Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilonarsisti ja haavoittuva narsisti

Vierailija
23.08.2025 |

Yleensä ne nimetään samoiksi, mutta ovat oikeasti eri narsistityyppejä. Piilonarsisti ei kerjää sääliä tai valita sairauksista, haavoittuvainen narsisti taas kerää näillä huomiota. Haavoittuvan narsistin mielestä monet ihmiset kohtelevat häntä huonosti.

Haluan tuoda tämän esille, koska ihmiset jotka ihmettelevät oman puolison käytöstä, eivät osaa nimetä ongelmaa, koska Suomessa yhdistetään yhdeksi ja samaksi, mikä vaikeuttaa uhrien parantumista, koska he eivät suomalaisten narsistioppaiden mukaan tunnista puolisoaan narsistiksi, kun osa käytösmalleista puuttuu. Siksi nämä pitäisi erottaa toisistaan. Koska ei osata nimetä ongelmaa, uhrit jäävät parisuhteeseen, kun luulevat, ettei puoliso olekaan narsisti. Näin kävi minulle, roikuin väärässä suhteessa pitkään, kun luulin että puoliso ei ole narsisti ja pystyy muuttumaan.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on adhd enkä ihan oikeasti tiiä mitä pitää sanoo, jos joku kertoo ittellensä sattuneen jotain ikävää. Oon kertonu juurikin omasta samanlaisesta kokemuksesta. Luulevat vissiin nyt sit narsistiksi. Mitä siihen pitää oikeasti sanoo? Otan osaa ja olla hiljaa vai? Eikö osanotot sanota vain jos joku on kuollut? Jos sanoo että no onpa harmi ja on hiljaa, niin sekin on huono. Ihan kuin ei ottais asiaa vakavasti.  Älkää leimatko adhd:ta narsismiksi!!

Vierailija
122/125 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän lähti äkkiä se kysely. Tulokset oli vartin perusteella: 80% uskoi eksänsä olevan narsisti ja 20% ei uskonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilista ym. kannattaa salata fb:ssä ym., jos on narsisteja lähipiirissä. Mustamaalaavat sua muutoin jokaiselle, jonka kaveri olet. Siitä tulee helposti ikävä kierre, kun pahoja tekoja alkaa olla niin paljon, että niiden peittelyyn kuluu valtavasti aikaa. 

Vierailija
124/125 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tehdä vastaavan kyselyn kaksplussalle, mutta sekin epäonnistui, kun huomasin että eihän siellä voi edes ilman rekisteröityä nikkiä äänestää.

Vierailija
125/125 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän lähti äkkiä se kysely. Tulokset oli vartin perusteella: 80% uskoi eksänsä olevan narsisti ja 20% ei uskonut.

Joo ei nämä muka narsistien uhrit halua, että paljastuu että kaikki muutkin luulee eksiensä olevan narsisteja. Ne haluaa itse olla suurimpia vaikeuksia kokeneita ja kerjätä sääliä itelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän