Persoonallisuushäiriöinen tyttöystävä
Hei, mitenkähän tämän nyt aloittaisi... Olent nyt reilun vuoden ollut naisen kanssa jolla on todettu epävapaa, adhd, ja mitä ilmeisimmin myös kaksisuuntainen(jota ei kuitenkaan ole vielä todettu). Kyseessä on vanha tuttu 15vuoden takaa, ja luulin tuntevani hänet hyvin. Kertoi kyllä heti jopa ennen suhdetta, diagnooseistaan, ja suurin mikä minut sai ihastumaan oli se miten hän kuunteli kun halusin jutella aikasemmista suhteistani ja tuskasta mitä olen kokenut, oli jotenkin yliempaattinen nyt kun mietin tätä.
Alussa kaikki oli yli-ihanaa, hän halusin välttämättä lainata minulle rahaa erinnäisiin asioihin tai straight off osti lahjaksi minulle kalliita asioita mitä saatoin haaveilla netissä, hän myös kertoi samaa kaavaa kaikista edellisistä suhteistaan, olisihan siinä jo jotain pitänyt älytä, kun hän sanoi että kaavamaisesti ollut aina vuosi-ero, vuosi-ero, vuosi, ja ero. Entiset suhteet toisti samaa kaavaa ei itsessään vikaa vaan kaikissa kumppaneissa. Mutta joo.
Alkuhuuman jälkeen alkoi arki, jäin työttömäksi, hän edelleen töissä, ei siitä kyllä ole koskaan metakkaa nostanut vaikka en ole kun hanttihommia tehnyt suhteemme aikana, mutta kun arki alkoi loppui myös seksi, läheisyys kaikki täysin, olin varma käytöksen perusteella että hällä on toinen, noh ei ollut. Alkoi erinnäiset riidat ihan turhista asioista, ja kun ne oli saatu selvitettyä työllä verellä ja hiellä, niin menee päivä ja sama asia puheeksi koska ei ollut hälle sopiva lopputulos, vaan minun oli alennuttava olemaan se "väärässä oleva", se oli helpompaa niin kuin jatkaa sitä riitaa loputtomiin.
Ihan järjetön hylätyksitulemisen pelko hänellä, en saanut enää käydä kavereilla yksin, kaikkialle piti päästä mukaan vahtimaan, jos tuli riitaa, ei päästänyt kotoa pois, vaan ajoi nurkaan jolloin oma ptsdni hyökkäsi, olisin vain hetken tarvinnut omaa aikaa selvittää pääni, no ei hänen on selvitettävä kaikki heti välittömästi tai kun tulee kotiin, yleensä yöllä jolloin olen nukkumassa, joten terve vaan taas menetetyt yöunet, ja vitutus.
Kaikesta on yritetty puhua ja tehä kompromisseja, mutta eipä nuo tunnu ikinä pitävän hänen puoleltaan. Hän haluaa sanojensa mukaan parantua, ja pääsikin psykoterapiaan, kerran viikossa, no ei mennyt pitkään kun muuttuikin minulta kysymättä kerran 2vk, ja nyt onkin jo kerran kk, että näin. Kun aloitti terapian tosissaan häin heti muutoksia parempaan, ja rauhallisuutta, eipä niistäkään ajoista voi kun haaveilla enää, Olen todella tukahdutettu tässä suhteessa, rakastan häntä paljon, mutta ei ole järkeä, että kun olen muualla, niin puhelimeeni on 10min aikana tullut 80+puhelua, ja satakunta viestiä, viestejä /puheluita tulee kokoajan, enkä esim voi enää pitää puhelinta autosoittimena, mut joka puhelu pätkäsee musan... Ei hetken rauhaa, ja minä kun taas tarvitsen rauhaa palautuakseni.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan erehdy tekemään lasta noin epävakaan persoonallisuushäiriöisen kanssa. Juokse ja äkkiä.
Juu ei ollut ihan heti mielessä, hänellä on lapsi edellisestä suhteesta johon pitää juuri ja juuri yhteyttä, isovanhemmat ja ex mies kasvattaa
Vierailija kirjoitti:
Lainaat rahaa naiselta? Tasokas mies, jolla pakka kasassa, ei vippaa rahaa. Ei kavereiltaan, mutta ei etenkään naiselta.
Näin ainakin minun piireissäni arvomaailma.
Taloudellinen omavaraisuus/tasapaino on aivan ehdoton vaatimus hyvälle miehelle.
En minäkään loisi miesten rahoilla tai pyytele vippejä hiusjatkeisiin tai merkkiveskoihin.
Nimenomaan ellei white trash.
Ap, sä tuskin yhtään oot sen parempi tai normaalimpi kun kirjoittelet leimaavia mustamaalauksia tänne palstalle sen sijaan, että sanoisit nää asiat hänelle suoraan + seura kertoo ihmisestä paljon!
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä tuskin yhtään oot sen parempi tai normaalimpi kun kirjoittelet leimaavia mustamaalauksia tänne palstalle sen sijaan, että sanoisit nää asiat hänelle suoraan + seura kertoo ihmisestä paljon!
Tän on oltava trolli vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan erehdy tekemään lasta noin epävakaan persoonallisuushäiriöisen kanssa. Juokse ja äkkiä.
Juu ei ollut ihan heti mielessä, hänellä on lapsi edellisestä suhteesta johon pitää juuri ja juuri yhteyttä, isovanhemmat ja ex mies kasvattaa
Aha elikkä niin huono nainen että synnytti äpärän narkille, jonka mummo nyt kasvattaa.
Tää tarina nyt on valhetarina. Psykoterapiaa ei voi muuttaa niin, että siellä käy kerra kuussa.
Myös sen lisäksi tuntuu, että AP laittoi vain litanian tunnettuja mielenterveyshäiriöitä, mutta ei tiedä niistä miten ne edes näyttäytyy arjessa.
Tiedät kyllä itsekin, mikä on ainoa oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Lainaat rahaa naiselta? Tasokas mies, jolla pakka kasassa, ei vippaa rahaa. Ei kavereiltaan, mutta ei etenkään naiselta.
Näin ainakin minun piireissäni arvomaailma.
Taloudellinen omavaraisuus/tasapaino on aivan ehdoton vaatimus hyvälle miehelle.
En minäkään loisi miesten rahoilla tai pyytele vippejä hiusjatkeisiin tai merkkiveskoihin.
Joo siis mihin suhde perustuu jos nainen käy työssä ja mies loisii tämän lompakossa. Sama kun äiti yrittäisi imeä vauvansa tissiä.
Ei jatkoon, 0/5.
Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy.. Mukavia pelihetkiä, onko kohta puukkohipan aika?
Kantsii hypätä karusellista pois tavalla tai toisella. Sano vaikka, että nyt tarvitset oman miekenterveytesi vuoksi kuukauden täyttä rauhaa. Ja sillä aikaa exit-plan tuosta suhteesta.
Ei AP.kaan tasapainoiselta tunnu sekavine vuodatuksineen
Mutta tiedoksi siis ihan jokaiselle: epävakaa persoonallisuushäiriö on sellainen asia, että jos ihmisellä se on tai edes voimakkaita piirteitä ilman diagnoosia, JUOKSE.
Ok. Eli maksoit hänelle autolainan takaisin. Se oli oikein. Hän ei varmaankaan ole oikea valinta naiseksi, jonka kanssa lisäännyt. Ehkä sinäkin vielä haluat 1-2 omaa lasta ja kokea isyyden onnen. Sitä varten poimi joku muu kuin epävakaa bi-polaari naistyyppi. Hän ei tuosta tule muuksi muuttumaan.
Kaikkea hyvää.
Poistun ketjusta.
Vierailija kirjoitti: Tää tarina nyt on valhetarina. Psykoterapiaa ei voi muuttaa niin, että siellä käy kerra kuussa. Myös sen lisäksi tuntuu, että AP laittoi vain litanian tunnettuja mielenterveyshäiriöitä, mutta ei tiedä niistä miten ne edes näyttäytyy arjessa.
Kerro meille, miten tuo ei ole epävakaan käytöstä. Aivan oppikirjamaista kaikkinensa.
Joo saattaa kirjotusasu olla hitusen sekava mut miettikääs omallekohalle, kun joudutte omasta asunnostanne pakenemaan sitä hulluutta mikä ei muutu miksikään, yksikin väärä katse, tai äänensävy niin helvetti on irti ja pissismode päälle, yhyy miks kukaan ei rakasta mua.... voi perk... Kun oiski trolli niin ois jotai hauskaa tässä, muttakun ei ole vaan tämä on täyttä totta, sille en mahda mitään ettei tässä kylässä josta talon ostin ole yksinkertaisesti alani töitä, tai muuhunkaan ei ole ollu pääsyä, jatkuva haku on kyllä päällä.
En varmasti ole täydellinen minäkään tai mitään sellasta väittänyt, se että oot lomailemassa "entisessä" juoppokämpässä, joka ystävällä vain varalle kun asuu emäntänsä luona, ja täällä tuntuu enemmän kodilta ja rauhalta, kun omassa KODISSA on niin väärin että ihan huvittaa. Teitä Trolleja välissä riitää.. Psykoterapiaa voi muuttaa, kun on töissä ja työnmukaan säätää ajat itelleen sopiviksi + on yksityinen psykoterapia, se jos mie kerran puhun asiasta et auto rikki pitäs säästää et san laitettua ja tämä ehdottaa että lainaa rahat siihen, ja MINÄ vaadin sitä että tehdään kirjallinen soppari miten maksan takasin, ei minusta ole mitään loisimista, ihan yhtälailla vituttaa lainata, mut eipä viimetalvea vasten viittinyt moottoripyörälläkään ajaa.
Kiitos, ja anteeksi.
-ap-
Persunaallisuushäiriöinen tyttöystävä.
Asuuko se nainen sun talossa? Vai onko sillä oma kämppä? Ymmärsin, että on. Saat sen ulos ihan vain vaihtamalla lukot, etkä anna naiselle uutta avainta.
Vierailija kirjoitti:
Asuuko se nainen sun talossa? Vai onko sillä oma kämppä? Ymmärsin, että on. Saat sen ulos ihan vain vaihtamalla lukot, etkä anna naiselle uutta avainta.
Tämä on ollut mielessä, mut uudet lukot on ja hällä avain, ajatus kyllä oli että laittais sisälle välioveen munalukon reikälevyt ja munalukon ja kamat vaan käytävään, mut se ei taas poista sitä turvattomuutta, kun hänellä se avain kuitenkin on, kai se on vaan kyseltävä paljon lukot tekee. -ap-
Seurustelua vuosi ja asutte jo yhdessä 🤦
Miksi???
Olen ollut epävakaan kanssa suhteessa. En usko että tämä on trolli.
Ymmärrätkö ap, että oma mielenterveytesi horjuu tuossa suhteessa? Jokaisella meistä on oikeus pelastaa itsensä.
Kokemuksena voin kertoa että toipuminen voi kestää useamman vuoden. Erosta tulee vaikea mutta mitä nopeammin eroat, sitä nopeammin pääset aloittamaan toipumisen.
Katso youtubesta videoita hakusanoilla bpd divorce. Ne auttoi minua.
Tuo kaikki on sitä sairautta. Sinä et puhu tavallisen ihmisen kanssa vaan sairauden kanssa. Siksi mitkään normaalit vuorovaikutuksen säännöt ei päde. Siksi kaikki on niin absurdia ja kaaottista.
Ei minun omakotitalo on täysin minun nimissä ja minun maksama, kun aijenmmin kirjoitin että en ole loinen, vaikka joskus elämäntilanne vaatiikin lainaa kuten tässätapauksessa auton isoon remonttiin. Ongelma on siinä että poliisi ei puutu, enkä aijo häntä repiäkkään sieltä ulos, ja sitten varmaan poliisi hakee minut.