Yllätyin, meillä menee keskimäärin 50e/vko ruokakauppaan rahaa
Katsoin tässä parin kk:n kuitit läpi ja tosiaan muka vain 50e/vko. Olemme pääasiassa miehen kanssa kahdestaan, teini käy ehkä pari kertaa kuukaudessa kotona syömässä.
Mies syö lounaan ehkä kerran viikossa jossain lounasravintolassa, muutoin syödään lounaskin kotona.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100€ saa kuukauden ruoat kun tekee kaiken itse
Näinhän se menee, aamulla puuroa. päivällä nakkikeittoa, illalla yksi omena, sillä pärjää jos ei ole ylipainoinen.
Tuossa on ehkä jotain 700-800 kaloria. Jos makaat vain sängyssä etkä koskaan liiku, niin ehkä sitten riittää.
Ei vaan tarvitse. Istut työssä, istut autossa, käytät hissiä, istut kotona, nukut lopun aikaa.
Aikuisella ihmisellä kuluu 1500-2000 kaloria pelkästään ruumiintoimintojen ylläpitoon ja ihan perusarjen pyörittämiseen. 700-800 kcal tarkoittaa sellaisia olosuhteita, joita nähtiin Saksan leireillä 1936-1945.
Miksi joku jaksaa aina keksiä näitä valheellisia ketjuja? 2025 Suomen hintataso ei vaan mahdollista, että 2 ihmistä söisi tuolla rahalla terveellisesti tai riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli valehtelet tai olette kuin muumeja jotka ei paskanna eikä kuluta.
Mä ostin viime viikolla jauhelihaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, kurkkua, sipulia ja paprikaa. Yleensä listalla myös raejuusto. Kaikki vihannekset n 1e/kg.
Oisko 10-20e/vko. Sinkkutalous. Toki kaapissa aina kuivamuonaa ja purkkitavaraa, mutta niitä menee harvoin.
Urheilen ja suolikin toimii.
Riittääkö se yksi jauhenliha muka koko viikon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostoslistalla on pääasiassa kasviksia, kanan fileeleikettä, jauhelihaa, maitoa, munia, turkkilaista jugurttia, leipää, juustoa, kinkkua, kahvia, kalaa ostetaan melko harvoin.
Mustikat ja puolukat kerätään itse, muuten ei olla ns. omavaraisia.
Teen yleensä isoja satseja ruokaa, josta riittää 2-3 päiväksi sekä lounaalle, että päivälliselle.
Joskus syön lounaalla vain leivän.
Kumpikaan ei syö aamupalaa.
Noutoruokaa tilataan ehkä kerran parissa kuukaudessa ja siihen menee yleensä n. 30e. Ravintolassa käydään vähän harvemmin ja silloin menee n. 150-200e.
Ap
Kun et osaa edes summia ostoksista laittaa niin kuulostaa siltä, että ostatte kyllä varmasti isommalla rahalla ruokaa, mutta et vaan muista niitä. Kahdelle henkilölle, varsinkin jos toinen on miespuolinen
Esim. Tämän viikon ostoslista:
5l maitoa 4,60e
1pkt kalapuikkoja 1,30e
Kanan fileeleike 5,79e
2x sika-nauta jauheliha 5,58e
Toinen käy kuitenkin jossain muualla syömässä.
Meillä menee n 20 - 30 euroa joka päivä. 2 henkilöä.
Aika köyhää. Minulla meni tuon verran kun kävin yksin syömässä ulkona.
Itsellä menee sinkkuna keskimäärin 70e viikossa ruokaan ja taloustavaroihin (WC- ja talouspaperit, shampoot. deudorantit, astianpesuaineet, mausteet jne jne). vaikka teen ruuat itse. En erittele kuitista taloustavaroita koska siinä on liikaa työtä. Lyön vaan loppusummat exceliin. Tämän vuoden keskiarvo tähän mennessä 280e/kk. Syön kyllä hyvin ja mukana myös jonkun verran työpaikkalounaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, aamulla puuroa. päivällä nakkikeittoa, illalla yksi omena, sillä pärjää jos ei ole ylipainoinen.
Ehkä joku 5 vuotias pärjää noin vähällä ruoalla.
Köyhän on pärjättävä. Aina on pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostoslistalla on pääasiassa kasviksia, kanan fileeleikettä, jauhelihaa, maitoa, munia, turkkilaista jugurttia, leipää, juustoa, kinkkua, kahvia, kalaa ostetaan melko harvoin.
Mustikat ja puolukat kerätään itse, muuten ei olla ns. omavaraisia.
Teen yleensä isoja satseja ruokaa, josta riittää 2-3 päiväksi sekä lounaalle, että päivälliselle.
Joskus syön lounaalla vain leivän.
Kumpikaan ei syö aamupalaa.
Noutoruokaa tilataan ehkä kerran parissa kuukaudessa ja siihen menee yleensä n. 30e. Ravintolassa käydään vähän harvemmin ja silloin menee n. 150-200e.
Ap
Kun et osaa edes summia ostoksista laittaa niin kuulostaa siltä, että ostatte kyllä varmasti isommalla rahalla ruokaa, mutta et vaan muista niitä. Kahdell
Jos luit aloituksen, niin siinäkin jo kerrotaan, että mies käy kerran viikossa lounasravintolassa.
Miksi kukaan jaksaa näperää ja laskea noita kuitteja. Eikö saman tiedon käytännössä nää pankista? Paljonko menee kuukaudessa..
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Mulla menee sama ja olen hoikka pieni nainen!
Minulla vähän enemmän. Ja olen hoikka myös. Syön terveellisesti ja paljon. Enkä enää ihan nuori.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin viime viikolla jauhelihaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, kurkkua, sipulia ja paprikaa. Yleensä listalla myös raejuusto. Kaikki vihannekset n 1e/kg.
Oisko 10-20e/vko. Sinkkutalous. Toki kaapissa aina kuivamuonaa ja purkkitavaraa, mutta niitä menee harvoin.
Eikö nykysuositus ole joku puoli kiloa viikossa maksimissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikein kerro mitään, että otat yhden viikon kuitit ja lasket ne yhteen. Seuraa vähintään puoli vuotta ja sitten lasket keskiarvon. Tuosta listasta puuttuu esim. kahvi, tee, mausteet, margariini, ruokaöljyt jne.
AP vaan on osoittanut ettei osaa laskea budjettia. Käynyt varmaan tällä viikolla kerran kaupassa ja sinne on mennyt se 50e, mutta ei laske lainkaan sitä, että edellisenä viikolla tuli käytyä enemmän ja kaappi on yhä täynnä ruokaa sekä pakastin.
Niin? Silti ruokakauppaan on mennyt vain 50e, eihän se sitä muuta.
Minulla on välillä 0 euron viikkoja, kun käyn edellisellä viikolla tekemässä isot ostokset. Erityisesti korona-aikoina tuli käytyä kaupassa kerran 10 päivässä tai kahden viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä pärjää! Missä vihreät vihannekset, proteiinit, c-vitamiinit, kalcium yms. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas sinulla erikoinen kauppa, jos saat kurkkua, tomaattia, kesäkurpitsaa ja paprikaa eurolla kilon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JAUHELIHA!
Minulla menenee yksi viikossa se 50e. Siihen sisältyy pesuaineet yms vc paperi . Yleensä kuukaudessa 200 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykysuositus ole joku puoli kiloa viikossa maksimissaan?
Mutta kasviksia 800g päivässä.
Mä kävin eilen kaupassa, ostin itselleni 4 päivän ruoat kun tyttö on mummolassa ja 65 euroa meni. Siinä on kyllä gluteenittomat jauhot mukana, jota en nyt käytä, mutta se jauho maksoi alle vitosen. Ehkä kolmannes ostoksista oli punaisilla lapuilla -30% ja salaattisekoitus -50%.
Miten ihmeessä 2 ihmistä syö viikon 50 eurolla? Mun ostoksissa ei ollut edes lihaa vain kanapaketti (2 filettä). Mitähän teen väärin vai valehteleeko ap?