Yllätyin, meillä menee keskimäärin 50e/vko ruokakauppaan rahaa
Katsoin tässä parin kk:n kuitit läpi ja tosiaan muka vain 50e/vko. Olemme pääasiassa miehen kanssa kahdestaan, teini käy ehkä pari kertaa kuukaudessa kotona syömässä.
Mies syö lounaan ehkä kerran viikossa jossain lounasravintolassa, muutoin syödään lounaskin kotona.
Kommentit (79)
Eli valehtelet tai olette kuin muumeja jotka ei paskanna eikä kuluta.
Just joo. Mulla menee sama ja olen hoikka pieni nainen!
100€ saa kuukauden ruoat kun tekee kaiken itse
Meillä on kesällä ruokakaupan lasku noin 15 e/vko. Käytännössä kaikki muu paitsi suola ja kahvi tulee omalta tilalta tai saadaan vaihtokauppana naapurista.
Onko tää taas tyyliin:
"käytämme vain 50e viikko. Kaikki ruoka tulee suurimmaksi osaksi maatilaltamme, esim kasvikset ja muut pelloilta ja puutarhasta. Emme kuitenkaan laske rahamenoksi sitä mitä maatilan pyörittämiseen ja kasvikisen kasvattamiseen menee"
Vierailija kirjoitti:
mun eläkeikäisillä vanhemmilla varmaan menee tuon verran, eivätkä osta aina halvinta tai pyri säästämään. Sienestävät, marjastavat, leipovat paljon itse, savustavat kalat itse...
Laita vielä paljon menee kuussa wolttiin ja lounasruokailuihin 😁
Käytiin eilen miehen kans kaupassa, muutamaksi päiväksi aineksia kotiruokaan ja yksi eineslounas mulle täksi päiväksi kun oli kiirepäivä. 85e kauppaan humpsahti.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin viime viikolla jauhelihaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, kurkkua, sipulia ja paprikaa. Yleensä listalla myös raejuusto. Kaikki vihannekset n 1e/kg.
Oisko 10-20e/vko. Sinkkutalous. Toki kaapissa aina kuivamuonaa ja purkkitavaraa, mutta niitä menee harvoin.
Urheilen ja suolikin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Laita vielä paljon menee kuussa wolttiin ja lounasruokailuihin 😁
Käytiin eilen miehen kans kaupassa, muutamaksi päiväksi aineksia kotiruokaan ja yksi eineslounas mulle täksi päiväksi kun oli kiirepäivä. 85e kauppaan humpsahti.
Eikait se muiden vika ole, että teillä menee paljon rahaa ruokaan? Veikkaan kuitenkin että se halvin ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin viime viikolla jauhelihaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, kurkkua, sipulia ja paprikaa. Yleensä listalla myös raejuusto. Kaikki vihannekset n 1e/kg.
Oisko 10-20e/vko. Sinkkutalous. Toki kaapissa aina kuivamuonaa ja purkkitavaraa, mutta niitä menee harvoin.
Oletko anorektikko? On nimittäin sen verran vaatimaton tuo kauppalistasi ja urheilun korostaminen kruunaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Eli valehtelet tai olette kuin muumeja jotka ei paskanna eikä kuluta.
Mistä kaupasta saa tomaattia euro kilo?
Unohdit mainita, että sukulaismies tuo lihat sekä kalat, vhannekset ja marjat saadaan appivanhempien tilalta, itsellänne kanala pihapiirissä jne.
Ostoslistalla on pääasiassa kasviksia, kanan fileeleikettä, jauhelihaa, maitoa, munia, turkkilaista jugurttia, leipää, juustoa, kinkkua, kahvia, kalaa ostetaan melko harvoin.
Mustikat ja puolukat kerätään itse, muuten ei olla ns. omavaraisia.
Teen yleensä isoja satseja ruokaa, josta riittää 2-3 päiväksi sekä lounaalle, että päivälliselle.
Joskus syön lounaalla vain leivän.
Kumpikaan ei syö aamupalaa.
Noutoruokaa tilataan ehkä kerran parissa kuukaudessa ja siihen menee yleensä n. 30e. Ravintolassa käydään vähän harvemmin ja silloin menee n. 150-200e.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, aamulla puuroa. päivällä nakkikeittoa, illalla yksi omena, sillä pärjää jos ei ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, aamulla puuroa. päivällä nakkikeittoa, illalla yksi omena, sillä pärjää jos ei ole ylipainoinen.
Ehkä joku 5 vuotias pärjää noin vähällä ruoalla.
Vierailija kirjoitti:
Ostoslistalla on pääasiassa kasviksia, kanan fileeleikettä, jauhelihaa, maitoa, munia, turkkilaista jugurttia, leipää, juustoa, kinkkua, kahvia, kalaa ostetaan melko harvoin.
Teen yleensä isoja satseja ruokaa, josta riittää 2-3 päiväksi sekä lounaalle, että päivälliselle.
Noutoruokaa tilataan ehkä kerran parissa kuukaudessa ja siihen menee yleensä n. 30e. Ravintolassa käydään vähän harvemmin ja silloin menee n. 150-200e.
Ap
Kun et osaa edes summia ostoksista laittaa niin kuulostaa siltä, että ostatte kyllä varmasti isommalla rahalla ruokaa, mutta et vaan muista niitä.
Kahdelle henkilölle, varsinkin jos toinen on miespuolinen ei riitä 50e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:100€ saa kuukauden ruoat kun tekee kaiken itse
Tuossa on ehkä jotain 700-800 kaloria. Jos makaat vain sängyssä etkä koskaan liiku, niin ehkä sitten riittää.
No yllättyisin minäkin,jos en olis aikasemmin seurannut ruokakuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun et osaa edes summia ostoksista laittaa niin kuulostaa siltä, että ostatte kyllä varmasti isommalla rahalla ruokaa, mutta et vaan muista niitä. Kahdelle henkilölle, varsinkin jos toinen on miespuolinen ei riitä 50e.
Esim. Tämän viikon ostoslista:
5l maitoa 4,60e
1pkt kalapuikkoja 1,30e
Kanan fileeleike 5,79e
2x sika-nauta jauheliha 5,58e
Ruispalat 6kpl 1,24e
Saunapalvi 3,95e
Sipuli n. 500g 0,86e
Kaali 2kg 1,99e
Jääsalaatti 1,09e
Ruukkutilli 1,30e
Tomaatti n. 250g 0,87e