Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (8232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arttu on jotenkin yksinkertainen ja siksi tökerö jutuissaan, varsinkin kommentoidessaan toisen ulkonäköä. Hyi.
Pidätkö sinä niistä Julian tatuoinneista? Ihan omien puheidensakin perusteella Julia on hyvin selkeästi itsekin tietoinen, että harvassa on ne ihmiset, jotka niistä pitää, joten tuntuu kyllä täysin turhalta loukkaantua siitä, jos Arttukaan ei kuulu siihen vähälukuiseen joukkoon.
No siis minä en pidä parrakkaista miehistä enkä bodareista, mutta ei tulisi mieleenikään mennä aukomaan naamaani heille edes tällaisessa ohjelmassa, että "Hyi, mä en tykkää parrasta, aja pois" tai "tuommonen lihaskimppu, eihän tuo ole normaali mies ja luulisi miehen ymmärtävän, että se karkottaa naisia, onko se mies vielä tyhmäkin?"
Antaa erittäin mauttoman ja sivistymättömän kuvan ihmisestä päästellä ilmoille tuollaisia aivopieruja ihan muitta mutkitta. Ihan kaikkea ei tarvitse ääneen sanoa. Minäkin voin kiertää parrakkaat ja bodarit ihan kaikessa rauhassa ilman, että menen mankumaan, että kun TE ette nyt ole sellaisia miehiä joita MINÄ haluan, kyllä kaikkien miesten pitää sopia siihen MUN haluamaan malliin.
Artun olisi pitänyt tehdä valitus näille naittajille, että nyt tuli ihan vääränlainen nainen puolisoksi. Miksi se piti kaataa Julian niskaan.
Jälkikäteen näiden pölöjen puheiden paikkailu/vääntely ei mene läpi. Toivottavasti edes oppi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Arttu menee jollakin niin tunteisiin? Toistaiseksi näytetyissä jaksoissa puhunut ainoastaan ja vain kauniisti Juliasta. Eikä tosiaan luulisi Juliallekaan olevan yhtikäs mikään yllätys, jos joku arvostaa enemmän luonnonkauneutta kuin reiteen tatuoitua luurankoa.
No siinä tapauksessa on ihan turha odottaa, että valittu puoliso olisi mitenkään erityisen lämmin häntäkään kohtaan. Ainakin minun kiinnostus naisena lopahtaa sillä sekunnilla, kun mies alkaa arvostella ulkonäköäni, harrastuksiania, ajatuksiani tai läheisiäni. Pari lupaavaa suhdetta onkin kaatunut tähän miesten aivan mahdottomaan haluun saada päästellä sammakoita suustaan jotenkin aivan äärimmäisen tärkeänä tietona minulle.
Jos jo tutustumisvaiheessa sammakoi tuolla tavalla tuntemattomalle, se ei tiedä hyvää siinä vaiheessa, kun ei olla enää tuntemattomia toisillemme.
Katselin tilejä joita Janne seuraa instassa, niin ei ihme, että toivoi sporttista naista. Sporttinen = hoikka/laiha urheilija. Bikinikuvia, joissa sixpack ja isot reisilihakset... Ei ihme, jos ei Katri miellytä silmää samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Arttu menee jollakin niin tunteisiin? Toistaiseksi näytetyissä jaksoissa puhunut ainoastaan ja vain kauniisti Juliasta. Eikä tosiaan luulisi Juliallekaan olevan yhtikäs mikään yllätys, jos joku arvostaa enemmän luonnonkauneutta kuin reiteen tatuoitua luurankoa.
No siinä tapauksessa on ihan turha odottaa, että valittu puoliso olisi mitenkään erityisen lämmin häntäkään kohtaan. Ainakin minun kiinnostus naisena lopahtaa sillä sekunnilla, kun mies alkaa arvostella ulkonäköäni, harrastuksiania, ajatuksiani tai läheisiäni. Pari lupaavaa suhdetta onkin kaatunut tähän miesten aivan mahdottomaan haluun saada päästellä sammakoita suustaan jotenkin aivan äärimmäisen tärkeänä tietona minulle.
Jos jo tutustumisvaiheessa sammakoi tuolla tavalla tuntemattomalle, se ei tiedä hyvää siinä vaiheessa, kun ei olla enää tuntemattomia toisillemme.
Ovatko ne sitten sammakoita, vai kenties henkilön tapa sanoa, että ei meistä taida mitään vakavaa saada?
Vai olettavat jo, että korjaat kaikki nuo asiat häntä miellyttävälle tolalle?
Kato kun naisen kuuluu aina olla kaikille miehille saavutettavissa oleva tahdoton olento, joka on kaunis kuin Venus itse 24/7 ja pelkästään sen miehen iloksi :) Jos nainen osoittaa omaa tahtoa ja tietoisuutta omaa ulkonäköään kohtaan - tekee siis jotain mitä mies ei yleisesti halua, kuten leikkaa lyhyen tukan - niin sehän on miesten halveksuntaa. Kaunis kauppatavar--- siis kaunis nainen on nyt pilalla, hyi, minä halusin homeettomia omenoita :( Ei huonekalukaan päätä omaa verhoiluaan, vaan se verhoillaan mahdollisimman laajaa asiakaskantaa ajatellan sopivaksi, joten mitenkäs se nainen nyt verhoilee itseään tuolla tavalla, sehän on väärin!
Tämä on just sitä miessakkia tyyliin Disneyn Gaston; "Ei nainen saa lukea! Kohta alat ajatella. Ei saa!"
Vierailija kirjoitti:
Hei te kommentoijat, jotka otatte voimakkaasti puolta parien vuorovaikutusongelmissa, kuvaako tuo teidän vuorovaikutustaitojanne? Olet itse aina oikeassa, toinen väärässä ja siinä viat? Jos olet eronnut, keskityt haukkumaan toista, ero oli hänen syytään?
Tuntuu, että katsojissa on aika harvassa sellaiset, jotka näkevät parisuhteiden yritykset vuorovaikutuksena, jossa on kaksi osapuolta eikä kumpikaan täysin syyllinen tai syytön vuorovaikutuksen ongelmiin. Enemmän tästä monet oppisivat, jos seuraisivat pareja tuolta kannalta: kuinka suhde menee oikeaan suuntaan (esim. Mikko ottaa hienosti Iinaa huomioon, Iinaa ärsyttää vähemmän Mikon jotkut piirteet ja hakeutuu lähemmäs Iinaa) tai ajautuu karille (minun tulkintani: Arttu hölöttää turhan paljon eikä ajattele loppuun sanomisiaan innostuksissaan, tulee sanoneeksi jotain Iinan ulkonäöstä, ja lapsuudessa kiusattu Iina heittäytyy lapseksi, sukeutuu eikä ykstävällisesti heti tee selväksi ettei halua minkäänlaisia kommentteja ulkonäöstään vanhojen traumojen takia).
Vierailija kirjoitti:
No siis minä en pidä parrakkaista miehistä enkä bodareista, mutta ei tulisi mieleenikään mennä aukomaan naamaani heille edes tällaisessa ohjelmassa, että "Hyi, mä en tykkää parrasta, aja pois" tai "tuommonen lihaskimppu, eihän tuo ole normaali mies ja luulisi miehen ymmärtävän, että se karkottaa naisia, onko se mies vielä tyhmäkin?"
Antaa erittäin mauttoman ja sivistymättömän kuvan ihmisestä päästellä ilmoille tuollaisia aivopieruja ihan muitta mutkitta. Ihan kaikkea ei tarvitse ääneen sanoa. Minäkin voin kiertää parrakkaat ja bodarit ihan kaikessa rauhassa ilman, että menen mankumaan, että kun TE ette nyt ole sellaisia miehiä joita MINÄ haluan, kyllä kaikkien miesten pitää sopia siihen MUN haluamaan malliin.
Et nyt ihan ymmärrä ohjelman ideaa, kun toteat, että sellaiset ihmiset voi kiertää, joista ei pidä. Ohjelmassahan se nimenomaan ei ole mahdollista. Ajattele tilannetta siten, että miltä se tuntuisi, kun sinut tahtomattasi paritettaisi syvästi inhoamasi parrakkaan bodarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jo tutustumisvaiheessa sammakoi tuolla tavalla tuntemattomalle, se ei tiedä hyvää siinä vaiheessa, kun e
Eiköhän jokainen nainen osaa sanoa, että milloin mies sanoo järkevästi, että me emme ole sopivia ja milloin sieltä pääsee sammakko. Vai onko tämä miehille jotenkin erityisen raskas haaste ymmärtää, että jos sanoo "Tämä ei nyt taida onnistua, sun saliharrastus vie niin paljon aikaa ja etsin toisenlaista kumppania, toivotan hyvää jatkoa ja kiitos ajasta" on ihan samaa kaliiberia sen kanssa, että mies sanoo "Sä vaan ravaat salilla, kaikki naisethan menee sinne vaan pyllistelemään Instaan".
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun Ensitreffeillä vodcastissa katsomossa Katri utula niin hehkuttaa Arttua, kuinka ihana mies hän on.
Taustaan liittyvät läksyt ovat jääneet lukematta. Yleensä niin terävästi ajantasalla oleva kommentoiva pari yllätti minutkin. Eivät tienneet, että Stina, vaikka valitsi valehtelevan Artun jatkoon, oli pettymyksen aiheuttama kosto. Kun jäivät kahden muiden ja Pimiän poistuttua, Arttu oli ehdottanut keskustelua, mutta Stina käski Artun häipyä välittömästi. Hyvä Stina, kaikkea hyvää elämääsi. 🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ihan ymmärrä ohjelman ideaa, kun toteat, että sellaiset ihmiset voi kiertää, joista ei pidä. Ohjelmassahan se nimenomaan ei ole mahdollista
Tietysti siinä tapauksessa vetäisin ohjelman läpi häntä ja hänen valintojaan kunnioittaen ja toteaisin ohjelman päätteeksi, että kiitos mutta ei kiitos. En tosiaankaan alkaisi piikitellä parrasta tai bodauksesta.
Eli tarkoitatko, että jos ei tykkää toisen ulkonäöstä, niin tätä saa kiusata ihan luvan kanssa ja nälviä avoimesti? Sen sijaan, että käyttäytyisi kuin järkevä aikuinen ja vetäisi homman kunnialla kotiin toista loukkaamatta? Onko toisen epämiellyttävä ulkonäkö niin henkilökohtainen loukkaus, että sen saa ottaa hyvinkin henkilökohtaisesti ja heittäytyä aivan taaperoksi ja suoltaa ulos mitä tahansa toista loukkaavaa näkemättä toista ihmisenä, ainoastaan kaiken ällöttävän yhteisklönttinä?
Kun ei ollut just mieluinen, hyi tuommosen annoitte, en ala, en leiki nätisti sen kanssa, ällöttää, mulla on lupa sanoa että ällöttää :((((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te kommentoijat, jotka otatte voimakkaasti puolta parien vuorovaikutusongelmissa, kuvaako tuo teidän vuorovaikutustaitojanne? Olet itse aina oikeassa, toinen väärässä ja siinä viat? Jos olet eronnut, keskityt haukkumaan toista, ero oli hänen syytään?
Tuntuu, että katsojissa on aika harvassa sellaiset, jotka näkevät parisuhteiden yritykset vuorovaikutuksena, jossa on kaksi osapuolta eikä kumpikaan täysin syyllinen tai syytön vuorovaikutuksen ongelmiin. Enemmän tästä monet oppisivat, jos seuraisivat pareja tuolta kannalta: kuinka suhde menee oikeaan suuntaan (esim. Mikko ottaa hienosti Iinaa huomi
Aikuiselle ihmiselle ei tarvitse huomauttaa, että toisen ulkonäön kommentointi negatiivisesti on loukkaavaa. Se pitäisi olla opittuna jo ennen ohjelmaan tuloa. Ei Julian tehtävä ole kasvattaa keskenkasvuista puolisoa tavoille. Toivottavasti löytää kumppanin, joka oikeasti arvostaa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ihan ymmärrä ohjelman ideaa, kun toteat, että sellaiset ihmiset voi kiertää, joista ei pidä. Ohjelmassahan se nimenomaan ei ole mahdollista
Aikuinen ja sivistynyt ihminen tuumaa, että täytyypä koittaa nähdä pintaa syvemmälle, joku syy tässä on että meidät on paritettu.
Jos asia on dealbraker, ottaisin yhteyttä asiantuntijoihin. On muuten ihan outoa ajatella, että ohjelmaan lähtisi ihmisiä, jotka syvästi inhoavat jotain ulkonäköpiirrettä mutta eivät saisi ilmaistua sitä tuotannolle. Ja outoa edes lähteä tällaiseen ohjelmaan, jos on kovin ulkonäkökeskeinen kumppanin suhteen.
Kyllä mun pitää saada sanoa kaikille kumppaniehdokkaille tutustuessa sekä suhteessa kumppanille ihan päin naamaa, että olet ällöttävä tuon näköisenä ja en tykkää. Mulla on siihen oikeus. Mun esteettistä silmää on loukattu. Suorastaan pyhäinhäväistys. Mä haluan insta-Jannican, mutta maailmassa on Muumimamma Minnoja, ei helvetti, ja mä taas haluan lentäjäkirurgi Georgen ja maailmassa on juntti Joonaksia, ei yööök. Mun pitää ehdottomasti saada kertoa Muumiminnoille,että yäk, Insta-Jannica on nainen eikä ole pilannut itseään, ja juntti Joonaksille, että hyi yöh, lentäjäkirurgi George on oikea mies ja sinä vaan tommone silakka. Pariutuminen ja suhteet on niin vaikeita!
🤦🤦🤦
Vierailija kirjoitti
Aikuiselle ihmiselle ei tarvitse huomauttaa, että toisen ulkonäön kommentointi negatiivisesti on loukkaavaa. Se pitäisi olla opittuna jo ennen ohjelmaan tuloa. Ei Julian tehtävä ole kasvattaa keskenkasvuista puolisoa tavoille. Toivottavasti löytää kumppanin, joka oikeasti arvostaa häntä.
Juuri näin. Julian tehtävä on kasvattaa omaa itsetuntoaan ettei muserru jokaisesta kommentista ja epäile kaikkien kommenttien olevan pahantahtoisia. Sitten löytää kyllä omin päin kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ihan ymmärrä ohjelman ideaa, kun toteat, että sellaiset ihmiset voi kiertää, joista ei p
Minä en edes lähtisi ohjelmaan jossa paritetaan täysin satunnaiselle ihmiselle, jos minulla olisi hirveän tiukat raamit sille kumppanille. Sellaisen saaminen just tässä ohjelmassa on yhtä todennäköistä kuin Eurojackpotin päävoitto. Tällaisille henkilöille oikea paikka on Tinder tai tosielämä. ETA:an sopivat sopeutuvat, avaramieliset ja aidosti uskaliaat ihmiset, joilla on sydäntä kohdella sitä toista mukavasti, vaikka minkä näköinen tavisihminen tulisi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ihan ymmärrä ohjelman ideaa, kun toteat, että sellaiset ihmiset voi kiertää, joista ei p
Lisään vielä, että tietenkään ulkonäköä ei moittia ihmiselle itselleen! Tietenkään! Tämä pitäisi jokaisen tietää jo 4-vuotiaana. Ei se, ettet sinä pidä jonkun ulkonäöstä ole lupa sanoa sitä päin naamaa.
Arttu oli muuten Tinder-matchini täällä Kaakkois-Suomessa joskus alkuvuodesta - 22 (tapasin samoihin aikoihin nykyisen avopuolisoni, siksi muistan ajankohdan). Arttu kyllä usein kyseli kuulumisia, ja vastasin kyllä pitkästikin ja kyselin vastakysymyksiä, mutta en saanut hänestä koskaan oikein mitään irti, ei siis vastannut kysymyksiinkään. No, tinderissä ei mitenkään epänormaalia tuollainen toiminta. Ei toisaalta koskaan mitään ehdotelllutkaan, eli oli ihan asiallinen. Mutta semmoinen "murustelija" vaikutti olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ihan ymmärrä ohjelman ideaa, kun toteat, että sellaiset ihmiset voi kiertää, joista ei pidä. Ohjelmassahan se nimenomaan ei ole mahdollista. Ajattele tilannetta siten, että miltä se tuntuisi, kun sinut tahtomattasi paritettaisi syvästi inhoamasi parrakkaan bodarin kanssa.
Jos inhoaa jotain asiaa syvästi, niin kyllä pitää itse tajuta tehdä asiantuntijoille selviksi, mitä ne omat syvät inhokit eli deal breakerit ovat. Sen verran pitää olla selkärankaa ja suoruutta ihmisessä, eikä vaan esitä jotain jeesjees-tyyppiä, joka on niin vaatimaton ja mukava, että kaikki muka käy.
Ja ehkä vielä enempi; jos pitää vastakkaisessa sukupuolessa joitain ns normaaleja asioita syvinä inhokkeina, niin silloin ei hakeudu tällaiseen ohjelmaan ollenkaan! Jos se ulkonäkö on niin hemmetin tärkeää, niin sitten vaan jatkossakin aina valkkaa itse ne omat treffikumppaninsa sen ulkonäön perusteella, ja pysyy tällaisista ohjelmista kaukana.
Eri