Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä ei velvoiteta työhön kunnille esim. viideksi työpäiväksi kuussa?

Vierailija
23.08.2025 |

Olen itse ollut työtön ja tuskastutti, ettei pääse tekemään mitään.

Olisi työtä kunnan puutarhoissa ja uimahalleissa siisteyden ylläpitoon. Sellaisia tehtäviä, johon helppo osallistua.

Mielipiteitä?

Kommentit (207)

Vierailija
101/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita töitä ovat tehneet työttömät ilmaiseksi kunnissa  viimeset 15 vuotta.

Kela maksanut 9e vrk, mutta yhdistykset joka ollut (muka) työnteettäjä laskuttanut kuntaa tuntitaksalla. 

Samat yhdistykset saaneet tuplarahat "työllisyydenhoitoon."

Semmoset ihmiset joilla ei ole mitään hajua systeemista (kuten ap) luulee et nuo ihmiset ovat tuolla palkkatyössä.

Kyllä herrat osasi impata kunnat kuiviin varsinkin keskusta.

Vierailija
102/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin moni vastustaa? Ihmisen tilille tulee 1500 euroa kuussa muiden maksamana, sen rahan eteen voi tehdä 5 työpäivää ja loput työnhakua.

Mikä helvetin 1500 kuussa? Ei tule n. 600 euroa enempää. Pitää olla melkoinen anssari (ansiosidonnainen), että saa 1500 kuussa eikä täten koske kyllä taatusti montakaan nykytyötöntä. Tavan työtön saa KELA:n työmarkkinatukea n. 800e/kk ja siitä verot pois. Jää balttiarallaa 600 eurot kouraan.

Lähden mielelläni vaikka 30 päiväksi hommiin, jos siitä saa rahaa. Muutoin en. Teen kyllä kaikenlaisia omapuhteita, kuten käyn marjassa, askartelen, korjailen omia juttujani. Minulla ei ainakaan ole ajankäytön ongelmia. Ongelma on se työ, jota ei lukuisista hakemuksistani huolimatta ole eikä näytä enää tulevankaan. Ennen edes sai vastauksen hakemukseensa. Nyt näyttää olevan muodissa vastaamattomuus. Ja tylyys. Soitto pariin firmaan ja vastaus: "Mitä vi...ua tänne soittelet! Me laitamme kyllä paikan Auli hakuun, jos sellainen tulee. Hyvästi..."

Noiden jälkeen olen sitten jättänyt puhelimen pois hakumetodeista. Muutenkin kun en pystynyt enää alati nousevia kk. Maksuja maksaa. 34.90 e/kk ihmiselle, joka ei juuri mitään soita, on liian kallis. Vuositasolla karmee Summa, jolla saa paljon ruokaa. Lopetin siis liittymän. Jos puhelinta tartten. Lainaan tutuiltani. Reitittimen kautta whatsapilla voi soitella tuttavapuhelut. Se riittää mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän typerimmän aloituksen palkinnon saa AP 🥳

Vierailija
104/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen työttömyyskorvauksen edestä voisi tehdä töitä tämmöiseen hätäaputyön tyyliin. Toki laskennallisen palkan pitää olla sitten ihan pätevä 15 €/h vähintään.

Hah! Koulutettu puutarhurikaan puistotyössä ei saa 15 € tunnilta. 

Vierailija
105/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän typerimmän aloituksen palkinnon saa AP 🥳

Se oli eilinen. 

Vierailija
106/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmies tai -nainen on tietenkin palkkansa työstä ansainnut, eikö niin? Vaan kun ei kunnilla ole varaa maksaa palkkaa. Siksi ei ole työttömille niitä töitä, joihin velvoittaa.

Vierailija
107/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kuule!

Mulla ois niputtajakäärijän paikka viideksi päiväksi kuukaudeksi.

Palkkioksi 9euroa päivässä. EI lounastaukoa. Työmatka 45kilometriä, oma auto välttämätön.

Vierailija
108/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä jos siitä maksetaan ok palkka.

Vierailija
109/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksanut 9e vrk, mutta yhdistykset joka ollut (muka) työnteettäjä laskuttanut kuntaa tuntitaksalla. 

Semmoset ihmiset joilla ei ole mitään hajua systeemista (kuten ap) luulee et nuo ihmiset ovat tuolla palkkatyössä.

Minä ainakin olen palkkatyössä, ja niin on kollegatkin.

- puutarhuri 

Vierailija
110/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin moni vastustaa? Ihmisen tilille tulee 1500 euroa kuussa muiden maksamana, sen rahan eteen voi tehdä 5 työpäivää ja loput työnhakua.

Mulle tulee 1315e. Ansionsidonnainen ja asumistuki.

Herranjumala! Ja olet vain kotona. Ei se sinun syysi ole tässä tilanteessa, mutta tuohan on ihan järkyttävä summa muiden veronmaksajien pussista.

No kyllä itse odotan jotain vastinetta maksamilleni veroille (1700/kk) jos joudun työttömäksi. Ansiosidonnaista saavilla on takanaan työvuosia, jolloin ovat veroja maksaneet. Ei kuule mene niin, että perskokkareet jakelevat pääomalle ja eliitille miljardeja veronmaksajan rahaa ja tavan työntekijä jää pulaan joutuessaan työttömäksi. Häpeä sinä joka kirjoitit noin typerän kommentin tänne.

Joo, sen 2 kk. Ajan. Sitten putoo 25%... ja en ole tuo typerän kommentin kirjoittaja. 

Vierailija
111/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työttömiä velvoiteta marjametsään. 90...95% marjoista jää poimimatta. Miksi pitää lennättää poimijoita maapallon toiselta laidalta kun työtön pirjo vetää kela.korvauksia ja nukkuu pitkiä päiväunia?

Vierailija
112/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työttömiä velvoiteta marjametsään. 90...95% marjoista jää poimimatta. Miksi pitää lennättää poimijoita maapallon toiselta laidalta kun työtön pirjo vetää kela.korvauksia ja nukkuu pitkiä päiväunia?

Kela-tuet ja muut tt-tuet laitettava vastikkeellisiksi. Tai maksettava takaisin jos ei kykenen mihinkään muuhun. 

Vierailija
113/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön pitkiä aikoja ja ihmettelen itsekin miksi kukaan ei vaadi ei tarjoa mitään? Miksi yhteiskuntakin on niin passiivinen? Onko kaikki työt jo muka tehty? Tekisin puoli-ilmaiseksi jos vain olisi jotain.

Vierailija
114/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela-tuet ja muut tt-tuet laitettava vastikkeellisiksi. Tai maksettava takaisin jos ei kykenen mihinkään muuhun. 

Ollaanpas siellä kovin varmoja, että oma työkyky ja työpaikka säilyy. 🤭

Vierailija
115/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon herännyt säännöllisesti joka aamu 5 aikoihin. Eli paljon ennen kuin sä. Käyn marjassa mutta en poimi sulle ja muillekaan. Itse syön. Jatka sä siis vain uniasi!

Vierailija
116/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä tule tästä mihinkään muuttumaan. Työttömyys nousee tällä hetkellä noin 1% vuodessa ja tulee jatkumaan ties kuinka kauan tällä uralla. Kansa on sen verran peppuaukista ettei mitkään veronkorotuksetkaan tuo enää lisää tuloja valtion kassaan. Toki uusia konkursseja se aikaansaa ja siitä lisää työttömyyttä. Firmat eivät tule enempää maksamaan eikä rikkaat. Pääomapako lienee jo alkanut ja se kiihtyy sen hakiessa suojaa mielivaltaisia haltuunottoja vastaan. Valtion velkaantumista ei saada taittumaan vaan se jatkaa kasvamistaan ja saavuttaa Kreikan finanssikriisitason noin 5-7 vuodessa. Sitten tulee kaatuminen EU/IMF holhoukseen ja tehdään isot lisäleikkaukset myös eläkkeisiin. Kreikassa leikattiin eläkkeitä noin 44%. Tällöin BKT laskee edelleen ja velkaantumisaste nousee vajaaseen 200% tasolle. Siitä alkaa uusi nousu. Vuosi on noin 2040-2045.

Sillä lailla! Niinkuin suomalaiset haukkui Kreikkalaisia ja muitakin tukalassa tilanteessa olevia niin se joka toiselle kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa - sano. Kyllä työttömiä nyt mollataan, mutta se on monella vielä edessä. Katotaan vaan saa laittaa talteen.

Tsemppiä nyt kuitenkin tasapuolisesti kaikille. Halailu toimii aika hyvin.

Vierailija
117/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun karhukanta kasvaa, täytyy karhuille jättää ruokaa!

Vierailija
118/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen palkkatyössä, ja niin on kollegatkin.

- puutarhuri 

Ei tässä puhuta sinusta eikä puutarhureista vaan lumi-ja lehtityöntekijöistä.

On meidänkin kunnassa yksi palkattu puutarhuri.

Itseasiassa senkin voisi korvata ysi eurolaisella vai mitä?

Minäkin osaan muutaman rehun ostaa astiaan K-raudasta.

Vierailija
119/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin 7.15

Ympärillä kasvaa vain pusikkoa, hakkuuaukot

Määppä sinne marjaan 🤣

Vierailija
120/207 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä pitää maksaa työehtosopimusten mukaista palkkaa tyhmeliini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän