Silmälasit ja toimeentulotuki
Millä tavalla silmälaseihin saa toimeentulotukea .
Minulla on hajataittoa ja iso likinäkö ja nyt olisi tarve ostaa moniteholasit kun vanhoilla ei näe..järkytyin kivijalka liikkeen hintoja kun tarjous oli 1200 euroa silmälaseilla..
Siis 1200 euroa .ei minulla tuollaisia rahoja. Ole ..saako tähän jotain avustusta ja jos saa niin onko lasit pakko ostaa jostain tietystä paikasta..aloin katsomaan netistä että tilaamalla saisi vastaavilla ominaisuuksilla puolet halvemmalla kun tilaa ulkomailta..
Minun lasit on kalliit kun pitää ottaa ohennukset ja ne kaikki optiot lasien suojaamiseen
Kommentit (79)
Yhteys kelaan niin ohjeistavat kuinka toimia. Mitään tuollaisia rahoja et sentään välttämättä saa.. Silmälasiliikkeissä on toimeentulotukiasiakkaille ihan oma hinnasto ja se mikä jää vajaaksi haluamistasi kehyksistä jotka suunnilleen semmoset 50-70 euroa niin maksat itse. Linssit maksavat ainakin kokonaisuudessan. Saat yksityiskohtaiset ohjeet kun otat yhteyttä kelaan ja kysyt sieltä.
Kela korvaa lasit ja itse maksat kehykset.
Nimellisen korvauksen voit saada. Varaudu maksamaan monta sataa omista rahoista.
Kelan korvauksella on katto. Pitää olla halvimmat kehykset. Kokonaisuudessaan korvaavat joitakin satoja, loppu jää siis sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kela korvaa lasit ja itse maksat kehykset.
Kela antaa maksusitoumuksen koko pakettiin. Ei siinä muuten mitään järkeä olisi. Mitään kalliita merkkikehyksiä siihen pakettiin ei kuulu, mutta ihan hyvä valikoima on edullisiakin.
Hankit maksusitoumuksen ja menet liikkeeseen. Siellä he osaavat neuvoa. Yleensä saa valita ihan halvimmista kehyksistä ja en tiedä, maksavatko nykyään mitään ohennuksia ja muita juttuja. Ennen eivät maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Kelan korvauksella on katto. Pitää olla halvimmat kehykset. Kokonaisuudessaan korvaavat joitakin satoja, loppu jää siis sinulle.
Kela maksaa sellaiset silmälasit, joille on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Hankit maksusitoumuksen ja menet liikkeeseen. Siellä he osaavat neuvoa. Yleensä saa valita ihan halvimmista kehyksistä ja en tiedä, maksavatko nykyään mitään ohennuksia ja muita juttuja. Ennen eivät maksaneet.
Maksavat, jos optikko katsoo ohennuksen tarpeelliseksi. Megapaksua linssiä ei saa istutettua kehykseen millään.
Köyhänä työssäkäyvänä ostin isosta silmälasiliikkeestä kahdet halvat silmälasit 188 eurolla, pyysin nähdä halpoja kehyksiä. Ostin näyttöpäätelasit ja normaalit lasit. Hajataittoa, yksitehot.
Mielestäni erittäin hyvä ostos.
Vierailija kirjoitti:
No joo halvemmat kehykset kyllä kelpaa mutta linssien pitäisi olla hyvät että niillä pärjää..
Onko tuohon linsseihin jotain hinta rajoituksia ..en halua pullonpohja laseja ja sitä kapean alueen näköaluetta jonka saa halvemmalla linsseillä..
Kivijalkaliikkeellä näyttää kyllä olevan kalliit kehykset kun normihinnat pyörii n. 250 euron paikkeilla ja jotain ihme muoti bändejä jossa maksetaan nimestä
Keln maksusitoumuksella saat lasit. Liikkeessä on tietyt kehykset, jotka kuulkuvat maksusitoumuksen piiriin, MUTTA voit ottaa myös toisenlaiset kehykset, jolloin maksat niistä osan itse. Itse maksoin extrana naarmuuntumista estävän ja heijastusta estävän pinnoitteen, mutta näistä ei tullut paljon lisähintaa. Ja kuten joku sanoikin: hae ensin maksusitoumus ja mene vasta sitten optikolle ostamaan lasit sen maksusitoumuksen kanssa - jos ostat ensin its, saat kelasta vain minimaalisen korvauksen.
Kiva maksaa toimeentulotukiasiakkaiden silmälasitkin🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo halvemmat kehykset kyllä kelpaa mutta linssien pitäisi olla hyvät että niillä pärjää..
Onko tuohon linsseihin jotain hinta rajoituksia ..en halua pullonpohja laseja ja sitä kapean alueen näköaluetta jonka saa halvemmalla linsseillä..
Kivijalkaliikkeellä näyttää kyllä olevan kalliit kehykset kun normihinnat pyörii n. 250 euron paikkeilla ja jotain ihme muoti bändejä jossa maksetaan nimestä
Sinun "hintarajoituksesi" selviää kun olet yhteydessä kelaan. Siellä osaavat kertoa jotain ja loput selviää sitten silmälasiliikkeessä maksusitoumus kainalossa. Yhden ohennuksen maksanevat mutta toiset ja kolmannet jne. joudut maksamaan itse. Kivijalkaliikkeissä on yleensä alennuksia ja sitä kautta alennuskehyksiä. Valikoima riippuu liikkeestä ja tarjonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Haet kelasta maksusitoumuksen, jonka kanssa menet silmälasiliikkeeseen ja he tekevät sulle sen perusteella oikeanlaiset lasit. Älä vaan osta itse niitä! Jälkikäteen maksettava korvaus on vain muutaman kympin.
Kela ei anna maksusitoumukseen koko summaa, omavastuu summa, jokaisella maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että sinulle tulee näköongelmia tai hankala silmävamma. Pian.
t. töissä
Entä jos ei ole toimeentulotuki asiakas mutta on työtön työmarkkinatukea..
Saako silmälaseihin siten avustusta kelalta..
Toimeentulotukea en ole hakenut enkä saisi kun tiedän näiden ehdot täydellisestä varattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä työssäkäyvänä ostin isosta silmälasiliikkeestä kahdet halvat silmälasit 188 eurolla, pyysin nähdä halpoja kehyksiä. Ostin näyttöpäätelasit ja normaalit lasit. Hajataittoa, yksitehot.
Mielestäni erittäin hyvä ostos.
Mikä vuosi, 2002 ?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Onko se sulta jotenki pois, että joku saa silmälasit, joita tarvitsee? Inhoan sinunlaisia katkeria ihmisiä, jotka kadehtivat köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole toimeentulotuki asiakas mutta on työtön työmarkkinatukea..
Saako silmälaseihin siten avustusta kelalta..
Toimeentulotukea en ole hakenut enkä saisi kun tiedän näiden ehdot täydellisestä varattomuudesta.
Yhteys kelaan niin kertovat.
Haet kelasta maksusitoumuksen, jonka kanssa menet silmälasiliikkeeseen ja he tekevät sulle sen perusteella oikeanlaiset lasit. Älä vaan osta itse niitä! Jälkikäteen maksettava korvaus on vain muutaman kympin.