Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelitko saavasi perintöä? Nyt väläytetään mallia, jossa nämä rahat menisivät jatkossa hoivapalveluihin

Vierailija
24.08.2025 |

Kuka sitten enää säästää? pistävät kaiken menemään.

Toisilla ei muutenkaan ole mitään.

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten hoiva tulee jakautumaan kahteen kategoriaan:

1. valtion ylläpitämään joka tulee olemaan luokatonta eikä sinne kukaan kehtaa vanhempiaan tuupata

2. kokonaan tai valtaosin yksityiseen hoivaan. Se rahoitetaan eläkkeillä ja omista varoista (joita suomalaisille kertyy kiihtyvään tahtiin)

Aina voi satuilla veronkorotuksilla yms. Mutta noin se tulee menemään kuten yllä kirjoitin

Ei tule. Jo nyt on suuntaus se, että kunnat eivät halua ottaa mitään vastuuta ja investoida omaan vanhusten hoivaan. Kaikki menee yksityisille ja palveluseteleiden kautta terveysjäteille. Tämä on yhteiskunnallisesti sairaan kallista. Mutta tähän ei puutu kukaan.

Halvin ratkaisu olisi pienet perhehoivakotityyppiset palvelut. Vanhukset asuisivat samassa hoitajien kanssa. Tällöin työllisyys myös parantuisi ja saataisiin isoja asuntoja hoivakäyttöön. Terveysjätit jäisivät nuolemaan näppejään. Yhteiskunnallista halukkuutta ei kuitenkaan löydy. Epäilen korruptiota ja poliittista lobbausta kunta- ja valtionpäättäjätasolla. 

Vierailija
142/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että perhehoivatyyppisissä paikoissa hoivaa jakavat kaiken maailman puliveivarit, kukaan ei valvo yhtään mitään.

Meinataanko meille tunkea takaisin vaivaistalot ja syytinki systeemi, taitaa olla vankiloissa jo paremmat oltavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään että perhehoivatyyppisissä paikoissa hoivaa jakavat kaiken maailman puliveivarit, kukaan ei valvo yhtään mitään.

Meinataanko meille tunkea takaisin vaivaistalot ja syytinki systeemi, taitaa olla vankiloissa jo paremmat oltavat.

Ihan samat säännöt on perhepäiväkötiin luotavissa kuin esim. perhepäiväkotien tai sijaislapsiperheiden pyörittämisiin. 

Mitä näistä on ohjelmia ym. tullut niin hyvin tyytyväisiä ovat nämä vanhukset. 3-5 vanhusta asuu saman katon alla. Eivät ole laitostuneet. Ja taatusti halvempaa kuin terveysjättien rahasampona osakkeenomistajille ja pääomasijoittajille. 

Vierailija
144/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassareiden märkä päiväuni on helppo kiertää lahjoittamalla koko omaisuus perijöille siinä vaiheessa, kun joutuu hoivakotiin tai sairaalaan.

Tämä ei ole vassareiden, vaan kokkareiden uni.

Näin saadaan imettyä keskiluokan omaisuus rikkaimmalle prosentille. Hehän osa-omistavat näitä terveysjättejä, ostavat pakkoraossa myydyt asunnot jne. 

Hyötyvät siitä, ettei keskiluokka pääse vaurastumaan. Heidän oma omaisuushan on lain kouran ulottumattomissa.

Vierailija
145/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassareiden märkä päiväuni on helppo kiertää lahjoittamalla koko omaisuus perijöille siinä vaiheessa, kun joutuu hoivakotiin tai sairaalaan.

Näin saadaan imettyä keskiluokan omaisuus rikkaimmalle prosentille. Hehän osa-omistavat näitä terveysjättejä, ostavat pakkoraossa myydyt asunnot jne. 

Hyötyvät siitä, ettei keskiluokka pääse vaurastumaan. Heidän oma omaisuushan on lain kouran ulottumattomissa.

Kyllä. Jo nykyhallitus oli tätä suunnittelemassa, mutta peruivat loppumetreillä asian.

En voi ymmärtää tätä mitenkään vaikka poliittisesti olenkin oikealla.  

Vierailija
146/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 40v ja olen päättänyt jo tässä vaiheessa, kun täytän 60, irtisanoudun töistä, myyn molemmat asuntoni ja lähden maailmalle matkailemaan, mikäli vain terveys sallii.

Itselleni jätän hätävara paikaksi kesämökin, jonne voin vetäytyä ja se on myös aika lähellä palveluja, joita saatan vanha tarvita.

Ota huomioon, että et voi olla kirjoilla kesämökillä.

Vierailija
147/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttaminenhan se nimenomaan pitää yhteiskunnan pyörimässä, palvelut eivät edes kuormita ympäristöä.

Ajattelitko että minä maksan vanhempiesi hoivapalvelut veroistani, että sinä voit saada ison perinnön. Itse en ole saamassa mitään.

Voisitko selittää, miten olet enemmän oikeutettu siihen rahaan kuin minä?

Kaikki eivät todellakaan joudu hoitokotiin, osa kuolee nuorempana ja osa pärjäilee kotonaan. Tärkeintä on siis pysytellä hyvässä kunnossa mahdollisimman pitkään. Lihavuus ja päihteet ovat yksi suurimmista vaaroista. Osa siis maksaa edelleen myös veroja ja on maksanut vuosikymmeniä, miksiköhän? Esimerkiksi koulutukseen, vanhustenhoitoon ja tietysti myöskin ruoan järjetöntä alvia. Kannattaisi myös katsoa paljonko nämä hölynpölyn keksijät itse tienaavat ja mistä rahat suurituloisille tulevat. Ei Suomessa ole enää varaa maksaa jättipalkkoja. 

Vierailija
148/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttaminenhan se nimenomaan pitää yhteiskunnan pyörimässä, palvelut eivät edes kuormita ympäristöä.

Ajattelitko että minä maksan vanhempiesi hoivapalvelut veroistani, että sinä voit saada ison perinnön. Itse en ole saamassa mitään.

Jos alkaisit elämässä ajatella enemmän itseäsi, ja vähemmän yhteiskuntaa, niin se aukeaisi aivan eri tavalla.

Vierailija
149/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisissa perhekodeissa pärjää kuin vanhukset, jotka pärjäisivät kotonakin kotihoidon käyntien varassa. Tätini oli hetken hoidossa jonkun perheessä ja siirrettiin pian vaativan hoidon yksikköön, jossa työskenteli hoitajia kolmessa vuorossa. Tädillä liikkumisvaikeuksia, harhaisuutta. 

Vierailija
150/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät todellakaan joudu hoitokotiin, osa kuolee nuorempana ja osa pärjäilee kotonaan. Tärkeintä on siis pysytellä hyvässä kunnossa mahdollisimman pitkään. Lihavuus ja päihteet ovat yksi suurimmista vaaroista. Osa siis maksaa edelleen myös veroja ja on maksanut vuosikymmeniä, miksiköhän? Esimerkiksi koulutukseen, vanhustenhoitoon ja tietysti myöskin ruoan järjetöntä alvia. Kannattaisi myös katsoa paljonko nämä hölynpölyn keksijät itse tienaavat ja mistä rahat suurituloisille tulevat. Ei Suomessa ole enää varaa maksaa jättipalkkoja.

Meillä on sekä puolison että omat vanhempani olleet viimeisen elinvuotensa/kuukautensa siinä kunnossa, että kotihoito ei riittänyt, mutta ympärivuorokautiseen hoitoon oli todella vaikea päästä.

Nykypäivän Suomessa olet vaikeuksissa, kun olet liian sairas kotiin mutta liian terve sairaalaan. 

Vierailija
151/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini oli ja äitini on hoivakodissa. Jos joskus itse olen siinä kunnossa, etten pärjää kotona, on korkea aika kuolla. En tarkoita itsemurhaa, mutta esimerkiksi kaikki influenssarokotukset saavat loppua ja muitakaan infektioita ei tarvitse varoa.  Kotiapua, siivousta, ruoanlaittoa, suihkuapua olen eläkkeestäni valmis maksamaan, mutta monikansallisille hoivayhtiöille en penniäkään. Omaisuuteni saa siirtyä lasteni hyväksi tarvittaessa ennakoperintöinä. Dementiaperimän takia kiinnitän jo nyt alle 60 v huomiota muiden riskien ehkäisyyn. 

Mutta mitä tarkoitat omaisuudellasi, joka siis menee lapsille ennakkoperintönä?  Mitä he ennakkoperivät?  Asuntosi?  Rahasi?  Mahdollisen maa- tai metsäomaisuutesi?

Mikään muu omaisuus ei oikeastaan merkitse mitään.  Jos sulla on auto, siitä ei ole verottaja kiinnostunut, eikä muustakaan irtaimesta y

Luepa tarkemmin. Omaisuus on eri asia kuin eläke, josta ne avut tarkoitus maksaa. Asunto voi siirtyä lapsille ja itse pienempään tai vuokralle. Ikää voi tietysti riittää pitempään kuin älliä, mutta jos täysi dementia iskee niin perushoivaa kummempaa en tarvitse ja jos järki jotenkin pelaa, lakkaan syömästä. 

Vierailija
152/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat säännöt on perhepäiväkötiin luotavissa kuin esim. perhepäiväkotien tai sijaislapsiperheiden pyörittämisiin. 

Mitä näistä on ohjelmia ym. tullut niin hyvin tyytyväisiä ovat nämä vanhukset. 3-5 vanhusta asuu saman katon alla. Eivät ole laitostuneet. Ja taatusti halvempaa kuin terveysjättien rahasampona osakkeenomistajille ja pääomasijoittajille. 

Eivät ole laitostuneet, kun kykenevät vielä siivoamaan, pesemään pyykkiä ja laittamaan ruokaa. Hoitamaan toinen toisiaan.

Vierailija
153/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.

Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse. 

Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005861397.html

Vierailija
154/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
155/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä aika paska duuni tuo.  Joka ikinen päivä neljä viisi vanhusta siinä omassa kodissa pyörimässä.  Vaikka olisivat kuinka mukaviakin.  Minä en jaksaisi.  

Vierailija
156/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat kuolleet ja perimiset peritty ja verot maksettu.

Itse en aio jäädä kenenkään Attendon hoitsun kiusattavaksi. 

Vierailija
157/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini oli ja äitini on hoivakodissa. Jos joskus itse olen siinä kunnossa, etten pärjää kotona, on korkea aika kuolla. En tarkoita itsemurhaa, mutta esimerkiksi kaikki influenssarokotukset saavat loppua ja muitakaan infektioita ei tarvitse varoa.  Kotiapua, siivousta, ruoanlaittoa, suihkuapua olen eläkkeestäni valmis maksamaan, mutta monikansallisille hoivayhtiöille en penniäkään. Omaisuuteni saa siirtyä lasteni hyväksi tarvittaessa ennakoperintöinä. Dementiaperimän takia kiinnitän jo nyt alle 60 v huomiota muiden riskien ehkäisyyn. 

Mutta mitä tarkoitat omaisuudellasi, joka siis menee lapsille ennakkoperintönä?  Mitä he ennakkoperivät?  Asuntosi?  Rahasi?  Mahdollisen maa- tai metsäomaisuutesi?

Mikään muu omaisuus ei oikeastaan merkitse mitään.  Jos sulla on auto, siitä ei ole v

No, voithan sitä nyt noin ajatella.  Kunhan nyt vanhenet, niin sitten voi olla toinen ääni kellossa.   En usko ollenkaan tuohon kaavailuun.  Sittenpä tiedät ja näet, kun ensin olet siinä tilanteessa.

Eläkkeesi voi tietysti olla niin hyvä, että se riittää kaikkiin noihin maksullisiin palveluihin, mutta hinnat voi nousta vielä vaikka miten korkealle.  Se on varmaa, että eläkkeet ei nouse.  Ne voi jopa laskea, kun nämä nuoret eläkeläisiä loisina pitävät ihmiset tarpeeksi meuhkaavat.

Ja rahan pitäisi vielä riittää vuokraan ja muihin kuluihin, jotka ei ainakaan pienene.  En usko, että jättäisit tarvittavat lääkkeesi ostamatta ja lopettaisin syömisen.  Juu en usko, ellet sitten tosiaan dementoidu täysin.

Ja voihan sulla olla rahaa pankissa vaikka kuinka, mutta sinähän aioit antaa ne perillisillesi ennakko perintönä.

Olen sua aika paljon vanhempi jo, mutta en vieläkään aio lopettaa elämistäni ihan omalla päätöksellä.  Minulle syntyi vast'ikään ihana lapsenlapsenlapsi.  Siinä on minulla syytä elää toivottavasti vielä pitkään.

Jos dementoidun, sitten en tietenkään päätä enkä vastaa mistään.

Vierailija
158/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään muutu. Joko yhteiskunta maksaa tai vanhus itse. Sama määrä rahaa liikkuu joka tapauksessa. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa, jos vanhuksella on itsellään varallisuutta/tuloja?

Vierailija
159/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole odottamassa perintöä. Olen sanonut aina vanhemmilleni, että käyttäkää kaikki itse pois. Rakennan oman elämäni itse, enkä todellakaan kaipaa muiden rahoja.

Vierailija
160/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että muutos ei vielä tule ja menee entiseen malliin, äitini juuri pääsi palvelukotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän