Kun oma biologia sotii omia arvoja vastaan. Kiusallinen totuus parinvalinnasta
Olen joutunut viime aikoina käymään syvällistä itsetutkiskelua luettuani parinvalinnan dynamiikasta ja evoluutiopsykologiasta. Minun on myönnettävä itselleni kiusallinen totuus, joka tuntuu olevan tabu.
Olen kolmekymppinen, korkeakoulutettu nainen ja pidän itseäni feministinä. Uskon vakaasti tasa-arvoon ja siihen, että titteli tai tulotaso eivät määritä ihmisarvoa. Mutta kun olen deittailumarkkinoilla, huomaan alitajuisesti seulovani miehiä tavalla, joka tuntuu... primitiiviseltä.
Jos mies kertoo työskentelevänsä esimerkiksi lähihoitajana tai opettajana ammateissa, joita arvostan yhteiskunnallisesti valtavasti kiinnostukseni vain lopahtaa. Samalla joku investointipankkiiri tai menestyvä yrittäjä, joka puhuu isoista visioista, saa minut syttymään, vaikka hän ei ihmisenä olisi yhtä empaattinen tai läsnäoleva.
Tuntuu kamalalta myöntää tämä, mutta pelkkä "kiltteys" ja tasa-arvoinen asenne eivät riitä. Kaipaan mieheltä kompetenssia, vahvaa kunnianhimoa ja tietynlaista sosioekonomista pääomaa.
Onko tämä hypergamia vain biologinen fakta, jota vastaan moderni nainen taistelee turhaan? Yritämmekö me kieltää tuhansien vuosien evoluution muovaaman taipumuksen resurssien ja turvan varmistamiseen?
Miten pääsen eroon tästä ristiriidasta? Tuntuu, että petän omat ihanteeni, mutta en voi pakottaa itseäni tuntemaan vetoa miehiin, joilta puuttuu se selittämätön 'draivi'."
Kommentit (83)
Kirjoittelet tätä samaa stooria hiukan muunneltuna ja eri otsikoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity välttämättä biologiaan vaan synnynnäisiin persoonan piirteisiin. Kaikkia naisia ei nimittäin todellakaan kiinnosta erityisesti nämä "menestyjät". Eli todennäköisemmin olet itse kunnianhimoinen ja eteenpäin suuntautuva ja etsit kaltaista. Ihmisillähän on huomattavia eroja temperamenttipiirteissä ja esim. just kunnianhimossa. Sanoisin ettei kyse ole sukupuolesta tai biologisista tekijöistä vaan luonteesta.
Kuitenkin jotkut asiat on primitiivisiä kuten turvallisuuden hakuisuus. Naiset hakee turvaa ja siinä ei ole mitään väärää. Menestynyt mies on taloudellisesti turvallinen valinta ja siksi se tulee hankkia mahdollisimman varhain.
Okei no miksi sitten haaskaat aikaasi tällä palstalla kun voisit hankkia sitä taloudellista turvaa? Ei varmaan ole itsellekään kiva olla koko elämää gettoluuku
Mulla on ammatti, tulot, nuori vaimo sekä omakotitalo. Miksi oletat henkilökohtaisuuksilla etkä ota kantaa itse aiheeseen?
23 me kaikki tiedetään, että sulla ei ole. :(
Joo totta ap, incelin arvot sotii sun biologiaa (= pimpsanhimoa) vastaan
Vierailija kirjoitti:
23 me kaikki tiedetään, että sulla ei ole. :(
Eikä mua kiinnosta sun aihe sen syvällisemmin. Sulla on ihan erilainen ajatusmaailma kun mulla. Lähinnä viihdyttävän harhaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity välttämättä biologiaan vaan synnynnäisiin persoonan piirteisiin. Kaikkia naisia ei nimittäin todellakaan kiinnosta erityisesti nämä "menestyjät". Eli todennäköisemmin olet itse kunnianhimoinen ja eteenpäin suuntautuva ja etsit kaltaista. Ihmisillähän on huomattavia eroja temperamenttipiirteissä ja esim. just kunnianhimossa. Sanoisin ettei kyse ole sukupuolesta tai biologisista tekijöistä vaan luonteesta.
Kuitenkin jotkut asiat on primitiivisiä kuten turvallisuuden hakuisuus. Naiset hakee turvaa ja siinä ei ole mitään väärää. Menestynyt mies on taloudellisesti turvallinen valinta ja siksi se tulee hankkia mahdollisimman varhain.
Kyllä, mutta jos ajatellaan vaikka opettajan palkkaa niin se voi olla parhaimmillaan lähemmäs 5000€, aika hyvä taloudellinen turva. Joten tuokaan ei selitä asiaa. On naisia, jotka haluaa elää vaatimattomasti ja on naisia, jotka haluaa glamouria ja luksusta ja sitten kaikkea tältä väliltä. Se, että kiinnostuu siitä rikkaimmasta viidestä prosentista ei selity enää turvallisuudentunteella vaan kyseessä on muut asiat.
>> Elä jossain ihme kuplassa jossa naiset haluaa vain tiettyjä asioita mieheltä
>> Tajuat, ettei se päde muuta kuin netissä jollain miesfoorumeilla
>> Esitä naista vauvapalstalla ja tee itse aloituksia jotka vahvistavat valheellista mielikuvaasi naisista, vaikka tiedät sen itsekin olevan valhe
>> Profit???
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kertoo työskentelevänsä esimerkiksi lähihoitajana tai opettajana ammateissa, joita arvostan yhteiskunnallisesti valtavasti kiinnostukseni vain lopahtaa. Samalla joku investointipankkiiri tai menestyvä yrittäjä, joka puhuu isoista visioista, saa minut syttymään, vaikka hän ei ihmisenä olisi yhtä empaattinen tai läsnäoleva.
Jaa, mulla on just toistepäin. En voi sietää itsekeskeisiä uraihmisiä yhtään. Semmoisia turhantärkeitä määräilijöitä, joita määrittää nimenomaan se, että on jossain tommosessa työssä.
Duunarit ja maanläheiset ihmiset sytyttää. Ei pokkuroivat toimitusjohtajat puvuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin saman. Eilen hän kirjoitti täällä siitä, että on kiltin tossukkamiehen kanssa naimisissa, on lapset, omakotitalo, koira ja farmariautokin. Mutta kun jännistä pitäis saada eikä tämä maanläheinen aviomies enää kiinnosta, että viitsiikö rikkoa 20 vuoden liiton sen takia. Kirjoitustyylin tunnistaa heti. Veikkaan, että kyseessä on mies, joka kirjoittelee näitä juttuja.
Ja aloituksen on selkeästi kirjoittanut mies.
"Olen feministi, mutta mielestäni hoitaminen on vain naisille ja vähentää miehen arvoa"
Juu juu, miehen kirjoittama provopaska.
Kunnianhimossa ei ole mitään pahaa kunhan se ei yhdisty ahneuteen ja itsekkytteen. Erilaisia luonteita tarvitaan, muuten kukaan ei jaksaisi tehdä vaikka tieteellistä tutkimusta jne. Enemmän luonnejuttu kuin biologinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin saman. Eilen hän kirjoitti täällä siitä, että on kiltin tossukkamiehen kanssa naimisissa, on lapset, omakotitalo, koira ja farmariautokin. Mutta kun jännistä pitäis saada eikä tämä maanläheinen aviomies enää kiinnosta, että viitsiikö rikkoa 20 vuoden liiton sen takia. Kirjoitustyylin tunnistaa heti. Veikkaan, että kyseessä on mies, joka kirjoittelee näitä juttuja.
Joo se on mies. Sillä on joko fetissi tai sitten trollailee vain huvikseen.
Onko tämä hypergamia vain biologinen fakta, jota vastaan moderni nainen taistelee turhaan? Yritämmekö me kieltää tuhansien vuosien evoluution
Siis kerroit itsestäsi, eli emme ME liity sinuun mitenkään eikä meillä muilla ole kanssasi mitään tekemistä.
Se, mitä joku yksittäinen nainen tai tietyn tyyppiset naiset tietyissä piireissä kokee ja ajattelee, ei liity esim. minuun tai kollektiivisesti MEIHIN mitenkään.
Kaikenlaisia naisia on olemassa, ja jos nainen on itse sellainen aika kova ja kovilla arvoilla varustettu raaakalainen, niin varmasti kokee kuten aloituksessa kerrotaan. Vaikka aloitus olisikin trolli.
Itse olen samaa tasoa kuin sinäkin ja minua viehättää karkeat parrakkaat (tatuoidut) duunarit.
Olen samaa mieltä että on tiettyjä ammatteja joissa miehet ovat nössöjä. Lähihoitaja, opettaja, lääkäri myös (juu se on varmasti hyvätuloinen mutta minua ei kiihota raha vaan ihmisen olemus ja asenne.
Monet duunareiista ovat vaan tyhmiä. Ei niiden juttuja jaksa kuunnella eikä niiden kanssa voi keskustella mitään syvällistä. Se renttumaisuus mikä heissä alkuun viehättää alkaa ärsyttää ja nolottaa hyvin pian.
Siinä kolmenkympin kieppeillä sen tajuaa. Elämä on paljon helpompaa kun lopettaa kaikenlaiset ideologiset vouhotukset.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä hypergamia vain biologinen fakta, jota vastaan moderni nainen taistelee turhaan? Yritämmekö me kieltää tuhansien vuosien evoluution
Siis kerroit itsestäsi, eli emme ME liity sinuun mitenkään eikä meillä muilla ole kanssasi mitään tekemistä.
Se, mitä joku yksittäinen nainen tai tietyn tyyppiset naiset tietyissä piireissä kokee ja ajattelee, ei liity esim. minuun tai kollektiivisesti MEIHIN mitenkään.
Kaikenlaisia naisia on olemassa, ja jos nainen on itse sellainen aika kova ja kovilla arvoilla varustettu raaakalainen, niin varmasti kokee kuten aloituksessa kerrotaan. Vaikka aloitus olisikin trolli.
AP on mies.
Vierailija kirjoitti: Ja aloituksen on selkeästi kirjoittanut mies. "Olen feministi, mutta mielestäni hoitaminen on vain naisille ja vähentää miehen arvoa" Juu juu, miehen kirjoittama provopaska.
No joo totta, tuo kohta on kyllä sellainen ettei oikeasti kukaan nainen ajattelisi noin :D Niinku neverrrrr 💅🏻
Vierailija kirjoitti:
>> Esitä naista vauvapalstalla ja tee itse aloituksia jotka vahvistavat valheellista mielikuvaasi naisista, vaikka tiedät sen itsekin olevan valhe
>> Profit???
Näiden aloitusten ideana on se, että AP haluaa naisten tulevan tänne myötäilemään häntä, jotta AP voisi paljastaa miten kauheita hypergamisia ämmiä kaikki naiset ovat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>> Profit???
Näiden aloitusten ideana on se, että AP haluaa naisten tulevan tänne myötäilemään häntä, jotta AP voisi paljastaa miten kauheita hypergamisia ämmiä kaikki naiset ovat :)
Eli AP = nolis (no life) looseri
Minä luulen, että tuo on sinun luonteesi, ei liity naisen biologiaan. Itse olen juurikin opettaja, sinänsä kunnianhimoinen, mutta en mammonanjanoinen ja minä en todellakaan ikinä haluaisi miestä, joka ei olisi empaattinen tms. Tällaiset menestyjävisionäärirt ovat aina lähinnä huvittaneet enkä ole heistä ollenkaan parisuhdemielessä.tai muutenkaan syttynyt.