Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ultra bra alkoi ylen areenassa.

Vierailija
23.08.2025 |

Kuuntelen läppäriltä koska kaiuttimet on paremmat kuin telkkarissa.

Kommentit (448)

Vierailija
321/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä kannata loukkaantua, jos joku ei tykkää sun lempibändistä. Minusta päinvastoin, yleensä ahdistaa jos kaikenlaiset juntit tykkäisi samasta musiikista kuin itse. 

Itse kuulun näihin UB:n ei-tykkääjiin.

Tietenkin on ok olla tykkäämättä. Fanien mollaaminen, esiintyjien haukkuminen esimerkiksi sen sijaan ovat asioita, jotka ovat useimmiten tarpeettoman loukkaavalla tavalla ilmaistu, kuten tämäkin ketju todistaa.

Onhan täällä haukuttu myös bändistä tykkäämättömiä junteiksi persuiksi jne. Mitään negatiivista ei saisi bändistä sanoa.

Niin, siis kaikenlainen haukkuminen, suuntaan tai toiseen on asia, jota on syytä pohtia, ennen kuin sen kirjoittaa.

Vierailija
322/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi me veronmaksajat joudutaan maksaan tätä taistolais-soopaa?

Öö, miksi me veronmaksajat joudutaan maksamaan siitä, että lapset saa katsoa YLEltä lastenohjelmia? Miksi me veronmaksajat joudutaan maksamaan siitä, että teinit saa nähtäväksi ohjelmia, jotka heitä kiinnostaa? Miksi me veronmaksajat joudutaan maksamaan siitä, että jonnin joutavaa urheilua tulee telkkarista? Miksi me veronmaksajat joudutaan maksamaan siitä, että telkkarista tulee vanhoja Suomi-filmejä, joita vanhukset voi katsoa ilokseen?

YLE tarjoaa ohjelmia eri ikäluokille, eri asioista kiinnostuneille. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Ja tämä taistolaissoopa on tarkoitettu elähtäneille myöhäiskeski-ikäisille, jotta pääsevät hetkeksi nostalgisoimaan nuoruuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Ultra brassa on jotain hyvin toksista, sellasta White savior-meininkiä, joka ei ole enää tätä päivää. Aikansa tuote.

Vierailija
324/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, luin että Ultra bra antoi ylen areenassa. ;D

Vierailija
325/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide:  minusta naiset eivät vaan laulaneet hyvin . Ja osa kappaleista oli täysin mitäänsanomattomia. Ja joo : Terhi oli jotenkin takakireä , ja Vuokko oli vanhentunut rajusti .  Kai näin saa sanoa ? 

Vierailija
326/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme Terhin ääntä vaivasi? Varsinkin sooloissa kuulosti välillä, no, ei niin hyvältä. Vuokko taas oli ihana! 

Vierailija
327/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatosta jaloa ja tunteiden paloa; no ekaa kyllä löytyi vähän liikaakin.

Vierailija
328/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terhi keskeytti Vain Elämää leirin, kun pää ei kestänyt

Tämä on sitten jokin pilkan ja ilmoittelun aihe, jos jonkun pää ei kestä. Junttia ajatella noin.

Luulen kyllä, että Terhin tapauksessa tajusi olevansa ihan väärässä seurassa, siellähän oli joku Arttu Wiskari, Happoradion tyyppi, yms. Ei mitenkään tee hyvää Terhin brändille. Rahanhimoissaan taisi sinne mennä, mutta tajusi, että rikkoo jotain vielä arvokkaampaa hengaamalla kansan syvien rivien artistien kanssa.

Vierailija
329/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava bändi. Minä en muutenkaan vassarien musiikkia kuuntele.

Vierailija
330/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme Terhin ääntä vaivasi? Varsinkin sooloissa kuulosti välillä, no, ei niin hyvältä. Vuokko taas oli ihana! 

Sama. Terhillä on aina ollut hento ja ohut ääni eikä hän avaa kunnolla suutaan laulaessa. Ei siis laula mielestäni teknisesti hyvin, laulunopettajat eivät varmaan tykkäisi hänen tekniikastaan. Vuokon ääni on paljon vahvempi ja kirkkaampi. Tämä korostui konsertin lopulla, jossa Terhi pinnisteli Vesireittejä-säkeistöjen kanssa, kun taas Vuokko lauloi Pärnun puhtaasti ja kauniisti. 

Miehet lauloi hyvin kautta linjan. 

Vierailija
331/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Ultra brassa on jotain hyvin toksista, sellasta White savior-meininkiä, joka ei ole enää tätä päivää. Aikansa tuote.

Onneks tämä keskustelupalsta ei ole toksinen ja on aivan tätä päivää. Eiku.

Vierailija
332/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko orkesteri on rupsahtanut jo aikoja sitten, mutta rahan puutteen vuoksi tällainenkin piti järjestää. Toivottavasti jäi viimeiseksi julkiseksi esiintymiseksi.

Vierailija
333/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse perjantain keikalla. Ihanaa, että tällainen Suomen mittaluokassa jättitapahtuma järjestettiin. Puitteet oli kunnossa ja lavashow hieno, mutta naisten laulu ei ollut sitä tasoa, mitä olisi toivonut. Perjantaina ainakin laulu ja soitto oli useammassa kohdassa eri tahdissa ja Terhin ääni ei vaan riittänyt, vaan oli nykivää ja laastarimaneereja täynnä. Tyytyväinen olin, että näin tämän hienon tapahtuman, mutta kyllä se pitää voida ääneen sanoa, että naisten laulu, erityisesti Terhin, oli epävireistä ja tapahtuman kokoon nähden riittämätöntä. 

Vierailija
334/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä oli nyt tässä..naisten äänet eivät vaan riitäneet, lauloivat aivan  liian huonosti tämän kaltaisessa tapahtumassa

Vierailija
335/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos UB ja kiitos YLE, aivan upea ja nautinnollinen konsertti, oikeaa soitantaa ja laulantaa. Sellaista se livenä on. Ihailtavaa, että mennään ilman autotunea ja taustanauhoja. Live is life!

Vierailija
336/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilisellä lauantain keikalla, josta Ylen taltiointi tehtiin. Kuuntelen tätä nyt uudelleen, ja jestas mikä ero kokemuksessa!

Eilen en oikeastaan kiinnittänyt huomiota laulamisen laatuun tai epävireisyyteen, ehkä siksi että tapahtuman kokonaisuus, tunnelma, iso yleisö, taustat, yleinen nostalgia ym. veivät samalla huomiota. Telkkarilähetys puolestaan kun on lähes koko ajan lähikuvaa, niin epävireisyys puskee lähes kammottavasti tietoisuuteen.

Jännästi myös esim. Kerkon koskettimia ei kuulu telkkarissa käytännössä yhtään, eikä jousiakaan. Eli miksauksetkin jotenkin pielessä nauhoituksessa.

Vierailija
337/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokko paranee vanhetessaan. Hänessä on jotain herkkää lämpöä ja sielukkuutta.

Vierailija
338/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä oli Anna Tulusto? Ei ole millään tavalla kommentoinut ko. keikkoja somessakaan...

Vierailija
339/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilisellä lauantain keikalla, josta Ylen taltiointi tehtiin. Kuuntelen tätä nyt uudelleen, ja jestas mikä ero kokemuksessa!

Eilen en oikeastaan kiinnittänyt huomiota laulamisen laatuun tai epävireisyyteen, ehkä siksi että tapahtuman kokonaisuus, tunnelma, iso yleisö, taustat, yleinen nostalgia ym. veivät samalla huomiota. Telkkarilähetys puolestaan kun on lähes koko ajan lähikuvaa, niin epävireisyys puskee lähes kammottavasti tietoisuuteen.

Jännästi myös esim. Kerkon koskettimia ei kuulu telkkarissa käytännössä yhtään, eikä jousiakaan. Eli miksauksetkin jotenkin pielessä nauhoituksessa.

Kiitos tiedosta. Itsekin ihmettelin perjantain keikalla olleena, että miten lauantain keikka ( tv:ssä ) kuulosti niin paljon heikommalta.

Vierailija
340/448 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä eilen paikan päällä olleita? Kuulostiko laulajien äänet epävireiseltä kuten telkkarin kautta vaikutti?

Ei. Hyvältä kuulosti.