Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelitko saavasi perintöä? Nyt väläytetään mallia, jossa nämä rahat menisivät jatkossa hoivapalveluihin

Vierailija
24.08.2025 |

Kuka sitten enää säästää? pistävät kaiken menemään.

Toisilla ei muutenkaan ole mitään.

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myimme valmiiksi  lapsillemme  pilkkahintaan omaisuutta,   metsiä,  ym. Asunnon johon jätimme  asumisoikeuden.  Jo aiemmin  ostelimme heille  autoista lähtien mitä tarvitsivat. Nyt meidän omia tienaamia rahoja ei pysty kääntämään mikään taho.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Samoin. Olemme laittaneet Lasten nimiin omaisuutta ja maksaneet lahjaverotkin.  🤣🤣🤣🤣🤣,.

Taidat olla vähän naiivi jos luulet ettei lapset joudu maksamaan vanhempiensa hoitoja jos vanhemmilla ei ole varallisuutta, rofl :D

Vierailija
102/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä on mahdotonta alkaa tämänkaltaiseen kusetusmalliin, jossa ihmiset ovat ensin maksaneet vuosikymmenet veroa ja elättäneet edelliset ikäpolvet hoivapalveluineen ja sitten ilmoitetaan, että hoivaa et itse saa lainkaan veroillasi. Samaan aikaan ikänsä muiden elättinä olleet saisivat jatkossakin veroilla kustannetun hoivan. Joku murhamies saisi elää herroiksi ilmaiseksi hoivakodissa, mutta ikönsä töitä paahtanut ja isoja veroja maksanut joutuisi myymään asuntonsa ja omaisuutensa. Ei se niin mene. Oikeisto ei ikinä suostu näin epäreiluun ratkaisuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mihin verorahat sitten menee?

Vierailija
104/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten hoiva tulee jakautumaan kahteen kategoriaan:

1. valtion ylläpitämään joka tulee olemaan luokatonta eikä sinne kukaan kehtaa vanhempiaan tuupata

2. kokonaan tai valtaosin yksityiseen hoivaan. Se rahoitetaan eläkkeillä ja omista varoista (joita suomalaisille kertyy kiihtyvään tahtiin)

Aina voi satuilla veronkorotuksilla yms. Mutta noin se tulee menemään kuten yllä kirjoitin

Vierailija
105/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä on mahdotonta alkaa tämänkaltaiseen kusetusmalliin, jossa ihmiset ovat ensin maksaneet vuosikymmenet veroa ja elättäneet edelliset ikäpolvet hoivapalveluineen ja sitten ilmoitetaan, että hoivaa et itse saa lainkaan veroillasi. Samaan aikaan ikänsä muiden elättinä olleet saisivat jatkossakin veroilla kustannetun hoivan. Joku murhamies saisi elää herroiksi ilmaiseksi hoivakodissa, mutta ikönsä töitä paahtanut ja isoja veroja maksanut joutuisi myymään asuntonsa ja omaisuutensa. Ei se niin mene. Oikeisto ei ikinä suostu näin epäreiluun ratkaisuun. 

On valtavasti eläkeläisiä jotka ei ole maksaneet veroja kuin nimeksi. 

Vierailija
106/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin yleensä säästetään? Sanotaan, että pahan päivän varalle tai vanhuuden varalle. Just näin. Vanhuuden varalla niitä säästettyä rahoja käytetään, jos jotsin on kertynyt. Ei tietenkään ole rsrkoutus, että säästetään jollekin toiselle ja otetaan sitten yhteiskunnalta omaan tarpeeseen. 

Eikö nykyään kaikki elä johonkin 85-95 vuotiaaksi, että laskekaapa siitä perijöiden ikä, eli mitä niillä suurilla rahoilla enää tekee, kun on itsekin jo eläkkeellä ja raihnainen.

Tämä tuntuu usein monella unohtuvan.

Vierailija
107/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On valtavasti eläkeläisiä jotka ei ole maksaneet veroja kuin nimeksi. 

Eipä heillä omaisuuttakaan ole. Hehän ovat eläneet koko ikänsä muiden kustannuksella. 

Vierailija
108/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko ne rahat antaa suoraan Terveystalolle?

t. Petteri

Minustakin johtoportaan tulisi saada muutama poreamme ja parit jalkavaimot lisää!

Vierailija
109/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos veroeuroilla ei enää saa 'mitään', silloin veroja pitää laskea.

On älytöntä että maksan n. 30% tuloistani veroja,enkä saa niillä 'mitään'.

Jos vero% olis vaikka 10%, voisi tuloista säästää joka tonnista minkä 200e/kk enemmän, mistä kertyisi 40 vuoden aikana liki 100K, mistä tulisi ihan hyvä potti varovaisestikin sijoitettuna ja korkoa-korolle tuotto myös huomioiden.

Tuolla summalla +kertyneellä eläkkeellä maksaisi jo omaakin hoitoa pitkälle.

Mutta se on VÄÄRIN että verotetaan isosti ja koko ajan kaikesta karsitaan!

Tämä! Kansalaiset maksavat huimia summia veroja ja maksuja valtiolle eikä niillä oikein tahdo saada mitään vastineeksi. Mietin juuri kuinka paljon pelkästään asunto-osakkeen rekisteröinti huoneistotekisteriin maksaa per asunto. 89 e/asunto. Tosta yksistään tulee huimasti rahaa valtiolle. Sitten on alv, kiinteistövero, valtion eri maksut kuten autojen rekisteröinnit ja muutokset trafille, terveyskeskusmaksut, sairaalan hoitopäivämaksut, ei mikään ilmainen teveydenhoito, vakuutusvero jne jne. Ihan päättömästi maksetaan erilaisia maksuja. Ja nyt sitten kun on maksanut ikänsä veroja ei saisi mitään vanhuspalveluja vaan ne maksetaan omasta pussista. Mihin kaikki verotulot valtiolla menee? 

Vierailija
110/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin yleensä säästetään? Sanotaan, että pahan päivän varalle tai vanhuuden varalle. Just näin. Vanhuuden varalla niitä säästettyä rahoja käytetään, jos jotsin on kertynyt. Ei tietenkään ole rsrkoutus, että säästetään jollekin toiselle ja otetaan sitten yhteiskunnalta omaan tarpeeseen. 

Eikö nykyään kaikki elä johonkin 85-95 vuotiaaksi, että laskekaapa siitä perijöiden ikä, eli mitä niillä suurilla rahoilla enää tekee, kun on itsekin jo eläkkeellä ja raihnainen.

Tämä tuntuu usein monella unohtuvan.

Säilyy suvussa arvoasunnot, mökit ja osakkeet. Menevät sukupolvelta toiselle kuten kuuluukin. 

Vierailija
111/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen "malli" hyväksyttäisiin monet vahemmat siirtäisi omaisuuden tai suuren osan siitä jo hyvissä ajoin perillisilleen. Hyvä puoli olisi tietysti että perintöveroille voisi sanoa heipat. Itse ne jo olen maksanut joten uutinen ei sinällään ihan sama miten jakossa käy. Tosin en kannata esitystä.

Eikö siitä ennakkoperinnöstä mene sama tai jopa suurempi vero ja jos sitä antaa muutoin vain, niin sitten se menee lahjaverona, joka on kai yhtä korkea tai vielä korkeampi?

Toki on tämä hyvä kikka välttää se, että rahat päätyvät jotain Attendoa nöötsi ottein johtavalle sadistille, jolla on jo usean miljoonan vuosipalkka muutoinkin.

Vierailija
112/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu! Juuri  näin!

Vierailija
113/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten hoiva tulee jakautumaan kahteen kategoriaan:

1. valtion ylläpitämään joka tulee olemaan luokatonta eikä sinne kukaan kehtaa vanhempiaan tuupata

2. kokonaan tai valtaosin yksityiseen hoivaan. Se rahoitetaan eläkkeillä ja omista varoista (joita suomalaisille kertyy kiihtyvään tahtiin)

Aina voi satuilla veronkorotuksilla yms. Mutta noin se tulee menemään kuten yllä kirjoitin

Jotenkin tolleen tulee menemään. Kiva siinä sitten virua jossain kälysessä vaivaistalossa jos meni lahjoittelemaan rahansa ahneille lapsilleen ennen aikojaan.

Vierailija
114/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 40v ja olen päättänyt jo tässä vaiheessa, kun täytän 60, irtisanoudun töistä, myyn molemmat asuntoni ja lähden maailmalle matkailemaan, mikäli vain terveys sallii.

Itselleni jätän hätävara paikaksi kesämökin, jonne voin vetäytyä ja se on myös aika lähellä palveluja, joita saatan vanha tarvita.

Vierailija
115/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommunismi etenee

Vierailija
116/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 40v ja olen päättänyt jo tässä vaiheessa, kun täytän 60, irtisanoudun töistä, myyn molemmat asuntoni ja lähden maailmalle matkailemaan, mikäli vain terveys sallii.

Itselleni jätän hätävara paikaksi kesämökin, jonne voin vetäytyä ja se on myös aika lähellä palveluja, joita saatan vanha tarvita.

Sama ajatus, miksi raataisin töissä 40 vuotta ja sitten antaisin perilliselle tai valtiolle kaikki tienaamani rahat.

Käytän todellakin kaiken itseeni ja se käyttäminen pitää aloittaa arviolta 55-60v iässä, kun voi vielä tehdä asioita, mitä rahalla saa.

Vierailija
117/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini oli ja äitini on hoivakodissa. Jos joskus itse olen siinä kunnossa, etten pärjää kotona, on korkea aika kuolla. En tarkoita itsemurhaa, mutta esimerkiksi kaikki influenssarokotukset saavat loppua ja muitakaan infektioita ei tarvitse varoa.  Kotiapua, siivousta, ruoanlaittoa, suihkuapua olen eläkkeestäni valmis maksamaan, mutta monikansallisille hoivayhtiöille en penniäkään. Omaisuuteni saa siirtyä lasteni hyväksi tarvittaessa ennakoperintöinä. Dementiaperimän takia kiinnitän jo nyt alle 60 v huomiota muiden riskien ehkäisyyn. 

Mutta mitä tarkoitat omaisuudellasi, joka siis menee lapsille ennakkoperintönä?  Mitä he ennakkoperivät?  Asuntosi?  Rahasi?  Mahdollisen maa- tai metsäomaisuutesi?

Mikään muu omaisuus ei oikeastaan merkitse mitään.  Jos sulla on auto, siitä ei ole verottaja kiinnostunut, eikä muustakaan irtaimesta ylipäänsä.  Vain kiinteä omaisuus on se, mikä lasketaan omaisuudeksi, sekä raha.  No et kai rahojasi jaa pois, jos kerran haluat maksaa palveluista, niin kuin kirjoitit?  Ja tuskin sitten asunnostasikaan luovut, jos kerran et halua mihinkään hoitokotiin.  Ja jos vaan et kuole, voithan elää vaikka satavuotiaaksi.  Minun sukulaiseni eli niin vanhaksi ja oli ihan toimintakykyinen viimeiseen päiväänsä asti.  Asui omassa asunnoissaan ja käytti omia rahojaan niihin palveluihin mitä tarvitsi.   

Vierailija
118/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki siihen aloittajan viittaamaan Ilta-Sanomien juttuun, josta tässä keskustellaan: is.fi/taloussanomat/art-2000011440434.html

Vierailija
119/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin luopua perinnöstä, sillä en halua olla tekemisissä huumepää-siskon kanssa edes tämän perintöasian tiimoilta. Vetäköön suoneen, tai mitä nyt sitten harrastaakin, jos nyt edes kykenee kuolinpesää hoitamaan. Pärjään ilman perintöäkin.

Vierailija
120/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin pari vuotta sitten suhteet vanhempiini ja viime viikolla hain psykiatrisen diagnoosin. Nämä siksi, etten aio osallistua vanhempieni vanhuuden hoivaan. 

Rahansa voivat käyttää miten lystäävät. Minä olen vaihtanut perintöni mielenrauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi