Ajattelitko saavasi perintöä? Nyt väläytetään mallia, jossa nämä rahat menisivät jatkossa hoivapalveluihin
Kuka sitten enää säästää? pistävät kaiken menemään.
Toisilla ei muutenkaan ole mitään.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Mihin yleensä säästetään? Sanotaan, että pahan päivän varalle tai vanhuuden varalle. Just näin. Vanhuuden varalla niitä säästettyä rahoja käytetään, jos jotsin on kertynyt. Ei tietenkään ole rsrkoutus, että säästetään jollekin toiselle ja otetaan sitten yhteiskunnalta omaan tarpeeseen.
Mitä sinä otat parhaillaan yhteiskunnalta? Nämä vanhukset ovat veronsa maksaneet.
Eihän kukaan enää jätä tilille yhtään mitään, jos sen vie joku kansainvälinen sijoitusyhtiö omiin taskuihinsa. Kunnat ovat ensin lopettaneet omat vanhainkotinsa ja nyt ollaan sitte vanhuksen omaisuutta vailla. Nytkin maksuihin menee jo lähes koko eläke.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiset terveysjätit kunnon punkkeja!!!
Älä persu puhu paskaa.. kokomus ja Purra haluaa terveysjäteille kääntää vanhusten omaisuuden. Tämän nyt kaikki tietää. 😝😝😝😝
Voitaisiinko me, jotka ei varmaan koskaan päästä eläkkeelle tai jos päästään, niin ihan minimaalisen pienellä eläkkeellä, niin saadaan edes perintömme.
Viisas lahjoittelee omaisuutensa lapsilleen hyvissä ajoin jo eläessään.
Äitini antoi kaikki säästönsä ihanalle rakkaalleen (romansdihuijarille). Ei ole enää mitään, jolla saisi hoivapalveluja saati jäisi perintöä. Itseensä kun olisikin sijoittanut, niitä palveluita hankkinut. Olisi elellyt vaikka hotellissa vuosia.
En saa eikä minun lapsi tule saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vassareiden märkä uni, ei tule toteutumaan.
Ole hiljaa!!! Purra ja Orpo tätä ajaa. Etkö lue mitään ???
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaminenhan se nimenomaan pitää yhteiskunnan pyörimässä, palvelut eivät edes kuormita ympäristöä.
Ajattelitko että minä maksan vanhempiesi hoivapalvelut veroistani, että sinä voit saada ison perinnön. Itse en ole saamassa mitään.
Voisitko selittää, miten olet enemmän oikeutettu siihen rahaan kuin minä?
Olisiko tähän vastauksia? Eikö meillä ole kuitenkin käsitys siinä, että Suomessa jokaisella on samat mahdollisuudet ja vastuu omasta toimeentulostaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan Petterin kavereiden unelma, niiden joiden firmat tahkoaa osinkoja hoivapalveluilla.
Kyllä ne omat omaisuutensa osaa suojata. Menetykset on keskituloisten tavisten ongelma!
Vierailija kirjoitti:
Myimme valmiiksi lapsillemme pilkkahintaan omaisuutta, metsiä, ym. Asunnon johon jätimme asumisoikeuden. Jo aiemmin ostelimme heille autoista lähtien mitä tarvitsivat. Nyt meidän omia tienaamia rahoja ei pysty kääntämään mikään taho.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Samoin. Olemme laittaneet Lasten nimiin omaisuutta ja maksaneet lahjaverotkin. 🤣🤣🤣🤣🤣
Reilu meininki. Ensin kupataan työväestöltä neljäsosa kaikista ansioista ökyeläkeläisten elättämiseen, sillä ajatuksella, että jääpähän sitten edes perintöä. Nyt sitten viedään mummoilta rahat Petterin pörriäiskavereille, ja ylläripylläri, tavallinen työssäkäyvä ihminen jää sitten ilman myös sitä perintöä. Kai ne mummujen rahat jotenkin ryöstetään valtiolle, vaikka lapset itse lopulta hoitaisivatkin vanhuksensa.
Sukupolvien välinen oikeudenmukaisuus, jo vain.
Minulle ei ole ongelma, jos en saa perintöä - vaikka esim lapsuuden mökillä on tunnearvoa.
mutta sanon ihan suoraan, että jos minä en pysty jättämään omaisuuttani lapsilleni, olen valmis heittäytymään nyt samantien sosiaaliturvan hoidettavaksi. Eli sen sijasta että yhteiskunta hoitaisi minun pari loppuvuottani ja se maksaisi ehkä pari sataa tuhatta, miuta vastineeksi minä maksan veroja kuutisenkymmentätuhatta vuodessa (eli katan sen vanhuudenhoivan kolmessa-neljässä vuodessa) tai sitten saatte pelkästään maksaa minulle sen parikymmentä tuhatta vuodessa seuraavat 40 vuotta JA sen loppuvaiheen parisataatuhatta saamatta takaisin mitään.
Kannattaa muistaa, että me maksamme veroja vain koska siitä on sopimus. Jos yhteiskunta ei pidä osuuttaa sopimuksesta, ei minuakaan velvoita mikään
Vierailija kirjoitti:
Kaiken voi lahjoittaa ajoissa ilman mitään välikäsiä ja veroja. Kannattaa aloittaa ajoissa!
Joku viisas sanoi, että on epäreilua kun joku hassaa kaiken elämänsä aikana ja yhteiskunta hoitaa loppuajan. Toinen taas tehnyt töitä ja säästänyt, maksaa tämän kaiken hassanneen loppuelämän kulut omiensa lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen kuullut niin Näinhän nykyään tehdään hyvin paljon ja se on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Kyllä mä sain äidiltä perintöä ja isä on vielä elossa. Vasemmalle päin ei tarkoita että on köyhä. Sijoitin tietysti perinnön ja pörssissä olen hyvinkin usein.
Mikähän vttu siinä on että tämänkin persu yrittää kääntää vassareiden syyksi vaikka ITSE ovat asiasta säätämässä hallituksessa. Ei sen tarvitse iso vika olla kun se on persun päässä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini antoi kaikki säästönsä ihanalle rakkaalleen (romansdihuijarille). Ei ole enää mitään, jolla saisi hoivapalveluja saati jäisi perintöä. Itseensä kun olisikin sijoittanut, niitä palveluita hankkinut. Olisi elellyt vaikka hotellissa vuosia.
Erällä tapaahan hän sijoitti. Hän osti rahoillaan sen romanssin
Vierailija kirjoitti:
Mihin yleensä säästetään? Sanotaan, että pahan päivän varalle tai vanhuuden varalle. Just näin. Vanhuuden varalla niitä säästettyä rahoja käytetään, jos jotsin on kertynyt. Ei tietenkään ole rsrkoutus, että säästetään jollekin toiselle ja otetaan sitten yhteiskunnalta omaan tarpeeseen.
No niitä rahoja tulisi tietysti itse käyttää, on paljon mllä helpotusta saisi elämäänsä sijoittamalla vähän vaikka palveluksiin ostamalla apua kodinhoitoon ja kaupassa käyntiin sen sijaan että pihistää sukulaisille perinnöksi. Ja vaatii yhteiskunnalta palveluksia ilmaiseksi vaikka itsellä olisi rahaa.
Jos veroeuroilla ei enää saa 'mitään', silloin veroja pitää laskea.
On älytöntä että maksan n. 30% tuloistani veroja,enkä saa niillä 'mitään'.
Jos vero% olis vaikka 10%, voisi tuloista säästää joka tonnista minkä 200e/kk enemmän, mistä kertyisi 40 vuoden aikana liki 100K, mistä tulisi ihan hyvä potti varovaisestikin sijoitettuna ja korkoa-korolle tuotto myös huomioiden.
Tuolla summalla +kertyneellä eläkkeellä maksaisi jo omaakin hoitoa pitkälle.
Mutta se on VÄÄRIN että verotetaan isosti ja koko ajan kaikesta karsitaan!
Vai punikkeja 🤪🤣🤣🤣