityksen, että Jannelle kelpaisi vain hoikka nainen?

Luulen, että hän voisi hyvinkin viehättyä hieman pyöreästä, urheilua harrastavasta naisesta. 

On kuitenkin aika eri asia, onko ylipainoa esim. 10 kg vai 40 kg. 

Tosi hoikan ja tosi lihavan väliin osuu suurin osa Suomen naisista.

Vierailija
3679/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin ihminen asuu sinkkuna eikä pysyvästi yhdessä toisen kanssa, hän saa sisustaa as

Tuohan oli ihan normaalia kaverin puhelua pikkuisen huumorilla sanottu. Kyllä tämä kaveri tiesi, että sisustustyyli muuttuu ystävällä, jos muuttaa yhteen taas naisen kanssa. Eikös tämä Janne kertonut olleen noin vuoden sinkkuna. Eli nyt repisi oikein miehen tyylin kotiinsa. 

Vierailija
3680/7977 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten vaikeaa on ilmaista esimerkiksi minun hakuni: Olen 45-vuotias korkeasti koulutettu, 3 lapsen äiti, olen 167 pitkä ja painan noin 70 kiloa. Toivon, että löytäisin pitkän (minulle tärkeää) miehen, joka sopii tähän kuvioon. Ei haittaa, jos sulla on lapsia (koska mullakin on).

Tai, että haittaa, että sulla on lapsia (koska ei halua uusperhettä).

Ja niin edelleen.

Kyllä se uusperhe tulee jo siitäkin, että sinulla on lapsia