Olen alkanut kokemaan katkeruutta siitä etten saa viettää häitä
Joo, avioliitto on vain paperi, häät on rahan tuhlaamista yhteen päivään, mitä näitä nyt on. Olen jokseenkin ihan samaa mieltä, mutta taas kun some on täynnä kauniita kesähäitä ja kuvia hääpareista, on minusta alkanut tuntua pahalta etten päässyt oman elämän aikana kokemaan kosintaa ja edes pientä häätilaisuutta. Mitään rationaalista syytä tuolle ei ole, mutta tuntuu surulliselta ettei pääse tuota kokemaan.
Meillä on mieheni kanssa hyvin tyypillinen suomalainen pitkä parisuhde johon ei ole ikinä liittynyt isompaa romantiikkaa. Emme ole ikinä edes käyneet treffeillä varsinaisesti, vaan humalaisen yhdenyönjutun jälkeen pidimme yhtä siitä asti. Tavallaan vaan muutin miehen luokse ja olemme eläneet yhdessä siitä asti. Arki on ihan hyvää ja tasaista. Joskus kysyin naimisiinmenosta ja mies vain tokaisi ettei minun tarvitse murehtia että joutuisin joskus kosituksi joten se siitä.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Mikään eikä kukaan estä sua ostamasta häämekkoa ja järjestämästä juhlaa.
Olet tyytynyt miehen päätökseen elää avoliitossa.
Ilman juhlia tuskin.
Kokoa ystävät juhlaan ja kävele keskiöön mekko päällä
Ihmisillä on monia haluja ja vain 1 elämä toteuttaa haaveensa.
Go girl!
En saisi mitään irti tällaisista juhlista. Haluaisin naimisiin, en pelkkiä hääjuhlia. Tyytyisin naimisiinmenoon ilman hääjuhliakin mutten toisinpäin. Puhuin aloituksessa häistä juhlinta, ja olen seurannut sydänsyrjälläni kun ihmiset ovat suunnitelleet häitään, valmistautuneet ja lopulta sitten menneet naimisiin. Minulle avioliitto on sen verran merkityksellinen että koen jääväni paitsi tuosta kauniista kokemuksesta joka harmittaa. Mutta niinkuin sanoin, ne hääjuhlat ovat tapa juhlistaa avioliittoa joka on kaiken keskiössä. Pelkät juhlat mekko päällä ei lohduta. Aloittaja
Tervetuloa juhliin, joissa minä olen keskiössä kauniissa hääpuvun tyylisessä mekossa, laitathan lahjat kuoreeseen!