Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (8277)

Vierailija
2941/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janne = Maadoittaja

Maadota Janne, maadota!

Tää on sekä hassua sen toistelun vuoksi, mutta ennen kaikkea siksi, että tämä nainen selvästi jotenkin kokee itse olevansa jotenkin vääränlainen. Ei sua tarvii maadottaa, oot ihan hyvä niin kuin olet! Ole räväkkä, nopea, puhelias, tai mitä nyt ootkaan. Toinen joko hyväksyy sut tai ei hyväksy. Ei tarvitse muuttua tai maadottua muiden vuoksi! (Jos siis käyttäytyy toisia arvostavasti ym.)

Se Jannen vaimon tekohymy on vähän rasittavaa. Jotenkin jenkkimeininkiä. Mutta siihen tuskin hän maadotusta on hakemassa. Tai ehkä se on vain epävarmuutta.

Puoliso ei koskaan ole se, joka ketään muuttaa. Tukea voi, mutta ei nyt hitto soikoon odoteta maadottajaa kenestäkään muusta! Jokaisen on opittava maadottamaan ihan itse itsensä, jos sellaiseen on tarvetta. 

Vierailija
2942/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri olisi kyllä ansainnut aktiivisemman miehen tuon sohvaperunan sijasta. Aivan varmasti Katria alkaa masentaa ja turhauttaa. 

Itsekin kokeilin joskus parisuhdetta vetelyksen kanssa, se saamattomuus ja vetelehtiminen meinasi vetää minutkin mukanaan.

Olen itsekin plus kokoinen, mutta käyn koirien kanssa lenkillä kolmesti päivässä, pyöräilen, käyn hevostallilla tekemässä tallihommia pari kertaa viikossa, mökillä, salilla ja toki iltaisin rentoudun sohvalla. Kyllä meinasi käämit palaa miehen kanssa, jonka ennemmin röhnötti sohvalla persus homeessa eikä puuhastellut mun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen formaatissa osallistujiksi valikoituu aina originellia porukkaa. 

En usko, että Matti normielämässä olisi ikimaailmassa kiinnostunut Elisan kaltaisesta naisesta. Tiedän tuon muusikkotyyypin ja heidän naismakunsa on ihan erilainen. 

Arttu, joka omien sanojensa mukaan tykkää luonnollisista ja naisellisista naisista, tuskin valitsisi tatuoitua tuulilasinkorjaajaa. Samoin Julia tuskin päätyisi yhteen Artun tyylisen miehen kanssa.

Janne saattaisi jopa mennä tinder treffeille Katrin tyyppisen naisen kanssa, mutta toteaisi jossain vaiheessa kuitenkin, ettei pysty...

Iina ja Mikko vaikuttavat olevan molemmat enemmän kiinnostuneita sisäisistä kuin ulkoisista asioista. 

Jännä, että sinun "analyysisi" on vain miesten näkökulmasta eli mietit miten naiset kelpaavat miehille ja vastaavat he

Näin. Nää naiset tuskin lähti ohjelmaan hakemaan itselleen puolisoa sinkkuisästä. Jos sellaisen nimenomaan olisivat halunneet niin taatusti olisi löytynyt ilman ohjelmaakin. 

Mielestäni aikamoinen rimanalitus asiantuntijoilta ottaa sinkkuisät mukaan ja parittaa ne lapsettomille naisille. Ikäänkuin oletuksena että kyllähän se lapseton nainen joustaa ja sopeutuu. 

Sillä miesasiantuntijallahan omi jokin ihan älyvapaa perustelu näiden lapsellisten miesten mukana olemiseen. Jotenkin, että siinä nähdään miten ihmiset sopeutuvat ja tulevat toimeen, kun ei olekaan vain meitä kahta vaan on myös muita huomioon otettavia ihmisiä tms. Jotain todella typerää selittelyä. Kuulosti ihan siltä kuin tämä olisi jokin tietoisesti laadittu ihmiskoe, jossa ei enää keskitytäkään siihen pariin ja mahdolliseen elämänkumppaniin, vaan on näitä Yllätys, saatkin sitä tätä ja tuota nyt vielä kaupan päälle, että mites nyt suu pannaan?!

Vierailija
2944/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannen ja Katrin ongelma on varmaan se, että Janne ei maadoita tarpeeksi 

Vierailija
2945/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen formaatissa osallistujiksi valikoituu aina originellia porukkaa. 

En usko, että Matti normielämässä olisi ikimaailmassa kiinnostunut Elisan kaltaisesta naisesta. Tiedän tuon muusikkotyyypin ja heidän naismakunsa on ihan erilainen. 

Arttu, joka omien sanojensa mukaan tykkää luonnollisista ja naisellisista naisista, tuskin valitsisi tatuoitua tuulilasinkorjaajaa. Samoin Julia tuskin päätyisi yhteen Artun tyylisen miehen kanssa.

Janne saattaisi jopa mennä tinder treffeille Katrin tyyppisen naisen kanssa, mutta toteaisi jossain vaiheessa kuitenkin, ettei pysty...

Iina ja Mikko vaikuttavat olevan molemmat enemmän kiinnostuneita sisäisistä kuin ulkoisista asioista. 

Ihan aidosti kysyn, että minkälaisesta naisesta ajattelisit Matin tyyppisen muusikon kiinnostuvan? Itse näen, että Matti on niin herkkä ja tunteva, että Elisan kovuus on liikaa. Vaikka kovuus olisikin vain pintaa tai itsesuojelua, epävarmuutta tms.

Vierailija
2946/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Arttu on vaan yksinkertainen. Hän toistelee mitä ajattelee, että parisuhteessa ihmiset sanoo tyyliin "näen sielunkumppanin" mutta ei osaa katsoa millainen juuri tämä minun parisuhde on. Häissä minusta näytti että jotenkin lapsekkaasti vielä kiinni äidissään. Lapsiakin on voinut tulla ihan siksi kun ei ihan täysin ymmärrä, mitä lapsen saanti merkitsee. Joku sellainen viba tulee että haluaa toistaa vanhempiensa parisuhdetta ja siihen käy kuka vaan vierelle kun elää siinä omassa kuvitelmassaan. Siksi sanomisetkaan ei mene perille, kun jatkaa vaan sitä oman kuvitellun parisuhteen toteuttamista. 

Artusta tulee vähän sellainen hölmö töksäyttelijä kuva, joka ei mieti sanomisiaan ja sitten ihmettelee mitä tapahtui. Ei välttämättä ole ilkeyden tarkoitus taustalla, ei vaan tajua mitä on sopivaa suustaan päästää tai osaa ajatella asioita syvällisemmin. Töksäyttihän Elisahin heti, ettei tykkää toisen tukasta. Pitäisi nähdä se ihminen eikä kiinnittää huomiota johonkin ulkoiseen

Vierailija
2947/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jannen ja Katrin ongelma on varmaan se, että Janne ei maadoita tarpeeksi 

Liian lyhyt töpseli 🤔

Vierailija
2948/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa Janne tonne metsäkylpyyn halaamaan puita ja joogaamaan 😄

Vierailija
2949/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon ohjelmaan riitä miehiä, siksi perheelliset miehet hyväksytty mukaan. Entä jos naiset menisi itsekseen naimisiin, huomaisiko edes, että mies puuttuu?

Vierailija
2950/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmalta kaudelta (olisko 2022) Hennin ex-puoliso Miikka voisi sopia Julialle.

Olispa hienoa jos järjestettäis ETA sinkkujen viikkoleiri, sieltä voisi yksin jääneet löytää kumppanin 

Vierailija
2951/8277 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla hakijat vähissä.

Miettiköhän nämä asiantuntujat ja tuotanto lopuksi valintojaan, mikä meni pieleen.

Tuollaiset onko sopiva asunto uusperheelle, onko sopivat koirarodut, mikä on välimatka pitäisi harkita myös. Menee ihan metsään nämä, hei näillä kahdella on erikoisempi tyyli, tai molemmat tykkää koirista tyyliset paritukset. Kun monilla ei tunnu muuten persoona ja elämäntilanne arvoineen sopia yhteen. Viime kaudella oli aika tuskaisia parituksia myös

Vierailija
2952/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, että miksi Elisa ei sitten koske Mattia, jos se on hänelle luontevaa? Toki jos Matti viestii, että ei ole valmis niin tietenkin hyvä sitä kunnioittaa, mutta täytyyhän tossa jonkun tehdä aloite. Voisko Elisa koskettamisen vaatimuksen sijaan kysyä, että oisko sulle ok että mä kosketan sun kättä tai annan pusun poskelle. Tai poreammeessa väkinäisen oloisen vitsailun sijaan olisi voinut sanoa, että "kiva kun tulit lähelle, se tuntuu minusta mukavalta". 

Mutta Elisa parka pelkää niin kauheesti torjutuksi tulemista. Kun Elisa valittaa koskettamisen puutteesta, kuulen kuinka hän sanojen takana melkein huutaa "etkö sinä tykkää minusta, enkö ole kelpaava". Senhän moni tässä sanoo suurimmaksi pelokseen ennen häitä, että entä jos se toinen ei tykkääkään. 

Mutta tämä pelko on ristiriitaista, kun Elisa itse torjui heti häissä Matin, niin kylmää kohtelua oli. Hän haluaa siis itse vain olla torjuja, ei kestä itse torjuntaa. Hyvä tavaton ja nelikymppinen nainen kyseessä, ihan teinikäytöstä!

Vierailija
2953/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Arttu vaikuttaa yksinkertaiselta ja hölmöltä. Julia oli yrittänyt sanoa, ettei tiedä urheilusta ja Arttu oli puhunut kolme päivää lätkästä. Julia tarvisi jonkun vähän syvällisemmän ja älykkäämmän miehen, eikä tuollaista yksiuloitteista ja lapsellista miestä, joka haluaa vaan äidin korvikkeen itselleen. Toivottavasti pari eroaa, ei ole edes mielenkiintoista seurata enää. 

Minua järkytti se Jannen asunnon pienuus. Katrina en olisi mennyt ollenkaan lapsiviikolla, jos asunto on noin pieni. Sänky keskellä keittiötä ja siinäkö Katri nukkui? Onneksi lapsia ei kuvattu sentään.

Elisa ja Matti ei sovi yhteen. Matti on positiivinen luonnonlapsi ja Elisa ihan vastakohta. 

Iinalla ja Mikolla on toivoa. Molemmat ovat kypsiä aikuisia ja seuraavan jakson klipissä Iina puhui, että vetovoimaa on. Pitkästä aikaa potentiaalinen pari. 

Vierailija
2954/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on useamman viestin verran pohdittu tarkoittaako Janne sporttisella hoikkaa vai liikunnallista, mutta mulla tuli mieleen, että tarkoittikohan ihan vaan innokasta penkkiurheilijaa kuten itsekin on...

Nyt sitten morsian on väärällä tavalla "sporttinen" kun onkin fyysisesti aktiivinen ja menevä, mutta ei pätkääkään kiinnostunut lätkästä. No tiedä tuota , kun olen vasta kolme ensimmäistä jaksoa nähnyt 🤔

Vierailija
2955/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katrissa on vähän draamakuningattaren olemusta. Ehkä Janne on varpaillaan (edellisten suhteiden) tai jonkun Katrin luonteenpiirteen vuoksi. Ei tuo ainakaan luontevasti vaikuta olevan Katrin kanssa eri tilanteissa. Välittyy sellainen kuva, että ei siedä yhtään draamaa ja asiat pitäisi sanoa mahdollisimman suoraan, jotta asioita ei jäisi arvailujen varaan. Katri vaikuttaa olevan jo kyllästynyt ja kaipaisi toisenlaisen, ei perässä vedettävää miestä. 

Ja tuo Arttu vaikuttaa olevan ohjelmassa "hyvin käyttäytyvänä", mutta heti kun pääsevät Julian kanssa kahden, alkaa sättiminen. Arttu taitaa olla niitä, joidenka mielestä tärkeintä on miellyttää kaveriporukkaa puolisovalinnallaan ja täytyy kulissien olla kunnossa. Välittyy myöskin kuva, että ei ole sosiaalisesti kovin taitava. Ihmeen hyvin Julia otti kommentit ulkonäöstään.

Arvelin aluksi, että Matilla ja Elisalla tuo kaverivaihe ei kestä pitkään ja niinhän siinä kävi, että läheisyyden puute astui kuvaan. Matti vaikuttaa haahuilevalta taivaanrannanmaalarilta, joka ei ole päättänyt suuntaa elämässään ja ahdistuu, kun siitä kysellään. 

Vierailija
2956/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katri olisi kyllä ansainnut aktiivisemman miehen tuon sohvaperunan sijasta. Aivan varmasti Katria alkaa masentaa ja turhauttaa. 

Itsekin kokeilin joskus parisuhdetta vetelyksen kanssa, se saamattomuus ja vetelehtiminen meinasi vetää minutkin mukanaan.

Olen itsekin plus kokoinen, mutta käyn koirien kanssa lenkillä kolmesti päivässä, pyöräilen, käyn hevostallilla tekemässä tallihommia pari kertaa viikossa, mökillä, salilla ja toki iltaisin rentoudun sohvalla. Kyllä meinasi käämit palaa miehen kanssa, jonka ennemmin röhnötti sohvalla persus homeessa eikä puuhastellut mun kanssa.

Viime kaudella Jenni mietti ennen häitä innoissaan lenkillä että ajatella, kohta mullakin on joku kaveri täällä lenkillä. Katselin vetelystä kotisohvalla, toki hänkin alkuun esitti lenkillä kävijää mutta ensimmäisen puolen vuoden jälkeen sain käydä lenkeilläni yksin. Tätä kautta olen katsonut tyytyväisenä yksin ilman vetelehtijää. 

Vierailija
2957/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmalta kaudelta (olisko 2022) Hennin ex-puoliso Miikka voisi sopia Julialle.

Olispa hienoa jos järjestettäis ETA sinkkujen viikkoleiri, sieltä voisi yksin jääneet löytää kumppanin 

Tässähän ois loistava idea.

Tulisi hyvä spin off sarja, kun vanhat sinkut etalaiset menisi jonnekin viikoksi ja siellä olisi sitten pikadeittejä ja muita joissa voi vapaasti tutustua. Katsoisin!! 

Vierailija
2958/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiin painostaminen on yhtä väärin, oli kyse naisesta tai miehestä 

Palstalla olisi piru irti, jos Matti olisi nainen ja Elisa mies.

Ei Elisa ole painostanut seksiin. Nimen omaan jaksossa sanoi, että on ottanut kerran puheeksi toiveensa läheisyydestä ja kertonut mitä läheisyys hänelle merkitsee. Sanoi erikseen, ettei aio ottaa asiaa uudelleen puheeksi ettei painosta Mattia ja pallo on nyt Matilla. 

Ja ihan perustellusti kertoi Matille tykkäävänsä läheisyydestä (ei puhunut seksistä) ja se erottaa kaverit ja parisuhteen toisistaan. Parempihan se on sanoa ukolle asiat suoraan kuin että vaan pään sisällä niitä pyörittelisi. 

Matista tulee semmoinen fiilis, että on aseksuaali.

Vai oikein aseksuaali, jos ei heti lämpene Elisalle :D

Vierailija
2959/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä on töksäyttelijöitä.

Itse olen naisena kuullut myös monenlaisia kommentteja ulkonäkööni liittyen. Esim. Yksi heppu kertoi, että mun peppu olis kauniimpi pyöreämpänä. Toisen tyypin mielestä mulla on liian iso kaksoisleuka. Tuossa vaan pari esimerkkiä. 

Arttu on luuseri käytöksen perusteella.

Vierailija
2960/8277 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli miesasiantuntijan kommenteista kumma fiilis: ehkä hän sanoitti ajatuksiaan huonosti, mutta hän tuntui suhtautuvan pareihin jännittävinä testihenkilöinä. Että mitenhän tällä ja tällä kombinaatiolla asiat tulevat sujumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä