Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22314)
Vierailija kirjoitti:
Kumman varmasti ja tietävästi täällä analysoidaan Iinaa ja Mikkoa muutaman kommentin perusteella. Ikään kuin ei anneta painoarvoa heidän omalle kokemukselleen, vaan tiedetään telkkarin kautta paremmin. No sama pätee tietysti kaikkiin osallistujiin.
Ei kyse ole muutamasta kommentista, vaan siitä, millainen kuva kokonaisuudesta on muodostunut. Mikroilmeet kertovat paljon. Vaikka ei olisi suurta tunteiden paloa, niin eihän Mikko ole mitenkään rakastuneen lempeästi Iinaa katsonut. Lähinnä näyttää siltä, että on tässä suhteessa nyt, kun ei parempaakaan osunut ohjelmassa kohdalle. Jos Mikko olisi ihastunut Iinaan kunnolla, niin olisi sen kyllä näyttänytkin ilmeillään, eleillään ja puheillaan.
Katrin työ on kyllä vaativa ja paljon vastuunkantoa. Muilla ei tainnut näin vaativaa olla. Pitää olla kova paineensietokyky ja hyvä stressin hallinta.
Vierailija kirjoitti:
Koko idea pilattiin kun ei enään mentykkään naimisiin ja palkkiot pitäisi maksaa vasta ohjelmasarjan päätyttyä tyyliin tonni kuussa viis vuotta jos naimisissa pysyy .
Tonni kuussa x 60...juu niin varmaan. Voihan sitä paperilla olla naimisissa jos tonni tulee kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Katrin työ on kyllä vaativa ja paljon vastuunkantoa. Muilla ei tainnut näin vaativaa olla. Pitää olla kova paineensietokyky ja hyvä stressin hallinta.
Katrin pitää varmasti jo tuon työn mukaan olla nopea reagoimaan, tekemään ja organisoimaan. Asioiden on tapahduttava. Tuossa työssä käy nimittäin aikamoinen rulla päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kun monet täällä ovat kovin kriittisiä siitä, että Mikon Ja iinan suhde ei voi onnistua, koska he eivät ole hullaantuneita toisiinsa eivätkä ehkä tunne syviä romanttisia tunteita toisiaan kohtaan. Olen eri mieltä. Parisuhteeseen voi olla täysin tyytyväinen, vaikka ei olisikaan romanttisia tunteita vaan kumppani tuntuu lähinnä kaverilta. Ihmisethän tekevät parinvalintaa eri tavoin. Jotkut etsivät kumppania niin kauan, kunnes löytävät riittävän hyvän ja ajattelevat, "tää on ihan kiva, tää riittää mulle". Ainakin minulla on sukulaisia, joilla on ihan outo kumppani ja minä olen ihmetellyt, että miksi se on tuon kanssa, että eikö oikeasti löytänyt ketään parempaa? Ja samoin on vaikka julkisuudessa valtavan ison ikäeron pareja, kuten Paavo ja Päivi Lipponen, Anna-Maija Tuokko ja Kari Heiskanen sekä Hjallis HArkimo ja JAsmine Pajari. En usko, että nämä naiset ovat t
Ja Jasmin Pajarilla on sen lisäksi vaari-fetissi. Exäkin oli papparainen ja suhde Hjallikseen oli jo olemassa kun puoliso oli kuolinvuoteella.
Vierailija kirjoitti:
Pah! Puhelimessa vastailee. Meepä itse vaikka yläkouluun ottamaan huorittelua ja väkivaltaa vastaan! Tai poliisiksi kentälle. Tai leikkaussaliin. Puhelintyttö Katri vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Iina ja Mikko eivät naura tai hymyile toistensa seurassa vapautuneesti.
Se on huomattu. Lähinnä huokaillaan, tuijotetaan tyhjyyteen ja ollaan huolestuneen näköisiä. Missä kaikki ilo ja silmien loiste?
Vierailija kirjoitti:
valtavan ison ikäeron pareja, kuten Paavo ja Päivi Lipponen
Varmaan vi un hienoa kun ukko köpöttelee 84-vuotiaana rollaattorilla ja Päivi on 58-vuotias. Vielä isompi ikäero on Saulilla ja Jennillä . 28 vuotta. Kun Jenni on 60v, on Sauli 88 (jos elää).
Onhan tuosta ollut juttujakin, että elävät aika erillistä elämää. Päivi on vielä työelämässä ja jaksaa vielä mennä ja tehdä asioita. Paavo taas on jo raihnainen ja hyvin huonossa kunnossa oleva vanhus. Paavolla ei taida olla enää paljoa aikaa jäljellä. Jenni ottanee lopulta jonkun itsensä ikäisen miehen, jonka kanssa voi olla itsensä ikäinen ja vanheta yhdessä. Jenni nyt on aina ollut sellainen pikjuvanha keski-ikäinen eli näyttänyt paljon itseään vanhemmalta. Jenni ei ole täyttänyt vielä edes 50 vuotta. Sen oikeasti unohtaa, kuinka nuori Jenni olikaan silloin kun pari meni naimisiin. Itsensä ikäiseltä ei kuitenkaan ole saanut koskaan näyttää ja vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Elisa puuttui loppuyhteenvedosta kokonaan? Syy?
Ei kiinnostanut, koska hänellä ja muilla sarjassa olevilla ihmisillä ei ole muuta yhteistä kuin kuolevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pah! Puhelimessa vastailee. Meepä itse vaikka yläkouluun ottamaan huorittelua ja väkivaltaa vastaan! Tai poliisiksi kentälle. Tai leikkaussaliin. Puhelintyttö Katri vaan on.
No etpä sinä tunnu kovin paljon hätäkeskuspäivystäjiä arvostavan?
Jenni nyt on aina ollut sellainen pikjuvanha keski-ikäinen eli näyttänyt paljon itseään vanhemmalta. Jenni ei ole täyttänyt vielä edes 50 vuotta. Sen oikeasti unohtaa, kuinka nuori Jenni olikaan silloin kun pari meni naimisiin. Itsensä ikäiseltä ei kuitenkaan ole saanut koskaan näyttää ja vaikuttaa.
Ainakin jotenkin hemmetin tylsän oloinen akka tuo on. Jotain runoja raapustaa ja sammaleet kiinnostaa. Tukkakin on aina kuin jonkun vanhan akan kampaus.
Mietin pitkään ketä Janne muistuttaa. Sitten muistin sen Kolmiodraaman Samin. Tuo Sami oli hyvin samanlainen kuin Janne. Sami ei löytänyt suhdetta. Se Samin ensimmäinen valinta Terhi oli sellainen vahvatahtoinen pirttihirmu av-mamma. Sami itse siis laiska ja itsekäs vässykkä.
Matin vika on se, että hän on ollut aivan liian diplomaattinen Elisaa kohtaan, pientä särmää kiitos!
Mutta suurempi kysymys ja kritiikki koskee asiantuntijoita. Miten ihmeessä he laittoivat Elisan ja Matin pariksi?? Juu, tässä on vaikeuskerrointa yms, mutta tässä tapauksessa väitän ihan tosissani, että suurin osa ihan tavallisista ihmisistä, kummankin kasvotusten tavattuaan, ei ikimaailmassa olisi laittanut heitä yhteen.
Sen jotenkin ymmärrän, että Julian mimosaherkkyys tuli yllätyksenä. Ihmetyttää, miksei sitten Matin ja Elisan suhdetta laitettu poikki jo ohjelman aikana??
Vierailija kirjoitti:
kun monet täällä ovat kovin kriittisiä siitä, että Mikon Ja iinan suhde ei voi onnistua, koska he eivät ole hullaantuneita toisiinsa eivätkä ehkä tunne syviä romanttisia tunteita toisiaan kohtaan. Olen eri mieltä. Parisuhteeseen voi olla täysin tyytyväinen, vaikka ei olisikaan romanttisia tunteita vaan kumppani tuntuu lähinnä kaverilta. Ihmisethän tekevät parinvalintaa eri tavoin. Jotkut etsivät kumppania niin kauan, kunnes löytävät riittävän hyvän ja ajattelevat, "tää on ihan kiva, tää riittää mulle". Ainakin minulla on sukulaisia, joilla on ihan outo kumppani ja minä olen ihmetellyt, että miksi se on tuon kanssa, että eikö oikeasti löytänyt ketään parempaa? Ja samoin on vaikka julkisuudessa valtavan ison ikäeron pareja, kuten Paavo ja Päivi Lipponen, Anna-Maija Tuokko ja Kari Heiskanen sekä Hjallis HArkimo ja JAsmine Pajari. En usko, että nämä naiset ovat tulisesti rakastuneet mieheensä. He ovat vaan ajatel
Mutta eiväthän Iina ja Mikko hirmu tyytyväisiltä näyttäneet päätösjaksossa. Tyytyneiltä muttei positiivisesti tyytyväisiltä. Mikkokin on valittanut Iinan olevan hankala ihminen, oli useasti korostanut odottaneensa toisenlaista naista ja harmitellut alun kipinän väliin jäämistä ja sirkushuvien puutetta. Ei nyt kovin kovin tyytyväiseltä mieheltä kuulosta. Iinakaan ei omassa kotonaan saa nukuttua, kun Mikko edelleen möykkää. Ei välity, että näillä olisi erityisen vahvaa potentiaalia edes kaveripohjaankaan.
Mikkokin kun oli puhunut ohjelmassa/artikkelissa yhteenmuutosta, niin oli maininnut heti asumiskuluissa säästämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on huomattu. Lähinnä huokaillaan, tuijotetaan tyhjyyteen ja ollaan huolestuneen näköisiä. Missä kaikki ilo ja silmien loiste?
mahtaa itse yhdyntäkin olla vakava suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etpä sinä tunnu kovin paljon hätäkeskuspäivystäjiä arvostavan?
Tavallista sisätyötä. Läheiseni on siellä töissä. Puhelimeen vastailua koko päivän. Joskus jää mielleen joku juttu, mutta kelläpä ei jäisi. Arvostan paljon enemmän vaikkapa päiväkodin henkilökuntaa.
Haastattelussa Matti ei edes muista, että Elisa oli kommentoinut hänen hiuksiaan. Elisan reaktio ei jäänyt vaivaamaan häntä.
Se on ihan ymmärrettävää, jos joku sanoo, ettei odottanut vaikka sinisiä hiuksia miehellä, koska se ei ole kaikista yleisin hiustenväri. Eihän kukaan ole sinitukkaisena miehenä ylipäätään syntynyt, hän pohtii.
En ottaisi siitä mitenkään nokkiini.
Matin haastattelu oli hyvä. Tämä kiteyttää hyvin myös sukupolvien eroja. Olen nelikymppinen ja jos joku sanoo jotain, siihen ei jäädä vellomaan ja märehtimään. Ei nosteta asiaa esille ja puhuta seläntakana. Vaan jatketaan elämää, hyvä oppi monelle. Tässä liikaa moni nuorempi velloo ja asiantuntijat komppaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisan käsitys vahvasta ihmisestä on sellainen, joka haastaa toisia? Voi se olla sellainenkin, jolla ei ole mitään tarvetta haastaa ketään.
Mitä on haastaminen?
"Huomaatko, että voisit olla tässä asiassa hienotunteisempi?" "Tajusitko, että tässä olisi pitänyt olla hiljaa?" "Tuliko sulle mieleen viedä kukkia työkaverille, kun...." "....tässäkin sä olisit voinut toimia eri tavalla. Huomaatko, että et näe aina tosiasioita?"
Tätäkö?
Kuka h...vetti jaksaa kuunnella tuollaista työpäivän jälkeen kun on kiire saada ruokaa, kuskata lapset ja hoitaa eläinlääkärit? Erohan tuossa tulisi.
Millä voimilla Elisa kuuntelisi tuota haastamista?
....jatkan vielä,että kun luin lapsena yhtä nuortenkirjaa, niin siinä päähenkilö jatkuvasti sanoi, että halusi "hakk
Hakkailu tarkoittaa iskemistä, pokaamista, flirttaamista.
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeet estävät ihastumisen. Just saying.
No ei todellakaan estä!