Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20081)
Vierailija kirjoitti:
On meillä maailman onnellisin kanssa. Itsellä menee todella hyvin, kun katsoo noita televisio-ohjelmia, kuten tätä aiheena olevaa ohjelmaa.
Vuonna 2018 noin puoli miljoonaa suomalaista sai Kelalta lääkekorvausta masennuslääkkeisiin. Viimeisimmän tiedon (kesäkuu 2025) mukaan nuorilla aikuisilla (1829-vuotiaat) tilanne on kiristynyt merkittävästi: lähes viidennes nuorista naisista ja 7,5 prosenttia nuorista miehistä käytti masennuslääkkeitä. Myös lasten ja nuorten ADHD-lääkkeiden käyttö on lisääntynyt voimakkaasti.
Puoli miljoonaa työtöntä .
Maailman eniten sinkkutalouksia suhteessa. (yksinäisyys)
Vuonna 2024 ulosotossa oli noin 587 000 velallista.
Suomessa on arviolta yli 500 000 diabetesta sairastavaa, joista lähes 400 000:lle on diagnosoitu tyypin 2 diabetes.
Suomessa noin 300 000 ihmistä sairastaa vakavaa masennusta vuosittain.
Maailman onnellisin kansahan ei tarkoita sitä että suomalaiset tuntisivat poikkeuksellisen paljon onnellisuuden tunteita kuten elämänriemua ja onnistumisia. Yhteiskunnallinen onnellisuus on sitä, että on mahdollisimman paljon asioita joita ei tarvitse pelätä. Maailman yleisen mittapuumme mukaan instituutiomme toimivat, byrokratiamme toimii, korruptiota on vähän, mielipiteen- ja ilmaisunvapaus toimivat, köyhätkin saavat sairaalahoitoa, ambulanssikyydit ja sairaalajaksot eivät vie vararikkoon. Vanhuksilla pienikin eläke riittää lakisääteisesti esim. useisiin päivittäisiin kotihoitokäynteihin ja, esim. muistisairaiden kohdalla, kokoaikaiseen palveluasumiseen. Köyhänä, sairaana ja/tai vammaisena ei ole Suomessakaan elämä helppoa, mutta se on joko vähän tai huomattavasti helpompaa kuin missä tahansa muussa maassa. Esim. omaan perheeseeni iskivät sairaudet ja onnettomuudet odottamattomasti viimeisen 10 vuoden aikana, mutta toimivan terveydenhuoltojärjestelmän ja muiden verotuksen mahdollistamien palveluiden ansiosta me selvisimme. Nuo vuodet olivat täynnä surua, pelkoa ja ahdistusta, mutta tässä ollaan tänäkin päivänä, hoitoa saaneina, eikä ole satojen tuhansien velkaa niskassa pilaamassa koko loppuelämää. Tätä on suomalainen onnellisuus.
"Onhan noita kammottavuuksia ollit ennenkin. Olen vasta pari vuotta seurannut ohjelmaa, mutte erityisesti muistan Hennyn ja Miran. Janne on todella lyhytraajaisena kardashianperineen oksettava. Ja näiden kaikkien luonteet vielä kaupan päälle. Painajaismaisia."
Mielestäni Mira ja Henni menevät just kategoriaan "tavallinen". Eli eivät välttämättä herätä mitään WAU POJOING -reaktiota mutta eivät myöskään "no voi nyt helvetti, tuon näköinen.... ei pysty, pitääkö mun nyt esittää iloista, mä haluun pois, äh... eikö mulle oikeesti löytynyt edes jotain pikkuisen kivannäköistä"
Näin Hennin yksi kesä eräässä konsertissa. Kiinnitin huomiota hänen ystävälliseen katseensa. Hän siis uskalsi ottaa vieraisiin ihmisiin katsekontaktia ja hymyillä. Tuli semmoinen tunne, että tuolla tyypillä ei ole luurankoja kaapissa eikä mitään epämääräistä salattavaa. Miellyttävän oloinen ihminen. Vieläköhän hän mahtaa asua Lapissa, jonne muutti melko pian ohjelman kuvausten jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miten kolkko ja kova ihminen toi Elisa on!
Minua kyllästyttää tämä loputon, itseään toistava Elisaa haukkuva räksytyskuoro. Ikään kuin Elisa olisi jokin äärimmäisen pahan ilmentymä. Jokaisessa on sekä hyvät että pahat puolensa.
Hyvää huomenta Elisa ja Päivi.
Mukavaa viikonloppua, toivottaa Rauha.
Vierailija kirjoitti:
Näin Hennin yksi kesä eräässä konsertissa. Kiinnitin huomiota hänen ystävälliseen katseensa. Hän siis uskalsi ottaa vieraisiin ihmisiin katsekontaktia ja hymyillä. Tuli semmoinen tunne, että tuolla tyypillä ei ole luurankoja kaapissa eikä mitään epämääräistä salattavaa. Miellyttävän oloinen ihminen. Vieläköhän hän mahtaa asua Lapissa, jonne muutti melko pian ohjelman kuvausten jälkeen?
Moi Henni, vieläkö stalkkaat Miikkaa?
Vierailija kirjoitti:
"Onhan noita kammottavuuksia ollit ennenkin. Olen vasta pari vuotta seurannut ohjelmaa, mutte erityisesti muistan Hennyn ja Miran. Janne on todella lyhytraajaisena kardashianperineen oksettava. Ja näiden kaikkien luonteet vielä kaupan päälle. Painajaismaisia."
Mielestäni Mira ja Henni menevät just kategoriaan "tavallinen". Eli eivät välttämättä herätä mitään WAU POJOING -reaktiota mutta eivät myöskään "no voi nyt helvetti, tuon näköinen.... ei pysty, pitääkö mun nyt esittää iloista, mä haluun pois, äh... eikö mulle oikeesti löytynyt edes jotain pikkuisen kivannäköistä"
Hai se vasta oli järkytys. Ja sitten kaikki kuitenkin haukkuivat hänelle naitettua giksua ja kaunista tyttöä. En nyt muista nimeaän.
Mä en uskonut, että Katrin ulkonäkö ja ylipaino olisivat olleet ongelma Jannelle. Janne on kuitenkin itsekin varsin pullukka ja taviksen näköinen. Ei voi vaatia hoikkaa sporttinaista jos itse ei pidä itsestään huolta. Ja sitä paitsi Janne on kuitenkin jo 37-vuotias kahden lapsen isä. Kun on noin paljon elämänkokemusta, niin silloin ei kumppanin ulkonäöllä ole paljoa merkitystä samalla tavalla kuin parikymppisenä.
Hei, kenellä Iltalehti plus oikeudet? Kertokaa, mitä asiantuntijat ovat kommentoineet pareista!
Elisa on tyypillinen narsisti. Vika on aina muissa kuin itsessään. Sokea reettakin näkee tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Mira ja Henni menevät just kategoriaan "tavallinen". Eli eivät välttämättä herätä mitään WAU POJOING -reaktiota mutta eivät myöskään "no voi nyt helvetti, tuon näköinen.... ei pysty, pitääkö mun nyt esittää iloista, mä haluun pois, äh... eikö mulle oikeesti löytynyt edes jotain pikkuisen kivannäköistä"Hai se vasta oli järkytys. Ja sitten kaikki kuitenkin haukkuivat hänelle naitettua giksua ja kaunista tyttöä. En nyt muista nimeaän.
Oliko Hailla iso kita ja terävät hampaat vai miksi järkytyit?
Vierailija kirjoitti:
huutonauroin kun ELisa peitti hääkuvaa katsoessaan sormella Matin ja totesi että nyt se olisi ollut parempi.
Siis en ikinä ketaisi olla noin itsekäs ja vielä julkisesti :D noloa Elisa, noloa!!
Surullista. Olla hääkuvassa yksin, mennä naimisiin itsensä kanssa. Olla yksin.
"Maailman onnellisin kansahan ei tarkoita sitä että suomalaiset tuntisivat poikkeuksellisen paljon onnellisuuden tunteita kuten elämänriemua ja onnistumisia. Yhteiskunnallinen onnellisuus on sitä, että on mahdollisimman paljon asioita joita ei tarvitse pelätä. Maailman yleisen mittapuumme mukaan instituutiomme toimivat, byrokratiamme toimii, korruptiota on vähän, mielipiteen- ja ilmaisunvapaus toimivat, köyhätkin saavat sairaalahoitoa, ambulanssikyydit ja sairaalajaksot eivät vie vararikkoon. Vanhuksilla pienikin eläke riittää lakisääteisesti esim. useisiin päivittäisiin kotihoitokäynteihin ja, esim. muistisairaiden kohdalla, kokoaikaiseen palveluasumiseen. Köyhänä, sairaana ja/tai vammaisena ei ole Suomessakaan elämä helppoa, mutta se on joko vähän tai huomattavasti helpompaa kuin missä tahansa muussa maassa. Esim. omaan perheeseeni iskivät sairaudet ja onnettomuudet odottamattomasti viimeisen 10 vuoden aikana, mutta toimivan terveydenhuoltojärjestelmän ja muiden verotuksen mahdollistamien palveluiden ansiosta me selvisimme. Nuo vuodet olivat täynnä surua, pelkoa ja ahdistusta, mutta tässä ollaan tänäkin päivänä, hoitoa saaneina, eikä ole satojen tuhansien velkaa niskassa pilaamassa koko loppuelämää. Tätä on suomalainen onnellisuus. "
Kyllä nuo samat tyytyväisyyttä yhteiskuntaan luovat asiat löytyvät useimmista Euroopan maista vähintään samalla tasolla kuin Suomesta. Suomalaisten ilmoittama onnellisuuden aste n. 7,7 (asteikko 0-10) kertoo jotain myös itse suomalaisista, suomalaisten asenteesta elämään, vaatimustasosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Elisa on tyypillinen narsisti. Vika on aina muissa kuin itsessään. Sokea reettakin näkee tämän.
Julia samoin, tosin ns. haavoittuva sellainen.
Minusta Elisassa oli huomattavin piirre se, että hän teki lopullisen johtopäätöksen hyvin varhaisessa vaiheessa eikä pystynyt sitä muuttamaan. Se tuntui jopa melkein suojamekanismilta. Kun Elisa ei saanut fyysisellä tavalla vahvistusta siitä että hänestä pidetään, hän torjui toisen, ehkä siksi ettei joutuisi itse torjutuksi. En tiedä, olisiko heille voinut muodostua henkistä yhteyttä, jota Matti kaipasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskonut, että Katrin ulkonäkö ja ylipaino olisivat olleet ongelma Jannelle. Janne on kuitenkin itsekin varsin pullukka ja taviksen näköinen. Ei voi vaatia hoikkaa sporttinaista jos itse ei pidä itsestään huolta. Ja sitä paitsi Janne on kuitenkin jo 37-vuotias kahden lapsen isä. Kun on noin paljon elämänkokemusta, niin silloin ei kumppanin ulkonäöllä ole paljoa merkitystä samalla tavalla kuin parikymppisenä.
Tietämättömyydestä kielii tuo usein nähty käsitys, että ketkään pulskavartaloiset "eivät pidä itsestään huolta". Lihomisongelmaan erikoistunut lääkäri kertoi lehtihaastattelussa: "Monilla potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla."
Minulle tuli jo ensimmäisten jaksojen aikana sellainen ajatus, että Iina ja Mikko olisivat voineet olla tuotannon palkkaama esimerkkipari, joka näytti, miten tilanteet oikeasti pitäisi ratkoa. Tämä tunne säilyi loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Elisassa oli huomattavin piirre se, että hän teki lopullisen johtopäätöksen hyvin varhaisessa vaiheessa eikä pystynyt sitä muuttamaan. Se tuntui jopa melkein suojamekanismilta. Kun Elisa ei saanut fyysisellä tavalla vahvistusta siitä että hänestä pidetään, hän torjui toisen, ehkä siksi ettei joutuisi itse torjutuksi. En tiedä, olisiko heille voinut muodostua henkistä yhteyttä, jota Matti kaipasi.
Aivan itsestään selvää että Matilla on ollut koko ohjelman ajan toinen hoito, eikä sen vuoksi voi aloittaa fyysista suhdetta Elisan kanssa. Miehenä sanon että tämä on ilmiselvää...
Kyllä nuo samat tyytyväisyyttä yhteiskuntaan luovat asiat löytyvät useimmista Euroopan maista vähintään samalla tasolla kuin Suomesta. Suomalaisten ilmoittama onnellisuuden aste n. 7,7 (asteikko 0-10) kertoo jotain myös itse suomalaisista, suomalaisten asenteesta elämään, vaatimustasosta jne.
Linja-autossa, silloin harvoin kun matkustan, näen suomalaisten "onnen". Valtaosalla naama norsun.iulla, kaiken maailman huolet paistaa naamasta ja nuoriso räpeltää kännyä. En nyt väitä että muut maat sen onnellisempia ovat, mutta suomalainen onni on varmaan lähinnä sitä että ei ole ulosotossa tai että on töitä (työtään moni vihaa myös). Jos valtaosa haluaa eläköityä alle kuusissakymmenissä niin se kertookin kaiken. Varmaan maailman turvallisuushakuisin kansa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa IL:n tämän päivän artikkelissa asiantuntija Hanna kertoo, että hän jo Katrin ja JAnnen häissä huomasi, että JAnne alkoi vetäytyä samantien ja Katri taasen oli innokas.
Minusta kuulostaa vähän oudolta, että miksi Janne edes lähtee tällaiseen ohjelmaan, kun tässä just nimenomaan pitäisi olla kiinnostunut ja utelias uutta kumppaniaan kohtaan.
Janne oli ehtinyt kuvitella vierelleen sporttisen keijukaisen ja pettymys oli suuri, kun alttarilla oli ihan Jannen itsensä kokoinen ihminen. Mutta arvasin heti, että Janne ei ole tyytyväinen, kun sanoi niin vaisusti, että "luotetaan prosessiin", kun Jannen tuntemuksia kyseltiin.
Mutta eihän se Katrin vika ollut, että hänet oli jannelle paritettu, joten ei olisi kannattanut Katrin niskaan kaataa pettymystä. Koska sitähän ne "katellaan"/ yksitavuiset vastaukset ja se ettei mikään kiinnostanut oli, pettymystä kaikki tyyni.
Janne kyllä loppua kohden alkoi ehkä hieman kuitenkin Katrista kiinnostumaan, koska varmaan huomasi, että Katrissa on potentiaalia ja heillä kuitenkin jonkinlainen keskusteluyhteys oli, ja Janne antoi ymmärtää, että Katrin kanssa asiat selvitettiin, eikä ne jääneet vaivaamaan, eikä Katri ollut pitkävihainen/mököttäjätyyppi.
En ymmärrä. Olen ihan alusta asti yrittänyt kertoa, että Elisa on huijari/peluri. Ja edelleen sitä täällä päivitellään.