Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen siskon luokse ei päässyt yökylään.

Vierailija
23.08.2025 |

Oltiin viime viikonloppuna tulossa isäni hautajaisista ja matkaa kotiin oli monta sataa kilometriä kun auto yllättäen hajosi, kysyttiin miehen siskolta voisimmeko tulla heidän mökilleen yöksi taksilla (matkaa 5km) että voisimme aamulla viedä auton lähimpään huoltoon.

Ei sopinut vaikka tilaa on vierasmajassa ja kerrottiin että meillä on omat petivaatteet yms mukana ja lähtisimme heti aamulla. Heillä on kuulemma ollut niin raskas viikko että haluavat nyt olla vain perheen kesken.

Maksettiin sitten hotellista lähes 400€ (kaksi huonetta) ja tänään laitoin viestin ettei heidän tulo meille sovikkaan, ovat lähdössä reissuun ja lento lähtee yöllä niin pyysivät yöpaikkaa. Nyt hirveää valitusta että eivät saa enää mistään hotellia halvalla.

Olisitteko tehneet samoin?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin sillä erotuksella, että auton hajottua maantielle pyysin usein luonani majoittuneilta sukulaisiltani, jos voisin yöpyä vaikkapa heidän pihallaan teltassa, joka minulla oli mukanani. Olin siis noin 500 kilometrin päässä kodistani. Se ei kuitenkaan sopinut, koska heille oli kuulemma tulossa vieraita. Sen verran he mua silti auttoivat, että vinkkasivat yli kymmenen kilometrin päästä löytyvästä leirintäalueesta. Eli vaikka Ap:n juttu kuulostaakin tosi älyttömältä, niin kyllähän näitä tapauksia löytyy. 🤦🏼

Vierailija
102/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaissuhteet ovat toisinaan mutkikkaita ja niissä voi syntyä kovin ikäviä tilanteita, kuten ap:lle nyt kävi. Mutta onneksi on myös päinvastaisia esimerkkejä. Sellaisesta käy hyvin tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaissuhteet ovat toisinaan mutkikkaita ja niissä voi syntyä kovin ikäviä tilanteita, kuten ap:lle nyt kävi. Mutta onneksi on myös päinvastaisia esimerkkejä. Sellaisesta käy hyvin tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä l

Mummon neuvot ovat kyllä useimmiten hyviä ja toimivia. Tuosta voisi löytyä ratkaisu myös ap:lle.

Vierailija
104/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä trolli. Miten auto hajosikaan juuri 5 km päässä mökiltä ja miksi petivaatteei oli mukana vaikka tarkoitus oli ajaa suoraan kotiin? Miten se miehen sisko perhe olikin juuri lähdössä matkalle ja tiellä piti yöpyä?

Tämä on kyllä järjettömän huono provo 🙉😡

Vierailija
105/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petivaatteet mukana kun menee hautajaisiin. 

Heh, Heh, 🤣🤣🤣

Huono trolli 😶

Vierailija
106/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jo sovittua olisi perunut. 

Aina voi jotain tulla eteen ja heille ei sopinut äkksiltään. En mä siitä kiukuttelemaan alkaisi, kun välillä asiat vaan menee noin.

Vierailija
107/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli-Pasi ei ole kuullut Kaskosta. Vakuutusyhtiö  tarjoaa kyydin lähimmälle asemalle tai sijaisauton.

Etkä sinä ole kuullut, ettei kaikilla ole kaskoa

Vierailija
108/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samoin sillä erotuksella, että auton hajottua maantielle pyysin usein luonani majoittuneilta sukulaisiltani, jos voisin yöpyä vaikkapa heidän pihallaan teltassa, joka minulla oli mukanani. Olin siis noin 500 kilometrin päässä kodistani. Se ei kuitenkaan sopinut, koska heille oli kuulemma tulossa vieraita. Sen verran he mua silti auttoivat, että vinkkasivat yli kymmenen kilometrin päästä löytyvästä leirintäalueesta. Eli vaikka Ap:n juttu kuulostaakin tosi älyttömältä, niin kyllähän näitä tapauksia löytyy. 🤦🏼

No mikä vika leirintäalueessa jos teltassa olisit ollut kuitenkin? Jos on vaikka jotkut juhlat niin onhan se outoa jos joku telttailee ikkunan alla.

Vierailija
109/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap Miksi teillä oli petivaatteet mukana autoreissussa?

Et ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
110/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petivaatteet mukana kun menee hautajaisiin. 

Heh, Heh, 🤣🤣🤣

Huono trolli 😶

Sinäkään et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
111/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kyllähän se harmittaa todella paljon jos on suunnitellut viettävänsä rauhallista koti-iltaa vain oman väen kanssa ja sitten joku pyytää yks kaks yösijaa, mutta eihän tuollaisessa tilanteessa oikein voi kuin auttaa.

Jos heidän mökillään oli vielä joku vierasmaja (erillinen rakennus?) niin sitten en kyllä ymmärrä miksei heille sopinut. Ap miehineen olisi voinut majoittua sinne, ja miehen siskon perhe olisi voinut jatkaa rauhallista illanviettoa omineen.

Siellä oli jo vieraita.

T. Ap:n miehen veli (ei sillä ole siskoa ja ap:n mies, veljeni,  on narkki. Emme hätämajoita juuri vankilasta päässeitä väkivaltarikollisia, joilla on päihdeongelma. Pariskunnalla on lähestymiskielto meille)

Mutta olisitte menneet väkivaltarikollisten sohvalle itse yöksi?

Vai voisiko olla, ettei tämä aloitus liity teihin mitenkään?

Vierailija
112/112 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olen aina pitänyt autossa matkankeskeytysvakuutusta tällaisista yllättävistä hajoamisista selviämiseksi. Kaksi kertaa on jouduttu soittamaan taksi ja hinaus. Toisella kerralla matkaa kotiin oli 150km, toisella kerralla oli juuri lähdetty kotoa ajamaan laivalle.

Ihan hyvä sulle, meillä ei ole autoa kun emme sitä kovin usein tarvitse. Tällaisiin tapauksiin usein vuokraamme auton mutta nyt lainasimme sitä äidiltäni.

ap

Mikä teidän sukua vaivaa, kun pitää aina olla jonkun omaisuutta lainaamassa tai yökylään vinkumassa? Matkat suunnitellaan niin, ettei siitä koidu muille vaivaa.

Silloin kun se on kaikille ok ja vastavuoroista , mitäpä se sulle kuuluu..Jotkut tykkää elää niin. Ja AP: n miehen sisko sai nyt oppitunnin siitä, että vastavuoroisuus kuuluu asiaan, jos itse haluaa majoittua toisen luo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi