Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelitko saavasi perintöä? Nyt väläytetään mallia, jossa nämä rahat menisivät jatkossa hoivapalveluihin

Vierailija
24.08.2025 |

Kuka sitten enää säästää? pistävät kaiken menemään.

Toisilla ei muutenkaan ole mitään.

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jotain järkeä ehdotuksiin.

Vierailija
2/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassareiden märkä uni, ei tule toteutumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin yleensä säästetään? Sanotaan, että pahan päivän varalle tai vanhuuden varalle. Just näin. Vanhuuden varalla niitä säästettyä rahoja käytetään, jos jotsin on kertynyt. Ei tietenkään ole rsrkoutus, että säästetään jollekin toiselle ja otetaan sitten yhteiskunnalta omaan tarpeeseen. 

Vierailija
4/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani oikeutettu minkäänlaiseen perintöön, ne ei ole itsehankkimiani varoja. Toki otan vastaan, mutten murehdi jos jään ilman.

Vierailija
5/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ne rahat antaa suoraan Terveystalolle?

t. Petteri

Vierailija
6/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut saavani perintöä. Vanhempani ovat köyhiä, avustan heitä taloudellisesti.

Vierailija
7/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen "malli" hyväksyttäisiin monet vahemmat siirtäisi omaisuuden tai suuren osan siitä jo hyvissä ajoin perillisilleen. Hyvä puoli olisi tietysti että perintöveroille voisi sanoa heipat. Itse ne jo olen maksanut joten uutinen ei sinällään ihan sama miten jakossa käy. Tosin en kannata esitystä.

Vierailija
8/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset terveysjätit kunnon punkkeja!!!

Vierailija
9/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaminenhan se nimenomaan pitää yhteiskunnan pyörimässä, palvelut eivät edes kuormita ympäristöä.

Ajattelitko että minä maksan vanhempiesi hoivapalvelut veroistani, että sinä voit saada ison perinnön. Itse en ole saamassa mitään.

Voisitko selittää, miten olet enemmän oikeutettu siihen rahaan kuin minä?

Vierailija
10/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä kokkareet on nyt vallassa ja haluavat imeä joka sentin vanhusten omaisuudesta ylikansallisille veroparatiisijäteille. 

Vierailija
11/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassareiden märkä päiväuni on helppo kiertää lahjoittamalla koko omaisuus perijöille siinä vaiheessa, kun joutuu hoivakotiin tai sairaalaan.

Vierailija
12/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin yleensä säästetään? Sanotaan, että pahan päivän varalle tai vanhuuden varalle. Just näin. Vanhuuden varalla niitä säästettyä rahoja käytetään, jos jotsin on kertynyt. Ei tietenkään ole rsrkoutus, että säästetään jollekin toiselle ja otetaan sitten yhteiskunnalta omaan tarpeeseen. 

Tätä kaikenmaailman verotusta on perustelu juuri mm vanhusten voivan tarpeella. Nykyään mikään ei riitä. Ok veroja sitten roimasti alemmas. 10% ainakin jos nuokin itse pitää maksaa.

Vierailija
13/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä "nämä rahat"? Siis hoitokodissa olevan omaisuusko? Missä tällaista mallia "väläytetään"?

Aloittaja voisi opetella laittamaan edes lähteen jos ei itse viitsi selostaa asiaansa ymmärrettävästi.

Vierailija
14/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe olevani oikeutettu minkäänlaiseen perintöön, ne ei ole itsehankkimiani varoja. Toki otan vastaan, mutten murehdi jos jään ilman.

Minä taas koen olevani yhtä oikeutettu perintöön kuin edellinen sukupolvi, joka otti perinnöt vastustelematta vastaan.

Vierailija
15/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttaminenhan se nimenomaan pitää yhteiskunnan pyörimässä, palvelut eivät edes kuormita ympäristöä.

Ajattelitko että minä maksan vanhempiesi hoivapalvelut veroistani, että sinä voit saada ison perinnön. Itse en ole saamassa mitään.

Voisitko selittää, miten olet enemmän oikeutettu siihen rahaan kuin minä?

Tämä. Osuit asian ytimeen.

Vierailija
16/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut vanhempieni kanssa asiasta ja tehnyt heille selväksi, että perintöä varten ei tarvitse rahaa jemmata, vaan toivon heidän ennemmin käyttävän rahaa hyvän elämänlaadun ja mielekkäiden eläkepäivien viettämiseen vielä kun toimintakykyä on jäljellä. Asun valitettavasti kaukana joten en pysty auttamaan arjen askareissa sittenkun heidän kuntonsa heikkenee, joten todellakin toivon heidän palkkaavan apua matalalla kynnyksellä. 

Meidän suvussa on ollut ongelmallisia perintöjä jos jonkinlaista, riitaa, hankalasti myytäviä asuntoja, epämääräisyyksiä ja vaikka mitä sotkua. Minulle sopii vallan mainiosti että tuleva perintöni on lähinnä sisustustavaraa ja muistoesineitä. 

Minulla tosin on myös kaksi sisarusta, heidän mielipidettä asiaan en tiedä tai sitä että ovatko puhuneet asiasta vanhempien kanssa. Meillä äidin kanssa tuo tuli luontevasti puheenaiheeksi kun puhuttiin ylipäätään siitä missä tilassa vanhustenhuolto on.

Vierailija
17/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myimme valmiiksi  lapsillemme  pilkkahintaan omaisuutta,   metsiä,  ym. Asunnon johon jätimme  asumisoikeuden.  Jo aiemmin  ostelimme heille  autoista lähtien mitä tarvitsivat. Nyt meidän omia tienaamia rahoja ei pysty kääntämään mikään taho.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
18/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessani ei mahdollinen perintö kiinnostanut pätkääkään. Toki kuvittelin ammattilaisena saavani olla töissä eläkeikään tai pidempäänkin. Ajattelin jopa pariin otteeseen luopua perintöosuudestani sisarusteni hyväksi.

Toisin kävi työelämässä. Tuilla kituuttaminen on syvältä, ja jollei olisi sukua olisin ehkä jo lähtenyt viimeiselle risteilylle. Nyt siihen perintöön suhtautuukin vähän toisella tavalla. Se lienee viimeinen mahdollisuus parantaa omaa elämää edes hetkeksi. Toisaalta jos tarve on niin käyttäköön sen omaan hyvinvointiinsa, ovat he sen ansainneet.

Vierailija
19/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö he jo nyt anna eläkkeensä näille? Mistä tässä siis on kyse, maksaako joku hoitopaikka enemmän kuin muutaman tonnin ts. aikovatko ulosmitata koko omaisuuden? En tajua mistä tässä puhutaan. 

Vierailija
20/178 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Siis tämähän on hallituksen touhuja. Olethan tietoinen että hallitus tässä maassa säätää lait? Ja meillä on enemmistöhallitus jossa istuvat PS, kok, KD ja RKP.