Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (8232)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen Arttu-haukkumisketju tämä on? Vanha kunnon narsisti-kortti kaivettu esiin ja lietsotaan toinen toistaan kovempiin syytöksiin ja diagnooseihin.
Itseäni ärsyttää Julia. Todella kaksinaamaista puhua kameroille avoimesti ja sitten leikkiä Artun kanssa mykkäkoulua ja tuppisuuta mököttämällä. Ei minua ihmetytä että Arttu on täysin kujalla kun toinen (aikuinen ihminen!) ei voi suoraan sanoa mikä mättää!
Ja kovasti on klippiä Artun sanomisista kyselty. Sellaistapa ei tosiaan ole vaan kaikki on Julian kertomaa. Ihmetyttää että porukka palstalla uskoo suoraan sellaisenaan Julian kertomaa vaikka psykologikin täsmensi että Julia tulkitsi asiat toisin mitä toinen tarkoitti. Mistä te tiedätte mikä on Artun sanomaa ja mikä on Julian ylitulkitsemista - etenkin kun on niin herkillä taustansa takia.
Julia on talonrakentaja ja asentaa työkseen tuulilaseja. Onko ihme jos Arttu on kommentoinut jotain miehekkäistä urav
Ei kommentoinut mielekästä uravalintaa vaan kommentoi, että on miehekkään näköinen, leveät hartiat jne.
Joka kaudella arvostellaan osallistujia. Milloin on liian ahdistuvia henkilöitä, milloin tökeröitä ja milloin muuten katsojien mielestä epäsopivia.
Miksei kukaan arvostele samassa mittakaavassa näitä asiantuntijoita. Tosin tekisi mieli kirjoittaa "asiantuntijoita". Vuodesta toiseen tekevät samat virheet kun valitsevat pareja. Ellei sitten kyse ole tahallisesta toisilleen epäsopivien ihmisten parittamisesta viihteen vuoksi. Ihmettelen suuresti esimerkiksi Artun ottamista mukaan ohjelmaan. Jos hänen tyhjä katse ja merkityksettömät hokemat välittyvät näin selkeästi katsojille, niin on ihan älytöntä väittää ettei nämä asiantuntijat ole huomanneet samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko lakata esittämästä arvioita minun mielipiteistäni. Et tiedä niistä yhtään mitään.
Mikä sinä olet haukkumaan Arttua edes tietämättä mitä hän tarkalleen ottaen on sanonut? Osoitit siis vain ja ainoastaan oman tekopyhyytesi ja sivistymättömyytesi.
IS mukaan:
JULIA päätti ottaa yhteyttä ohjelman asiantuntijoihin tilanteen ratkaisemiseksi. Psykologi Iida Mäkikallio kävi tapaamassa paria. Mäkikallion mukaan pariskunnalla oli väärinymmärrys, joka osui satuttavaan kohtaan toistuvasti, mikä aiheutti parille jumitilanteen.
Pariskunta käsitteli tilannetta yhdessä psykologin kanssa, ja väärinymmärrys saatiin selvitettyä.
Itsestäni on tuntunut erittäin pahalta, että olen sanonut väärin hänelle, ja että hän on pahoittanut mielensä, Arttu kertoo jaksossa.
Täällä monet nähneet jo tuon 5. jakson, jossa Arttu sanoo niin paljon käsittämättömiä asioita (haukkumisesta suelunkumppanuuteen jne.), että vaikea on enää puolustella. Ja ennakkoklippien perusteella vielä katastrofaalisemmaksi menee jaksossa 6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Arttu menee jollakin niin tunteisiin? Toistaiseksi näytetyissä jaksoissa puhunut ainoastaan ja vain kauniisti Juliasta. Eikä tosiaan luulisi Juliallekaan olevan yhtikäs mikään yllätys, jos joku arvostaa enemmän luonnonkauneutta kuin reiteen tatuoitua luurankoa.
No siinä tapauksessa on ihan turha odottaa, että valittu puoliso olisi mitenkään erityisen lämmin häntäkään kohtaan. Ainakin minun kiinnostus naisena lopahtaa sillä sekunnilla, kun mies alkaa arvostella ulkonäköäni, harrastuksiania, ajatuksiani tai läheisiäni. Pari lupaavaa suhdetta onkin kaatunut tähän miesten aivan mahdottomaan haluun saada päästellä sammakoita suustaan jotenkin aivan äärimmäisen tärkeänä tietona minulle.
Jos jo tutustumisvaiheessa sammakoi tuolla tavalla tuntematt
Mutta Artun kohdalla ei ole kyse siitä ettei ajattelisi Julian olevan sopiva vaan hänhän on sitä mieltä että Julia on SIELUNKUMPPANI ja on aivan yli-innokas muutenkin ja laukoo käsittämättömiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei oikeasti tiedä, mitä Arttu on sanonut tai tarkoittanut. Toistaiseksi näytetyissä jaksoissa hän onollut ainoastaan ja vain kohtelias, toisin kuin joku jatkuvasti haluaa jankuttaa ja tulkita. Piti oikein tarkistaa, että onko Seiskan klikkiotsikot syynä Artun haukkumiseen, jolloin tuli eteen tämäkin täällä täysin käsittelemättä jäänyt juonipaljastus:
Etäisyyttä
Arttu sanoo, että Julia voisi olla hänen sielunkumppaninsa. Hän on tunnustanut Julialle ihastuneensa tähän.
Itse olen potenut huono omaatuntoakin, kun tunteita ei ole, Julia paljastaa.Totta kai harmitus on ihan helvetin suuri.
Julia kuvailee, että mitä ihastuneempi ja innostuneempi Arttu on, sitä enemmän hän itse vetäytyy kuoreensa.
Jopa haluaa vähän etäisyyttä.
Tuo
No tämä Artun rakkauspommitus haukkuvinen kommenttien jälkeen on kyllä käsitelty sataan kertaan tässä ketjussa. Tosiaan maksullisena näkyy jo tämä kyseinen jakso, jossa tämä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen formaatissa osallistujiksi valikoituu aina originellia porukkaa.
En usko, että Matti normielämässä olisi ikimaailmassa kiinnostunut Elisan kaltaisesta naisesta. Tiedän tuon muusikkotyyypin ja heidän naismakunsa on ihan erilainen.
Arttu, joka omien sanojensa mukaan tykkää luonnollisista ja naisellisista naisista, tuskin valitsisi tatuoitua tuulilasinkorjaajaa. Samoin Julia tuskin päätyisi yhteen Artun tyylisen miehen kanssa.
Janne saattaisi jopa mennä tinder treffeille Katrin tyyppisen naisen kanssa, mutta toteaisi jossain vaiheessa kuitenkin, ettei pysty...
Iina ja Mikko vaikuttavat olevan molemmat enemmän kiinnostuneita sisäisistä kuin ulkoisista asioista.
Millainen sitten on tuon muusikkotyypin naismaku? Siis Matin :)
No ei semmoista ole. Itse tunnen satapäin miesmuusikoita, eikä heillä mitään yhtenäistä naismakua ole, tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Joka kaudella arvostellaan osallistujia. Milloin on liian ahdistuvia henkilöitä, milloin tökeröitä ja milloin muuten katsojien mielestä epäsopivia.
Miksei kukaan arvostele samassa mittakaavassa näitä asiantuntijoita. Tosin tekisi mieli kirjoittaa "asiantuntijoita". Vuodesta toiseen tekevät samat virheet kun valitsevat pareja. Ellei sitten kyse ole tahallisesta toisilleen epäsopivien ihmisten parittamisesta viihteen vuoksi. Ihmettelen suuresti esimerkiksi Artun ottamista mukaan ohjelmaan. Jos hänen tyhjä katse ja merkityksettömät hokemat välittyvät näin selkeästi katsojille, niin on ihan älytöntä väittää ettei nämä asiantuntijat ole huomanneet samaa.
No onhan noista asiantuntijoistakin ollut keskustelua iät ja ajat, myös tällä kaudella. Taitaa vaan olla aika loppuun kaluttu aihe, ei jaksa samoja juttuja aina toistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä olet haukkumaan Arttua edes tietämättä mitä hän tarkalleen ottaen on sanonut? Osoitit siis vain ja ainoastaan oman tekopyhyytesi ja sivistymättömyytesi.
IS mukaan:
JULIA päätti ottaa yhteyttä ohjelman asiantuntijoihin tilanteen ratkaisemiseksi. Psykologi Iida Mäkikallio kävi tapaamassa paria. Mäkikallion mukaan pariskunnalla oli väärinymmärrys, joka osui satuttavaan kohtaan toistuvasti, mikä aiheutti parille jumitilanteen.
Pariskunta käsitteli tilannetta yhdessä psykologin kanssa, ja väärinymmärrys saatiin selvitettyä.
Itsestäni on tuntunut erittäin pahalta, että olen sanonut väärin hänelle, ja että hän on pahoittanut mi
Seiskan jutussa tämä psykologi sanoo, että "osui toistuvasti". Eli kyse ei ole ollut mistään yksittäisestä aivopierusta, vaan niitä ikäviä kommentteja on ollut oikeasti useita. Toistuvia. Kyllä sekin jo osaltaan kertoo todella karua kieltä Artun toiminnasta. Yksi möläytys voisikin olla ihan vaan virhelipsahdus, mutta toistuvasti... Ei. Ei ole lainkaan hyväksyttävää käytöstä tai edes millään muotoa normaalia käytöstä.
"Ahdistunut Julia ottaa yhteyttä asiantuntijoihin. Psykologi Iida Mäkikallio kertoo jaksossa keskustelleensa parin kanssa.
Siellä oli väärinymmärrys siinä, miten on tarkoitettu, joka osui niin satuttavaan kohtaan toistuvasti, että se aiheutti tosi ison jumitilanteen, Iida selvittää jälkeenpäin.
Minkäänlainen negatiivinen kommentointi toisen ulkonäköön ei ole ok, hän lisää."
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä arvostelee nyt Julian hiljaisuutta melonta retkellä. Ehkäpä Arttu on vaikka edellisenä iltana tai samana päivänä puhunut näitä törkeyksiään ja sitten melomassa muina miehinä virnuilee ja esittelee jotain linnunpoikasia, esittää kaiken olevan hyvin vaikkei olekaan. Ymmärrettävästi Julian vaikea lähteä tähän esitykseen mukaan.
Lähtiessä Arttu vähän kastoi jalkaansa järveen ja odotti valtaisaa huomioimista ja paapomista tämän jälkeen...
En nyt ota kantaa Artun mahdolliseen narsistisuuteen, mutta sanottava, että tuollainen huomion ja paapomisen vaatiminen pikkuistakin vastoinkäymisistä on niin klassista narsismia kuin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä arvostelee nyt Julian hiljaisuutta melonta retkellä. Ehkäpä Arttu on vaikka edellisenä iltana tai samana päivänä puhunut näitä törkeyksiään ja sitten melomassa muina miehinä virnuilee ja esittelee jotain linnunpoikasia, esittää kaiken olevan hyvin vaikkei olekaan. Ymmärrettävästi Julian vaikea lähteä tähän esitykseen mukaan.
Lähtiessä Arttu vähän kastoi jalkaansa järveen ja odotti valtaisaa huomioimista ja paapomista tämän jälkeen...
En nyt ota kantaa Artun mahdolliseen narsistisuuteen, mutta sanottava, että tuollainen huomion ja paapomisen vaatiminen pikkuistakin vastoinkäymisistä on niin klassista narsismia kuin voi olla.
Samoin se sielunkumppanuus -sonta ym.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen Arttu-haukkumisketju tämä on? Vanha kunnon narsisti-kortti kaivettu esiin ja lietsotaan toinen toistaan kovempiin syytöksiin ja diagnooseihin.
Itseäni ärsyttää Julia. Todella kaksinaamaista puhua kameroille avoimesti ja sitten leikkiä Artun kanssa mykkäkoulua ja tuppisuuta mököttämällä. Ei minua ihmetytä että Arttu on täysin kujalla kun toinen (aikuinen ihminen!) ei voi suoraan sanoa mikä mättää!
Ja kovasti on klippiä Artun sanomisista kyselty. Sellaistapa ei tosiaan ole vaan kaikki on Julian kertomaa. Ihmetyttää että porukka palstalla uskoo suoraan sellaisenaan Julian kertomaa vaikka psykologikin täsmensi että Julia tulkitsi asiat toisin mitä toinen tarkoitti. Mistä te tiedätte mikä on Artun sanomaa ja mikä on Julian ylitulkitsemista - etenkin kun on niin herkillä taustansa takia.
Julia on talonrakentaja ja asentaa työkseen tuulilaseja. Onko ihme jos Arttu on kommentoinut jotain miehekkäistä urav
Julia sanoi toivoneensa itseään isompaa miestä ettei tule vahvuuskompleksia. Eli hänellä on itsellään ongelma jo hakuvaiheessa oman kehonkuvansa kanssa.
Tästä pariskunnasta tulee mieleen Taina ja Matti, sekä Anna ja Hai. Nainen loukkaantuu herkästi. Mököttää tai puhuu kameroille. Mies ei tiedä miten päin pitäisi olla ettei tule enempää ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä ihmettä...eihän Julialla ole leveitä hartijoita! Enemmänkin semmoiset pyöreät ja viistot tai ns. pullohartijat.
Kannattaa huomioida, että kyse on Julian omasta kertomuksesta ja tulkinnoista. Ihan samaahan hän sanoi jo ennen Artun tapaamista, että häntä on pidetty miehekkäänä eikä hänen tatuoinneistaan ole tykätty. Jatkoi vielä, ettei sellaiset kommentit häntä hetkauta, mutta kun Artun lapset ja asuminen kaukana Turusta Imatralla ei miellyttäneet, niin helppohan se on syyttää toista haukkumisesta ja vedota lapsuuden/nuoruuden ulkonäköön liittyviin traumoihin.
Ja missähän sitten ja kuka on sanonut, että Artun lapset ei miellyttäneet Juliaa tai asuminen Imatralla? 😂
Siis kuka muu kuin sinä? Artun äitikö siellä kommentoi? 🤭
Juliasta kyllä näkee jo nyt, ettei voisi vähempää enää Arttu ja tämän gashlight-horinat kiinnostaa, eikä ihmekään. Jos jo tuossa vaiheessa arvostellaan toisen ulkonäköä on joko a. täysin käytöstaidoton tai b.narsistinen, eikä suhteella ole onnellista loppua kummassakaan vaihtoehdossa. Näinhän ohjelman psykologi asiantuntijakin sanoi, tilanteesta on vaikea päästä eteenpäin.
Luulen, että Artun naama venähtäisi, jos Julia sanoisi tälle, että "minusta sinulla on kyllä liian luisevat olkapäät ja olet muutoinkin tosi naisellisen oloinen, osaatko edes remontteja tehdä, sekä et osaa kohdella naisiakaan niinkuin herrasmiehet, joihin olen tottunut"😂. Mutta tämähän onkin vain osin käsikirjoitettua tositeeveetä, ettei kaikkea kannata uskoa mitä näkee tai kuulee😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia on talonrakentaja ja asentaa työkseen tuulilaseja. Onko ihmeJulia sanoi toivoneensa itseään isompaa miestä ettei tule vahvuuskompleksia. Eli hänellä on itsellään ongelma jo hakuvaiheessa oman kehonkuvansa kanssa.
Onkohan Artulle itselleen iskenyt jokin alemmuuskompleksi, kun hän aika luikku ja sitten puolisolta löytyykin jonkin verran lihasta. Pitää sitten dissata toista nostaakseen itseään ylemmäs 🤔. Kävisi ennemmin vaikka salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IS mukaan:
Itsestäni on tuntunut erittäin pahalta, että olen sanonut väärin hänelle, ja että hän on pahoittanut mi
Seiskan jutussa tämä psykologi sanoo, että "osui toistuvasti". Eli
Näin vähätellään Julian kokemusta ja annetaan henkisen väkivallan mennä läpi väärinkäsityksenä. Että tämmösiä asiantuntijoita sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson juuri hääjaksoa ja minusta Arttu ja Julia ovat hyvännäköinen pari. Artun äiti vaikuttaa fiksulta ( on myös tyylikäs) ja piti hienon puheen. Olen sieltä täältä lukenut tätä ketjua ja täytyy sanoa, paremminkin ihmetellä miksi Arttua on mollattu. Jos ei ole hänen kanssaan elänyt kauan yhdessä. Oikein olan takaa mollattu.En itse noiden nähtyjen pätkien perusteella voi mennä pitkälle johtaviin johtopäätöksiin kenenkään persoonasta. Ikää minulla on paljon ja nähnyt elämää ja ihmiskohtaloita kuin erilaisia ihmisiä. T. Ilkäihminen
Onko sun parisuhteessa ollut siis tapana, että miehesi saa laukoa sun ulkonäöstä ikäviä kommentteja?
Ei ole ollut tarvetta moiseen käytökseen. Enkä ole nähnyt enkä kuullut keneltäkään tuossa ohjelmassa ikäviä kommentteja. Paljastan, että olen itse uusiosuhteessa ja tätä on kestänyt pian 27 vuotta ja mies on 10v nuorempi. Itseäni ei paljoa hetkauta, jos kuulisin jotain negatiivista kommenttia. Hankkikaa hyvä itsetunto, se on peruspilari( riitän hyvin sellasena kuin olen). Pukeutumisesta olen kuullutkin, kun oma valintani ei ole aina miellyttänyt kumppania. Mutta kommentoin itsekin miehen pukeutumista. Eikä niistä ole riitaa tullut. Ulkopuoliset ovat sitä mieltä että ikäero ei näy, eikä näy tai tunnu meidänkään mielestä. En ole ollut koskaan mummotyyppiä. T ikäihminen, pian 80v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Arttu menee jollakin niin tunteisiin? Toistaiseksi näytetyissä jaksoissa puhunut ainoastaan ja vain kauniisti Juliasta. Eikä tosiaan luulisi Juliallekaan olevan yhtikäs mikään yllätys, jos joku arvostaa enemmän luonnonkauneutta kuin reiteen tatuoitua luurankoa.
No siinä tapauksessa on ihan turha odottaa, että valittu puoliso olisi mitenkään erityisen lämmin häntäkään kohtaan. Ainakin minun kiinnostus naisena lopahtaa sillä sekunnilla, kun mies alkaa arvostella ulkonäköäni, harrastuksiania, ajatuksiani tai läheisiäni. Pari lupaavaa suhdetta onkin kaatunut tähän miesten aivan mahdottomaan haluun saada päästellä sammakoita suustaan jotenkin aivan äärimmäisen tärkeänä tietona minulle.
Jos jo t
Jep. Tästäkin ilmiöstä on paljon juttua aiemmin tässä ketjussa.
Millä ihmeen keskiajalla me eletään, jos yhtäkään miestä voi haitata, että nainen vaihtaa tuulilaseja ja osaa rakentaa? WTF? Ei niihin kumpaakaan tarvitse miessukupuolta, eikä mikään työ tekee kenestäkään vääränlaista. Pelottavan vanhanaikaista ja ahdasmielistä, sovinistista, aikuiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia on talonrakentaTämä. Voi näitä miehiä..