Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätyin, meillä menee keskimäärin 50e/vko ruokakauppaan rahaa

Vierailija
23.08.2025 |

Katsoin tässä parin kk:n kuitit läpi ja tosiaan muka vain 50e/vko. Olemme pääasiassa miehen kanssa kahdestaan, teini käy ehkä pari kertaa kuukaudessa kotona syömässä.

Mies syö lounaan ehkä kerran viikossa jossain lounasravintolassa, muutoin syödään lounaskin kotona.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän. Tietysti jos puputtaa pelkkää riisiä niin voi olla. Syötte kuitenkin töissä tai liian vähän. Kehutte palstalla kuinka vähän tarvitsee. Muilla voi olla eri tarpeet. On myös halvempia ja kalliimpia kauppoja. Ihan kuin ikinä ei ostettaisi teillä edes wc paperia, ei nenäliinoja, pesuaineita tai yhtään mitään. Montako kehumisketjua vielä tulee näitä.

No kyllähän se katukuvassa näkyy, että kansa syö yli tarpeen. Sitten, kun joku kertoo syövänsä vain sen minkä kuluttaa, nousee hirveä älämölö.

Tuo wc paperi on muuten sellaista, että sitä ei kannata ostaa lidlin halvinta. Laatu on niin huono, että kalliiksi tulee.  Oravapaperia sen olla pitää ja se on kotimaistakin.

Me miehen kanssa käytetään välillä vain tuo 50e viikossa ruokaan, mutta välillä sitten menee enemmän jos pitää ostaa kuivatarvikkeita. Ai niin ja tuolla summalla ruokitaan koirakin. Koira syö riisiä, kanaa ja raejuustoa ja puruluita ja muita koiranherkkuja.

Syödään lähinnä kasvisruokaa ja se tehdään itse. 

Syödään tosi hyvin ja terveellisesti. Pakko myöntää, että kesäisin ruokaa tulee sekä kasvihuoneesta ja pensaista ja puista, mutta kasvimaata ei ole. Jonkin verran hyödynnetään punalaputettuja ja marjat kyllä haetaan metsästä ja niistä marjapensaista.

Terveellinen ruoka ei ole kallista, jos vaan viitsii ite alusta asti tehdä. 

Monesti se varsinkin lapsiperhearjessa on hankalaa ja joutuu oikomaan puolivalmisteilla ja kyllähän se sitten ruuan  hinnassa näkyy.

Mutta siis, halvalla voi syödä hyvin ja terveellisesti ja kalliilla voi syödä huonosti ja epäterveellisesti. Nuo asiat eivät poissulje toisiaan.

Vierailija
62/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli valehtelet tai olette kuin muumeja jotka ei paskanna eikä kuluta.

Mä ostin viime viikolla jauhelihaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, kurkkua, sipulia ja paprikaa. Yleensä listalla myös raejuusto. Kaikki vihannekset n 1e/kg.

Oisko 10-20e/vko. Sinkkutalous. Toki kaapissa aina kuivamuonaa ja purkkitavaraa, mutta niitä menee harvoin.

Urheilen ja suolikin toimii.

Riittääkö se yksi jauhenliha muka koko viikon?

Kai se nyt riittää, eikä edes tarvitse sitäkään. Itse en ole ostanut jauhelihaa, kun ehkä 5 vuotta sitten yhden 400g paketin ja silloinkin kissalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin viime viikolla jauhelihaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, kurkkua, sipulia ja paprikaa. Yleensä listalla myös raejuusto. Kaikki vihannekset n 1e/kg.

Oisko 10-20e/vko. Sinkkutalous. Toki kaapissa aina kuivamuonaa ja purkkitavaraa, mutta niitä menee harvoin.

Riittääkö se yksi jauhenliha muka koko viikon?

Riittää. En pidä lihasta. Kaapissa on kuitenkin tonnikalaa ja kananmunia ja pakastimessa kanaa, jos niitä haluaa.

Suomalaiset syö liikaa lihaa.

Vierailija
64/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yksin asuvana jo se sata euroa viikossa ruokaan, joskus hieman enemmänkin. Aina näissä keskusteluissa joissa joku kertoo syövänsä edullisesti, ruokavalio on tyyliä aamulla teetä ja itsetehty sämpylä jossa päällä hieman margariinia, lounaaksi omena, päivälliseksi juurikin sitä nakkikeittoa ja iltapalaksi veteen tehty puuro jossa ei mitään lisukkeita. Mietin vain että mulla kyllä tippuisi hiukset päästä ja maha kurnisi jatkuvasti tuolla dieetillä. Tai vaihtoehtoisesti se halpa ruokavalio sisältää hirveästi eineksiä ja muita ultraprosessoituja tuotteita, sokerijogurtteja, jne. 

Minä en yksinkertaisesti usko, että Suomen hintatasolla saa aikuinen ihminen 25 eurolla viikossa, eikä edes viidelläkympillä, viikoksi ravitsevia aterioita. Siis tarpeeksi proteiinia, hyviä rasvoja, hedelmiä, vihanneksia ja marjoja. 

Vierailija
65/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin esimerkeissä on pelkät lihat tai vastaava kasvisproteiin ja puuro. 

Nämä ihmiset juo sitten pelkkää vettä, ei kahvia tai teetä.

Tai herranjestas leipää ja mitään päällistä??

Minä söisin noin vain jos olisi ihan tosi tiukka paikka

Vierailija
66/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo joka kertoi minun, miehen ja koiran ruokiin menevän sen 50e aina väliilä viikossa. Totta kai juodaan kahvia, mutta ei sitä nyt joka asiaa muista mainita, eikä esim kahvia tarvii ostaa joka viikko ja silloin, kun se on tarjouksessa sitä ostetaan useampi paketti. Teetäkin juodaan. Ja jopa makuvesiä (Villi)

Leivällä on aina juustoa, salaattia , kurkkua ja miehellä joskus lihaleikkeitä.

Mies ei puuroista piittaa (paitsi riisipuurosta) mutta syö marjakiisseleitä.  itse tykkään kreikkalaisesta jugurtista ja marjoista(marjat siis ilmaisia)

Salaattia on lähes joka aterialla paitsi ei keittoruuan kanssa. 

Vierailija
67/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Mulla menee sama ja olen hoikka pieni nainen!

Ei koolla ole merkitystä. Sillä on mitä ostaa.

Vierailija
68/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin eilen kaupassa, ostin itselleni 4 päivän ruoat kun tyttö on mummolassa ja 65 euroa meni. Siinä on kyllä gluteenittomat jauhot mukana, jota en nyt käytä, mutta se jauho maksoi alle vitosen. Ehkä kolmannes ostoksista oli punaisilla lapuilla -30% ja salaattisekoitus -50%.

Miten ihmeessä 2 ihmistä syö viikon 50 eurolla? Mun ostoksissa ei ollut edes lihaa vain kanapaketti (2 filettä). Mitähän teen väärin vai valehteleeko ap?

Pistä listaa tarkemmin niin katsotaan. Ap tuskin valehtelee, minä saan vielä edullisemmin itselleni.

Vierailija
69/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää Citymarketin Mammuttimarkkinoilta? Täällä kurkku maksaa nyt 4 euroa kilo ja tomaatti yli 4 euroa kilo. Paprika jossain 2-3 euron välillä.

Vierailija
70/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo joka kertoi minun, miehen ja koiran ruokiin menevän sen 50e aina väliilä viikossa. Totta kai juodaan kahvia, mutta ei sitä nyt joka asiaa muista mainita, eikä esim kahvia tarvii ostaa joka viikko ja silloin, kun se on tarjouksessa sitä ostetaan useampi paketti. Teetäkin juodaan. Ja jopa makuvesiä (Villi)

Leivällä on aina juustoa, salaattia , kurkkua ja miehellä joskus lihaleikkeitä.

Mies ei puuroista piittaa (paitsi riisipuurosta) mutta syö marjakiisseleitä.  itse tykkään kreikkalaisesta jugurtista ja marjoista(marjat siis ilmaisia)

Salaattia on

No sitten on aika ihme. että pärjäätte 50 eurolla viikko kun koirankin ruuat ostatte.

Anteeksi, kauhean vaikea uskoa tätä.

Laita vaikka viikon kauppalista tähän niin voisin uskoa

Vierailija
71/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen kun ei ollut rahaa eikä sossuun kehdannut mennä. Niin kyllä se oli riisipaketti ja tonnikala purkki. Tai Lenkkimakkara ja hapanleipä .  Ettei aina ole niin hyvin mennyt. Venäläinen kadehtii toisia mutta kyllä se niin on että se kateus aiheuttaa pahoja tekoja .  Eikä huomaa että muilla on ihan samoin joskus vaikeaa.   Kun ostaa banaanin 50 cnt saa olla onnellinen.  Se varastelu on mikä tuo niitä kirouksia sinun elämääsi.  

Vierailija
72/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku jaksaa aina keksiä näitä valheellisia ketjuja? 2025 Suomen hintataso ei vaan mahdollista, että 2 ihmistä söisi tuolla rahalla terveellisesti tai riittävästi.

Kuka pakottaa syömään terveellisesti tai riittävästi?

Vierailija
73/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku jaksaa aina keksiä näitä valheellisia ketjuja? 2025 Suomen hintataso ei vaan mahdollista, että 2 ihmistä söisi tuolla rahalla terveellisesti tai riittävästi.

Höpö höpö nyt oikeasti.

Vierailija
74/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää paprikat pestynä ja ohuina viipaleiksi silppuna kastikkeisiin. Ja keittoon. Kuin vain leivälle. Porkkanan voi vaihteeksi kuoria ja keittää pehmeäksi vedessä ja ripauttaa sokeria. Hyvää on.  Nälässä käy myös lakupötkö ostaa kaupasta ei varasta. Sillä lähtee nälkä. UFF kirppiksellä ja SPR oli kun käytiin muutamalla eurolla myynnissä niitä lahjoitettuja vaatteita eli toppatakkeja . Kontti kirppis. Farkkutakkeja ja muita. Oli jopa nahkatakkeja muutaman euron. Siinähän säästää .   

Vierailija
75/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutti myy joskus eurolla tonnikalaa ja ananaspurkkeja kuin juustoja tai jogurttia.  Sehän on banaani paloina jogurttiin kunnon tukeva ruoka !   

Vierailija
76/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt ruokakauppoihin myös noin 200- 250 euroa kuussa kahdestaan ollessa. Perunat, kurkut, tomaatit, sienet ja marjat on omilta mailta tai luonnosta, niille voi laskea parikymppiä kuussa ehkä. Juomat on erikseen, niihin mennee jokunen kymppi, Viron tuliaisia. Ihan monipuolisesti syödään, itse tehdään kaikki minkä voi.

Vierailija
77/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten juodaan Virontuontiolutta, se ei ole ruokakaupan tuote. Meillä juodaan vain aamukahvit, no maksaahan pari mukillistakin jotain, paketti kestää vähän yli kuukauden.

Joku mainitsi vessapaperin, edullisin on juurikin Lidlin 10 rullan pakkaus. Rullassa on 250 arkkia ja tosi paksua laatua eli riittoisaa. Tarjouspaperiembot ja lambit on aika ohuita ja rullassa vähän arkkeja. On laskettu nämäkin...kun kerran tarkkoja ollaan.

Vierailija
78/79 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100€ saa kuukauden ruoat kun tekee kaiken itse

Näinhän se menee, aamulla puuroa. päivällä nakkikeittoa, illalla yksi omena, sillä pärjää jos ei ole ylipainoinen.

Ehkä joku 5 vuotias pärjää noin vähällä ruoalla.

Ei pärjää. Tuolla selviytyy jotenkin hengissä ehkä, pärjäämisestä turha puhua.

Vierailija
79/79 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin, meillä menee n70e/vko kahdelle + sunnuntaisin 5:lle. 2 ruokaa tehdään päivittäin

Tosin tällä viikolla meni vain 27e kun mies oli 4pv työreissussa ja otin suurimman osan pakkasesta ja leivoin leipää ja porkkanakakkua itse.