10 vuotta ilman luottotietoja ja nyt on kädessä luottokortti
Ajat ovat muuttuneet. 10 vuotta sitten mulla oli MasterCard Silver credit/debit josta voi valita maksaako luotolla vai käteisellä. Tässä uudessa kortissa on vain credit ominaisuuus, kyseessä siis Nordea Credit. Luottoraja on 1500 euroa. Miten saan siirrettyä kortille rahaa niin ettei tarvitse käyttää luottoa? Mulla on käyttötilillä pari tonnia jotka haluan siirtää tuolle creditille.
Kommentit (20)
On sinulla luottoTIEDOT ollut koko ajan. Olet vain ollut luottoKELVOTON. eri asia.
Maksa ensin joku juttu luotolla ja odota, että tulee lasku. Voit maksaa luottokortille plussasaldoa käyttämällä tämän laskun tili- ja viitenumeroa. Olen tehnytkin näin, kun olen jollekin matkalle tarvinnut luottokortille katetta enemmän kuin mitä on kortin luottoraja.
Vierailija kirjoitti:
On sinulla luottoTIEDOT ollut koko ajan. Olet vain ollut luottoKELVOTON. eri asia.
Typerys :)
Vierailija kirjoitti:
Maksa ensin joku juttu luotolla ja odota, että tulee lasku. Voit maksaa luottokortille plussasaldoa käyttämällä tämän laskun tili- ja viitenumeroa. Olen tehnytkin näin, kun olen jollekin matkalle tarvinnut luottokortille katetta enemmän kuin mitä on kortin luottoraja.
Meneekö siitä ylimääräisestä suorituksesta korkoa jos en käytä luottorahaa vaan tallentamaani omaa rahaa?
Mastercard on köyhän luottokortti.
Voit hakea Visaa, kun
olet vähintään 18-vuotias
olet oman pankkisi pääasiallinen asiakas
<b>sinulla on säännölliset palkka- tai eläketulot
sinulla on riittävä maksukyky ja raha-asiat moitteettomasti hoidettuna</b>
asut pysyvästi Suomessa.
Visaa eivät mammat toisinsanoen saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö siitä ylimääräisestä suorituksesta korkoa jos en käytä luottorahaa vaan tallentamaani omaa rahaa?
Ei luottokortilla maksamisesta mene mitään korkoa, jos maksat aina kuukauden lopussa koko laskun (eikä vain minimilyhennystä) kerralla. Minulla on ollut Nordean kautta luottokortti jo yli 20 vuotta enkä ole maksanut vielä senttiäkään korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mastercard on köyhän luottokortti.
Voit hakea Visaa, kun
olet vähintään 18-vuotias
olet oman pankkisi pääasiallinen asiakas
<b>sinulla on säännölliset palkka- tai eläketulot
sinulla on riittävä maksukyky ja raha-asiat moitteettomasti hoidettuna</b>
asut pysyvästi Suomessa.
Visaa eivät mammat toisinsanoen saa.
Tuo riippuu täysin pankista. Nordea tarjoaa luottokorttina nimenomaan MasterCardia, esim. S-Pankki taas Visaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Nordean Mastercardia käyttäessä ei tarvitse edes odottaa laskua. Ensimmäisen ostoksen tehtyäsi, kun menet verkko- tai mobiilipankkiin, siinä näkyy etusivulla luottokortti ja sen saldo. Siitä pääsee kortin tiedoille, ja siellä löytyy ominaisuus maksa heti. Ehdottaa, että maksat sen summan, jonka olet siltä käyttänyt, mutta siinä on myös vaihtoehto muuta summaa, jolloin voit siis maksaa ylimääräistä sinne kortille. Tätä tosin pankki ei suosittele, että sinne säästetään rahaa. Minulla on sen verran matala luottoraja varmuuden vuoksi, että kysyin voiko sinne maksaa reilun ylisumman, jotta sain kalliimman matkan ostettua. Vastaus oli, että tällaisessa tapauksessa kertaluontoisesti voi niin tehdä, mutta luottokorttia ei ole tarkoitus käyttää niin.
Joku ihmetteli, että miksi haluaisit tehdä niin. Mä ymmärrän, että varmastikin siksi, että olet saanut luottotiedot takaisin etkä halua ajautua uudelleen luottokierteeseen. Ja se on mun mielestäni tosi fiksusti ajateltu. Itselläni ei ole ollut luottokierrettä ja ongelmia, mutta minäkään en halua käyttää luottokorttia. Vain suuremmissa ostoksissa, varsinkin matkoissa ja muutoin, kun haluan vastuun maksusta ja mahdollisesta takaisinperinnästä siirtyvän pankille. Ja maksan luottokortin luottorajan heti takaisin täyteen. Tuli vain mieleeni, että miksiköhän sinulle on myönnetty pelkkä luottokortti? Yhdistelmä credit/debit-kortti on yleisempi vaihtoehto, ja olisi varmasti sinun tilanteessasi paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys :)
Mitä typeryyttä on korjata virheellinen tieto.
Visa osarikorko 8,95% + 3kk euribor
Paarialuokan Mastercard Tuohi jonka saa helpoimmin korteista, 27,7% jos luottoa on käytössä 1500€
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että kaikilla on luottotiedot????🥱
En ymmärrä, miksi olet hankkinut luottokortin? Kiva, että luottotiedot ovat palautuneet, mutta ei se tarkoita että on pakko heti ottaa luottokortti.
Mulla ei ole koskaan ollut mitään luottohäiriöitä, maksurästejä tms, ei muuta velkaa kun opintolaina ja asuntolaina ja silti mulla ei koskaan ole ollut luottokorttia. Debit-kortti on aina riittänyt varsin mainiosti.
Täytyy olla huoleton rahankäyttäjä jos aikoo haaskata luotolla ostamiseen.
Mulla on Visa Platinum 20k luottorajalla ja maksan kaiken sillä. Luotto-ominaisuutta en käytä vaan maksan kertyneen laskun kokonaisuudessaan kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Paarialuokan Mastercard Tuohi jonka saa helpoimmin korteista, 27,7% jos luottoa on käytössä 1500€
Korolla ei ole mitään merkitystä, jos maksaa koko laskun joka kuukausi. Lisäksi Nordean Mastercardin korko on paljon pienempi (9,5 % + 3 kk euribor) kuin Mastercard Tuohin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi olet hankkinut luottokortin? Kiva, että luottotiedot ovat palautuneet, mutta ei se tarkoita että on pakko heti ottaa luottokortti.
Mulla ei ole koskaan ollut mitään luottohäiriöitä, maksurästejä tms, ei muuta velkaa kun opintolaina ja asuntolaina ja silti mulla ei koskaan ole ollut luottokorttia. Debit-kortti on aina riittänyt varsin mainiosti.
Mulle tuo luottokortti on pelkästään itsetuntokysymys ja sillä on symbolinen arvo. Kun on kymmenisen vuotta joutunut häpeällisiin tilanteisiin asuntoa, töitä ja liittymää hankkiessa, ja on hävennyt, hävennyt ja hävennyt., niin mulle tuon luottokortin saaminen on vähän kuin saisi ihmisarvon takaisin: olen luottamuksen arvoinen, kuulun suomalaiseen enemmistöön joka hoitaa talouden hyvin ja jonka kanssa voi tehdä taloudellisia sitoumuksia. Ymmärrätkö nyt? Se alennustila vaikutti ihan kaikkeen. En edes parisuhdetta harkinnut, koska jos olisi tullut yhteenmuuton aika, häpeäni ja salaisuuteni olisi paljastunut. Kaikki hyvin alkaneet suhteet lopetin kun olisi pitänyt tehdä siirto eteenpäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo luottokortti on pelkästään itsetuntokysymys ja sillä on symbolinen arvo. Kun on kymmenisen vuotta joutunut häpeällisiin tilanteisiin asuntoa, töitä ja liittymää hankkiessa, ja on hävennyt, hävennyt ja hävennyt., niin mulle tuon luottokortin saaminen on vähän kuin saisi ihmisarvon takaisin: olen luottamuksen arvoinen, kuulun suomalaiseen enemmistöön joka hoitaa talouden hyvin ja jonka kanssa voi tehdä taloudellisia sitoumuksia. Ymmärrätkö nyt? Se alennustila vaikutti ihan kaikkeen. En edes parisuhdetta harkinnut, koska jos olisi tullut yhteenmuuton aika, häpeäni ja salaisuuteni olisi paljastunut. Kaikki hyvin alkaneet suhteet lopetin kun olisi pitänyt tehdä siirto eteenpäin.
Ap
Ok, ehkä jotenkin voin kuvitella. Se on varmasti hirmuisen eri asia, kun ei ole tuollaista kokenut ja luottokortittomuus on ollut oma valinta.
Mutta tosi hienoa että olet saanut luottotiedot takaisin, ajattelen että olet arvokas ihmisenä joka tapauksessa, olipa luottotiedot tai ei, mutta ymmärrän että yhteiskunnassa luottotiedottomuus vaikeuttaa niin monta asiaa, että siitä voi tulla ikävä taakka ja leima.
Hanki yhdistelmäkortti. Käytä debit-puolta. Iloitse siitä, että voisit halutessasi maksaa myös luotolla. Mutta älä lähde enää sille tielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korolla ei ole mitään merkitystä, jos maksaa koko laskun joka kuukausi. Lisäksi Nordean Mastercardin korko on paljon pienempi (9,5 % + 3 kk euribor) kuin Mastercard Tuohin.
Mammat eivät saa muuta kuin korkean koron Tuohi-kortin, koska pankki huomioi henkilön luottoriskit korollaan.
Maksamalla plussasaldoa luottotilille, mutta miksi ihmeessä haluat tehdä niin?