Mikä selittää uskovaisten näyt ja äänien kuulemiset?
Moni väittää nyt, että ylöstempaus tapahtuu 23. Syyskuuta tänä vuonna. Näin on väitetty monena vuonna aiemminkin eikä mitään ole tapahtunut. Ihmiset väittävät saavansa näkyjä ja kuulevansa jumalan äänen kertoneen että tuo päivämäärä on totta. Eikö tämä todista, että on vain harhaa että Jumala puhuisi ihmisille?
Kommentit (70)
Koskeeko ylöstempaus vain suomalaisia? Eihän tietty aika päde kaikkialla maailmassa, aikavyöhykkeet.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuota päivämäärää ollut muualla kuin tällä palstalla yhden jankuttajan tapetilla pitämänä?
Päivämäärien veikkaaminen ei muutenkaan ole raamatunmukaista, vaan uskovan tulee olla valmiina vaikka tempaus tapahtuisi tänään. Se ken lykkää parannuksen teon huomiseen rakentaa vuoteensa helvettiin.
lähinnä somessa ja youtubessa. ehkä tavallinen kirkkokansa ei mitään näkyjä ja ilmoituksia saa. mutta kun moni väittää saaneensa sellaisen, joka ei sitten pidäkään paikkaansa, se heittää epäilyksen varjon ihan kaikkien näkyjen ja ilmoitusten todellisuudelle, myös niiden, jotka kerrotaan raamatussa. uskovat toivovat jeesuksen paluuta niin kiihkeästi, että kykenevät tuottamaan päässään jotain jumalan puhetta? unet taas ovat ihan vain unia, eivät näkyjä eivätkä ne tarkoita mitään.
Pohjois-pohjanmaalla parisataa vuotta jatkunut sukurutsaaminen on kyllä jättänyt jälkensä. Oulu...tuo serkkujen luvattu kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos nuo ihmiset keksivät nämä jutut päästään, niin vähän alkaa tuntua että mitään jumalan yhteyttä ihmisiin ei ole edes olemassa, eikä ole koskaan ollutkaan.
Raamatun mukaan on. Kannattaa uskoa sitä, eikä anonyymin trollipalstan provoilijoita.
Minkä ihmeen takia raamattua pitäisi uskoa? Kirja on täynnä nykytiedon vastaisia asioita, ristiriitaisuuksia ja nykyisin tiedämme, että esimerkiksi uusi testamentti on kirjoitettu 80-270 vuotta oletettujen tapahtuminen jälkeen kuulopuheiden pohjalta.
Siksi koska se on Jumalan erityinen ilmoitus ihmisille, jossa ei ole nykytiedon mukaan mitään ristiriitaista. Tietenkin tahallaan väärinymmärtämällä saa mistä tahansa ristiriitaista, mutta se kertoo lähinnä lukijan asenteellisuudesta.
Mutta että esim. Johanneksen evankeliumin kirjoittanut opetuslapsi Johannes kirjoitti kuulopuheiden perusteella? Asioista jotka oli itse näkemässä? Selevä....
Hapenpuute aivoissa, sairaus, vahvistusharha, psykedeelit ym.
Veikkaan että tuo vahvistusharha on isoin syy. Kun katsoo maailmaa sellaisten lasien läpi, millä näkee paahtoleivässä jeesuksen kasvot harvasen päivä, niin on jo täysin pihalla todellisuudesta. Uskominen on täysin idioottimaista toimintaa. Pistää miettimään, että onko osa ihmisistä vielä älyllisesti jotenkin jäljessä evoluution kehityksessä. Sama pätee kaikkiin huuhaa henkimaailma ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuota päivämäärää ollut muualla kuin tällä palstalla yhden jankuttajan tapetilla pitämänä?
Päivämäärien veikkaaminen ei muutenkaan ole raamatunmukaista, vaan uskovan tulee olla valmiina vaikka tempaus tapahtuisi tänään. Se ken lykkää parannuksen teon huomiseen rakentaa vuoteensa helvettiin.
lähinnä somessa ja youtubessa. ehkä tavallinen kirkkokansa ei mitään näkyjä ja ilmoituksia saa. mutta kun moni väittää saaneensa sellaisen, joka ei sitten pidäkään paikkaansa, se heittää epäilyksen varjon ihan kaikkien näkyjen ja ilmoitusten todellisuudelle, myös niiden, jotka kerrotaan raamatussa. uskovat toivovat jeesuksen paluuta niin kiihkeästi, että kykenevät tuottamaan päässään jotain jumalan puhetta? unet taas ovat ihan vain unia, eivät näkyjä eivätkä ne tarkoita mitään.
Kyllä Pyhä Henki puhuu uskoville, mutta ei koskaan mitään Raamatun sanan vastaista.
Mikä selittää sen, että kolme miljoonaa suomalaista vetää kroppansa täyteen palokaasuja ja liotinta vähintään joka viikonloppu? Käskeekö joku ääni tähän vai tuleeko ihan spontaanisti?
Vierailija kirjoitti:
Mikä selittää sen, että kolme miljoonaa suomalaista vetää kroppansa täyteen palokaasuja ja liotinta vähintään joka viikonloppu? Käskeekö joku ääni tähän vai tuleeko ihan spontaanisti?
Riippuvuuden takia.
Mistä sen voi tietää, puhuuko pyhä henki vai puhuuko itse itselleen?
Psykooseihin saa nykyään ihan pätevää hoitoa, kunhan vain hakeutuu hoitoon...
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko uskossa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko uskossa vai ei.
Nuo päivämäärien ennustajat ovat mielestään myös uskossa, silti he puhuivatkin vain itse itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ero on oltava selkeä. On tiedettävä puhuuko itse itselleen vain puhuuko minulle joku toinen.
Minulla ei ole kokemusta sisäisestä omasta puheesta mutta uskoisin sen eroavan selkeästi siitä että kuulee jonkun puhuvan itselle. Äänet jotka minullekin puhuvat ovat niin erilaisia että en minuksi niitä voisi ikinä kuvitella. Näkijä
Muistatteko sen vuoden kun maailmanlopun piti tulla? :) .... Tässä sitä vaan palstaillaan ... :)
Enivei, isällä alkanut muistisairaus, menin käymään kotona (toisessa kaupungissa asuin). Heti ensimmäisenä kysyin,
et miten olet pärjännyt? (=onko ruoka riittänyt, onko ollut kipuja).
Vastasi siihen, et maailmanloppua tässä odotellut, eipä tuota vielä ole tullut. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ero on oltava selkeä. On tiedettävä puhuuko itse itselleen vain puhuuko minulle joku toinen.
Minulla ei ole kokemusta sisäisestä omasta puheesta mutta uskoisin sen eroavan selkeästi siitä että kuulee jonkun puhuvan itselle. Äänet jotka minullekin puhuvat ovat niin erilaisia että en minuksi niitä voisi ikinä kuvitella. Näkijä
Niin eräskin joka oli mielestään kuullut Jumalan kertoneen hänelle että tuo päivämäärä on totta, kertoi että sen erotti selkeästi omasta puheesta. mitäs sitten, kun se ei olekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos nuo ihmiset keksivät nämä jutut päästään, niin vähän alkaa tuntua että mitään jumalan yhteyttä ihmisiin ei ole edes olemassa, eikä ole koskaan ollutkaan.
Raamatun mukaan on. Kannattaa uskoa sitä, eikä anonyymin trollipalstan provoilijoita.
Minkä ihmeen takia raamattua pitäisi uskoa? Kirja on täynnä nykytiedon vastaisia asioita, ristiriitaisuuksia ja nykyisin tiedämme, että esimerkiksi uusi testamentti on kirjoitettu 80-270 vuotta oletettujen tapahtuminen jälkeen kuulopuheiden pohjalta.
Kristinuskon ydinsanoma löytyy kuitenkin Jeesuksen puheista jotka ovat aina yhtä tuoreita - vaikka puheet olisivat oletettujakin.
Oma johtopäätökseni on että niin voimakas on Jeesuksen sanoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eräskin joka oli mielestään kuullut Jumalan kertoneen hänelle että tuo päivämäärä on totta, kertoi että sen erotti selkeästi omasta puheesta. mitäs sitten, kun se ei olekaan?
No mitäs sitten? Ja kuka sitäkään selvittää? Tämä ainainen pelkkä kyseenalaistaminen ei vie ainakaan eteenpäin. Käytöstapoja hieman yleisesti. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko sen vuoden kun maailmanlopun piti tulla? :) .... Tässä sitä vaan palstaillaan ... :)
Enivei, isällä alkanut muistisairaus, menin käymään kotona (toisessa kaupungissa asuin). Heti ensimmäisenä kysyin,
et miten olet pärjännyt? (=onko ruoka riittänyt, onko ollut kipuja).
Vastasi siihen, et maailmanloppua tässä odotellut, eipä tuota vielä ole tullut. :)
Minkä niistä? 2000? Muistan juu.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin TV7 ja ja siellä joku muija selitti jalkansa kasvaneen 1,5cm, kun rukouspiiri rukoili. Muijan mies oli muka videoinut jalan kasvun.
Kuulostaa yhtä uskottavalta kuin kuulemma Kauhavalla vai Lapualla oli paatunut rikollismies, päästä jalkoihin tatuoitu ja kääntyi sitten uskoon ja aikansa rukoiltuaan, ne tatuoinnit katosivat... jep, olin käymässä uskovaisen tutun luona ja kuulin tuon puhelun.
Voisiko tervejärkinen ihminen sanoa vakavalla naamalla että uskoo universumin verran materiaa pölähtäneen täysin tyhjästä ilman kummempaa tarkoitusta ja sen jälkeen elämää syntyneen elottomasta materiasta sattumalta? Siis aikuinen, täysijärkinen, ei-holhouksenalainen ihminen. Ja ihan vakavissaan selostaa tollasta :D