Mikä selittää uskovaisten näyt ja äänien kuulemiset?
Moni väittää nyt, että ylöstempaus tapahtuu 23. Syyskuuta tänä vuonna. Näin on väitetty monena vuonna aiemminkin eikä mitään ole tapahtunut. Ihmiset väittävät saavansa näkyjä ja kuulevansa jumalan äänen kertoneen että tuo päivämäärä on totta. Eikö tämä todista, että on vain harhaa että Jumala puhuisi ihmisille?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen voi tietää, puhuuko pyhä henki vai puhuuko itse itselleen?
Täytyy kyllä sanoa että ero on oltava selkeä. On tiedettävä puhuuko itse itselleen vain puhuuko minulle joku toinen.
Minulla ei ole kokemusta sisäisestä omasta puheesta mutta uskoisin sen eroavan selkeästi siitä että kuulee jonkun puhuvan itselle. Äänet jotka minullekin puhuvat ovat niin erilaisia että en minuksi niitä voisi ikinä kuvitella. Näkijä
Niin eräskin joka oli mielestään kuullut Jumalan kertoneen hänelle että tuo päivämäärä on totta, kertoi että sen erotti selkeästi omasta puheesta. mitäs sitten, kun se ei olekaan?
Ehkä hän siitä oppii ettei pidä kaikkia henkiä uskoa, kuten Raamattukin kehoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ero on oltava selkeä. On tiedettävä puhuuko itse itselleen vain puhuuko minulle joku toinen.
Minulla ei ole kokemusta sisäisestä omasta puheesta mutta uskoisin sen eroavan selkeästi siitä että kuulee jonkun puhuvan itselle. Äänet jotka minullekin puhuvat ovat niin erilaisia että en minuksi niitä voisi ikinä kuvitella. Näkijä
Niin eräskin joka oli mielestään kuullut Jumalan kertoneen hänelle että tuo päivämäärä on totta, kertoi että sen erotti selkeästi omasta puheesta. mitäs sitten, kun se ei olekaan?
Ehkä hän siitä oppii ettei pidä kaikkia henkiä uskoa, kuten Raamattukin kehoittaa.
Tässä on kyllä totuutta. Minäkin voin vahvistaa tämän.
Toisaalta, kuinka vakavaa on se että antaa vaikka väärän vastauksen tai tiedon tulevasta joka ei pidäkään paikkaansa? Näissä tapauksissa täytyy muistaa se oma vastuu ja varsinkin jos työskentelee näiden asioiden kanssa. Näkijä
oletko "näkijä" siis joku selvänäkijä joka ottaa rahaa ihmisiltä hatusta vedetyistä ennustuksista? "ei se niin vakavaa ole jos ei pidäkään paikkaansa"..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin TV7 ja ja siellä joku muija selitti jalkansa kasvaneen 1,5cm, kun rukouspiiri rukoili. Muijan mies oli muka videoinut jalan kasvun.
Kuulostaa yhtä uskottavalta kuin kuulemma Kauhavalla vai Lapualla oli paatunut rikollismies, päästä jalkoihin tatuoitu ja kääntyi sitten uskoon ja aikansa rukoiltuaan, ne tatuoinnit katosivat... jep, olin käymässä uskovaisen tutun luona ja kuulin tuon puhelun.
Millainen olisi mielestäsi uskottava ihme?
Vierailija kirjoitti:
oletko "näkijä" siis joku selvänäkijä joka ottaa rahaa ihmisiltä hatusta vedetyistä ennustuksista? "ei se niin vakavaa ole jos ei pidäkään paikkaansa"..
En ole selvänäkijä, olen näkijä, minulle puhutaan mutta olen myös selvänäköinen. En tee työtä näkijänä, selvänäkijänä tms.
Jos kirjoitukseni lukee ajatuksella niin tuollaista ongelmaa ei löydy.
Aina vastuu itselle kaikesta mitä tekee ja aina täytyy olla 100% rehellinen.
Tarkoitukseni oli havainnollistaa inhimillisyyttä. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän siitä oppii ettei pidä kaikkia henkiä uskoa, kute
Toisaalta, kuinka vakavaa on se että antaa vaikka väärän vastauksen tai tiedon tulevasta joka ei pidäkään paikkaansa? Näissä tapauksissa täytyy muistaa se oma vastuu ja varsinkin jos työskentelee näiden asioiden kanssa. Näkijä
On se siinä mielessä vakavaa, että siinä tekee Pyhästä Hengestä valhettelijan, jos laittaa tämän sanomaksi asioita jotka eivät pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän
Kaikki koetukset tulee kestää, valitettavan ikäviähän tuollaiset tilanteet toki ovat ja valtava häpeähän siitäkin voi syntyä.
Elämässä tapahtuu kaikenlaista mutta aina voi korjata toimiansa ja mennä elämässä myös eteenpäin viisaampana. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin TV7 ja ja siellä joku muija selitti jalkansa kasvaneen 1,5cm, kun rukouspiiri rukoili. Muijan mies oli muka videoinut jalan kasvun.
Kuulostaa yhtä uskottavalta kuin kuulemma Kauhavalla vai Lapualla oli paatunut rikollismies, päästä jalkoihin tatuoitu ja kääntyi sitten uskoon ja aikansa rukoiltuaan, ne tatuoinnit katosivat... jep, olin käymässä uskovaisen tutun luona ja kuulin tuon puhelun.
Ei sellaista ole tullut vastaan ja tuskin tuleekaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko maailma on yhtä jatkuvaa ihmettä ollut alusta saakka =) Katso vasemmalle, näet ihmettä. =) Katso oikealle, näet ihmettä. Ihmettä on niin paljon että emme voi haukata sitä kokonaan milloinkaan =) menikö ihme ohi? Ei hätää, ihmettä on saatavilla joka sekunti lisää ja lisää ja lisää ja lisää ja lisää
Kun herätys tulee pahoin pelkään että se on liian myöhään itkun ja häpeän herätys, Jäljelle jääneiden järkytys. Ikinä ei ole ollut sellaista aikaa. 1 ja toinen maailmansota, rutto, nälänhätä jne... on olleet hiekkalaatikko leikkiä tulevaan verrattuna. Asteroidi ja/tai ydinsota tappaa tunnissa 1/3 osa ihmisistä. hyperinflaatio tulee ja Ruoka maksaa päivän palkan. Osake markkinat ja arvotavarat menettää arvonsa ja ihmiset hylkää omaisuutensa kadulle. energianjakelu kriisiytyy, Peruselintarvikkeet ja lääkkeet nousee pilviin. Rahajärjestelmä romahtaa ja tulee massiivinen globaali pankkikriisi kun lainoja jää maksamatta. Ilma ja vesi saastuu, antisemitismi nousee. Ne ketkä eivät ota pedonmerkkiä kuolee nälkään tai selviävät erakoitumalla yhteiskunnasta. Silloinkin voi vielä pelastua mutta se on hell on earth.
Vierailija kirjoitti:
Jos luette Raamatun Vanhan Testamentin osioita niin siellä on monta tarinaa joissa kerrotaan että henkilö sai näyn unessa. Siis näki unta ja se olisi sitten totta.
olen usein käyttänyt esimerkkinä, että henkilö joka söi sieniä, tai nuoli rupisammakkoa tai käytti huumeita sai näyn joka tulisi tapahtumaan.
No joo jos näyssä vaikkapa aurinko nousee/laskee niin varrmashti toteutuu! Mutkikkaammat sitten "tulkitsemalla" (tunnetaan myös valehteluna)
Olen ollut ennen helluntaiuskova ja saanut "profetioita". Näin jälkeenpäin ajattelen, että se on oma mielikuvitus ja alitajunta, mistä ne mun profetiat ainakin tuli. Samasta lähteestä kuin unetkin.
En täysin sulje pois mahdollisuutta, että Jumala joskus puhuisi oikeasti ihmiselle (uskon edelleen Jumalaan, mutta en ns. karismaattisuuteen), mutta koska se aina tulee ihmisen sielun ja psyyken läpi, niin on varmasti hyvin vaieka erottaa mikä on "astian makua" ja mikä aitoa tavaraa. Useimmiten karismaattisissa piireissä on mielestäni lähinnä astian makua, koska siellä erityisesti opetetaan etsimään mielestä asioita kuten kielillä puhuminen, Jeesuksen puhe sydämessä, profetiat. Kyllähän siellä mielessä aina kaikenlaista pyörii, ja jos alitajuntaan oikein avaa portin, sieltä monenlaista unen kaltaista mystistäkin materiaalia tulee. Ja sitten osaan niistä lyödään leima, tämä on Jumalasta? Ei, kyllä minä suhtaudun skeptisesti profetioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko maailma on yhtä jatkuvaa ihmettä ollut alusta saakka =) Katso vasemmalle, näet ihmettä. =) Katso oikealle, näet ihmettä. Ihmettä on niin paljon että emme voi haukata sitä kokonaan milloinkaan =) menikö ihme ohi? Ei hätää, ihmettä on saatavilla joka sekunti lisää ja lisää ja lisää ja lisää ja lisää
Ei vaan suuri Bulibubu on todellinen ja siitä todisteena kaikki ympärillämme on hänen tekemäänsä ihmettä. Et silti usko vaikka kaikki tämä on nähtävissä- hoet vain jotain "jumalaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Video rukoilemalla katoavasta tatskasta vaikka?Tietysti uskottavat tarkkailijat paikalla.
Yleensä näitä näkyjen näkemisiä edeltää useamman viikon paasto. Tai jossain höyryhuoneessa päiväkausien istuminen. Siinä alkaa jokainen meistä kuulla ääniä kun vaikka 3vrk istuu saunassa.
Psykoottisuus ja esim. paaston aiheuttaman verensokerin laskun seurauksena tuleva sekaavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos nuo ihmiset keksivät nämä jutut päästään, niin vähän alkaa tuntua että mitään jumalan yhteyttä ihmisiin ei ole edes olemassa, eikä ole koskaan ollutkaan.
Raamatun mukaan on. Kannattaa uskoa sitä, eikä anonyymin trollipalstan provoilijoita.
Minkä ihmeen takia raamattua pitäisi uskoa? Kirja on täynnä nykytiedon vastaisia asioita, ristiriitaisuuksia ja nykyisin tiedämme, että esimerkiksi uusi testamentti on kirjoitettu 80-270 vuotta oletettujen tapahtuminen jälkeen kuulopuheiden pohjalta.
Siksi koska se on Jumalan erityinen ilmoitus ihmisille, jossa ei ole nykytiedon mukaan mitään ristiriitaista. Tietenkin tahallaan väärinymmärtämällä saa mistä tahansa ristiriitaista, mutta se kertoo lähinnä lukijan asen
Mutta että esim. Johanneksen evankeliumin kirjoittanut opetuslapsi Johannes kirjoitti kuulopuheiden perusteella? Asioista jotka oli itse näkemässä? Selevä....
Ei Johanneksen evankeliumia ole kirjoittanut Johannes, ihan niinkuin ei Luukas Luukkaan jne.
Raamatun luomiskertomus on tietenkin ristiriidassa todellisen maailman kanssa. Samoin Nooan arkki. Juutalaiset ei myöskään olleet orjina Egyptissä.
Eikä ole vain päivämäärien ennustajien helmasynti, vaan varsinkin karismaattisissa piireissä laitetaan usein omat järkeilyt ja mielipiteet Pyhän Hengen suuhun, kun ovat omasta mielestään oikeassa jossain asiassa.