Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7976)
Vierailija kirjoitti:
Tossa ohjelmassa tällä kaudella ainakaan ole yhtään muuta niin lihavaa ihmistä kuin Katri. Se on fakta, eikö?
Ei yhtään niin lihavaa miestä kuin Katri. Jos nyt, mimmit, kuvittelette eteenne noin lihavan miehen, miltä hän näyttäisi? Niin. Juuri siltä kuin pystytte kuvittelemaan.
Kuinka moni teistä olisi valmis tutustumaan sellaisen massan omaavaan mieheen? Kuinka moni pystyisi kuvittelemaan haluavansa tätä?
Tästä syystä ymmärrän Jannea. Vaikka olen nainen.
Lopeta jo. Me palstailijat tiedämme hyvin, että sinä olet palstamies, se mies, jonka kaikki naiset kiertävät kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin huomiotani Jannen asunnon sisustukseen, joka muistutti enemmän jonkun amispojan ekaa kämppää kuin aikuisen perheellisen miehen kotia. Seinälle viritetyt pelipaidat ja darts-taulu...johan niin urheilullisella miehellä on oikeus vaatia puolison olevan sporttinen.
Asunto on selkeästi ns. kostosisustettu. Janne ei ole saanut pitää pelipaitoja seinillä exänsä kanssa asuessaan, no figure🙄 Ja nyt hän taas kaivoi ne esiin poikamiesboksiinsa.
En itsekään pidä pelipaita yms. poikamiesboksi-sisustusta tyylikkäänä, mutta toisaalta arvostan kyllä että uskaltaa sisustaa juuri oman mielen mukaan eikä tarvitse olla pelkkää harmaata, valkoista ja
Niin yleensä nuo pelipaidat ja biljardipöydät yms. ovat miesluolassa. Mutta ei tosiaan olohuoneen seinällä. Janne hommatkoon isomman asunnon, jossa on
a) oma makuuhuone aikuisille
b) miesluola-huone
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa ohjelmassa tällä kaudella ainakaan ole yhtään muuta niin lihavaa ihmistä kuin Katri. Se on fakta, eikö?
Ei yhtään niin lihavaa miestä kuin Katri. Jos nyt, mimmit, kuvittelette eteenne noin lihavan miehen, miltä hän näyttäisi? Niin. Juuri siltä kuin pystytte kuvittelemaan.
Kuinka moni teistä olisi valmis tutustumaan sellaisen massan omaavaan mieheen? Kuinka moni pystyisi kuvittelemaan haluavansa tätä?
Lopeta jo. Me palstailijat tiedämme hyvin, että sinä olet palstamies, se mies, jonka kaikki naiset kiertävät kaukaa.
Hmmm. Olen nainen. Ja ensimmäisiä kertoja täällä kommentoimassa. Minutkin toki voi kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
"Puolisokseen Janne toivoo nyt hauskaa, älykästä ja SPORTTISTA naista"....
Olis pitänyt Jannen vaihtaa sen sporttisen naisen tilalle sana HOIKKA, kun kerran sellaisen halusi. Pitää uskaltaa sanoa, mitä tilaa. Jos taas ei kehtaa sanoa/kertoa mitä haluaa, ei saa sitä mitä haluaa. Katri nyt kuitenkin on sporttinen, kun kerran alamäkipyöräilee ja liikkuu joka päivä koirien kanssa ja niitähän pitää lenkittää useampi kerta päivässä, jos eivät voi olla esim omassa pihassa irti.
Tämä on aina ongelma näissä, kun käytetään kiertoilmaisuja ja epäselvää koodikieltä. Miehet sanovat etsivänsä sporttista ja pettyvät sitten jos sporttisuus tarkoittaakin jotain kuulantyöntäjää, kun he itse ajattelivat vain laihaa ja keijukaismaista naista, jolla on hyvä peppu, mutta hennot käsivarret. Samoin "itsestään huolen pitäminen" tarkoittaa naisten mielestä sitä, että valitsee turvallisen reitin, välttää vaarallisia ihmisiä, pitää silmät auki kun liikkuu jossain, ei elä itsetuhoisesti - miesten mielestä itsestään huolen pitäminen tarkoittaa hoikkaa. Äitini sanoo minulle aina, että "pidä huolta lapsista", mutta se ei ollut kehoitus laittaa lapset laihdutuskuurille.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas taas viestejä poistettu täältä :) ihmettelen kyllä kuka näitä ilmiantaa niin nopeasti...
Kysymys mammoille: Saako ihminen päättää mistä viehättyy? vai onko se niin että jos on itse lihava (sukupuolesta riippumaatta!) on pakko kiinnostua pelkästään muista lihavista? tai jos on vaikka lyhyt mies niin ei saa haluta pidempää naista? entä laihat, saako laiha tykätä isommasta?
Tuntuu välillä siltä että ihmisten preferenssejä ruoditaan todella kylmällä tavalla. En ainakaan itse pysty pakottamaan itseäni kiinnostumaan ihan kenestä tahansa.
Vastaan sinulle mammalle: Tottakai saa päättää, ja tässä ohjelmassa muutaman viikon ajan mietitään onko tämä minulle valittu henkilö minulle sopiva. Viehätynkö ihmisestä, jota en ole itse ulkonäön perusteella valinnut.
Se mikä ohjelmassa riepoo on osallistujien käytöstapojen ja normaalin sosiaalisen kyvykkyyden puute. Se riepoo. Ihmiselle voi olla ystävällinen ja myös antaa mahdollisuuden tutustumiselle vaikkei viehättäisikään. Aina noin puolten osallistujista kohdalla miettii miksi tämä täysin epäkypsä henkilö osallistuu tällaiseen ohjelmaan, miksei pysynyt siellä ulkonäköön perustuvalla deittimarkkinalla.
Se täysin epäkypsä ihminen osallistuu juuri siksi, että narsismissaan haluaa osallistua, kokee oikeutusta sekä ei ymmärrä omaa epäkypsyyttään.
Tässä formaatissa tulee hyvin esiin se, miten jotkut miehet suhtautuvat vaimoon niin, että se on nyt nalkissa eikä tarvitse enää esittää. Nämä pääsivät ohituskaistaa pitkin suoraan naimisiin.
Ja tuollaista käytöstä ei saa normalisoida eikä selittää väärinkäsityksenä. Se on juuri se, miksi ihmiset jäävät väkivaltaisiin suhteisiin! Olen itsekin ollut pariterapiassa, missä terapeutti yliymmärtää eikä puutu asiaan.
Näin miehenä ihmetyttävät nämä fanittajamiehet, kuten Janne. Luulisi sen olevan suuri turn-off suurelle osalle naisia. Kannattaisi melkein pitää fanitus omana tietonaan tapailun alussa.
"Se mikä ohjelmassa riepoo on osallistujien käytöstapojen ja normaalin sosiaalisen kyvykkyyden puute. Se riepoo. Ihmiselle voi olla ystävällinen ja myös antaa mahdollisuuden tutustumiselle vaikkei viehättäisikään. Aina noin puolten osallistujista kohdalla miettii miksi tämä täysin epäkypsä henkilö osallistuu tällaiseen ohjelmaan..."
Ehkäpä se johtuu siitä, että myös sinulta puuttuu käytöstavat ja sosiaalinen kyvykkyys ja olet täysin epäkypsä. Kuulut selkeästi osioon "noin puolet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se kaukaa kiertäminen johdu massasta. Tai sen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se kaukaa kiertäminen johdu massasta. Tai sen puutteesta.
Uuh. Himoatko massojani?
Riippuu todella paljon siitä, missä rasva kehossa on ja onko lisäksi lihasta. Ja se rasvan sijainti ja mistä sitä saa poltettua pois on taas kiinni geeneistä, samoin lihaksen kertymä, kuinka kova treenaaja on oltava, että saa massaa. Eli nyt anonyymisti tarkoin tiedoin pieni myytinmurto noiden vaatekokojen takana:
Painoindeksini 27,3 (pituus 160cm ja paino 70kg) = ylipaino BMI mukaan
Rinnanympärys 103cm (joko 80B tai 75C)
Lantion ympärys 101cm
Vyötärö 72cm
Lihakset: luu-lihasmassa inbodymittauksella hieman yli viitearvojen, en kuitenkaan pidä itseäni erityisen sporttisena vaan ihan perus lenkkeilijä-jumppaaja
housut tänään Ninepine koko S (näitä löytyy useampaa mallia samassa koossa, sama valmistaja)
paita tänään lindex koko M (yleisesti Lindexin M muutenkin, myös housuissa)
Vielä n. vuosi (ja 3kg rasvamassan pudotusta) sitten nämä vaatteet eivät olisi menneet tai olisivat kinnanneet. Rinnoissa ja lantiossa ei juuri muutosta, vyötäröltä lähtenyt n. 6cm, mikä heitti M/L koosta S/M kokoon. Voisin väittää, että 3kg painonpudotus ei näkyisi juurikaan vaatekoissa, ellei omassa geenilotossa olisi yhdistelmää, joka vei ne pois vyötäröltä -> yleisesti vähän pullero vaikutelma muuttui tiimalasiksi, jossa hieman pömppö vatsa. Myös vaatteen leikkaus/joustavuus vaikuttaa toki.
Eli keskustellulla painoindeksillä 26 uskoisin kokoni olevan edelleen S/M, jos sen päivän vielä joskus näen (sama rintsikkakoko meni jo teininä 57kg painossa). Ja varmasti on muita kehoja, joilla painoindeksillä 26 koko on jotain ihan muuta.
Eli en lähtisi painoindeksillä kauheasti arvioimaan vaatekokoja ja muutenkin painoindeksin pohdinta on vähän niin ja näin, koko mittari pohjaa 1800-luvun lopun "terveen valkoisen miehen" määritelmään ja otantakin oli aika pieni (muistaakseni 14 tervettä valkoista miestä, mutta en nyt siihen löydä lähdettä). Eli ei kauheasti kerro 2025 vuoden naisesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Jannelle ei takuuvarmasti ole näytetty Katrin vartalokuvaa. Ei ikinä olisi valinnut tätä.
Mutta, jos on kysytty käykö vähän pyöreä, tulkitsisin, että minäkin kävisin (eli se painoindeksi 26, vaatekoko pääasiassa 38). Tyttäreni mielestä en kelpaisi, sillä olen läski.
Nämä pitää vaan tarkemmin osata muotoilla, nämä kysymykset, ja määritellä.
Menee vähän ot, mutta uskallan väittää että yleensä painoindeksillä n. 22-23 käytetään kokoa 38. Ehkä vielä 24 tai 25 menee. Mutta kannattaa rohkeasti kokeilla isompia vaatteita, koska näyttää paremmalta jos vaatteet istuu nätisti. 40-42/L on aivan hyviä kokoja!
Joo, kyllä jos painoindeksi ylittää 25 rajan, on kyse ylipainosta eli lievästä lihavuudesta.
Mulla näyttää olevan tuo luku 23 ja siltikin tuntuu, että vois vähän olla vähemmänkin tuota painoa. Oon 168cm pitkä ja käytän kyllä koon 38 vaatteita, ja välillä 40. Joskus joku vaate on löysää mallia ja silloin pitää ottaa koko 36.
Jos mulla menisi tuo indeksi lievään ylipainoon, eli 26 niin saisin painaa 10 kg enemmän ja se olisi kyllä aika paljon. Olisin jo aika tuhti. Enkä takuulla mahtuisi 38 koon vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
"Mikko on yllättänyt positiivisesti vaikka luulenpa että tuo liiallinen herkkyys, lääppiminen yms yhdistettynä hintelyyteen alkaa jossain vaiheessa Iinaa häiritsemään, tiedostamattakin. Mikolle tekisi saliharrastus terää."
Aika paljon tuon Mikon kaltaisia miehiä näkee hakemassa lapsia päiväkodista. Ihan normi insinöörin tai vastaavan näköinen. Ei kaikkia sali kiinnosta eikä se läheskään kaikkia naisia haittaa.
Lisään, ei haittaa, kun on muuten noin fiksu, aikuinen ja huomioiva kumppani. Varmasti haittaisi, jos persoona on epämiellyttävä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Riippuu todella paljon siitä, missä rasva kehossa on ja onko lisäksi lihasta. Ja se rasvan sijainti ja mistä sitä saa poltettua pois on taas kiinni geeneistä, samoin lihaksen kertymä, kuinka kova treenaaja on oltava, että saa massaa. Eli nyt anonyymisti tarkoin tiedoin pieni myytinmurto noiden vaatekokojen takana:
Lantion ympärys 101cm
Vyötärö 72cm
Lihakset: luu-lihasmassa inbodymittauksella hieman yli viitearvojen, en kuitenkaan pidä itseäni erityisen sporttisena vaan ihan perus lenkkeilijä-jumppaaja
housut tänään Ninepine koko S (näitä löytyy useampaa mallia samassa koossa, sama valmistaja)
Vielä n. vuosi (ja 3kg rasvamassan pudotusta) sitten nämä vaatteet eivät olisi menneet tai olisivat k
Huh miten pitkä sepustus omisa mitoista jne..Tämä on väärä ketju.
Vierailija kirjoitti:
No totuushan on se, että moni (hoikkakin)nainen on suhteessa noin lihavaan mieheen. Tunnen useammankin parin, jossa nainen on pieni ja siro ja mies aikamoisen lihava ja kyllä ne yhdessä viihtyy ja varmaan ne ehkä(mistäpä minä sitä voisin tietää) haluaakin sitä miestään.
Ja sitten myös toisin päin, mies kuin pulkannaru ja nainen 100 kiloinen. Mistäpä sitä tietää, onko näillä sitten haluja lihavaan kumppaniin, mutta ainakin liitot näyttää kestävän vuosikymmenestä toiseen.
Toki voi olla , että kumppani on aikoinaan ollut hoikka ja sitten lihonut, mutta oikeasti me kaikki varmaan tunnetaan pareja, joissa toinen on huomattavasti isompi ja tukevampi ja silti liitto toimii. Noissa suhteissa varmaan sitten enemmän vaakakupissa painaa se, että viihdytään yhdessä, eikä se, miltä näytetään. Mutta kai se ulkonäkö alkuun merkkaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lantion ympärys 101cm
Vyötärö 72cm
Vielä n. vuosi (ja 3kg rasvamassan pudotusta) sitten nämä vaatteet eivät olisi menneet tai olisivat k
Ettekö te edes huomaa, miten teitä pystyy riepottelemaan tällä palstalla kuin pikkusia räsynukkeja (viittaus älykkyysosamäärään).
Ystävällisin terveisin Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas taas viestejä poistettu täältä :) ihmettelen kyllä kuka näitä ilmiantaa niin nopeasti...
Kysymys mammoille: Saako ihminen päättää mistä viehättyy? vai onko se niin että jos on itse lihava (sukupuolesta riippumaatta!) on pakko kiinnostua pelkästään muista lihavista? tai jos on vaikka lyhyt mies niin ei saa haluta pidempää naista? entä laihat, saako laiha tykätä isommasta?
Tuntuu välillä siltä että ihmisten preferenssejä ruoditaan todella kylmällä tavalla. En ainakaan itse pysty pakottamaan itseäni kiinnostumaan ihan kenestä tahansa.
Vastaan sinulle mammalle: Tottakai saa päättää, ja tässä ohjelmassa muutaman viikon ajan mietitään onko tämä minulle valittu henkilö minulle sopiva. Viehätynkö ihmisestä, jota en ole itse ulkonäön perusteella valinnut.
Se mikä ohjelmassa riepoo on osallistujien käytöstapojen ja
No jaa. Muistetaan nyt kuitenkin että me nähdään tunnin kooste 4 parin useamman päivän aikaisesta materiaalista (ja siihenkin on ympätty mukaan asiantuntijoiden turinoita ja maisemia). Siis aika vähän näemme heidän arjestaan ja vaan valikoituja palasia. On ehkä epäreilua sanoa että ei anneta mahdollisuutta kun kuitenkin toinen osapuoli on siellä pelissä edelleen mukana, eikä ole esimerkiksi keskeyttänyt leikkiä.
Kyllä minä ainakin aikoinani treffeillä tapasin tyypin kerran tai kaksi ja jos ei sen jälkeen kiinnostanut, niin pistin pelin poikki. En siis antanut tuonkaan vertaa mahdollisuuksia mitä nuo osallistujat. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinenkin tapa toimia - miksi roikuttaa toista mukana, jos et ole kiinnostunut. Tuntuisi epäreilulta tapailla jotakuta viikkoja vain siksi että pitää antaa mahdollisuus tutustua. Ja ei, en koe olevani pinnallinen, päin vastoin etsin oikeaa persoonallisuutta ja lopulta löysinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Olen nainen. Ja ensimmäisiä kertoja täällä kommentoimassa. Minutkin toki voi kiertää kaukaa.
Tää on aina."olen ensimmäistä/ensimmäisiä kertoja kommentoimassa"
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä ihmetyttävät nämä fanittajamiehet, kuten Janne. Luulisi sen olevan suuri turn-off suurelle osalle naisia. Kannattaisi melkein pitää fanitus omana tietonaan tapailun alussa.
Höpsispöpsis. Jos nyt ei kestä sitä, että toinen katsoo vähän lätkää ja fanittaa kotijoukkuetta, mitä väliä sillä on. Parisuhteessa on vähän muustakin kysymys kuin penkkiurheilusta.
Minusta joustamattomuus sisutusasioissa on se deal breaker. Nimimerkillä minun kodistani tuotu pyyhe piti piilottaa koska se oli väärän värinen eikä sopinut sisustukseen. Aika pian kävi selville että en olisi saanut valita itse yhtäkään tavaraa yhteiseen kotiin jos sellainen olisi hankittu.
Kompromisseja pitää pystyä tekemään. Jos ne pelipaidat on niin tärkeitä, niin keksitään siihen jotain. Ehkei niiden tarvitse olla olohuoneessa esillä, noin esimerkiksi? Kyllähän kodin pitää olla asujansa näköinen ja oloinen ja tällä hetkellä se on Jannen ja lasten koti.