Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKAT PÄÄSIÄISVIIKONLOPPUUN***

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne kummempaa - lähdin sitten miehen perässä kuitenkin kaupungille ja piristihän se hiukan;=) Just tultiin vielä ulkoa reippailemasta - nyt jos alkais rauhottuun, niin ehkä sais hyvn unen...

RIIKALLE kanssa muiden loppupääläisten tavoin hirveesti suppareita! Joo, kyllähän pyhien tylsyys kummasti muuttuis, jos lähtisitte synnärille:=)

Nyt meen jääkaapille tonkimaan jotain hyvää...:=) Mukavaa iltaa!

-mooli

Vierailija
22/43 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipäjuustosta vielä - olen syönyt sekä " raakana" että kuumennettuna - saapi syödä!!

-m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että mukavaa lankalauantain iltaa vaan. Tosiaan sikäli jos päivää sellaiseksi kutsutaan. =)

Meidän peränpitäjät on täällä ahkerasti ilmoittautuneet. Voi miten toivon jokaiselle teille vähän enemmän äksöniä tähän pääsiäiseen, pari pyhää ois vielä hyvää aikaa lähteä synnyttelemään.

*vinksvinks* teidän lapsukaisille. =)

Täällä ollaan shoppailtu... Ukkokulta halus käydä katsomassa uutta vahvistinta ja mä lupasin että käydään vaan KATSOMASSA. Kaskas, meille muutti uusi vahvistin ja myöskin uusi dvd -soitin tulee perässä ens viikolla. Että näin. =)

Ite oon saanut kouluhommaa selvästikin eteenpäin, jos huomenna ja maanantaina saan tehtyä yhtä paljon kumpanakin päivänä kun tänään, niin mullahan alkaa työ valmistua!! Jippii!!

Kiitos tsemppauksesta kaikille. Aloittaminenhan siinä aina sitä hankalinta on. Mut jossain kohtaa sit selvästi iski se että ei enää kykene tekemään enempää. Niinpä oli pakko siirtyä tähän soffalle ja koneen ääreen. Tässä onkin taas vierähtänyt jo usempi hetki...

Nyt kattoon bondia miehen kainaloon.

Jushka ja Naksu 27+2

Vierailija
24/43 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä itsekin jotakin rustailis koneella. Tämä päivä mennyt kaikkea muuta kuin levätessä saa nähdä millainen yö on sit edessä. Hesassa asuva täti soitteli yllättäen, että ovat täälläpäin liikenteessä ja kyselivät, josko voisivat käydä kahvella kunhan kohdilla ovat. Ei kun siis pikasiivousta ja kauppaan. Koti oli näet kuin hävityksen kauhistus, kun muuttolaatikoita (siis vuoden takaisia purkamattomia) oli pitkin olohuonetta. Saimme näet vihdoin ja viimein eilen koottua hoitopöydän ja sen tieltä oli pitänyt siirtää myös laatikot pois. Siinä sitten kantelin laatikoita yhteen kasaan yksinäni kun mies on taasen maanantai aamuun asti töissä. Koko päivä on mennyt sitten jalkeilla, kun vielä koirien kanssa heitin sellaisen tunnin lenkin. Sittenpä olikin selkä sellaisessa kunnossa, että piti kaurapussia lämmitellä..Onneksi panadolin ja tuon pussin avulla kivut hävisi.

Loppupääläiset olivat käyneet ilmoittautumassa ihan urakalla. Kaikille teille oikein kovasti suppareita lähettelen. Täältä kyllä vielä toistaiseksi joutaisivat siirtyä jonnekin muualle. Aamuyön vessareissun jälkeen supisteli taasen melko imakasti reilun tunnin ajan. Mies sanoi Rimpulalle töihin lähtiessään aamuyöstä, että pysyhän vekara vielä vain siellä äipän massussa..Sen jälkeen tuli pari supistusta ja sit ne loppuivat. Josko se Rimpula lie isukkiaan uskonut :-)

Trixielle onnittelut plussasta ja tervetulemast joukkoon kun siltä tuntuu.

Nyt taidan käydä pitkäkseni ja ottaa koirat kainaloon.

-Ninca ja Rimpula (joka vaihteeksi taasen poikittain) 34+1-

Vierailija
25/43 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni loppui klo 6:20.

Heräsin silloin (ekaa kertaa kylläkin, ihme!!) vessaan ja kah, ei enää tullut uni. Tässä sitä nyt istutaan.

Himpula kun ne formulatkin alkaa vasta kymmenen kintaalla. =/

no, mulla on pari Wallanderia nauhoitettuna Canalilta, joten ehkä kurkkaan toisen niistä tässä ennen formuloiden alkua. Turha tuonne sänkyyn on mennä kuuntelemaan miehen kuorsausta kun ei ala kun jurppia kun itsellä ei uni tule.

Ilmeisesti mun kroppani elää nyt työpäivää, koska takana on jo kaksi vapaapäivää. Nyt on mun kroppani mielestä varmaan sit maanantai ja tars töihin mennä.. Tyhmä kroppa! =)

Näin aikaisin aamulla ei viitsi vielä tuota koulutyötä aloittaa, jätän sen vähän myöhemmälle.

Eilen illalla aloitin pienten sukkien kutomisen, ihan muistin virkistykseksi. Tarkoitus ois tehdä sellaiset töppöset joihin sain ohjeen, mutta ajattelin eka vääntää ihan perussukat, ne kun osaan taatusti tehdä. Tulee toi käsiala kuntoon noilla harjoituskappaleilla. Mä kun kudon tasan joskus ja jouluna, niin käsiala on aluks aina mitä sattuu, sit kun on vähän aikaa tehnyt jotain niin se siitä tasoittuu. =)

Yeps.

Jos jotain aamupalan tynkää tässä alkais vääntää itelleen kun nälkä kaivelee masua selvästi.

aamuvirkut Jushka ja Naksu 27+3

Vierailija
26/43 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitin tuossa luget ja zumenon ei vaikuta raskaustestin tulokseen. Meillä jatkuu molemmat lääkkeet rv 10 asti.. Mutta testit mittaa eri hormonin määrää ku mitä lääkkeet sisältää.. Odotellaan.. :)

Vierailija
27/43 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ihan ekaksi pitää sanoa moi RIIKALLE pitkästä aikaa tosiaan!!! Mä jo sua oon pariin otteeseen kaipaillutkin täällä palstalla. Mietin jo mihin oot hävinnyt. Vai oot säkin vielä yhdessä koossa D:n kanssa. Suppareita * sup sup sup * vaan sinnekin!!! Malttamattomana mekin täällä odotellaan.. Tänäänhän ois se ¿keskiarvopäivä¿, eli 40+2, sais tulla Tiitiäinen jo maailmaan..

Oli ollut keskustelua noista siipoista.. Mä olen tällä hetkellä ihan hyvillä fiiliksillä, se on ollut tosi ihana, kamalan paljon kotona mun kans ja hoivannut mua. Välillä on vähän ärsyttänyt kun sen on pitänyt niin kamalasti ¿harrastaa¿, mutta toisaalta, itsepähän sanoin että menee nyt kun vielä voi.. ;) Oli meillä sitten eilen pitkästä aikaa sitä kivointa ässääkin ja täytyy kyllä sanoa että oli ihan oikeesti kivaa vaikka itse ajattelin että ei siitä mitään tuu.. Pakko oli vaan kokeilla. Mäkin kun kävin urkkimassa vauva-puolella ja aika moni siellä kertoi ettei vauvan tulon jälkeen olleet moneen kuukauteen sexyilleet.. No, mullehan iski siitä ¿pienoinen paniikki¿. Vaikka minkäs sille voi jos sitten ei oo haluja tms. Murehdin sitä sitten jos sellainen tilanne tulee. Mies on kyllä ollut enemmän kuin ymmärtäväinen..

LEENIS ¿ musta toi oli aika ¿söötisti¿ sanottu, että miehes ¿takoo poikaansa päähän¿.. ;) Mitkäs on olleet fiilikset tänään, suppareita, juilimista? Ootkos muuten kuullut Kesiksestä, ovatko jo kotiutuneet koko perhe?

MOOLI ¿ juu, anoppi & mies häärivät PE keittiössä ihan kotiruokaa ja oli ihan hyvää. :) Ehkä vähän terveellisempää kuin se pitsa ois ollut.. hih. Eilen kyllä eksyttiin kauppareissulla sitten Chicos' iin ja kylläpä oli taas namia!

IIDA-LINNEA oli leiponut hyviä pullia.. Nam. Vitsit kun mäkin jaksaisin leipoa. No, mun mieheni kun ei syö kakkua eikä pullaa, niin eipä tule leivottuakaan, muuten söisin itse kaikki. ;) Öh.

JUSHKAlle ja miehelle oli sit tarttunut uusi vahvistin mukaan ja vielä uusi DVD-vehjekin tulossa! OHO! :) Hyvä draivi ollut päällä sen kouluhomman suhteen, ei kun samaan malliin vaan jatkat! Ja pieniä sukkia aloit kutomaan! Ihanaa.. :)))

NINCA-parka oli joutunut " yllätyshyökkäyksen" kohteeksi ja joutunut rehkimään siivouksen sun muun parissa.. voih. Toivottavasti sait kuitenkin nukuttua? Ja se kaurapussi on kyllä kieltämättä ihme juttu, auttaa ihmeesti erinäisiin juilimisiin ja jomotuksiin.

SERE & COLTSFOOT pian ilmoittautumaan vai ootteko karanneet laitokselle!?!?! :)

Jeps, nyt pitää kai alkaa vähän laittaan kamoja kasaan. Mennään miehen isovanhemmille käymään. Meinaan siellä mitata verenpaineet (jotka oli eilen kauppareissulla taas 162/104). Jos ovat sohvalla lökötellessäkin ihan samoissa, taitaa se tietää taas visiittiä kättärille. Jos toiveikkaana sitten otettaisiin sairaalakamat mukaan ¿ ihan varmuuden vuoksi. Ristiriitaiset fiilikset kun toisaalta toivois että jo käynnistettäisiinkin noiden paineiden takia (niin mun äidilläkin kävi kun mua odotti), mutta kun on kuullut vähän kauhistuttavia juttuja, niin mieluummin ottaisi ihan luonnollisesti alkaneen synnytyksen.. No, Tiitiäisen olotila on se kaikista tärkein. Tulen sitten taas illemmalla ilmoittautumaan. Ja jos en, niin tiedätte missä oon.. ;)

Voikaa hyvin ja nautitaanpas vielä näistä pääsiäisen pyhistä!!!

Mammis + Tiitiäinen 40+2[/color]

Vierailija
28/43 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Viime yönä piti valvoskella jonkin aikaa niin sitten nukuttikin pitempään. Kiva oli herätä kahvin tuoksuun kun mies laittoi aamupalaa valmiiksi. =)

Nyt on syöty hyvin ja " pakollinen" yksi annos mämmiä herkuteltu. Aivan upea ilma ulkona, joten kohta siis päiväkävelylle täytyy selviytyä.

Jushkalle tsemppiä koulutehtäviin! Tosi ihanaa kun osaat neuloa. Minä olen ihan onneton käsitöissä ja on niin upeaa nähdä ja kuulla ihmisten aikaansaannoksista. Just yhdessä lehdessä näin tosi kauniita vauvojen villatakkien ja -paitojen ohjeita ja mietin samalla, miksei itselle ole suotu käsityön taitoa. Täytyy tyytyä katseluun vaan...

Mammikselle, Riikalle ja muille loppupään enskalaisille suppareita sylikaupalla!! Toivotaan, että Mammis sun paineet eivät olisi ainakaan nousussa...

Sereä ja Coltsfootia ei ole näkynyt... Olisivatkohan jo tositoimissa??!

Jeps, mutta nyt pukemaan lämpimästi päälle ja pikku kävelylle.

Voikaa hyvin! T. iida-linnea 37+3

Vierailija
29/43 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cana tervetuloa joukkoon, ellen ole jo muistanut sanoa aikaisemmin.

Jushkalle tsemppiä kouluhommien kanssa ja hienon masukuvan olit myös laittanut.

Trixielle plussa onnittelut ja iso purkki vauvaliimaa matkaan.

Ensakat ovat näköjään pääosin ottaneet pääsiäisen löhöilyn ja hyvän ruuan merkeissa. Heh hyvä syy välillä vähän mässytellä tää raskaus. :)

Loppupääläisille suppareita niin paljon että lähtö tulis tänään tai viimestään huomenna. Sup,sup,sup,sup.

Sitten omaa napaa. Kotiuduttiin just ja oli ihana reissu. Uitiin,keilattiin,syötiin ja unetkin oli paljon makosammat kun kotona. :)

Tosin täälä kotona alko heti anoppivitutus... Oli sovittu että käy ruokkimassa meidän pupun. No kyylä ihminen kun on niin oli sitten syynänny kaikki kaapit ja laatikot yms. Jopa mun morsiuskimppua oli tutkittu...ihme että oli osannu laittaa sen ees samalle hyllylle mistä oli otanu. Tää oli niinkun niin läpinäkyvästi tehty kun tavarat oli eri paikoilla kun ennen. Takan päällä olevat kivituikutkin oli itsekseen kävely takan keskeltä takan reunoile. Ja hainhampaat hypänny yöpöydänlaatikosta yöpöydälle...mulla on siis niin lyhyet hiukset että vuoteen ei oo tarvinnu moisia hiuksiinsa laittaa...että ei oo meikäläiseltä siihen ainakaan jääny.... Ellei sitten vuosi sitten.... Pistää kyllä vituttaan... kaippa meijän kaikki asiapaperitkin on syynätty. Vittu että tekis mieli ajaa sen ämmän päältä jyrällä... antees kielenkäyttö mutta risoo sen verran pahasti.

T:Buuffa ja Nuuro 19+0

Vierailija
30/43 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Kouluhomma on edennyt mukavasti, ja nyt ajattelin tän illan viettää rauhassa. Huomenna on vielä koko päivä aikaa tehdä töitä ja Ukkokultakin lähtee pois ¿häiritsemästä¿ kun meinasivat lähteä siikaa narraamaan kaverinsa kanssa.

Ja tiedän mitä huomenna on tehtävä, joten ei paha rasti. Ja tiistaina on vielä töissä aikaa 8h tehdä hommaa, joten no panic ollenkaan. =) Eiköhän homma torstaiksi valmistu.

Noista sukista... En mä mikään käsityöihme todellakaan ole, sukat just osaan tehdä, ja ajattelin kokeilla kyllä sellaista aika helpon oloista nuttua kutoa, mut kattoo nyt miten tässä käy. Aikaa on onneks vielä niin ei oo sellainen hätähoppu kutomusten kanssa. Ja äiskä auttaa ja neuvoo aina kun mulle tulee tenkkapoo. ; )

Siipoista... On ollut tosi ihanaa kun Ukkokulta on nää pitkät pyhät kotona mun kanssa. Se kun on niin paljon poissa arkisin kun reissaa pitkin maailmaa. Toki turhankin helposti tulee sanomista kaikenlaisesta. Etenkin siitä MÄ tölvasen turhan helposti jos joku jää johonkin eikä löydä paikalleen Sitä kun arjet on yksin kaksin koiran kanssa niin omat jälkensä sitä siivoaa. Sit jurppii kulkea toisen jälkiä siivoamassa.. =/ Ja sit siitä tulee sanomista.

Ja Ukkokulta on kyllä jotenkin eritavalla nyt tajunnut tän raskauden, se laittaa jo ihan omatoimisesti käden mun masulle ja nyt se puhuu musta äitylinä ja kaikkee. Musta se on äärest kivaa, mä kun olin vähän ¿huolissani¿ että tajuaako se ollenkaan tän homman ydintä ja jujua, että vauva ON tulossa. Mut näköjään tajuaa. Hyvähyvä.

RH, MAMMIS ja muut loppupääläiset SUPPAREITA IHAN MILJOONASTI!!!

Ja MAMMIKSELLE peukut ettei paineet turhan korkeella ois. Ja jos ovat ja lähtö kättärille tulee niin toivottavasti sit niitä pakattuja kamoja siellä tarvittais. =)

SERE ja COLTSFOOT ovat todellakin hiljenneet, oisivatkohan jo?! *peukutusta hurrrrjasti*

IIDA-LINNEA on saanut herätä kaffentuoksuun. Meillä oli vähän toisinpäin. Mä kun kukuin aamusta aikaisin hereillä niin Ukkokulta sai heräillä kahvintuoksuun. Mut ehkä joskus sit toisinpäin.

BUUFFAlle tsemppiä anoppivitutukseen. Oma ei onneks meillä käy kohnimassa, muuten kyllä aiheuttaa vidudusta ihan riittävästi. *halitus* ja jaksuja.

Hirveesti tekis mieli jätskiä, mut Ukkokulta ei oo halukas lähtemään huoltsikalle ostamaan mun kanssa. Yksin en millään jaksa lähteä autoilemaan, vaikkei se ois kun 5 min matka sivuunsa. Mutkun yksin ei tahto mennä nyt. Juhlatuuttia tekee kamalasti mieli.. =P

Naksu on ollut hiljemmin tänään, mutta on sieltä sentäs viestejä tullut että kyllähän tuo siellä melskaa, ilmeisesti vaan taas vähän rauhallisempi päivä. Näitä päivä on, välillä se on selvästi pari päivää rauhallisemmin ja sit mennään hirveetä hulabaloota taas pari päivää.

Mukavaa sunnuntai-iltaa muruset!

Jushka ja Naksu 27+3 edelleen

Vierailija
31/43 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oli mukava käydä miehen isovanhemmilla kylässä. :) Paineetkin mittasin siellä & oli vähän alhaisemmat 143/98, ettei tarvinnut sinne Kättärille lähteä.. Juuri tulin kotiin, mies lähti vähän poikien kanssa ¿leikkiin¿ ja mä meinaan pistää soffalle pötköttään, odottelen että Tanssi Tähtien kanssa alkaa.

IIDA-LINNEA oli syönyt mämmiäkin! Mä en edes muista millon oisin viimeksi mämmiä syönyt.. mun pääsiäisherkkuja kun ovat Kinder- & erityisesti Mignon-munat. MUMS!

BUUFFAlla on anoppivitutus päällä. Ymmärrän ihan täysin jos kerran hän on käynyt ¿penkomassa¿. :( Ei kiva.. Jos vaan uskallat, niin kyllähän moisesta voisi hänelle sanoa että yleensä hyviin tapoihin kuuluu että ei pengota ihmisten tavaroita.. Helpommin tosin sanottu kuin tehty.

JUSHKA on jaksanut ahertaa sen kouluhomman kans, aplodeja täältä! :) Kiitos muuten suppareista, toivottavasti niitä tulis ja PIAN!

Tiitiäinen on ollut kyllä vähän vaisu eilen ja tänään. Kyllä sieltä liikkeitä tulee kun häntä häiritsee muutamalla tönäisyllä, tai sitten jos lipitän vähän tuoremehua ja/tai syön vähän suklaata, mutta jotenkin normaalia hiljaisempaa on masussa kyllä ollut. Kai hänellä alkaa sitten olemaan sen verran ahdasta ettei mahdu riehumaan entiseen malliin. ;)

Sohva kutsuu!

Mammis[/color]

Vierailija
32/43 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vasta illasta ennättää koneelle.

Ihme ja kumma yön sai nukuttua vain yhdellä vessakäynnillä ja yhtään ainoaa supistustakaan en havainnut. Osittain kyllä yö meni valvoessa, kun en jostain syystä saanut oikein unta sen ainoan vessakäynnin jälkeen. Sitten kuullostelin vanhemman koiran touhuja. Raukalla on (taas kerran) toinen etutassuista hautunut auki ja toinen sitä sitten lupsuttaa heti kun silmä välttää. Onneksi osaan erottaa pienestäkin äänestä mitä toinen puuhaa. Täytyy varmaan ensi yöksi puhdistuksen jälkeen laittaa jonkinlainen tassuside. Tosin luulen sen aamulla löytyvän jostain muualta kuin koiran tassusta.

Buuffalle jaksuja anopin suhteen. Tökeröä käytöstä anopiltasi tuollainen.

Jushkalle tsempitys viimeiseen rutistukseen tehtävän parissa. Hyvällä mallilla kuullostaa olevan.

Tiitiäinen siellä rauhoittunut. Jospa hän siellä rentoutuu ja kerää voimiaan tulevaa koitosta varten??

Tänään olen oikein herkutellut yksin kotona ollessani. Tein henk.koht. herkkuani porkkanasosekeittoa ja nyt vielä illasta jatkoin herkuttelua ananasrahkalla. Miehen mielestä tuollaisella sosekeitolla ei saa kuin pahan mielen ja ison nälän, joten nautiskelen sitä vain yksin ollessani.

Voi vielä pitäis yksi yö taasen viettää yksin ja sit saisin miehen taas viereen. Jotenkin tuntuu että nyt raskaana ollessa nämä yksin vietetyt yöt eivät ole yhtään mukavia. Ennen raskautta se oli jotenkin normaalia, että mies oli öitä poissa kotoa kun olinhan minäkin samalla tavalla yötöissä. Ja luulen nyt loppua kohden mennessä, että yksinäiset yöt tuntuvat aina vain ikävämmiltä.

Mutta nyt seuraamaan telkkua.

-Ninca ja Rimpula 34+2-

Vierailija
33/43 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]NINCAn hauvelilla tassuongelmia.. :( Yh. Siskon hauvalla on ihan vastaavaa aina tasaisin väliajoin ja häntä saa aina tiukalla kädellä ojentaa ettei lipsuta tassua ihan rikki. Toivottavasti paranisi pian! Viimeisillä viikoilla ei tosiaan ole kovin kiva olla yksin öitä kotona, onneksi viimeiset pari viikkoa mies on saanut tehdä pelkkiä päivävuoroja ja nyt on ollut koko pääsiäisen kotona. :)

Tälle päivälle ei ole mitään ihmeellistä suunniteltuna. Miehen isä tulee kihlattunsa kanssa kylään jossain vaiheessa, kaffet & pullat pitää varmaan taikoa.. Muuten otetaan varmaan rennosti. Ehkä voisin houkutella miehen pienelle kävelylenkille (lue: lyllerryslenkille) jos itse jaksan. Tiitiäinen veti kyllä taas iltajumpat eilen, joten ei ollut mamma sitten niin kamalan huolissaan. Täytyy nyt ahkerasti häntä seurata ja soitella sitten kättärille jos ihan tosi vaisuksi alkaa..

No mutta, missäs on LEENIS!? Joko säkin olet lähtenyt pääsiäisnyyttiä hakemaan? Ja tosiaan SERE & COLTSFOOT on kadonneet langoilta.. Vauva-uutisia odotellessa.. ;)

Aamupalan tekoon!

Mammis + Tiitiäinen 40+3[/color]

Vierailija
34/43 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä enskojen pinossa on ollut hiljaista nyt pääsiäisen aikaan... Joko ihmiset nauttivat kauniista ilmasta ulkona ja lepäilevät TAI ovat tositoimissa nyyttejä hakemassa... Huomenna ehkä selviää kun arki koittaa miten on. =)

Sain nukuttua viime yönä hyvin. Pakolliset vessareissut x 2 ei tällä kertaa aiheuttaneet pitempää valvomista.

Tänään on tiedossa kyläreissuja. Mennään käymään ystäviemme ja miehen isän luona. Ajomatkaa ei ole kuin reilun tunnin verran suuntaansa, joten uskon selviäväni reissusta hyvin. Ihan kiva käydä ihmisten ilmoilla yhdessä miehen kanssa.

Ollut kyllä niin luksusta kun mies kotosalla nämä pääsiäisen pyhät. Toisinaan on hyvä olla vaan yhdessä ilman pakottavia menoja. Silloin kun töissä vielä olin niin usein mun vapaat viikonloput oli ihan täyteen buukattu kaikenlaista tekemistä, koska viikonlopputöitä oli paljon.

Nojoo, tässäpä näitä jorinoita tälle aamulle. Nyt suihkuun ja sitten yritän jotakin kivannäköistä päällepantavaa löytää...

Aurinkoista viikon alkua! T. iida-linnea 37+4

Vierailija
35/43 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täälähän on tosiaan aikas hiljaista. Toivottavasti vauvauutisia kuuluu pian :)

Joo vielä tohon eiliseen anoppivitutukseen, että kyllä varmasti jotenkin asiasta mainitsen. Oon ennenkin joutunu lyömään sille suitset suuhun kun ei muuten oo pysyny aisoissa...mm meidän hääjärjestelyissä koitti kokoajan sählätä omiaan. Jos en ite sano niin kylä mies sitten hoitaa asian. Ei onneks oo sellanen että ei uskaltais sanoo äidilleen vastaan. Niin ja avainhan oli vaan lainassa. Eli tää oli sen ekä ja vika mahdollisuus syynätä kämppä. Miehen sisko oli erehtyny antaan sille varaavaimen säilytykseen ja oli käyny ratsaamassa " salaa" koko kämpän. Oli paljastanu ittensä sillä että kukaan ei tienny et niillä oli kaks lemmikkiä yhden sijaan. Ja anoppioli sitten alkanu valittaan että miks oli pitäny toinenkin hankkia. Mies on kertonu että sillon kun asu viä kotona niin anoppi avas aina joululahjat etukäteen ja paketoi ne sit uudestaan ja silleen et huomas et ne oli jo kertaaleen avattu. Ja kyllähän sen nyt muutenkin huomaa että ihminen on vähän sekasin kun ripustaa pussulakanat olkkarin verhoiks, istuttaa muovikukkia (jotka siis näyttää todella muovisilta) kukkapenkkiin, käyttää itseruskettavaa voidetta vaan naamaan ei kaulaan (ja rajaahan ei huomaa...ei ) ostaa kaikki mahdolliset tekstiilit ja esineet joissa on eläinkuosia sotkee niitä keskennään huoneen " sisustuksessa" mutta silti seinillä on 22 vuotta vanhat vauvatapetit (kuvitelkaa milta näyttää ja revetkää:D). Suuttuu jos ei ole nopein mansikanpoimija (kukaan ei siiskoskaan kilpaile, mutta anoppin tarvii olla silti nopein)yms. Että kyllä siitä ihmisestä huumoriakin saa revittyä.

Iida-linnea on kyläilemään lähdoössä, ja unetkin oli sujunut isommitta häiriöittä.Mulla on kans joskus että ei meinaa vessakäynnin jälkeen nukahtaa uudestaan.

Mammiksen paineet oli laskenu. Hyvä juttu.

Nincan koirulilla tassuongelmia.Voi voi, no löytyköside aamulla vielä tassusta ;)

Taidan nyt lähtee ulos ja sit kauppaan hakeen rahkaa varten ainekset jos vaikka illalla herkuttelis mustkkarahkalla. maiskis.

T:Buuffa

Vierailija
36/43 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Pikku-mies on syntynyt! Leenis jo asiasta ilmoittelikin :-)

Poju syntyi siis ti 3.4. klo 11.02. Ma-illalla alkoi supistella (kuten päivällä ennustin...) säännöllisesti, muistaakseni siinä puolen yön maissa jo 3-4 min välein. Minä viimeiseen asti olin sitä mieltä, ettei tästä vielä mihinkään lähdetä, noloa mennä sairaalaan turhan päiten (!!!). Lopulta mies kirjaimellisesti raahasi mut autoon ;-) Ja sitä ennen tietysti ehdin keskittyä olennaiseen: keskellä yötä kärvistelin supistellen ja MEIKKASIN! Ja se sairaalakassikin tuli muuten pakattua vasta supistusten välillä.

Sairaalassa oltiin klo 01.55 ja lapsivedet meni klo 02.05. Avautuminen alkoi TOSI hitaasti, kohdunsuu katsottiin ekan kerran joskus neljän maissa, silloin olin parille sormelle auki ja kätilön raportin mukaan todella kipeä (no kai olinkin, kun en saanut mitään kivunlievitystä ja sattui niin että oksensin tauotta). Yökätilöt oli aika nihkeitä, mutta aamuvuoroon tuli onneksi enkelimäinen nuori kätilö (oli loppuun asti), joka ensi töikseen tilasi mulle epiduraalin. Siinä vaiheessa klo oli 07.30 ja olin 4 cm auki. Epiduraali avasi tunniksi taivaan, samalla sain oksitosiinitipan ja suolaliuosta. Klo 9 olin uudestaan ihan tuskissani ja sain toisen annoksen epiduraalia. Kipuun se ei enää auttanut, mutta avautuminen vauhdittui ja klo 10.20 kohdunsuu oli jo ihan auki. Aktiivinen ponnistusvaihe alkoi 10.45 ja vauva syntyi siis 11.02. Ja kyllähän siinä kipu ja muu unohtui samantein, kun vauva oli ulkona ja huusi suoraa huutoa! Poika syntyi käsi poskella ja välilihaa jouduttiin leikkaamaan, onneksi nyt jo pystyy istumaan melkein normaalisti. Synnytyksestä ei kaikesta huolimatta jäänyt yhtään huonoa muistoa, kyllä se oli ihana kokemus enkä mistään hinnasta vaihtaisi pois. Ja mies oli ihana tuki ja turva koko ajan mun vierellä. Omia tarkkoja muistikuvia ei kauhesti ole, jotenkin olin ihan muissa maailmoissa. Mies kertoi jälkeenpäin, kuinka kätilö oli kehottanut mua työntämään vauvaa, ja minä kysyin että kädelläkö? Mä en kyllä muista tollaista yhtään... ;-)

Kuvia poitsusta löytyy osoitteesta www.hut.fi/u/eluukkal

Joutuu erikseen availemaan, kun en jaksanut alkaa niitä koodailla kauniimmin.

Kotiin päästiin kiirastorstaina ja kaikki on mennyt ihan kivasti. Viikkoon en ole tosin nukkunut kuin max. 2h pätkiä, vähän alkaa väsy pukata. Vauva roikkuisi tissillä melkein koko ajan, kai se tuosta tasaantuu kun maitoa alkaa kunnolla nousta. Mutta on se vaan niin suloinen, oma pieni lapsi!

Ja muuten vink vink: ottakaahan sairaalaan mukaan bepanthenia/lansinohia ja rasvailkaa nännejä jo ennen, kuin ne tulee kipeiksi. Mä tein niin, ja silti ei kokonaan voi kivulta välttyä.

Sorry, jos tuli ihan sekavaa tekstiä. Sen verran väsyksissä olen, että sodaan se mulle anteeksi :-)

Ja vielä, paljon tsemppiä kaikille loppumetriläisille ja tervetuloa uusille!

Kesis ja poju 6 vrk

Vierailija
37/43 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, Kesis on päässyt jo kotiutumaan pikku miehen kera.

Onnea vielä hirmuisesti koko perheelle,kun et varmaan ihan heti kerkiä vanhoja pinoja tsekkailemaan jostain yllättävästä syystä ;)

Miestä on alkanut pelottamaan synnytykseen mukaan tulo kun oli joltain työkaveriltaan kuullut että vauvan päähän porataan anturi. Pitääkö tällänen paikaansa?

Vierailija
38/43 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Meillä vauvan päähän " porattiin" anturi, jolla seurattiin vauvan vointia epiduraalin laittamisen jälkeen. Ja mieheltäni juuri saamani tiedon mukaan, ei ollut kamalaa. Siis ei sinne mitään " porata" , työnnetään sellainen pitkä jäykkä johto, joka jotenkin pyöräytetään vähän ihoon kiinni. Eikä ainakaan meidän pojun päässä näkynyt siitä jälkeäkään edes heti synnytyksen jälkeen.

Että sen takia ainakaan ei kannata miehen jäädä kotiin :-)

Kesis

Vierailija
39/43 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Onnea Kesikselle ja miehelle hurjanpaljon pojun syntymän johdosta:)!!! Ihana kuulla, ettei sullekaan jäänyt mitään huonoja muistoja synnytyksestä ja kaikki meni hyvin:)! ONNEA!

Puhaltelen täältä paljon suppareita ja tsemppiä loppupääläisille! Ja ihan kaikille Enskuliineille rutkasti tsemppiä ja halauksia! Aurinkoisia masujen kasvattelupäiviä:)!!!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, kahden päivän päästä 2 viikkoa ~ ♥ ~

Vierailija
40/43 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkin mennä miestä vähän rauhoitelemaan kunhan tuolta heräilee. Raukalle iski viime yönä kuume.

Se on vaan noissa miesten puheissa sillain että jos joku sanoo että porataan niin toinen saa mielikuvan että suunnilleen kaivetaan oikee pora esiin ja aletaan hommiin. ;D