Miksi työttömiä ei velvoiteta työhön kunnille esim. viideksi työpäiväksi kuussa?
Olen itse ollut työtön ja tuskastutti, ettei pääse tekemään mitään.
Olisi työtä kunnan puutarhoissa ja uimahalleissa siisteyden ylläpitoon. Sellaisia tehtäviä, johon helppo osallistua.
Mielipiteitä?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Minuthan potkittiin säästösyistä kunnan viheralueilla pois, olin siis ihan palkallinen puutarhuri. Tilalle tuli 3-5 jatkuvasti vaihtuvaa työkokeilijaa/työharjoittelijaa pyörittämään sitä samaa mitä tein, paitsi että nyt päällikön aika menee jokaisen näiden katsemiseen ja laatu tippui kuin lehmän häntä.
Mikään ei ole niin aliarvostettua kuin puutarhurin työ.
Vierailija kirjoitti:
Keksisin heti sadalle työttömälle erilaisia mielenkiintoisia ja kehittäviä töitä, joita he voisivat tehdä elantonsa eteen.
Eiks se Miko ollut satatuhatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuthan potkittiin säästösyistä kunnan viheralueilla pois, olin siis ihan palkallinen puutarhuri. Tilalle tuli 3-5 jatkuvasti vaihtuvaa työkokeilijaa/työharjoittelijaa pyörittämään sitä samaa mitä tein, paitsi että nyt päällikön aika menee jokaisen näiden katsemiseen ja laatu tippui kuin lehmän häntä.
Mikään ei ole niin aliarvostettua kuin puutarhurin työ.
Joo, sitä pidetään rentona kukkien nyppimisenä, vaikka todellisuudessa saattaa tehdä päivästä toiseen kivitöitä, viherrakennuksia, nurmen leikkuuta, kasteluja, istutuksia yms. Käsin, omilla lihaksilla.
Se vain vähentäisi kulutusta (kysyntää) entisestään jos jotkut tekevät työt melkein ilmaiseksi ja joiden tekemisestä jotkut ovat saaneet aikaisemmin kohtuullista palkkaa.
50 % bkt:sta, huomauttaa ekonomisti Kotimainen kysyntä helposti unohtuu
Vanhat viisaudet ovat osa totuutta, muistuttaa ekonomisti.
Tekniikka & Talous
Vierailija kirjoitti:
Keksisin heti sadalle työttömälle erilaisia mielenkiintoisia ja kehittäviä töitä, joita he voisivat tehdä elantonsa eteen.
Mutta et keksi kuka maksaisi palkkaa siis kunnollista sellaista, jolla elää eikä 9€/pvä. Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanteiden varsien levähdyspaikat ovat ihmeen epäsiistejä, joka paikka täynnä kaikenmoista roskaa. Työttömistä voitaisiin koota kiertäviä siivouspartioita siivoamaan noita levähdyspaikkoja. Työhön osallistuville voitaisiin maksaa muutama kymppi ylimääräistä per päivä ja vaikkapa päälle lounas jollain huoltsikalla. Ihan hyödyllistä ja tarpeellista työtä. Auton tarjoaisi työhön tietty kunta tai valtio.
330 000 työtöntä. Päivän aikana ehtinee siivota vähintään 4 levähdyspaikkaa, enemmänkin, jos sijaitsevat lähekkäin. Tehdään 4 hlön siivouspartio niin siinä ehtii siivota 330 000 levähdyspaikkaa päivässä. Mitäs seuraavana päivänä partioidaan?
No ei kai nyt ole tarkoitus laittaa joka ikistä työtöntä siivouspartioon. Mutta aika monelle tuota hommaa riittäisi ja pelkästään hyvä as
Jos ei kaikkia tarvita, niin palkataan tarvittavat tekijät.
Vaikea sitä on ryhtyä kun suuremmat yritykset yrittää heti polkea pienempiä alas, eikä pienemmillä ole mitään mahdollisuutta täällä kilpailla.